November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    He noortje ....wat lees ik je eerst positiekleding gekocht! wat leuk......foto foto foto :)

Begin ook een klein buikje te krijgen, en moet wel jasjes dragen anders valt het wel op ..( voor me gevoel waarschijnlijk ) ben ook echt wel dikker geworden, komt ook omdat ik gestopt ben met roken..oeps! maar pas nog wel me broeken..ze zitten wat strak, maar ze zijn laag, dus gaat nog prima :)

2. Niet meer actief

Haha, nee je leest het verkeerd.
    1 (ik) + 1 (vriend) = 3 (Ik en vriend en baby) Oftewel: wij zijn zwanger! ;)

3. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Volgens mij hadden ze ook "kleine" maten.

Ik heb altijd het probleem dat mn broeken te lang zijn. koop altijd bij dezelfde zaak mn broeken, maar die verkopen geen positiebroeken.

Heb gister van mn schoonmama een doos met allemaal baby spulletjes gekregen, echt lief en zo klein.. kan niet wachten tot het november is.

Ik ben de hele morgen al aan het bellen voor kinderopvang.. ik blijf na mn bevalling nog 3 dagen werken. Maar moet het nu allemaal wel gaan regelen. Er zit er eentje gelijk bij ons om de hoek en daar willen wij het kindje naartoe doen.

4. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Wat leuk Ukkepuk van je schoonmoeder!
    en succes met het zoeken naar oppas! Gek he dat je daar nu al mee bezig moet zijn! maar ook wel weer leuk!

En kleinwonder....Ha ha ha ha....zo had ik het nog niet gezien! oeps!

Ram1978! Joehoe...je hebt gelijk hoor..ik ben het!
    hoe kan het ook missen met die mooie banner en plaatje :)
    Alleen is het daar errrrug rustig!
    hoest met jou verders!

Voor alle meiden die misselijk zijn, heel veel succes dames!.
    Voor alle bijna echo's...SPANNEND!

5. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Goede morgen meiden,
    Het begint hier haast een traditie te worden om elke maandag een beetje bloedverlies te hebben wordt er gek van ik kan niet wachten tot de echo morgen wil nu echt weten waar het weg komt.
    Maar goed meestal zeggen ze geen bloed geeft moed bij mij geven geen krampen moed :(
    Maar verder is alles goed wel heel moe ga staks ff slapen als de oudste de middag pauze erop heeft zitten.
    Liefs Chantal.

6. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Hoi dames
    Hier alles nog het zelfde. Misselijk in de ochtend, maar ik hoef nog niet over te geven. Eet wel een cracker voor het opstaan. Ook eet ik de rest van de dag veel minder. Kleine beetjes tegelijk. Wel ben ik erg moe. Ga regelmatig 's middags even liggen. Het is een beetje irri dat ik niet uit de weg kan zoals anders. Maar het is voor een goed doel.
    Nog 10 dagen en dan naar de verloskundige. Heb ze gebeld van de week. Krijg dan geen echo, maar een verwijs brief voor een echo. Dat kan dan wel gelijk die week.

Groetjes MarielleB

7. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Ja mn schoonouders vinden het echt geweldig, dit wordt hun eerste kleinkind.

Best raar dat je het nu al moet gaan regelen, maar beter tevroeg dan telaat. Veel kdv's hebben een wachtlijst.

8. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    He Ukkepuk ja dat hoor ik ook vaak om me heen...laatst spraak ik een kennis die moest na het was geboren nog een jaar wachten voor er een plekje was dit was is castricum of heemskerk!
    Maar jeetje je moet er echt snel bijzijn!

Heb jij al een verloskundige gebeld? Moet dat ook nog doen? ga wel even googelen, of van wanneer kun je bellen?

9. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ Waarom, Ik ben vorige week al voor controle bij de verloskundige geweest. Moet 6 mei weer.
    Heb 21 april mn eerst echo... ben echt de dagen aan het aftellen.

Ja je moet inderdaad snel bij bij de kdv's, zou niet goed uitkomen als we geen plekje hebben voor onze ukkepuk.
    Gelukkig heeft die bij ons geen wachtlijst, dus dat gaat wel goedkomen.(hoop ik :D )

10. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Dat zou super zijn, goed van je dat je het nu al regeld idd. Kan jij met een gerust hart gaan werken!

Ik krijg waarschijnlijk geen contractverlenging als ze horen dat ik zwanger ben. Ik weet dat ze je daarom niet mogen Ontslaan, maar het contract loopt af, en dat is de beste manier om van een zwangere af te komen..lijkt mij?! zo geweldig gaat het ook niet met het bedrijf, dus....
    Nou vraag ik me af vanaf wanneer heb je recht op een uitkering? ik wordt natuurlijk nooit aangenomen ergens als ik 5 mnd zwanger ben.
    maar hoop wel dat ik dan iig recht heb op 70% van me laatst verdiende loon? weet iemand dit?

11. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ Waarom, je hebt idd recht op een uitkering 70% van je laatst verdiende loon, en de duur ligt eraan hoelang je gewerkt hebt.
    Zodra je te horen krijgt dat je contract niet verlengt wordt moet je gelijk naar het UWV toegaan om het te regelen.

Ik heb al een contract voor onbepaalde tijd, dus hoef me daar geen zorgen over te maken.
    En heb vorig jaar al een gesprekje gehad met mn baas over het krijgen van kinderen en of het mogelijk was om dan minder te gaan werken.
    Gelukkig was dat geen probleem.

Hier op mn werk wisten ze eigenlijk al gelijk dat ik zwanger ben, het viel op omdat is zo misselijk was/ben en ben de enigste vrouw tussen 20 mannen .....dus daar letten ze dan meer op.

12. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    ja dan letten ze zeker op je ha ha ha! fijn dat je met je baas erover hebt kunnen praten.
    Ik werk hier nu een jaar! zou ik er dan geen recht op hebben? wat is het minimum dan?
    ik wilde zowiezo wel weg hier...ben de file's ook zat, ben veel op pad en met die leuke file's hier in NL..ppfff! wil een leuke baan dichtbij huis voor 2 dgn! dat gaat nog niet meevallen denk, maar dat zien we dan wel weer....zou het niet eens erg vinden om een stuk salaris in te moeten leveren, ik verdien prima, en je gaat er na leven ook!
    het wordt toch minder straks kan ik het alvast afbouwen ;)
    maar het uwv bellen zeg je?

13. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Heel even tussendoor..
    Ik lees dat veel meiden enorm misselijk zijn..
    Ik heb ergens gehoord dat alles met gember heel goed schijnt te werken! Zelfs gemberkoekjes zijn al goed.
    Misschien een idee?

14. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ga uit van een honderd of 8 minder zou het echt niet kunnen worden, op basis van 38 uur .
    en met 5 maanden een baan kunnen krijgen is echt nog wel mogenlijk hoor. mijn vriendin was 6 maanden en kreeg een baan bij de tnt post dus niks is onmogenlijk.
    denk er ook aan dat als je met het uwv als je ziek word of problemen krijgt door middel van de zwangerschap of iets anders dat jij je dan ook gewoon net als voor een normale baas wel ziek moet melden. je telling van de lengte vanje uitkerering word dan ook verlengt en je hoeft ff niet te solliciteren dat geeft dan gewoon ff rust.
    9 van de 10 weten dat niet ;)

succes meid en niks is onmogelijk wat werk betreft

15. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    gember is wel een product waar je tegen moet kunnen he ;)
    niet iedereen kan tegen gember. en je kan er dan ook nog zieker van worden.

16. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Haha ja dat ken ik! Dat is bij mij ook je moet eker naar het diagnostisch centrum in eindhoven? Want de verloskundige praktijk in best werkt samen met die in Son haha ik moet 23 April om 19:30.

xxxx

17. Niet meer actief

ahh.. ik betrapte me net op het eten van een bolletje met kaas en veel augurk haha!
    Ik keek in de koelkast, zag de kaas en daarna de pot augurken en voor ik het wist had ik alweer 2 broodjes op!

Zal het dan toch echt zo zijn dat je daar zin in hebt als je zwanger bent? Ik kreeg er ineens zo'n trek in haha!

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    haha dat heb ik ook!

xxx

19. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Bedankt Edith voor je antwoord!
    ik zou gerust wel een baantje kunnen krijgen, maar volgens mij verdien ik dan nog minder dat als ik ww zou krijgen?! misschien ook niet hoor...maar moet wel solliciteren ja!
    Ach ja we zullen zien, maar wel bedankt voor je antwoord!
    ik heb me jaren uit de naad gewerkt en vorige jaar een andere baan gezocht ivm verhuizing, en nu dit! Baal er wel van....ook al had ik het niet super naar me zin, had het nog wel af willen maken tot verlof en dan wel weer verder gezien, maar ja het is niet anders!
    ik vind wel weer wat!

20. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Ja inderdaad, Wel een beetje balen dat de verloskundig dit niet gelijk zelf doet. Moet je op 23 april in eindhoven zijn of bij de verloskundige?

Groetjes MarielleB

Deel Deze Pagina