Goedemorgen dames Is er hier alsjeblieft nog iemand met goede tips tegen misselijkheid :'( Ik voel me zooo slecht, iedere dag hartstikke misselijk. Al het eten kom er bijna meteen weer uit, en drinken is ook vreselijk. Verder ben ik hartstikke moe en heb ik nergens meer puf voor, ik wil het liefst de hele dag slapen. Bij mijn vorige zwangerschap (is mis gegaan) had ik dit totaal niet, kan dit echt zo verschillen per zwangerschap? Verder iedereen een hele fijne zondag!
@ Noortje, ik heb ook een spijkerbroek en een gewone zwarte broek bij de H&M gekocht.. en ze zitten inderdaad heerlijk. Heb ook nog een leuk t-shirt gekocht bij de prenatal. Mn vriendin heeft helemaal dubbel gelegen met het passen.. zo moest zo lachen om die band die erop zit maar daardoor was het bere gezellig.
. @ Kleinwonder, je zou je huisarts om zetpillen kunnen vragen. je zou ook bij de drogist kunnen kijken naar zwangerschapsgranules van VSM Deze helpen bij mij goed, heb al een paar dagen niet gespuugt.
Nou.. ik wil alles wel proberen Zal straks naar de drogist gaan en wat ophalen, want ik weet van gekkigheid niet wat ik moet met die misselijkheid. Drinken lukt ook bijna niet het komt er meteen weer uit. Maar wat kan de reden zijn van de misselijkheid? Ik las wel ergens dat dit een goed teken kan zijn (goh, zit er misschien toch nog iets positiefs aan! )
tatlim ik heb veel kans op een tweeling want ik ben zwanger geworden met clomid had twee eitjes gesprongen dus wie weet groetjes
Wij hebben de echo om 11.40. Lief komt volgende zaterdag terug en heeft dan ongetwijfeld de rest van het weekend nodig om van zijn jetlag af te komen! De zaterdag daarop gaan we naar de familie en vertellen we het. En als het goed is hebben we dan ook meteen een mooi echo-plaatje mee! Heb gisteren en vannacht eindelijk weer met iets minder onderbrekingen geslapen: nu alleen nog wakker om 13.30 en 5.30 (en daarna uurtje of 7.00, is een redelijke tijd!). Maargoed, nog steeds niet misselijk ofzo, dus mag sowieso niet klagen! Hoop echt voor degenen die daar zo'n last van hebben dat het snel overgaat! Klinkt reuze vervelend.
Leuk zeg, die kans op een tweeling! Hier is de kans op een (twee-eiige)tweeling ook behoorlijk groot. Dit komt (van mijn moeder kant) erg veel voor (mijn moeder is zelf ook een 1 van een tweeeiige tweeling) en de kans is aardig groot dat ik ook een tweeeiige tweeling krijg. We zijn alleen dit keer al enorm geschrokken van het zwanger zijn van 1 kindje (absoluut ongepland..) en mn vriend houdt zn hart al vast bij de echo of er geen 2 hartjes te zien zijn (Het zou niet érg zijn.. maar wel nog zwaarder..) Ook omdat ik zo overdreven ziek zwak en misselijk ben en mijn zus dit bij de zwangerschap van haar tweeling ook was, zou het toch best kunnen Het slaat bij ons al de hele stamboom lang 1 generatie over. Dus mijn moeder is een tweeling, zij krijgt zelf geen tweeling maar haar kinderen (Ik + zussen en broer ) wel..
@kleinwonder: hier was precies hetzelfde. Mijn moeder is ook een tweeeiige tweeling en ik moet ook rekening houden met een verhoogde kans. Nu is deze zwangerschap niet goed gegaan maar het was wel een tweeeiige tweeling! Spannend of het de volgende keer weer zo is. Leuk: |Ik was niet echt van plan meer om te komen maar nu ga ik je toch volgen tot je echo! Trouwens, het gaat alleen van moeder op dochter. Mannen hebben hier totaal geen invloed op hoor Dus je broer kan opgelucht ademhalen hihi
Hey bramtim, wat onzettend vervelend dat het niet goed gegaan is Hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het misschien wel weer een tweeling is! Als ik kijk naar hoe vreselijk ik me voel, zou ik denken dat er een 10-ling in mijn buik groeit hihi.
goedemorgen... weer een lekker onrustig nachtje achter de rug... vriendlief is snotverkouden, waardoor de raarste geluiden werden geproduceert. en dan nog niet te hebben over het hoesten! en ik heb ook nog es last van onrustige benen s'nachts. dus ik heb ons vanmorgen maar even verwend met verse jus dórange en vers gebakkenn croissantjes jammie!
misschien een rare vraag maar is er alleen een verhoode kans op 2 eiig als dat in de fam zit? of ook bij 1 eiig?
Haha, ja dat las ik inderdaad ook al dat het alleen van moeder op dochter kan. Mn broer is inderdaad wel opgelucht haha! Nou, het lijkt me hartstikke leuk.. alleen het zal voor ons wel nóg zwaarder worden. Maar ik denk dat dit voor iedereen telt, en niet alleen voor ons. Ik hou je op de hoogte hoor, ben echt benieuwd!
okj, weten we dat ook weer mijn vader is 1 van een één eiige tweeling. Ik had bij de echo 1 kloppend hartje. (was ik wel blij om, de eerste en dan gelijk een tweeling dat was vast zwaar geweest)
Is alleen bij tweeeiigen tweelingen zo: de hogere kans op een dubbele eisprong (dus 2 eitjes tegelijk in 1 cyclus) is erfelijk. Bij een een-eiige tweeling is er heeeeel vroeg in de zwangerschap iets fout gegaan bij de deling waardoor uit 1 eicel uiteindelijk 2 vruchtjes ontstaan.
Zo leren we nog eens wat Wij hebben ook kans op een tweeling, heb hormonen gespoten en had sowieso 2 rijpe eitjes dus nu de vraag of ze beide zijn gesprongen en bevrucht, dit zullen we 15 april vast weten. Ik heb vanaf maandag last van misselijkheid het begon met mate maar nu is het bijna de hele dag door waardoor ik ook niet echt eetlust heb, wil niet zeuren na er zolang op gewacht te hebben maar het is soms wel vervelend.
Goede middag meiden, Hier gaat het goed alleen smorgens last van misselijkheid en dan moet ik kokhalzen als dat over is voel ik me weer kiplekker hahahaha. Moet wel zeggen dat het steeds erger wordt hoe verder je bent hoe erger. Maar goed nog 2 dagen en dan heb ik een echo en dan kunnen we eindelijk ff binnen kijken ben heel erg benieuwd begin aardig te groeien nou. Ik ga naar een verjaardag lekker weer afleiding zo gaan de dagen wel heel snel voorbij! Ik kom vanavond nog wel ff bijlezen.....fijne dag allemaal. Liefs Chantal.
Chebu, ik heb ook dinsdag mijn 2e echo, ben dan 10 weken en ook ik mega zenuwachtig. Heb 2 MA geahd, waarvan de laatste eindigde in een Mk en de eerste gecurreteerd. Dus onze blijdschap is groot dat we met 7 wk en 1 dag een kloppend hartje zagen, maar nu moeten het wel goed blijven gaan, ben zo bang. Alhoewel mijn buik wel aan het groeien is, ik misselijk ben de hele dag, zere borsten en moe...Bijna alle kwalen dus. Maakt me niets uit als het maar gezond is! Liefs Kreeftje
kreeftje ik herken het helemaal ik mag 15 april voor de 2 echo. ben dan op 2 dagen na 10 weken. eerste echo gelukkig een kloppend hartje, maar toch zit de angst erin dat het mis kan zijn.