November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @Linda: dat zal zeker even schrikken geweest zijn joh! Maar nu inderdaad heeeeeeeeeerlijk die roze wolk op en niet meer afkomen hoor!

@Ram: zo is de lijst helemaal mooi en goed, SUPER!
    Die tip over pruimen is een goede inderdaad!
    Ik voel me ook een beetje hetzelfde als jij, in de morgen nog wat ongemakkelijk en zo, maar het gaat echt al de goede kant op!

En ik heb mijn album gevuld, met wel 2 (!) foto's. Eentje van mijn eerste echo vorige week en de andere is een (slechte) foto van het familie-wiegje waar ik zelf ook nog in heb gelegen. Die gaan we 'voor de leuk' gebruiken voor de eerste maandjes. Ik vind het toch wel een nostalgisch idee, ook al ben ik niet zo van de tierelantijntjes.

Ow, en ik heb ook een banner, dus nu hoor ik er echt bij :)

2. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Gefeliciteerd met je 12 weken :)

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    iK heb vanmorgen de schrik van mijn leven gehad, werd wakker met vreselijke buikpijn, viel er zowat van flauw. Snel de vk gebeld en die zei zolang je geen kramp hebt en geen bloed dacht ze aan mijn darmen?
    Moest maar gaan douchen en daarna even gaan ligen. Heb natuurlijk gelijk even het hartje gezocht, en die klopte mooi, pffff wat een opluchting. Moet wel even naar de vk om 1 uur, kan zij ook even hartje luisteren. En ik ga natuurlijk om een echo vragen...
    Al met al heb ik wel meer als een uur vreselijke pijn gehad

4. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Oh Maxje wat een schrik! Maar gelukkig hoorde je het hartje, dus misschien iets verkeerds gegeten?

En wat betreft de obstipatie :oops: Wat mij goed helpt is Roosvicee Laxo gewoon bij de supermarkt of Kruidvat/Etos te koop. Helpt super. Je kan in het begin even kijken hoe vaak je het zal nemen. Ik neem het nu eens in de 2 dagen en mn stoelgang is weer als voorheen hihi Wat een onderwerp maar hier kunnen we er gelukkig schaamteloos over praten ;)

5. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Weet niet of ik iets verkeerds gegeten had, had geen diarree, en het was echt mijn baarmoeder.
    Wat was ik bang zeg...

Ik heb juist geen last van verstopping, het is wel wat harder maar daar ben ik juist blij mee, heb normaal altijd redlijk dunne.
    Veel water drinken en vezels eten helpt altijd voor verstopping en geen banaan eten

6. Bruidje

Bruidje Lid

27 dec 2007
    92
    0
    0
    Hier vanmorgen voor het eerst deze week weer ziek geweest. Ga dadelijk naar mijn werk. Mijn baas wil echt goed eme denken dus dat is superfijn! Nog anderhalf dagje en dan heb ik lekker twee weken en 1 dag vakantie! Heerlijk.

Volgens mij schreef kleinwonder over een koortslip? ik heb in 8 weken al mijn vijfde koortslip dus je kunt wel spreken van non-stop koortsuitslag. Wel heb ik begrepen dat dit juist goed is voor het babytje omdat hij nu anti stoffen opbouwt tegen het virus, dus dan leg ik me er graag bij neer.

Nieuwe mama's welkom, ik ga me nu snel aankleden anders kom ik te laat. Doeidoei

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bruidje, wat vervelend zeg! en een koortslip is alleen gevaarlijk als de kleine geboren is.

8. Ambiance

Ambiance Lid

23 apr 2008
    37
    0
    0
    Twente
    Nou, dat geloof ik direct, dat je schrok! Hopelijk is alles okay, we zullen het straks horen, denk ik ;)

9. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Kleinwonder, Ik heb hier iets gevonden voor je..

gaat over hematomen...

10. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ben net bij de vk geweest, en hartje was zo gevonden gelukkig. De kans is minder dan 1% da het nog misgaat. Zijn echt mijn darmen...
    Krijg helaas geen echo

11. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Super Gefeliciteerd! Wat een opluchting! Ik snap dat je t jammer vind dat je geen echo krijgt maar wel een heel goed teken dat dat niet eens nodig is, ze weten dan wel zeker dan het goed zit. Hoop dat je een beetje kan relaxen nu!

12. Ram1978

Ram1978 Actief lid

16 feb 2008
    136
    0
    0
    Almere
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.

NOVEMBER 2008 MAMA'S

26 oktober
    Guapetona - 34jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: zij wel / hij niet - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    30 oktober
    Maxje - 25 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Britm - 32 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - fv/bv: fv
    1 november
    Shannen - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: bv
    Sasgirl - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - fv/bv: bv
    2 november
    Beppie1976 - 32 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Edithdeb - 34 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: fv
    3 november
    Sanna - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Saartje - 24 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Aaltje - 29 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    H en J - 32 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv:(
    4 november
    Corien - 36 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - Bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Kreeftje - 31 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Hummel - 24 jr - 1e kindje - denkt:: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Conny75 - 32 jr -2e kindje -denkt: ?- geslacht weten: ja - bevalling: zh (geplande kzsnede), fv/bv: bv als het mag van arts
    ManonF - 24 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Sybje - 23 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: zh, fv/bv: bv indien mogelijk
    5 november
    Ukkepuk078 - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh, - fv/bv: weet nog niet
    AmyRose - 27 jr - 3e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk thuis - fv/bv: fv
    Marisha - 27 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja – bevalling::zh - fv/bv: bv (indien mogelijk)
    Happyluna - 28 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    6 november
    Jaki - 30jr - 1e kindje - denkt: meisje - gelacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Tatlim - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh, - fv/bv: bv
    7 november
    Chebu - 25 jr, - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - fv/bv: bv
    9 november
    Noortje30 - 32 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Waarom - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    10 november
    JsztD - 23 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Domino85 - 22jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: bv
    djen - 32 jr - 2ekindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: ?
    12 november
    Loesjuh - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    13 november
    Jootje - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Mejon - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Schildje - 30 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: hopelijk weer thuis - fv/bv: zal wel weer fv worden
    Whabbit - 34 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    GerdienD - 27 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? bevalling: ? - fv/bv: bv
    14 november
    KersjeB- 30 jr - 1e kindje -denkt:meisje - geslacht weten: ja - bevalling: denkt zh -fv/bv:bv
    15 november
    Linda26 - 26 jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja -bevalling: thuis - fv/bv:(
    16 november
    Lillebi - 34 jr - 4e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk nu thuis maar denk zkh - fv/bv:bv
    engelke - ?jrf - ? kindje - denkt: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Aly - 36 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: bv
    Bruidje - 27 jr, - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: ?
    18 november
    Juweeltje - 22 jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Daydreamy - 27 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    19 november
    Vera - 32 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: fv
    Cynthia1979 - 28 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    20 november
    Harley - 29 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: verwacht weer zh - fv/bv: bv
    Mvogeltje - ? jr - ? Kindje – denkt: ? – geslacht weten: ? – bevalling: ? – fv/bv: ?
    22 november
    Hanna1974 - 33 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: weet nog niet
    Pamela - 27 jr - 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: misschien - bevalling: thuis - fv/bv: fv
    Ram1978 - 30jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: moet zh - fv/bv: bv
    24 november
    Janny Jansen - 26 jr - 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Annelet - 28jr - 1e kindje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: bv
    25 november
    Nash - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Angel77 - 31 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    lot23 – 25 Jr – 1ste kindje – denkt: ? – geslacht weten: ? – bevalling: ? – fv/bv: bv
    Vickys – 31 Jr – 2de kindje – denkt: ? – geslacht weten: ? – bevalling: zh – fv/bv: ?
    cvwinkoop - 21jr - 1ekindje - denkt: ? - Geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: ?
    Kleinwonder - 20 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk thuis - fv/bv: bv!
    26 november
    MarielleB - 29 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Anneke - 33 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    27 november
    Me85 - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    28 november
    Lievelief - 20 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv! absoluut!
    Shandro - 23 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - fv/bv: ?
    29 november
    smallgirl77 - ?jr - 2de kindje - denkt: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Evie83 - 25jr - 1ekindje - denkt: jongetje - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Mamamanuela - 25jr - 2ekindje - denkt: jongetje - bevalling: moet zh - fv/bv: bv
    Marbo - 35jr - 1ekindje - denkt: jongetje - bevalling: ? - fv/bv: fv
    30 november
    Ambiance - 38jr - 3de kindje - denkt: ? - bevalling: zh - fv/bv: fv

Er zijn tot nu toe 67 november mama's!

Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie!
    Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Sophie...Mimi...Seilenna...Dootje…. Bramtim….. Essit…Sjansie..

AGENDA:
    24 april
    Edithdeb - termijnecho
    25 april
    Shannen - echo, gyn + nekplooimeting
    Britm - Controle gyn
    Schildje - 1e echo
    28 april
    AmyRose - vk
    29 april
    Waarom - 12 weken echo
    MarielleB - 1ste echo
    2 mei
    Vickys - 2de echo
    6 mei
    Ukkepuk – 2de afspraak vk
    Chebu - afspraak gyn
    7 mei
    Janny Jansen - termijnecho 8:40 uur
    9 mei
    smallgirl77 - 2de echo
    KersjeB- 2e echo
    13 mei
    MarielleB - afspraak vk
    angel77 - 1 ste echo
    Jaki - afspraak gyn + echo
    14 mei
    cvwinkoop - 2de echo
    15 mei
    Ram1978 - 1ste echo + 2de afspraak vk
    angel77 - 2de afspraak vk
    16 mei
    smallgirl77 - afspraak vk
    20 mei
    Anneke - 2 de afspraak vk + Echo
    cvwinkoop - 2de afspraak vk
    Schildje 2e afspraak vk
    Marbo 1e echo
    4 juni
    jootje24 - afspraak vk
    7 juni
    Guapetona - 20 weken echo
    18 juni
    Manon F - 20 weken echo
    19 juni
    sasgirl - 20 weken echo
    23 juni
    Jootje24 -20 weken echo 20:30uur

@Marbo en Ambiance Heb jullie gegevens bijgevoegd.

13. Ram1978

Ram1978 Actief lid

16 feb 2008
    136
    0
    0
    Almere
    @Maxje jeetje dat was schikken gelukkig vond jehet hartje en de vk ook dus dat is een hele opluchting.

@Edithdeb als het goed is had je vandaag je termijn echo? hoe is het gegaan?

@bruidje fijn dat alles goed was bij de vk en heerlijk bijna vakantie lekker genieten.

14. Niet meer actief

Jeetje, wat kan ik me voorstellen hoe jij bent geschrokken! Hoop dat het allemaal goed is. Wel fijn dat je zelf snel het hartje kan horen, dat is wel rustgevend!
    Ik vind het heeeeeeel moeilijk en raar om te accepteren dat dit bloedverlies niets slechts hoeft te betekenen en los staat van de zwangerschap/het kindje.
    Het is vandaag niet zo heftig als de afgelopen 3 dagen dus ik hoop dat het einde in zicht is en de hematomen weg gaan. Ik vind het heel jammer dat ik er bijna geen informatie over kan vinden, maar de VK stelde me echt gerust dat het echt niets ernstigs hoeft te zijn.
    Wel heb ik me voorgenomen om een extra echo te vragen als ik volgende week nog bloed verlies, want het maakt me erg onzeker.

Verder doe ik het overdag nu zo rustig mogelijk aan. Rust is altijd goed..
    Helaas heb ik ook nog last van een ontstoken verstandskies dus ik voel me alles behalve goed :cry:
    Hoop dat ik snel weer kan genieten..

15. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @kleinwonder: marbo heeft in haar post hierboven een linkje gestuurd waar nog wat andere mensen met ook een hematoom in hebben gepost. Ziet er allemaal heel goed uit, maar ik kan me je ongerustheid en onzekerheid ook wel heel goed voorstellen hoor.
    Lekker rustig aan blijven doen, maar probeer ook wel te genieten!

16. Niet meer actief

Hey! Ik had helemaal over die link heen gelezen! Super bedankt!

Lees daar alleen veel over een hematoom op de placenta. Ik meen me te herinneren dat de VK zei dat het een goed teken was dat die van mij gewoon onder de vruchtzak zit en dus niet eens in de buurt van de placenta. (deze liet ze nog even zien..)

Nja, hoop maar op het beste en blijf inderdaad lekker rust houden en probeer wel een beetje te genieten.
    Super bedankt..

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hallo we hebben net weer een echo gehad was helemaal goed lopen precies volgens schema. Ukkie was erg bewegelijk en stuiterde de hele baarmoeder door :)
    Volgende echo is jammer genoeg pas met 20 weken!

18. Bruidje

Bruidje Lid

27 dec 2007
    92
    0
    0
    @ Maxje: Fijn dat je het hartje hebt gehoord inderdaad een hele geruststelling. Maar het is ook wat sasgirl zegt. Ze zijn wel heel zeker dat het goed is want ze nemen echt geen risico, dus dat is wel een geruststelling.
    Liefs

19. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Dag meiden!

Ben er weer...en een heerlijke mini vakantie gehad :)
    Wat lees ik hier allemaal heerlijke berichten van super echo's! TOP!
    En de buikjes beginnen te komen? bij mij de ene keer wel , maar als ik dan weer sóchtends opsta is tie weer weg..ha ha ha ha!
    Je ziet iets verschil, maar het verschilt erg..
    Verder voel ik me prima ben alleen nu af en toe misselijk? wel een beetje laat he?

Ik kan niet wachten tot me 12 wkn echo....dan ga ik het ook maar bekend maken!
    En dat voor Kon. dag :) ik hoop ik goed nieuws kan brengen!

Hoe is het met jullie meiden? buiken lijstje niet meer up to date?

lees jullie snel weer!
    x

20. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Linda....lees net je verhaal! wat rot zeg!
    Ik ben er ook bang voor, maar wel dat ik op z'n minst wordt gefeliciteerd!
    Een ontzettende rot streek, en dat voor een verhuizing!
    Heel veel sterkte hoor, en het komt allemaal echt wel goed!
    dikke knuffel

Deel Deze Pagina