November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ohw! Wat was dit ontzettend bijzonder! Had echt de tranen in mijn ogen staan! Heb een hele uitgebreide echo gehad. Alles is echt goed bekeken. Van de hersentjes, tot de oogjes, tot het mondje, ruggewervel, nekplooi, vingertjes, billetjes, maag, longen, urineblaas, echt alles hebben we gezien. Behalve het geslacht... haha. Maar het belangrijkste was dat alles er prima uitzag. Geen open ruggetje, een hele dunne nekplooi enz.
    Babytje bewoog heel veel. Op een gegeven moment draaide hij zich gewoon om! Leek zo mooi! En later deed hij de handjes voor zijn oogjes... zo ontroerend! Echt helemaal super, ben er helemaal vol van.
    Ben trouwens 2 dagen verder dan ik had gedacht. Ben nu uitgerekend op 22 november. Dat is.... mijn moeders verjaardag! Haha, grappig! 26 november is mijn zusje jarig. Eens even kijken wanneer babytje komt.
    Ohw, ben helemaal blij! Kan het wel van de daken schreeuwen.
    En vanaf nu mag ook iedereen het weten!
    Ik kan er wel een hele blz over schrijven, maar laat ik het eerst maar hierbij houden, voordat ik jullie ga vervelen.

2. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Gefeliciteerd Janny Jansen, fijn dat alles goed is.
    Ik had ook tranen in mn ogen bij de echo en zelfs mn ventje moest een traantje wegpinken, is ook wel heel bijzonder.

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Goedemorgen meiden!

Janny Jansen, foto's! :D Het is idd zo bijzonder he, die echo's! Wel lekker dat je zo lang hebt kunnen kijken... bij ons was het heel snel terug gedaan... hopelijk volgende keer langer!

Chebu, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ukkepuk, gefeliciteerd met je 14 weken! (we lopen lekker gelijk op ;))

Schildje, hopelijk gaat het snel beter! En idd als het niet betert, toch maar naar de dokter hoor!

Weet niet meer wie het zei, maar ik slaap ook echt bar slecht! Ben gelukkig niet meer zo moe dus ga pas rond 22u of 22u30 slapen maar tussen 2 en 4 moet ik altijd naar het toilet en dan duurd het uren voor ik weer kan inslapen... en om 6u30 gaat de wekker :rolleyes:

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    chebu gefeliciteerd met je verjaardag!

janny wat fijn dat alles er goed uitziet lekker proberen te genieten.

hebben jullie ook wel van die dagen gehad dat je het gevoel heb dat het niet meer goed is ofzo, ik voel me eigenlijk weer aardig goed kwa kwaaltjes maar nu ga ik zo twijfelen of het nog wel goed is zo vervelend. Ik gebruik nu floradix pillen voor mijn ijzer. ik heb volgende week dinsdag nog een echo.
    wij hebben besloten geen nekplooimeting te doen, hebben jullie dat gedaan of niet?

geniet van het lekkere weer met jullie kleintje in je buik.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb gisteren de nekplooi gedaan en het bloedonderzoek. De uitslag van het bloed krijg ik volgende week.

@Marisha, ik moet tegenwoordig ook standaard tussen 2 en 4 naar de wc. Best wel vervelend. Midden in je diepste slaap zeg maar.

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dat was ik er vergeten bij te zeggen: De fotootjes zijn best heel vaag geworden. Volgens mij worden ze helemaal niet duidelijk als ik ze inscan. Maar ik zal het later eens een keer proberen.

En ik begon over het slapen. Het is niet zo dat ik plassen moet 's nachts, maar ik draai veel, droom veel en krijg gewoon alles mee wat er gebeurt. Mijn man die zich omdraait, mijn man die uit bed stapt, de auto's die buiten rijden, overal lijk ik wakker van te worden. Erg irritant ja!

7. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    Chebu, van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en geniet met mooi weertje op jouw verjaardag

janny, wat een geweldig :D

ik ga morgenmiddag om half vier echo spannend hoor ik kan eigenlijk niet wachten tot morgenmiddag haha.. en toevallig is morgen ook veertien weken:D het is mooi dag voor mij hoop ik teminste:D

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe

9. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik heb een ontzettend beroerde nacht gehad. Gisteravond kon ik maar niet in slaap komen, ik werd er een beetje paniekerig van. Maar goed, uiteindelijk toch weggedommeld. Ik slaap verder ook heel licht inderdaad en veel dromen, van goede tot slechte.
    Verder wel dat alles een beetje stabiliseert. Ben ik erg blij om!

@Kleinwonder: als je twijfelt tussen Stokke en Bugaboo zou ík toch voor de Stokke gaan. De Bugaboo heeft de bak namelijk dusdanig laag zitten dat je daar alleen al een hernia van kan krijgen naar mijn idee. En die Stokke is dan wel echt superfijn, ook voor je vriend. Het gaat natuurlijk vooral heel erg om de practische kant van die dingen, dat moet je niet vergeten als je verliefd wordt op de kleurtjes ;)

@Chebu: zweef maar lekker verder, dat mag!

@Janny: ga er maar lekker naast zweven op de andere wolk! Heb je je foto's al in je album?

Ik mag vrijdag weer, ben ook zoooooooooooo benieuwd en ook naar wat mijn mamsie ervan vindt. Echt spannend!

En iedereen die weer een mijlpaal heeft bereikt: ook gefeliciteerd!

Edit: wij hebben besloten om geen nekplooimeting te doen. De reden daarvoor is dat als er uit die meting een kans bestaat dat het wel zo is, dat je dan in het hele volgende circus komt van testen en puncties, waar risico's aan vast zitten. En met de mededeling die daaruit komt dat het eventueel wel syndroom van Down zou hebben, zouden we toch niets doen.

10. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    @ Chebu Gefeliciteerd met je verjaardag! Hele fijne dag toegewenst in het superzonnige weertje!

@ Janny Super he de echo?! Ik was en ben er ook nog steeds vol van! Wat heerlijk dat je jullie baby zo goed hebben kunnen zien, lekker van genieten!

Ik vind t trouwens soms nog steeds moeilijk te beseffen dat dat wondertje zich allemaal in je buik afspeelt is toch ongelovelijk!

@ KersjeB Wij hebben dezelfde beslissing gemaakt wat betreft de nekplooimeting. De vk gaf ook aan: je valt niet in de risicogroep en er komt een kansberekening uit. En daarbij is het belangrijkste wat je doet als je het zou weten. En bij ons is het kindje ook welkom en met zo'n kansberekening maak je je misschien alleen maar (onnodig) zorgen de rest van je zwangerschap. Is dat wel gebruikelijk om m te doen? Dat wist ik niet?

En hier ook slecht slapen hoor, veel draaien & dromen. Ik hoef er s nachts nooit uit voor de wc, heb daar nog niet zoveel last van maar heb altijd een sterke blaas gehad misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Laatst wel een paar keer gehad dat ik een druppeltje urine verloor bij het niezen of hard lachen :oops: Sorry voor het niet heel smakelijke verhaal maar dat heb ik normaal echt noooit, hangt ook samen met de zwangerschap neem ik aan? :confused:

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ...

hierbij even een ego bericht ......er is te veel getikt om bij te kunnen houden (goed teken )

ik ben afgelopen zaterdag opgenomen in het ziekenhuis ...ik was weer ontzettend aan het braken en voelde me doodziek ...eenmaal in het zieknhuis bleek dat ik uitgedroogd was .......dus ik ben gelijk aan het infuus gelegd ........de eerste 24 uur mocht ik niks eten om tot rust te komen ........
    zondag is het eten en drinken weer opgestart maar dat bleef alleen bij beschuitjes en water ...maandagoochtend begon ik helaas weer te braken ...toen is er iom de gyn besloten om sondevoeding aan te sluiten ....
    met de sondevoeding voel ik me een stuk beter ......ben vanmorgen dan ook thuis gekomen met sondevoeding ..over een kwartiertje komt de thuiszorg de voedingspomp aansluiten en alles uit leggen ....

ik ga nu weer proberen jullie te volgen .....

12. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    O sybje, :( :( Ik vond je al zo stil op het forum.
    En ego berichtjes mag je altijd schrijven, zijn hier toch om naar elkaar te "luisteren" en elkaar te helpen toch...

Vind het echt rot voor je, ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter gaat voelen, dit is ook geen doen.
    Laat je ventje maar goed voor je zorgen ;) dat heb je wel verdient.

Sterkte en een hele dikke knuffel

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ukkepuk : dankje wel voor je lieve berichtje .....mannetje zorgt idd goed voor me !

14. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    sybje heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte! Dat zal toch ff schrikken zijn geweest. Erg fijn dat je je alweer wat beter voelt en nu weer thuis kan aansterken. Kun je ook lekker een beetje van het goede weer genieten!
    Komt vast helemaal goed en dan krijg je straks een heel positief vervolg van je zwangerschap waarin je wél lekker kunt gaan genieten!

Take care!

15. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ Sybje, ik ken iemand die dit ook heeft gehad, die is 2 keer opgenomen geweest en de eerst maanden misselijk geweest maar.... zij heeft vorige week een kern gezond dochter op deze wereld gezet.... dus het komt allemaal goed geloof dat maar

Houd moed !

16. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ik breek heel even in.

ik wil me nergens mee bemoeien maar............hoe snel wil je aan een volgend kindje beginnen?
    ik raad je af om binnen het jaar weer zwanger te raken.ik heb 2 kinderen in 1 jaar gekregen en mijn lijf was een wrak.ik bleek 3 maanden na de bevalling van mijn 2e zwanger te zijn omdat we een gescheurd condoom hadden.we besloten het kindje te laten komen.als ik had geweten dat het zo zwaar zou zijn had ik het niet laten komen.begrijp me niet verkeerd,het is een heerlijk jong maar mijn lijf was echt een wrak.omdat ik de 2e moest dragen want tenslotte was hij nog een baby heb ik heel mijn lijf naar de gallemiezen geholpen.ik heb ischias opgelopen omdat ik dus verkeerde houdingen ging aannemen omdat je van alles doet om het zo prettig mogenlijk te maken voor jezelf.ik ben er nooit meer helemaal vanaf gekomen van die ischias.dus zint eer ge begint is mijn advies.
    het leeftijdsverschil is leuk hoor,ze doen veel samen(vechten enzo),maar voor jezelf is het een crime.ik raad het af.

verder wens ik je veel succes met testrijden van de kinderwagens.

nu ik toch bezig ben: 1 tip.........dames kijk of je ergens van een bekende een peuter in bruikleen kan hebben voor je testritjes.de wagenbak is altijd licht met een baby erin en de meeste wagens rijden goed,maar als je dan gaat rijden met een peuter in de buggyzitting dan valtie soms zwaar tegen.ikzelf heb gekozen voor de bugaboo.hij verdient niet de schoonheidsprijs maar rijdt wel fantastisch.ik heb het geluk kinderen in alle leeftijden te hebben hihi.heb de jongste in de bugaboo geplant en ben door de winkel heen gegaan.succes!

ukkepuk,hier gaat het goed.ben met vlagen nog misselijk maar de vermoeidheid is zo goed als weg.heerlijk hoor.jij ook nietmeer boven de pot.beter hoor.nu genieten.
    ik zie je weer.

kus

breek weer uit.

17. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Zo blub ga je lekker, je bent lekker opdreef...... :D

18. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Dat is inderdaad ff een behoorlijke inbraak. Uiteraard bedankt voor het goedbedoelde advies!

Ff een vraagje: tot welke leeftijd zitten die peuters er dan nog in eigenlijk? Mijn neefje (van nu net 3) zie ik namelijk nooit meer in zo'n ding zitten. Maar ik kan me voorstellen dat je zo'n ding wel nog gebruikt voor wat langere afstanden en een peuter?

19. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Blub79: info van een ervaringsdeskundige is altijd zinnig, dus dankjewel! Kan me ook voorstellen dat het fysiek inderdaad het nodige van je vergt.

Ik scheel zelf minder dan een jaar met mijn broer en ik heb het altijd geweldig gevonden. Het is nu nog steeds erg leuk! Mijn moeder heeft zelfs binnen het jaar voor zijn geboorte nog een kindje na 9 maanden gebaard (is helaas dood geboren), dus 3 bevallingen in 2 jaar. Zij is geheel ongeschonden uit de strijd gekomen en zou het niet anders hebben gewild.
    Heb ook vriendinnen waar maar 15-18 maanden tussen 2 kids in zit en die het (ook fysiek) goed trekken.

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van hoe je lichaam de zwangerschap verdraagt en dat is bij iedereen anders. Weet dus ook nog niet hoe dat bij mij gaat lopen en maak dus ook nog geen vaste plannen. Wil er alleen rekening mee houden, zodat ALS alles zeer voorspoedig verloopt het een optie is snel voor een tweede te gaan (en dan liefst niet weer grote uitgaven te moeten doen!).

20. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Blub79 kan er inderdaad goed over meepraten, ze heeft al 4 jongens die allemaal vrij kort op elkaar zitten.
    en inderdaad wat info van iemand die zoiets al heeft ervaren en meegemaakt is nooit weg.
    Ik ken haar persoonlijk en ik bespreek dan ook vrij veel dingen met haar omdat ze al 4 kids heeft, altijd makkelijk.

Deel Deze Pagina