Wij doen de nekplooimeting niet omdat wij zoiezo niet in de risico factoor zitten, ben niet boven de 35 en mocht het zo zijn dat het kindje he down syndroom heeft laat ik daardoor mn zwangerschap niet afbreken.. het kindje is zeker welkom. En heb uit mn vriendenkring verhalen gehoord waardoor wij zeker weten om het niet te doen. Natuurlijk heeft iedereen een eigen mening hierover en moet iedereen doen wat hij/zij wil.
zo er zijn weer mooie echo geweest en mooi kloppende hartjes meiden gefeliciteerd. Nieuwe mama's welkom hier. En nog gefeleiciteerd met jullie zwangerschap. @ MarielleB balen he nog zolang wachten. Ik mag pas 15 mei( ben dan bijna 13 wk) dat is ook nog zo ver weg bij de vk hadden ze wel geprobeerd het hartje te luisteren met 8 wk maar is niet gelukt. Zijn er meiden die ook niet misselijk zijn? ik namelijk niet alleen met opstaan kokhalzen maar de rest van de dag niet meer alleen als ik een lege maag heb. Gisteren alvast wel wezen bloedprikken als gewoonlijk weer aan 2 kanten omdat 1 kant niet lukte en nu blauw is maar gelukkig andere kant ging in 1x
Waren dat 'nare' verhalen dan? Want ik heb gehoord en gelezen dat er geen risico's aan de nekplooimeting zitten.
meiden met goede echo's : Gefeliciteerd! voor de meesten komt de 12 weken grens al aardig in zicht Jippie! ik heb trouwens ook mijn echo foto's in mijn album gezet
Alle meiden met een mooie echo gefeliciteerd. Heb vanochtend het echo centrum bij mij in de buurt gebeld en ik kan op 13 mei. Al dat wachten zo af en toe wordt je er toch gek van.
meiden, zoals jullie kunnen lezen heb ik vandaag de nekplooimeting gekregen. Hierover "mocht" ik niet kiezen, deze werd standaard gedaan. Het is trouwens helemaal geen pijlijk onderzoek, ons ukje lag ik het begin tijdens de echo niet goed dus heeft de gyn even op mijn buik geduwd zodat ie ging verliggen en dan was het gewooon opmeten op het scherm... niets anders dan dat. Wel moeten we tegen volgende keer beslissen of we de tripletest willen laten doen of niet... een moeilijke beslissing maar voorlopig denken we deze niet te laten doen.
Ook ik heb vandaag een mooie echo gehad! Vond het toch spannend, ook omdat ik nauwelijks zwangerschapssymptomen heb! Zei op weg erheen nog tegen mijn vriend: als er maar geen leeg vruchtblaasje zit en als het hartje maar klopt.... Maar ze zette de probe op mijn buik en meteen raak: "daar is-ie!" Erg leuk. Na enig wakker schudden begon-ie zowaar te bewegen en te zwaaien. Hoe leuk kan het worden?! Ben nu ingeschat op 11-11-08 als bevallingsdatum, dat is 2 dagen eerder dan waar ik tot nu rekening mee had gehouden. Scheelt er weer 2.... Nu Tatlim vanavond nog, hebben we er nog meer vandaag? Ben erg blij dat iedereen tot nu toe goed verhalen heeft kunnen brengen!
Hallo, Ik denk dat ook wij ervoor kiezen om geen nekplooimeting te doen. De kans dat er Down-syndroom aanwezig zal zijn is ons geval klein. Blijkt uit de nekplooimeting dat er een verhoogd risico is dan kun je verder onderzoek laten doen door vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Maar die twee onderzoeken kunnen een miskraam veroorzaken. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik met de wetenschappelijke kennis die wij mensen hebben ontwikkeld een miskraam veroorzaak die niet nodig was en dat dan achteraf blijkt dat het kindje gezond was. Vandaar.... Groetjes, Evie
Hee! ik vroeg me ook af of er meidn zijn die niet misselijk zijn. smorgens heb ik het idd ook een beetje en als ik een lege maag heb. dus door voldoende en vaak te eten blijf ik mooi de misselijkheid voor! Precies het zelfde als jij dus, je bent niet alleen
Ook wij laten geen nekplooi meting en triple test doen. Dit zijn namelijk kansberekeningen en dus net 100% betrouwbaar. Dadelijk maak je je de rest van je zwangerschap zorgen of laat je je kindje weghalen en is het gewoon gezond.... vandaar.... Maar iedereen is anders en begrijp natuurlijk heel goed dat mensen dit wel willen doen als er een verhoogde kans is door erfelijkheid en een leeftijd boven de 35
Ja, het kan dus altijd nog mooier, want ik ben dus helemaal niet misselijk en heb ook geen neiging tot kokhalzen. Het enige wat ik merk is dat ik 's nachts vaker naar het toilet moet en dat ik iets gevoeligere borsten heb. (durf dit bijna niet te melden gezien alle dames die al wel een paar zware weken achter de rug hebben!).
Wendy1983 en Ben blij omdat te lezen echo is nog zover weg dat je toch blijft twijfelen waarom bijna geen zss terwijl je echt hoor dat vele er echt ziek van zijn.
Ja ik ben soms ook onzer hoor! ik had namelijk zere borsten enzo en ook dat heb ik bijna niet mee. maar ben blij te lezen dat jullie ook niet veel merken. Ik voel me echt kip lekker heb alleen de in week 5 en 6 een keer overgegeven
Meiden met een goede echo: Gefeliciteerd! Ik kreeg vandaag een brief van de verloskundigepraktijk over hoe deze is opgezet en wat extra informatie. Er stond ook in dat er minimaal 2 keer bloed afgenomen wordt. Ik ben daar dus echt heel panisch mee en raakte gelijk in paniek! Ik probeer hierbij altijd erg rustig te blijven, maar vind het zo eng dat dat niet lukt. Pffffffffffffffffffffffffff! Terwijl ik nog helemaal niet weet wanneer ik moet........ Zwanger zijn is heel erg leuk en mooi, maar al dat medische...... daar hou ik niet zo van! Iemand tips om rustig te blijven? Positief is dat ik vandaag niet misselijk ben geweest! Jippiejajeeeeeeeeeeee! Fijne avond allemaal!
Hee hanna! haha ik ken het ik begin nu al te zweten als ik aan bloedprikken dnke, maar ik wist dat het ging komen. volgende week woensdag krijg ik een verwijskaart voor bloedprikken en ik ben ook panisch voor naalden en weet niet hoe ik er doorheen moet. Het is dat ik niet tegen naalden kan maar tegen de bevalling zie ik helemaal niet op eigenlijk!
meiden met een goede echo gefeliciteerd ! wij laten ook geen onderzoeken doen ..het zijn maar kansberekeningen ......en we vallen niet in de risicogroep .... het enigste wat ze bij ons goed in de gaten houden is het hartje ,......ivm hartafwijkingennin de fam ....
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ! Ook hier een super echo. Het was echt geweldig ! Een minimensje dat spartelde in mijn buik... Geen verhoogde risico's en ernstige afwijkingen. Marisha, ook ik zweef Ben trouwens precies 11 weken. Een dag verschil met wat ik dacht.
Heel egoistisch vergeet ik de andere dames te feliciteren met hun mooie echo's Bij ons deed de dokter trouwens zonder te vragen die nekplooimeting, die gelukkig goed was !
vreemd dat de een dat ongevraagd doet en de ander zegt dat het totaal aan jezelf is of je dat wil of niet.... Zijn daar geen regels voor ofzo? ik zou het niet fijn vinden als ze dat ongevraagd deden en stel dat hij wel iets opmerkt wat misschien niet goed is, zit je je daar de rest van de zwangerschap zorgen over te maken. Nou dat is goed voor de gezondheid van jezelf en je kind! nou ik ben blij dat ze het me netjes gevraagd hebben en dat de keus aan ons is. Niet omdat we dogmatisch zijn ofzo, maar ik geloof niet in zwangerschapsafbrekingen (voor mijzelf). Alsof we in een perfecte wereld moeten leven waar geen plek is voor 'andersgevormden' zal ik maar zeggen. Soms vind ik die medische wereld echt een beetje irritant en overdreven. Wat mij betreft is ieder kind welkom! punt uit. Zo sorry dat moest ik even kwijt. Niks tegen mensen die dat wel willen weten, meer tegen de medici die het allemaal beter denken te weten dan wij 'gewone mensen', die toevallig wel de moeders en vaders zijn straks.
Iedereen met nieuwe echo's gefeliciteerd! Ik kan bijna niet wachten tot wij hem ook eindelijk krijgen. @ Ram, wendy en Whabbit, Ik ben ook helemaal niet misselijk (geweest). Ook niet op een lege maag. Ik heb alleen af en toe een beetje last van maagzuur, gevoelige borsten, lichte krampjes en heel veel plassen. Maar dat heb ik normaal ook wel eens. Het is dat er twee streepjes staan... Iedereen die niet het geluk heeft niet misselijk te zijn; Sterkte!