Fijn een medestander! Nou ja, wel rot dat jij dit ook hebt natuurlijk! Veel succes volgende week woensdag! Mijn moeder zei al dat ze mee zou gaan en mij er doorheen zou slepen! Da's wel fijn om te weten!
@ sasgirl dankje, en wat heerlijk super dat er mooi zichtbaar was super zeg. @ Janny,dat heb ik ook eerder over gevraagd. wij moeten ook beslissen .we besloten dat we niet doen geen in familie er ook is.. en kind is gewoon welkom. @ Loes,dat kan ik me voorstellen over nekplooimeeeting voor zekerheid he wat heerlijk dat je volgende week weer een je kindje mogen genieten te zien @ukkepuk dat is ook bedoeling dat een kindje zeker welkom @ ram dank je ik heb alleen last van braken als ik ga slapen. @jootje super zeg van echo @angel77 ja duurt zo lang voor dat 13 mei er is want ik ga ook 13 mei echo. @Marisha,dat is zeker niet makkeljk om beslissing. het lijkt me ook logisch. @whabbit. wat ook een super zeg @tatlim inderdaad dagje verschil maakt niet uit als ie maar op de verjaardag geboren is. @ Quapetona, daar ben ik mee eens nogmaals willen we iedereen feliciteren met mooi echo
ik ben ook helemaal niet misselijk geweest! af en toe wel een wee gevoel maar nooit overgeven. Ik ben wel heel erg moe, nog steeds helaas. Ook geen last van mijn borsten, maar die hebben natuurlijk net 10 mnd borstvoeding achter de rug. Ik zit er over te denken om met 16 weken ene pretecho te laten doen, lijkt me zo leuk (en misschien is het geslacht al wel zichtbaar...)
Ahh goedemorgen.. Mijn dag begint weer standaard: misselijk! Vandaag ook nog eens totaal NIETS te doen, alleen thuis eigenlijk zou ik eens een grote schoonmaak moeten houden maar daar heb ik dus écht geen zin in! Waar ik trouwens de laatste dagen helemaal verslaafd aan ben: Goijabes (of zoiets..)-passievruchtsap van Healthy People hmmm.. echt heerlijk én mijn misselijkheid wordt er minder van. Zijn er vandaag nog meiden met echo's? Succes! Iedereen met een mooie echo, gefeliciteerd! Trouwens, wat ik gisteren wel een beetje moeilijk vond, was toen ik alleen in de wachtruimte zat. Om mij heen zaten 3 stelletjes helemaal verliefd hand in hand te wachten op een echo. En daar zit je dan in je eentje. Ik zag ze ook kijken zovan: ach gut, wat zielig een alleenstaande moeder. Toen realiseerde ik me hoe zwaar het moet zijn voor een alleenstaande moeder tijdens de zwangerschap. Want ik denk dat iedereen een zwangerschap toch het liefst samen meemaakt. Nouja, gelukkig kon mijn vriend en helaas gewoon niet bij zijn maar ik ga vanaf nu zonder hem echt nergens meer alleen heen!
Trouwens, wat ik gisteren wel een beetje moeilijk vond, was toen ik alleen in de wachtruimte zat. Om mij heen zaten 3 stelletjes helemaal verliefd hand in hand te wachten op een echo. En daar zit je dan in je eentje. Ik zag ze ook kijken zovan: ach gut, wat zielig een alleenstaande moeder. Toen realiseerde ik me hoe zwaar het moet zijn voor een alleenstaande moeder tijdens de zwangerschap. Want ik denk dat iedereen een zwangerschap toch het liefst samen meemaakt. Nouja, gelukkig kon mijn vriend en helaas gewoon niet bij zijn maar ik ga vanaf nu zonder hem echt nergens meer alleen heen! Ik ben vorige week alleen gegaan.. soms is wel vreemd gevoel dat mijn vriend er niet is.. hij kan niet altijd erbij zijn. toevallig is afspraak in doorweeks helaas moeten veel mannen werken pff.. dat kanik me voorstellen hoe je voelt. maar je went wel eraan denk ik.... het hoeft niet zielig zijn.. maar je kan altijd vriendin of je moeder meenemen dan voel je niet ook alleen en steunen is ook super geweldig welkom.
@ Janny Jansen, Nee echt nare verhalen zijn het niet, meer tegenstrijdig. Mn misselijkheid begint langzaam minder te worden.. spuug s'ochtends nog maar 1 x en kan daarna gewoon eten en s' middags is de misselijkheid redelijk weg. Heb gisteravond zelfs een hamburger van de mac op.. das lang geleden Mn (.)(.) daarin tegen beginnen wat gevoeliger te worden. Yes nog drie dagen en dan krijgen wij de eerst echo.. zijn samen lekker de hele dag vrij. Eerst om 10.15 voor de echo.. dan door naar het ziekenhuis om bloed te prikken en dan de papieren voor de erkenning ophalen.. aangezien wij niet gaan trouwen. druk druk druk
ukke, haha. erkenning moeten we het ook nog ophalen want we zijn ook nog niet getrouwd maar we gaan wel trouwen maar pas 2009 dus.. trouwens hebben jullie ook verslaafd met eten of snoep of zo.. Ik ben laaste tijd verslaafd aan ijsje hahaha........ vooral chocoladeijsje dat heb ik altijd trek in.. heb al vol in de diepvriesla hihi....... ik heb al nu last van minder van moeheid. normaal gesproken na drie maanden beginnen met moeheid. maar ik heb al maand last van moeheid slapen slapen maar soms wil ik engerie maar slaap heb jij vast wel nodig (goed voor je baby) toch.... enne maar nu heb ik bijna geen last meer. maar nu eetlust heb ik veel aan ijsje hahaha......
Gisteravond via skype (met videocamera zodat je elkaar kunt zien) mijn schoonmoeder in Amerika op de hoogte gesteld van de zwangerschap. Dat was leuk! Terwijl we wat aan het kletsen waren zei mijn vriend haar even per mail wat foto's te sturen. Ze dacht dat het van de familie was, maar in feite waren het de echo foto's! Je zag haar even heel goed naar het beeldscherm kijken, trok toen een frons in haar voorhoofd en boog zich nog wat dichter naar het scherm toe en vroeg toen in de camera: "is this what I think it is?" Ja, en dat was het dus! Ze vond het heel erg leuk, begon flink te stralen en heeft nu weer een extra reden om vakanties deze kant op te boeken. Dat was 1! Nu morgen ook eindelijk mijn ouders en broer vertellen. LEUK, LEUK, LEUK!
haha wij moeten ook formulieren van erkenning ophalen want wij trouwen in 2009! Maar ik heb gelezen dat je na de geboorte van het kind ook via de rechtbank de ouderlijke macht / ouderlijk gezag moet aanvragen dat lees ik overal! xxx
Dat klopt, dat moet je doen als het kindje geboren is.. maar als je toch gaat trouwen in 2009 zou ik dan niet doen.. dat is automatisch geregeld als je getrouwd bent Wij hebben helemaal geen trouwplannen dus wij moeten dat wel gaan regelen.
Hebben jullie trouwens ook zo last van afscheiding? Ik heb echt nog steeds best veel afscheiding, is dit normaal?
@klein wonder : heb ook wel regelmatig last van veel afscheiding ...maar niet elke dag .... @all : hier nog steeds volop misselijkheid ...hiephoi ........nou ja heb nog genoeg reserves ......
Iedereen gefeliciteerd met een mooie echo! Ik heb er ook zolang naar uitgekeken dacht dat het nooit zou komen. En toen het eenmaal zo ver was dacht ik dat ze zou zeggen: 'ik zie niets, je bent helemaal niet zwanger, hoe kom je erbij!' Weet niet hoe ik hier opeens bij kwam! Hahaha! Wat verschillend he trouwens iedereen zn zwangerschapssymptomen! Ik ben ook een tijd erg misselijk geweest nu minder. Het verschilt per dag hebben jullie dat ook? En het is me gelukt 2 echofoto's in mn album te zetten jeeeh! Lukte eerst niet
Ik heb ook last van afscheiding. De ene keer stroomt het er uit en de andere keer heel weinig. In de loop van de dag wordt het ook een beetje gelig. Alleen de misselijkheid is mij bespaard gebleven!
@sasgirl : misselijkheid is hier ook niet elke dag ....is ook wel eens minder hoor ......maar nu de laatste dagen is het weer mis ...nou ja heb er gelukkig ook medicatie voor die ik nu weer effies gebruik mooie echo foto's trouwens heel mooi duidelijk .....je ziet echt het gezichtje goed .....die van mij staan ook in mijn album alleen lag ons beebje met zijn rug en billen naar ons toe .....
@ Sybje Wat leuk, je hebt al 3 echo's gehad zie ik! Dan zie je waarschijnlijk ook de ontwikkeling heel goed, super! Wat een heerlijk gevoel he dat kloppende hartje!
Ik heb er ook last van, de ene keer wat meer als de andere. Hoort erbij, zoals je het niet ruikt en het niet gaat jeuken hoef je je nergens zorgen over te maken.
Weten jullie misschien of veel afscheiding de hele zwangerschap blijft of dat dat ook iets is wat bij het eerste/tweede trimester hoort?
Ik snap heel goed wat je bedoelt en ik vind het ook niet netjes dat het ze niet gevraagd is. Maar ik vind het wel fijn dat er bij ons vorig jaar (1e zwangerschap) wel naar gekeken is. We hadden niet voor de meting gekozen, maar de echoscopiste vond de nek wel opvallend dik; 4,5 mm. Terwijl ik nog maar 23 jaar was en er geen verhoogde kans is op afwijkingen in de familie. Ze heeft ons toch maar doorverwezen naar het AMC. Daar bleek het helemaal niet goed te zijn. Het kindje had ernstige afwijkingen en de zwangerscahp was gevaarlijk voor het kindje en mij. Daarom hebben wij wel de keuze moeten maken om de zwangerschap af te breken. Vreselijk moeilijk, ik ben daar anders ook niet voor, maar was wel beter. Dus het is niet altijd zo makkelijk, dat je kunt zeggen dat je nooit een zwangerschap zou afbreken. Je weet nooit hoe het loopt. Niet om iedereen bang te maken hier hoor, dat is niet de bedoeling, maar het lijkt alsof er soms wat makkelijk over gedacht wordt. Ik ben in dit geval wel "blij" geweest met de medici.