November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    @ JsztD
    Dat is ook een mooie mix heel apart!

@ Chebu
    Ik ben gelukkig niet de enige, ik dacht al ben ik nou zo laks. :oops: Ik las ook bij een ander topic dat je de babykamer het beste al met 2,5/3 maanden kan bestellen want er is 3 maanden levertijd maar ik ben niet van plan om een babykamer te nemen met zo'n lange levertijd.Alles op zijn tijd! :D

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik ben wel al aan de lijst begonnen omdat er zo veel bij komt kijken en het voor mij de eerste keer is en ik niet goed weet wat we allemaal nodig gaan hebben. Verder vind ik het gewoon leuk om nu al een beetje rond te neuzen en al een "verlanglijstje" op te stellen... de aankopen zelf zullen denk ik gebeuren rond de 20 weken. Bedoeling is dat we tegen dat ik 6 maanden ben, alles klaar is omdat er bij ons in de familie nogal veel platliggers zijn die met 6 maanden moesten gaan liggen en ik zelf die inkopen wil doen (en niet mijn mama met mijn man naar de winkel wil laten gaan) :D

@ Hanna, wij zijn zwanger geraakt door IUI. Dan wordt de inseminatie gepland rond de eisprong. Aangezien mannelijke zwemmers sneller zijn dan vrouwelijke zwemmers is de kans groter dat het een jongetje wordt dan een meisje. Gefeliciteerd trouwens met je huwelijksdag! Veel plezier met het vertellen!

@ Sasgirl, gefeliciteerd met je 12 weken!

3. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Dankjewel Marisha, voor jou nog een paar daagjes en dan zijn we er, heerlijk he de 12 weken!

Je gaat de inkopen zelf dus met plm 20 weken doen dat is wel een mooi moment denk ik ja. Het lijkt me ook dat als je langer wacht dat je zo dik wordt dat je helemaal niet meer wil shoppen. Misschien doe ik t wel na de 20 weken echo, ga er nog s over nadenken hihi!

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij doen de inkopen denk ik na de 20 weken echo. Alleen de kinderwagen bestellen we eerder. Ik wil liever eerst toch de echo en de NP op 6 mei afwachten. De wieg hebben we al, dat is mijn oude die bij mijn ouders in Nederland op zolder staat. Die laten we nieuw bekleden.
    Wij moeten trouwens ook eerst nog verhuizen want het is hier een beetje klein. Nou ja, alles op z'n tijd. Ik vind een zwangerschapsbh al heel wat!

5. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Ja dat is ook zo hoor!

Wij willen ook graag verhuizen maar is in Amsterdam helaas niet zo makkelijk. We proberen nu woningruil te doen maar ook dat neemt best veel tijd in beslag. Verder reageer ik vaak op woningen maar hier heb je vaak dat er 600/700 mensen reageren op 1 woning dus helaas niet al teveel kans :cry:

We kunnen in onze huidige woning evt. wel blijven en dan over een jaartje ofzo verhuizen we zien t allemaal wel!

6. Niet meer actief

ik vind inkopen doen ook moeilijk.. of naja moeilijk, moeilijk om het NU nog niet te doen haha alles is zo leuk!

En ben ook zoooo benieuwd hoe mijn kleintje eruit gaan zien met allemaal mixjes :)

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij zijn wel gemixt maar wel blank. Ben wel benieuwd naar het gezicht. Of daar Russische trekjes inzitten zeg maar. Mijn schoonmoeder stamt af van de Boerjaten (Aziatische bevolkingsgroep in Noord Rusland) dus wie weet ook wel wat Aziatisch...
    Maar misschien ook gewoon Hollands..

8. Annelet

Annelet Lid

28 mrt 2008
    49
    0
    0
    Voorburg
    Wij moeten dinsdag voor het eerst naar de verloskundige. Het plan is om daarna de schoonouders en mijn vader langs te gaan om het te vertellen. Wordt er een beetje nerveus van!

@Anneke, Mijn moeder is er ook niet meer. Ik zit juist nu eigenlijk met heel veel dingen die ik haar zou willen vragen of vertellen, bij mij zitten de tranen dus ook af en toe hoog. Maar dan denk ik aan hoe fijn ze het gevonden zou hebben en dan gaat het weer beter. :)

Verder hoop ik dat het allemaal nog een beetje meevalt als ik straks 20+ weken ben. Vlak voor de 'ontdekking' hebben wij een actieve reis naar Canada geboekt. We hebben wel het programma iets rustiger kunnen plannen en de actieve excursies redelijk kunnen indammen, maar ik ben 22 tot en met 24 weken zwanger als we daar zijn... :(

Het plan is om als we terug zijn van Canada de uitzet etc te kopen. Wisten jullie trouwens dat de HEMA uitgebreide lijstjes met baby uitzet in de winkel heeft?

9. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Tjonge, als je even 2 dagen niet leest, kan je gelijk een heleboel blz terug lezen! Haha, is juist leuk!
    Ons kindje wordt 100% Hollands, maar donker of blond is nog maar de vraag.
    Verder ben ik nog niet echt met de uitzet bezig. Wel hebben we 2 jaar geleden al babykamer spulletjes en kleertjes gekregen van familie. Toevallig heb ik die gisteren maar eens weer voor de dag gehaald en bekeken wat er allemaal bij zit. Het wordt nog wel een hele klus bij elkaar, maar ik heb er ontzettend veel zin in!

10. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Het was vandaag zo'n lekker weer, ben bijna de hele dag lekker buiten geweest. merk wel dat het allemaal wat vermoeiender is.

Ons kindje is voor 100% nederlands.. maar ben al heel benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Wij zijn nog niet echt bezit met de babyuitzet... heb heel veel spullen overgenomen van mn zus toen mn nichtje drie werd.. dus de echte dure dingen hoeven we gelukkig niet te kopen zoals kinderwagen en babykamer.

Nog 1 nachtje slapen en dan gaan wij eindelijk onze ukkepuk voor het eerst zien :baby:

ps ik ga morgen de lijst wel bewerken.. ben nu moe en heb teveel spanningen voor morgen.

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een echt Nederlands kindje. Mijn man had als baby krulletjes en dat lijkt me wel heel leuk :)

12. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    hey ukkepuck jeetje meid wat spannend.
    ik weet wat je doormaakt hoor.
    ik ben inmiddels vandaag 12 weken en heb ook nog geen echo gehad. ik mag donderdag pas. deze week duurt dan ook echt een eeuwigheid voor me.
    ik ga kei hard voor je duimen voor een mooie echo

13. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ons kindje word kwart indonesische.
    net als mijn zoontje. maar hij is toch echt blond.
    mijn moeder is een indische en op java geboren. mijn vader was een hollander en ik ben dus een halve pinda. maar er is niks aan mij terug te vinden wat op een halve pinda lijkt. alleen dat ik snel bruin word en niet verbrand.
    mijn vader had ook bruin haar en bruine ogen maar mijn broer is blond met blauwe ogen heel appart dus.

mijn zoontje is ook hartstikke blond en heeft blauw grijze ogen zijn huid is wel iets getind en heeft ook geen last van verbranden in de zon erg prettig .

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ons kindje wordt ook 100% nederlands. We zijn beide vrij donker, dus ben benieuwd.

Morgen hebben wij weer een echo voor de nekplooitmeting....vind het erg spannend.

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ons kindje is ook 100% hollands !
    vermoed dat het een blond kindje gaat worden ....ik ben superblond en mijn man nu donkerbruin maar vroeger ook blond !
    meiden met de echo'smorgen veel succes !

16. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ukkepuk en Corien, veel plezier met de echo's morgen!

Slaapwel meiden (hoop dat die vermoeidheid nu toch maar eens gaat afnemen hoor :D)!

17. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    ukke, natuurlijk komt wel goed met lijstje. en veel succes morgen met echo ;)

we hebben al bijna alles we hoeven alleen ligbad kopen en ook natuurlijk paar wat inkopen zoals kleren en voedingflessen dus we hebben de rest bewaard.

corien ook succes morgen met echo.. ben wel benieuwd naar jullie hihi..

18. Meiden, suc6 met de echo morgen!
    Ik ga snel slapen, weltrusten

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    goedemorgen,
    (lekker vroeg, maar moet zo weer naar me werk)

alle dames die voor een echo moeten vandaag: Toi toi toi. Heel veel succes!

iedereen verder een prettige dag!

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jaki zo dan jullie hadden er zin in of niet ?
    ik moet echt werkelijk waar bijna alles nog kopen ....heb welgeteld 1 dekbedovertrekje , een omkleedkussen en 2 badcapes ...maar daar blijft het wel bij

Deel Deze Pagina