November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Net echo gehald, alles zit erop en eraan.
    ZOOOOOOOOO blij :p :p :p

Fijne dag allemaal

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @angel : gefeliciteerd met je mooie echo !

3. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    angel gefeliciteerd meid! heerlijk!

Sybje, meid ik leef met je mee hoor! maar meer als jou heel veel succes wensen kan ik helaas niet doen. Ik hoop van harte dat je je snel beter voelt.

4. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    @janny, goed met mij bandenpijn ja ik hou wel vol. wat leuk dat je een babykamer heb gekocht:D hihi spannend hoor he

enne ik ben vanmorgen bij gyncholoog geweest en verder was bloeddruk is normaal en ik heb eindelijk baby hartje gevoeld hoera.. heerlijk gevoel en super gaat het goed met onze kleine hihi en 24 juni heb ik weer echo:D en ook gyncholoog twee afspraak in ochtend wat druk zeg afspraak op een dag hoor haha.. en verder gaat het goed met mij maar de gyncholoog zegt dat misschien is beter dat ik buik spieren nemen dan heb jijook ff lekker ontspannen voor je bandenpijn dus en ik ga dus denk ik een zwemmen:D of gym dat weet ik het nog niet ligt eraan welke leuk is of lekker is

wie heeft ook dat?

jootje of ukke wil je dat afspraak op lijst zetten en dertien mei weg te halen:D hihi alvast bedankt

5. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Hier een druk weekend achter de rug.. Zijn gister lekker naar het strand geweest, heb wel veel onder de parasol gezeten maar mn armen zijn toch een klein beetje verbrand.
    Mn vriendinnen vonden het leuk, ik in bikini en een klein buikje.

@ angel77, Gefeliciteerd met je goede echo.. geniet er maar van.

@ Sybje, Tuurlik ga je dit overleven. gewoon naar je lichaam luisteren, ik snap dat je dat niet altijd leuk vind en zeker niet met dit weer. We slepen je er wel doorheen.

@ spotlight, welkom bij de november mama's

@ Janny Jansen, leuk die kinderkamer, nou kan je gaan beginnen met verbouwen en heb je weer iets om naar uit te kijken.
    Wij zijn ook al langzaam bezig met de kinderkamer, telkens een stukje.
    Mn schoonvader is schilder van beroep en heeft me toch afgeraden om of zelf of om in de kamer te zijn als ze aan het schuren zijn. dus dat moet mn ventje dan maar doen.

@ Chebu, idd een beetje matig dat hij zijn mond niet kon houden. Wij hebben de namen ook al, maar mn ventje en ik houden onze lippen stijf op elkaar, het geslacht mogen ze best weten maar de namen houden we tot aan de bevalling geheim.

Iedereen die ik vergeten ben.. sorry. Zit op mn werk en mn pauze is alweer voorbij.

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jaki : ik zou gaan zwemmen is lekker ontspannend! zeker met de zomer voor de deur !

@all bedankt voor het er door heen slepen ! ik doe nog steeds mijn best !
    dietiste belde vanmorgen en die vond dat ik nog te weinig at .....ik vind het zat maar zal het nog wel een beetje opvoeren ....met dit weer heb je toch ook geen trek ?
    komt helemaal goed !

7. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    Het is weer even geleden dat ik hier ben geweest...we hebben thuis ruzie met internet! niet leuk maar ja....

Afgelopen woensdag heb ik het aan mijn collega's verteld. Was super leuk. En is heerlijk dat iedereen het nu gewoon mag weten!

We hebben vorige week controle gehad. Alles was super goed. We hebben het hartje gehoord wat supperrrrrrr gaaf! was maar 1 puntje wat minder was..ik ben de afgelopen maand 5 kilo (5,3 ofzo) afgevallen...en dat was toch wel een beetje veel. Dus ik dwing mezelf nu om te eten. (en doe mijn best het binnen te houden)

Omdat onze eerste echo zo vroeg was (bij 8 weken al) mogen we nu nog een echo voor de 20 weken echo :D:D. Aanstaande maandag om 14.00 uur is het al zover! Echt super leuk! heb er nu al zin in!

Hopelijk gaat het met de rest ook allemaal goed.

dikke kus

8. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    en oh ja..we gaan in oktober verhuizen (is tenminste de planning...als het huis dan klaar af is..het wordt namelijk een nieuwbouwwoning)...beetje vervelende timing, maar ja.....

9. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Hoi allemaal!

Mijn werkweek is weer lekker hectisch begonnen vanmorgen met een exploderende mailbox... Mijn klant werkt ook in het weekend door, helaas... :(
    Maar goed, alles is weer een beetje weggewerkt, dus kon ik jullie verhalen weer ff bijlezen.

@chebu: dat is wel balen joh, was het per ongeluk dat ie het eruit floepte?

@hanna: ik denk dat het een combinatie van alles was inderdaad. Heb lekker rustig aan gedaan en ook met tijdschriften onder het zonnescherm in de tuin gezeten, heeeeeeeeeerlijk!
    Jij gefeliciteerd met je 12-weken grens en ik ben heel benieuwd wat de reacties bij jou zijn, zeker van de kids, leuk is dat. Mijn ouders zitten ook in het basisonderwijs...had ik eigenlijk ook moeten gaan doen... Wie weet, ooit :)

@janny: super dat jullie het kamertje hebben gekocht...en meteen ook een hele waslijst aan inkopen joh, jeetje! Spannend hoor, dan kunnen jullie straks alles lekker afmaken. Eric heeft nog tot augustus, moet lukken toch? :D

@Waarom & ukkepuk & anderen: ik vind die verhalen van jullie met de angelsound toch wel erg leuk. Zit zelf een beetje te twijfelen of ik zo'n ding wil...eigenlijk moet ik iemand in de buurt zoeken die er ook eentje heeft, dan kan ik daar gewoon af en toe langs gaan, hihi.

@sybje: Wat rot dat je je nog steeds zo beroerd voelt en eigenlijk dus niks kan. Maar 'hang in there', het komt helemaal goed! Slik je trouwens wel ook vitamines voor zwangeren? Dan kom je iig ook geen vitmamines tekort. Lekker rustig aan blijven doen, en weer wat op krachten proberen te komen. Twee stapjes vooruit, eentje terug, zijn altijd van die wijze woorden ;)

@angel: gefeliciteerd met je mooie echo!

@jaki: ik denk dat ik ga zwemmen, maar dat doe ik sowieso al zelf...althans DEED, want ik ben er te moe voor momenteel als ik 's avonds thuis kom. Moet ik maar weer aan proberen te beginnen binnenkort.

@ukke: onder de parasol op het strand verbrand je idd ook alsnog heel snel door de reflectie van het zand...errug irritant. Maar goed, het is maar een klein beetje, dat mag :D

@gerdien: gefeliciteerd met je goed echo! Maar idd, goed blijven eten hoor. En zo'n verhuizing kun je helaas niet anders plannen. Gaat zwaar worden, dus zorg iig dat je alles wat je niet nodig hebt al rustig aan inpakt, sorteert, weggooit etc.

@jootje: mijn volgende echo bij de VK is op 6/6 en mijn 20 weken echo is op 23 juni, ik zal je ook nog ff ene PB sturen!

Allemaal een fijne dag verder!

10. Niet meer actief

Ik heb vandaag een angelsounds gekocht en heb net heerlijkn aar mn kleintje geluisterd! :D

Alleen blijft die niet echt stil zitten haha dehele tijd heb ik m te pakken en dan na 1 minuut ineens een hard wazig geluid en weg is die, herkent iemand dit?

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hallootjes!

Ja dat was per ongeluk dat het eruit floepte. Nou ja, ik ga geen nieuwe naam zoeken want ik wil gewoon deze. Voor een meisje tasten we nog in het duister. Ik wil graag een Slavische (Russische naam) maar ik vind al die meidennamen niet zo mooi.

Iedereen succes met alles. Moet er snel even vandoor nu.

12. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben vandaag de 12 weken echo gehad, alles zag er goed uit alleen ik moest echt plassen voor de echo waardoor de baarmoeder wat lager zat en de echo niet super duidelijk was maar het hartje klopte en 1 voordeel mogen met 16 weken nog een echo laten maken. Toch weer een hele geruststelling dat we het hartje weer hebben gezien en de 12 weken hebben bereikt.

13. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    dank je wel voor beetje hulp en ik besloot dat ik ga zwemmen.. dat is ook inderdaad lekker ontspannen.

@Gerdien, wat betreft lastig van internet en nu is weer goed toch gegaan he. en beetje stom vraag van mij. heb jij wel nu alvast babykamer? of gewoon pas bij nieuw huis.. in oktober gelijk alles opknappen? (snel bedoel ik)

14. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    jsztd dat is normaal hoor, dan zal het wel bewegen, als je dan een beetje mee beweegt vindt je hem zo weer. soms kan je wel heel lang luisteren andere keren is tie idd snel weer weg!

Kersje, heerlijk he gelijk zo beginnen met al die mail..ahum! ha ha ha
    ach joh voor je t weet is t weer bijgewerkt, ook weer een lekker idee :)

NOortje? waar ben je? alles gaat toch wel goed met je ?

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ik heb vandaag op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Dat wil zeggen: aan de directeur en die reageerde heel erg leuk! Daarna ook wat praktische zaken besproken. Verder is het een beetje doorgedrongen bij de rest van de collega's. Ik werk op een basisschool in een dependance. Vele collega's op het hoofdgebouw spreek je dan niet op de dag zelf, maar het is leuk om te zien hoe zulk nieuws zich verspreid! :)

De reactie van de kinderen was erg leuk! Ik heb de echo laten zien met de vraag of ze weten wat dat is. Ja zei een kind: een baby in een buik van een moeder. Ik: Ja en deze zit in mijn buik ! Tja daar moesten ze toch wel even over nadenken hoor. Een kind geloofde mij niet ook nog hihih! Een ander kind vroeg of ik zoveel kinderen ging krijgen als mijn zus. Die heeft er 4. :) Hoe komen ze er zo bij he!
    Ik heb ook nog even een foto laten zien van de familiewieg en verteld wie daar allemaal al in hebben gelegen.
    Na schooltijd ook heel veel ouders over de vloer gehad om mij te feliciteren. Erg leuk allemaal.
    Morgen zal ook nog wel druk zijn met nog meer ouders schat ik zo in!

@Janny Jansen: Ik werk in een middenbouwgroep 3,4,5 op een Montessorischool. Een instroomgroep 1.... allemaal kleintjes heb jij dan? Wanneer gaan ze dan naar een gewone groep 1? Na de vakantie?
    Ik ben uitgerekend op 24 november. Dus mijn banner klopt wel. Ik zal even kijken of ik dan niet op de verkeerde datum sta op de lijst.

@ Lot23: gefeliciteerd met de goede echo! Fijn hoor!

Fijne avond verder!

16. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Wat leuk Hanna!
    Geniet ervan, en morgen vele handjes schudden! voor t goede doel :)

17. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    @ hanna, wat leuk van de kids... welke groep werk jij op dit moment? lekker dat je beetje verwend door de ouders van de kinderen om je feliciteren. dat is toch super

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh jeetje, ik moet morgen bellen voor de uitslag van de combinatietest. En alhoewel de nekplooi prima was, ben ik toch weer ff zenuwachtig....

19. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    succes cebu, komt vast goed!

dames, hebben jullie wel is gehoord van het geslacht bepalen n.a.v. hartslag?
    natuurlijk een fabeltje, maar had er nooit van gehoord?
    Boven de 140 hartslagen pm een meisje?
    ofzoiets?
    hebben jullie daar iets over gehoord?

gewoon nieuwschierig

20. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Heel veel: Super leuk dat jullie de hartjes weer hebben gehoord en / of een mooie echo hebben gehad! Hoeveel kost zo'n angelsound eigenlijk?

@Chebu: Grappig dat jullie meer moeite hebben met de meisjesnaam. Hiervan weten wij namelijk een heleboel leuke en kunnen moeilijk kiezen. Daarentegen staat de jongensnaam al vanaf het begin vast. Helaas kan ik je niet helpen met Russische namen. Ik ben meer van de Amerikaanse.
    Veel succes met het afwachten van de uitslag! Dat zal zeer zeker weer spannend zijn. Maar je weet in elk geval al dat de nekplooimeting goed was, dat is alweer iets positiefs!

@Ukkepuk: Ik weet dat sommige soorten verf niet goed zijn voor zwangeren (giftige stoffen e.d.). Raad je schoonvader af om bij het schuren te zijn voor het stof dat daarbij vrij komt? Eric is namelijk druk de bovenverdieping te verbouwen en daar wordt ook het een en ander geschuurd, vandaar dat ik het even vraag.

@Sybje en Jaki: Ik wil straks ook weer gaan zwemmen! Ik deed het al een paar jaartjes, maar moest even stoppen om medische redenen. Volgende week ga ik het weer oppakken en als de tijd rijp is ga ik meedoen aan zwangerschapzwemmen. Voor de rest geen zwangerschapscursus voor mij, denk ik.

@Kersje: Ja, echt leuk dat nu een groot gedeelte besteld is. Nu weet ik een beetje hoe het kamertje eruit gaat zien en kan ik fantaseren e.d. Ook ben ik over een paar daagjes jarig en weet ik wat ik nog kan vragen.

@Hanna: Leuk he, al die reacties van je collega's en kinderen! Ik heb het vandaag ook aan de rest van mijn collega's verteld. Twee wisten het al en de directeur ook. Iedereen is superblij voor ons.
    Leuk ook, zo'n gesprekje met de kinderen. Ze kunnen je met hun antwoorden en reacties erg verrassen he?
    Ja, ik heb de allerjongsten. Zodra ze 4 jaar zijn geworden komen ze in mijn klas. Ook zitten er een paar in van de echte groep 1. De helft gaat dan na de zomervakantie naar groep 2, de andere helft naar een echte groep 1. Een schooljaar begin je dan met ca. 15 kinderen (gr. 1) en eindig je met vaak over de 30 kinderen (gr.1 + gr. 0). Hartstikke leuke leeftijdsgroep is dit. Je ziet ze nog echt ontdekken en superhard groeien in hun ontwikkelingen.
    Je staat inderdaad verkeerd op de lijst, namelijk bij 22 nov. Heb ook even voor je gekeken. Misschien wil Jootje dit voor jou veranderen?

@Waarom: Ik heb het toevallig deze week net in een tijdschrift gelezen. Ik zal het even voor je hier neerzetten:

"'Tegen het eind van de zwangerschap heeft je kind een hartslag van rond de 140. Is die lager, dan krijg je een jongen, zo wordt weleens gezegd. Bij een hartslag van boven de 140 is het waarschijnlijk een meisje. .......'"

Er staat nog veel meer bij, maar dan wordt het wel een lang verhaal. Maar dat kan je nu dus blijkbaar nog niet bepalen, maar pas aan het einde van je zwangerschap. Als je het graag wilt weten, zal je het al wel eerder op de echo hebben gezien.

Zo, nu heb ik eerst wel weer genoeg geschreven, hihi...

Deel Deze Pagina