November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    fijn Ukkepuk met dit goede nieuws! :)

Manon, super dat je hem krijgt hoor, en als je ze daarom mee moet nemen, nou dikke prima idd.

Ik heb voor de grap even gekeken op marktplaats......er staan bijna 20.000 kinderwagens te koop! pppffff.....
    een nieuwe kost al gauw 600 of 800 euries.
    Wij kregen hem ook, maar voor dat geld kopen we wat anders, en de wagen halen we maar van Marktplaats, al een hele mooie gezien alleen een beetje vroeg?

wanneer gaan jullie kijken voor een kinderwagen?
    op een nieuwe zit al gauw 6 tot 8 wkn levertijd he?
    maar we hebben nog een half jaar!

2. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    PS..Marisha...nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid!

3. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Haha, een kinderwagen is blijkbaar een populair cadeau, ik krijg 'm ook van mijn ouders :)

Een fijne dag allemaal !

4. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Hoi allemaal!

Iedereen gefeleciteerd met de goede echo's en 11, 12, 13 en 14-weken mijlpalen :)

Met mij gaat het prima, alhoewel het werken wel weer ff zwaar is laat in de middag. Denk dat ik vandaag wat eerder naar huis probeer te gaan.
    En gelukkig maar 4 dagen werken deze week en dan weer 4 dagen vrij! Jippie!

Van het weekend hopelijk ook nog goed weer zodat we zondag kunnen BBQ-en voor de verjaardag van mijn vriend :D

@Manon: Leuk he, om kadootjes te krijgen! Wij krijgen van mijn ouders de kinderkamer (voor een bepaald budget uiteraard).
    Maar ik zou als ik jou was ff doorrijden naar Gouda om te shoppen voor een kinderwagen. Daar is het echt superfijn rondkijken en testen bij Babypark. Zeker doordeweeks lekker rustig!
    Babydump in Utrecht is ook niet zo heel groot ten opzichte van andere dumps en komt dus ook echt wat krapjes over, maar goed, dat is mijn mening, je moet wel overal geweest zijn natuurlijk :)
    Er zitten overigens in dezelfde buurt als de dump in Utrecht nog 3 of 4 andere babyzaken. Ook allemaal niet supergroot en dus wel allemaal een beetje hetzelfde, alhoewel ik wel bij eentje ook positiekleding heb gevonden.

Veel plezier allemaal en geniet van de zon als je wel vrij bent!

5. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ Manon F, das leuk, kunnen we er samen naartoe leven :D
    Leuk dat je de kinderwagen van je ouders krijgt, een kinderwagen kost idd aardig wat centjes.

@ Waarom, wij hebben de kinderwagen al, heb hem overgenomen van mn zus. Deze is nog goed.

@ KersjeB, hahah jou vriend ook jarig dit weekend, mn ventje wordt as zaterdag 30 en ik as zondag 29, dus lekker druk. We gaan idd duimen voor mooi weer hebben ook een bbq geplant.

6. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @Ukkepuk: gezellig! Mss kunnen we de verjaardagen combineren, budgettechnisch wel zo handig :) Mijn vriend wordt trouwens alweer 31...ik mag daar nog ff op wachten tot augustus :)

@all: ik heb overigens gisteren gebeld met de overkoepelende organisatie van de twee KDV-en bij mij in de buurt: bij beide een wachtlijst van 1,5 jaar :( Nu zullen ze dat misschien een klein beetje overdrijven om ook wat mensen af te schrikken, maar al zou het een paar maanden minder zijn, het is sowieso dus echt veeeeeeeeeeel te lang! Wij gaan ons alsnog inschrijven en ondertussen kijken naar gastouders.
    Check dat dus echt nu al helemaal bij jullie in de buurt. Wij gaan nu maar alvast ons volgende kind inschrijven ;) :)

7. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Dat is natuurlijk helemaal top ukkepuk als je hem van je zus krijgt, van die paar maanden dat een kind er in ligt gaat een wagen van 800 euro echt niet stuk hoop ik, ha ha ha ha!

Vind het alleen wel moeilijk om te kiezen, ik vind zo'n 3 wieler wel leuk, maar hoor er niet al te positieve verhalen over!

die mutsy 4wieler is ook top! en als beste getest door de consumenten bond!

Hebben jullie al een idee wat jullie willen?

8. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Hi Lady's,
    Eindelijk ben ik er weer.Allemaal gefeliciteerd met het behalen van het tweede trimester!Ik was wat voorzichtig omdat er wat was mt het groeien etc wat vandaag bleek niks aan de hand te zijn.ben 13 weken en alles ziet er heel goed uit.Ze hebben alles goed bekeken op de echo.Zo een 25 minuten bezig geweest.Was ook leuk om te zien wat een bewegingen zo een kleintje al maakt.Ik woon in China waar het allemaal wat anders er aan toe gaat.Erg op je strepen gaan staan als je iets wil en duidelijk aangeven welke onderzoeken niet en welke wel.Ze hebben ook andere gewoontes als je hier zwanger ben ben je echt ziek zegmaar.Je mag bijna niks.Nou ik wel hoor hihi.Verder g ak wel naar een westers ziekenhuis tenminste lokaal ziekenhuis waar een westerse arts werkt.Dus ik word dan beter begrepen.Plus mijn Chinees is niet zo heel goed helaas.Ok ik zal het nu allemaal wat bij gaan houden.over 3 weken moet ik weer terug komen.
    groetjes

9. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Was inderdaad budgettechnisch wel handig geweest alleen ligt Utrecht en Dordrecht niet echt naast elkaar.
    Wij hebben zaterdag een bbq met vrienden en zondag middag komt de familie, pfff lekker druk weekend.

@ djen, Ben jij zelf chinees of woon je daar met je partner (sorry ben een beetje nieuwschierig ;) )

10. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    De Mutsy 4-rider single spoke is dat inderdaad!

Wij willen die waarschijnlijk ook. Driewieler ben ik veel te onhandig voor, kwam ik al achter :)
    En bovendien vind ik het handig om dat ding ook met 1 hand een beetje alle richtingen op te kunnen duwen en na wat getest vonden wij die Mutsy echt het fijnste. Klik je ook makkelijk onderdelen op en af, vouwt prima in elkaar, is niet zo kolossaal en mijn vriend kan met 1 klik de duwstang op zijn lengte krijgen.
    Enige minpunt (naar mijn mening): de kleuren van de materiaalsoort 'College' vind ik heel lelijk. Doet wat plastic achtig aan... En dat is wel de grootste collectie, dus dan blijft er toch opeens weinig keus over in kleuren. Maar goed, daar komen we ook wel weer overheen :D

11. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    goedemiddag allemaal,

gefeliciteerd met weken zwanger. hihi... en ik krijg van mijn vriendin een kinderwagen want die is maar een jaar oud dus ik mag van haar overnemen dat is ook goed
    ik krijg ook maxi crosi van haar dan is mooi meegenomen toch. dan hoef ik niet te kopen.

12. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Hoi Ukkepuk,

Nee ben geen Chinees mijn man werkt hier we woonden eerst in shanghai nu in noord China.Intussen deze maand 2 jaar.Wel even wat anders maar erg leuk.We hebben nog een zoontje van 5 die geniet ook en spreekt inmiddels vloeiend Chinees.en Engels das wel grappig.

groetjes

13. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Dat is weer eens wat anders, maar lijkt me wel leuk zo zie je nog wat van de wereld :D
    Grappig zo'n klein ventje dat chinees en engels praat.

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Marisha:

Heb zondag de angelsound voor het eerst geprobeerd en het hartje gevonden, super mooi!

15. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Haha ook wij krijgen de kinderwagen van mn ouders. Ik was van plan na de 20-weken echo er 1 uit te zoeken dan is 2 maanden wachttijd nog goed te doen toch of zal ik dan al te laat zijn? Is er trouwens overal een wachttijd voor wagens? Dat wist ik helemaal niet. :oops:

De eerste 3 maanden voelde ik me best goed maar de laatste dagen ben ik echt superberoerd! :cry: Sinds donderdag hele erge hoofdpijn, hele zware buik, last van mn darmen en supersupermoe. Maar de 4e maand en met name de 14e week schijnt echt de groeimaand te zijn. Mn buikje groeit ook met de dag kan t niet meer verborgen houden maar dat hoeft gelukkig ook niet :)

Heeft iemand van jullie ook opeens andere klachten gekregen? Ik hoopte zo na de 3 maandengrens voorbij te zijn dat ik lekker op zou knappen en meer energie zou krijgen maar helaas...

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik ben ook nog steeds moe hoor, ik werk deze week ma wo en vr en zoals vandaag nog niks gedaan in huis, geen puf voor, vanaf volgende week wo do en vr werken, maar de dondedag sta ik boventallig, dus die zal ik wel regelmatig vrij zijn.
    Heb ook erg last van humeur wisselingen, reageer soms heftig op iets. Heb gister een boze mail naar oude werk gestuurd om te bedanken voor het kado dat ik niet gekregen heb, collega's vonden dat ik het niet verdien, nou, schandalig toch?!
    Gister 1e werkdag op nieuw werk, is leuk daar tot nu toe.

17. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Hoi Waarom,
    Wij hebben ook de musty 4 wieler gekocht, wij vonden deze ook het fijnste rijden en gemakkelijker met het inklappen enz.

groetjes MarielleB

18. Niet meer actief

Nou.. wij hebben hier nu een 'verschil van mening' wat betreft de kinderwagen haha.
    Mijn vriend had al bijna de Stokke Xplory (Creme) gekocht maar ik weet niet zeker of ik die wel echt zo leuk vind hihi. Vind zelf namelijk de Bugaboo Cameleon (Zand/Roze) ook heel erg leuk..

Weet het echt niet welke handiger is.
    Mijn vriend is erg lang, en hij zegt dat de Stokke heel fijn loopt (ook ivm zijn lengte..)
    Maar ik weet het niet.. aaaah!
    Ik ben ook zo'n twijfeldoos!

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.
    NOVEMBER 2008 MAMA'S

26 oktober
    Guapetona - 34jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: zij wel / hij niet - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    30 oktober
    Maxje - 25 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Britm - 32 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - fv/bv: fv
    Edithdeb - 34 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: fv
    1 november
    Kreeftje - 31 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: weten we nog niet - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Shannen - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: bv
    Sasgirl - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - fv/bv: bv
    2 november
    Beppie1976 - 32 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    3 november
    Sanna - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Saartje - 24 jr - 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Aaltje - 29 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    H en J - 32 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv:(
    4 november
    Corien - 36 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - Bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Conny75 - 32 jr -2e kindje -denkt: ?- geslacht weten: ja - bevalling: zh (geplande kzsnede), fv/bv: bv als het mag van arts
    ManonF - 24 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Sybje - 23 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: zh, fv/bv: bv indien mogelijk
    5 november
    Ukkepuk078 - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh, - fv/bv: weet nog niet
    AmyRose - 27 jr - 3e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk thuis - fv/bv: fv
    Marisha - 27 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja – bevalling::zh - fv/bv: bv (indien mogelijk)
    Happyluna - 28 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Hummel - 24 jr - 1e kindje - denkt:: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    6 november
    Jaki - 30jr - 1e kindje - denkt: meisje - gelacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Tatlim - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh, - fv/bv: bv
    7 november
    Chebu - 25 jr, - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - fv/bv: bv
    9 november
    Noortje30 - 32 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Waarom - 28 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    JsztD - 23 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    10 november
    Domino85 - 22jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: bv
    djen - 32 jr - 2ekindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: ?
    11 november
    Whabbit - 34 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    12 november
    Loesjuh - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Schildje - 30 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: hopelijk weer thuis - fv/bv: zal wel weer fv worden
    13 november
    Jootje - 25 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Mejon - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    GerdienD - 27 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? bevalling: ? - fv/bv: bv
    14 november
    KersjeB- 30 jr - 1e kindje -denkt:meisje - geslacht weten: ja - bevalling: denkt zh -fv/bv:bv
    15 november
    Linda26 - 26 jr - 1e kindje - denkt:jongen - geslacht weten: ja -bevalling: thuis - fv/bv:bv
    16 november
    Lillebi - 34 jr - 4e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk nu thuis maar denk zkh - fv/bv:bv
    engelke - ?jrf - ? kindje - denkt: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Aly - 36 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: bv
    Bruidje - 27 jr, - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    17 november
    margreet78- 29 jr -1e kindje- denkt: ? -geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    18 november
    Juweeltje - 22 jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten:nee - bevalling:thuis (zal wel zh worden) - fv/bv:bv
    Daydreamy - 27 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    19 november
    Vera - 32 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - fv/bv: fv
    Cynthia1979 - 28 jr - 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    20 november
    Harley - 29 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: verwacht weer zh - fv/bv: bv
    Mvogeltje - ? jr - ? Kindje – denkt: ? – geslacht weten: ? – bevalling: ? – fv/bv: ?
    22 november
    Hanna1974 - 33 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: weet nog niet
    Pamela - 27 jr - 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: misschien - bevalling: thuis - fv/bv: fv
    Ram1978 - 30jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: moet zh - fv/bv: bv
    24 november
    Janny Jansen - 26 jr - 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Annelet - 28jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    25 november
    Nash - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Angel77 - 31 jr - 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv
    lot23 – 25 Jr – 1ste kindje – denkt: jongen– geslacht weten:( – bevalling: ? – fv/bv: weet nog niet
    Vickys – 31 Jr – 2de kindje – denkt: ? – geslacht weten: ? – bevalling: zh – fv/bv: ?
    cvwinkoop - 21jr - 1ekindje - denkt: ? - Geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: ?
    Kleinwonder - 20 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: hopelijk thuis - fv/bv: bv!
    26 november
    MarielleB - 29 jr - 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - fv/bv: bv
    Anneke - 33 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    27 november
    Me85 - ? jr - ?e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    28 november
    Lievelief - 20 jr - 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - fv/bv: bv! absoluut!
    Danili - 27 jr - 2e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: twijfel- bevalling: denkt zh - fv/bv: fv
    29 november
    smallgirl77 - ?jr - 2de kindje - denkt: ? - bevalling: ? - fv/bv: ?
    Evie83 - 25jr - 1ekindje - denkt: jongetje - bevalling: zh - fv/bv: bv
    Mamamanuela - 25jr - 2ekindje - denkt: jongetje - bevalling: moet zh - fv/bv: bv
    Marbo - 35jr - 1ekindje - denkt: jongetje - bevalling: ? - fv/bv: fv
    30 november
    Ambiance - 38jr - 3de kindje - denkt: ? - bevalling: zh - fv/bv: fv

Er zijn tot nu toe 69 november mama's!

Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie!
    Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje…. Bramtim….. Essit...shandro

AGENDA:
    6 mei
    Ukkepuk – 2de afspraak vk
    Chebu - afspraak gyn
    7 mei
    Janny Jansen - termijnecho 8:40 uur
    8 mei
    Jaki - 2e echo
    9 mei
    smallgirl77 - 2de echo
    KersjeB- 2e echo
    13 mei