November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ Kleinwonder, een steep is idd een streep, ik denk dat je je voor niets druk loopt te maken.
    En wat heeft het voor zin om nu te gaan testen... je hebt toch niet gevloeid.. of wel.

@ Tatlim, gefeliciteerd met je nieuwe baan !

Een hele goede vriend van ons kwam gisteravond aan met de zwangeredoos.. dat was zo lief.. :D
    Zaten wel een paar spulletjes in die we wel kunnen gebruiken.

2. Niet meer actief

Nee klopt, maar ik had de testen nog in huis liggen en dacht: laat ik eens kijken!

Maar goed, nee ik vloei (ff afkloppen) absoluut niet, heb totaal geen buikpijn en ben super misselijk iedere dag.

Het rare is dat mijn zwangerschap totaal ongepland was, maar nu we het weten is het zo belangrijk voor ons geworden. Ik maak me overal zorgen over (qua zwangerschap..) ik ken mezelf bijna niet meer terug!

Ik denk dat het gewoon zenuwen zijn voor de echo, ben bang dat we ons er enorm op verheugen en daar een gigantische tegenslag krijgen.

3. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Goedemorgen Meiden!

JOEHOE 10 wkn! :)
    Tatlim enne...ben de naam even vergeten! gefeliciteerd met jullie nieuwe Job!

Nieuwe mama's in spe van harte!

Marisha leuk dat je al wat hebt gekocht!

En ik ging zeker van alles in me hoofd halen Marisha met dat bruinige slijm. Schrok me rot!
    Ik weet ook niet wat het is geweest en waar het vandaan kwam, het is weer weg! Het was ook maar een heeel klein beetje...maar toch! Gelukkig was me vriendin bij me die kinderen heeft en die stelde me gelukkig gerust, omdat ze het zelf ook een paar keer heeft gehad, zolang het maar geen helder rood bloed wordt en krampen krijg!
    En ik voel me nog steeds op en top zwanger...dus zit wel goed!
    Me buikje begint ook wat te groeien hoor..ha ha ha!
    Hogere broeken gaan niet meer dicht!
    Maar gelukkig zijn mijn meeste spijkerbroeken heel laag, en dan gaat nog prima! Moet wel elke dag een jasje erover aan doen naar me werk,
    Normaal heb ik een platte boek en nu een bolletje hihi!
    Ik zal eens naar een centimeter zoeken!

KLeinwonder! Maak je geen zorgen, het zegt helemaal niets, en zo te zien zijn het nog steeds duidelijk 2 strepen! ken iemand die dat ook heeft gedaan, en dat de streep minder was, maar niets aan de hand hoor.....je kan het donderdag voor de zekerheid even vragen waarom dat is! Maar je bent echt nog wel zwanger!

4. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    dat is heel normaal hoor kleinwonder!
    Ik was ook zoooo bezorgd voor de 1ste echo!
    Ik durfde ook niet op het scherm te kijken....
    en de avond daarvoor nachtmerries over wat er allemaal fout kon gaan!
    Dus onbewust was ik er dus ook super mee bezig en heel erg ongerust!
    Nu nog...bij alles denk ik als het maar goed zit.

Maar als het niet zou zijn, voel je je al minder misselijk en minder pijnlijke borsten enz. dat is het eerste wat afneemt, de bloedingen kunnen lang op zich wachten!
    Maar zo te lezen voel je je hartstikke zwanger, dus maak je geen zorgen!

5. Niet meer actief

Ja, ik wil er zo graag van proberen te genieten dat ga ik vanaf nu ook écht proberen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met eten/drinken voor de eerste echo? De vrouw met wie ik een afspraak maakte (aan de telefoon) had het over 0,5 liter water van te voren drinken maar ik was zo overrompeld door alle informatie etc dat ik het allemaal niet meer zeker weet!?

6. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Ukkepuk078. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.

NOVEMBER 2008 MAMA'S

26 oktober
    Guapetona - 34jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: zij wel / hij niet - bevalling: ? - fv/bv: ?
    30 oktober
    Maxje - 25 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Britm - 32 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - fv/bv: fv
    1 november
    Shannen - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: bv
    2 november
    Beppie1976 - 32 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Edithdeb - 34 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: fv
    Sasgirl - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - fv/bv: bv
    3 november
    Sanna - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Saartje - 24 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Aaltje - 29 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    H en J - 32 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    4 november
    Corien - 36 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - Bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Kreeftje - 31 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Hummel - 24 jr - 1e kindje - denkt:: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Conny75 - 32 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh (geplande kzsnede), fv/bv: bv als het mag van arts
    ManonF - 24 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Sybje - 23 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: zh, fv/bv: bv indien mogelijk
    5 november
    AmyRose - 27 jr - 3e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk thuis - fv/bv: fv
    Marisha - 27 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja – bevalling::zh - fv/bv: bv (indien mogelijk)
    Happyluna - 28 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    7 november
    Tatlim - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh, - fv/bv: bv
    9 november
    Ukkepuk078 - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh, - fv/bv: weet nog niet
    Noortje30 - 32 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Waarom - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - fv/bv: ?
    10 november
    JsztD - 23 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Chebu - 25 jr, - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Domino85 - 22jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: bv
    djen - ?jr - ?kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    12 november
    Loesjuh - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    13 november
    Jootje - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Mejon - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Schildje - 30 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: hopelijk weer thuis - fv/bv: zal wel weer fv worden
    Whabbit - 34 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    GerdienD - 27 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? bevalling: ? - fv/bv: bv
    16 november
    Lillebi - 34 jr - 4e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk nu thuis maar denk zkh - fv/bv: bv
    Aly - 36 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: bv
    Bruidje - 27 jr, - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: ?
    18 november
    Juweeltje - 22 jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Daydreamy - 27 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    19 november
    Vera - 32 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: fv
    Cynthia1979 - 28 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    20 november
    Harley - 29 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: verwacht weer zh - fv/bv: bv
    Mvogeltje - ? jr - ? Kindje – denkt: ? – geslacht weten: ? – bevalling: ? – fv/bv: ?
    21 november
    Linda26 - 26 jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - fv/bv:(
    22 november
    Hanna1974 - 33 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: weet nog niet
    Pamela - 27 jr - 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: misschien - bevalling: thuis - fv/bv: fv
    24 november
    Anneke - 33 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    25 november
    Nash - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Angel77 - 31 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: ?
    lot23 – 25 Jr – 1ste kindje – denkt: ? – geslacht weten: ? – bevalling: ? – fv/bv: bv
    26 november
    Kleinwonder - 20 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk thuis - fv/bv: bv!
    MarielleB - 29 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    27 november
    Me85 - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    28 november
    Lievelief - 20 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv! absoluut!
    Shandro - 23 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - fv/bv: ?

Er zijn tot nu toe 55 november mama's!

Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie!
    Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Sophie...Mimi...Seilenna...Dootje…. Bramtim….. Essit…Sjansie..

AGENDA:
    ? april
    Sasgirl – 1ste echo
    14 april
    Anneke99 - vk + echo 15.00
    Brtim - controle gyn
    15 april
    Jootje - echo
    Lot23 – afspraak gyn
    Schildje - 1ste afspraak vk
    16 april
    Noortje30 - vk + echo
    Hanna – echo
    Angel77 - 1ste afspraak vk
    Domino85 - echo
    17 april
    Tatlim - gyn + echo 17.15
    Hanna – echo
    Shandro – 1ste afspraak vk
    Marisha - 2e echo
    MarielleB - vk
    Whabbit - 1ste echo 11:40
    21 april
    Ukkepuk – 1ste echo 10:15
    Sasgirl – 2de afspraak vk
    24 april
    Edithdeb - termijnecho
    25 april
    Shannen - echo, gyn + nekplooimeting
    Britm - Controle gyn
    28 april
    AmyRose - vk
    6 mei
    Ukkepuk – 2de afspraak vk
    7 juni
    Guapetona - 20 weken echo

Schildje, je afspraak staat erbij. :D
    Shandro, je gegevens zijn aangepast :D

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb met 8 weken 5 dagen eerste echo gehad (uitwendig) en er was niet gezegd over drinken, had het dus ook niet gedaan. Alles was prima te zien!

En trouwens een halve liter water is helemaal niet veel dus dan kun je dat net zo goed even doen!

8. Niet meer actief

Ohnee maar een halve liter water vind ik juist ook niet veel maar hartstikke weinig! Ik drink ontzettend veel water en vroeg me af of dit nadelig kan zijn voor de echo?
    Gelukkig heb ik hem om 09:45 dus als het goed is heb ik dan nog niet veel gegeten/gedronken ;)

9. Niet meer actief

goeie morgen allemaal,
    ik voel me ontzettend ###.
    heb gisteren mijn ouders verteld dat ik zwanger ben.
    heb je eerst een kado gegeven (mijn ouders een fopspeen met i love opa/oma en mijn zusjes beide een t-shirt met tante (hun naam) erop.
    ik vond het een super idee.
    alleen ik gaf ze de kado's en ze pakte ze uit en zeiden niets.
    mijn moeder vroeg toen hoever ben je (op een hele norse/strenge toon)
    ik antwoorde afgelopen donderdag 7 wk.
    toen was het weer stil en mijn moeders gezicht stond op onweer.
    mijn zusje zei wel 10x wat een leuk t-shirt maar na het zien van mijn moeders gezicht hield zij ook haar mond er verder over.
    mijn vader zei nog van bedankt voor het kado en de kado's werden op tafel gelegt en er werd niet meer over gepraat. ander onderwerp.
    10 min later deden ze net over er niets gebeurt was.

geen gefeliciteerd of dergelijke niets.
    ben er ongelovelijk ziek van, zo "armoedig' had ik het me niet voorgesteld.
    ik had me wel voorgesteld dat ze me niet in de armen zouden vliegen van blijdschap maar zo.

en het ergste is nog dat zaterdag avond was ik bij mijn beste vriendin, ze was jarig en is 22wk zwanger.
    toen ik het haar vertelde 'schreeuwde' ze het gelijk door de kamer en iedereen feliciteerde ons en vroeg van alles en hoe het ging en of ik al een idee had wat het kon worden, en of we al dingen gekocht hadden.

weet ook niet wat ik ermee moet maar leuk is het echt niet

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Jeetje wat een afknapper....enig idee waarom ze niet blij voor jullie kunnen zijn?

11. Niet meer actief

de echte reden weet ik (nog) niet,heb gevraagd aan mijn moeder ben je niet blij maar daar kreeg ik al geen antwoord op.
    kan vele dingen zijn
    > ze vinden mij te jong
    > te vroeg (mijn vriend en ik hebben 3 jr verkeringen wonen 2,5 jr samen)
    > het samenwonen is al met een dikke ruzie gepaard gegaan.
    > niets meer te zeggen over mijn beslissingen

zeg het me maar weet het echt niet meer

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Over het drinken van een halve liter water heb ik idd ook gelezen dat ozu wel kunnen klopen!

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Balen meid! Maar het zal uiteindelijk wel goed komen hoop ik! Ik heb op een ander forum ook al een berichtje naar je gestuurd!

xxx

14. Niet meer actief

Hmm..
    Wat ontzettend vervelend voor je :( Ik snap helemaal hoe rot je je wel niet zult voelen.

Maar misschien had je (omdat het samen wonen etc al niet zonder ruzie ging, en je al niet verwacht had dat ze heel blij zouden reageren) het iets subtieler kunnen brengen dus zonder t-shirtjes met tekst erop etc? Ik denk dat ik in jou situatie ervoor gekozen zou hebben om goed met mn ouders te praten en het ze te vertellen in plaats van te 'laten schrikken' met een cadeau.

Misschien dat het op deze manier iets 'gemoedelijker' was gevallen. Maar goed neemt niet weg dat het een hartstikke vervelende reactie voor jou is van je ouders. Misschien moeten ze gewoon nog even wennen aan het idee.

15. Niet meer actief

ik heb juist die kado's gedaan om het leuker te maken, omdat ze zelf ook al niet echt positief altijd zijn.
    en aan de andere kant heeft mijn moeder mij al 2x voor de tijd gevraagd of ik zwanger was omdat ik geen alcohol meer dronk. (als we bij hun op visite gaan dronk ik nog wel eens met mijn moeder een wijntje)

en waar moet ik dan met ze over praten, ik ben zwanger en wat kan ik daar dan meer over praten?

16. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    shandro, wat vervelend voor je.. op zo'n reactie zit je nu niet te wachten.
    balen.. geef het een paar weekjes misschien draaien ze wel bij.

Heb je gegevens op de lijst erbij gezet

17. Niet meer actief

Nou je kunt ze misschien doormiddel van met ze te praten overtuigen dat dit iets leuks en goeds is?

Ik kan me voorstellen dat je een beetje overdonderd bent als je (nog vrij jonge) dochter plotseling aankomt met cadeautjes en de mededeling dat ze zwanger is. (Neemt niet weg dat de reactie van jou ouders wel heel erg bot is..) Maar ik snap wel dat ze misschien enorm geschrokken zijn.

En dat je niet weet waar je met ze over zou moeten praten dat vind ik wel een beetje vreemd. Een zwangerschap is zoiets groots en brengt heel erg veel met zich mee, natuurlijk moet je daar toch over praten? Je kunt het met ze hebben over hoe jullie het willen gaan doen, financieel etc etc. Misschien dat je hen op die manier iets meer vertrouwen geeft in jullie en jullie zwangerschap.

18. Shandro, wat een nare reactie! Kan me voorstellen dat je je klote voelt. Hopenlijk trekken ze snel bij.

Tatlim gefeliciteerd met je nieuwe baan, veen succes!

Klein Wonder, ik zou die testen lekker laten voor wat ze zijn. Je bent duidelijk zwanger, maak je geen zorgen!

Over dat eten of drinken voor een echo, ik heb in- en uitwendig gehad, al een paar keer, maar mij is nooit wat verteld over hoeveel je mag drinken. Volgens mij maakt het niks uit. Ze hebben het nog altijd goed kunnen zien.

19. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Jeetje shandro wat een stomme reactie zeg!
    Veel sterkte meid, blijf ervan genieten hoor, zou zonde zijn!
    Als jij en je mannetje er maar lekker van genieten!
    Ook al doet het veel pijn, zeker van ouders!
    Zouden hun toch moeten weten, en zo te horen bepaald je moeder de regels, denkt je niet dat je vader en je zussen wel heel blij voor je zijn, voor voor je moeder niet enthousiast durven te reageren!

succes meid!

20. Niet meer actief

sorry kleinwonder maar over financien praat ik niet met mijn ouders.
    ik wil ook niet weten hoe hun het doen.
    dat is ieder zijn eigen zaak vind ik.

en waarom zou ik mijn moeder uit gaan leggen dat zwanger zijn iets leuks en goeds is.
    ze is zelf 3 x zwanger geweest dus als ze dat zelf al niet weet dan is ze volgens mij die keren elke keer wat vergeten.

en misschien vind jij het vreemd dat ik niet met ze erover kan praten, maar ik ben nog maar 7 wk zwanger ik weet nog niets en wat ik weet is uit boeken en van mijn vriendinnen.
    het lijkt mij dan logisch dat hun met mij erover praten omdat zij het al 3 x mee hebben gemaakt.
    maar als hun heel bot reageren ga ik daar niet meer over beginnen want ik heb geen zin in ruzie en als hun te kortzichtig zijn om 'normaal' te reageren lukt toch ook geen gesprek.

jonge dochter>> ik ben 23 dus wat is jong

Deel Deze Pagina