@waarom: ik heb wel gehoord dat de frecentie van de hartslag anders is bij een jongen dan bij een meisje. maar ik weet niet meer bij wie de hartslag hoger is. Hier vandaag voor de 2e keer naar de verloskundige. Ze heeft mijn bloeddruk gemeten, die was goed. Ook de meeste bloeduitslagen waren goed. Alleen mijn bloedgroep is A negatief. Dus ik ben resusnegatief. Dit is niet goed als de baby resuspositief is. Ik kan dan antistoffen aanmaken en dat is weer slecht voor een 2e baby. Ik moet dus eerst rond de 30 weken bloed laten prikken om te kijken of ik al anti stoffen heb. (kans is klein) En dan krijg ik ook nog een inenting om te voorkomen dat ik alsnog anti stoffen aanmaak. Na de bevalling word de bloedgroep van de baby gecontroleert en krijg ik nog een 2e inenting om te voorkomen dat ik alsnog anti stoffen aanmaak. Dat was wel even jammer maar deze baby loopt geen enkel gevaar dus komt het wel goed. Verder heeft ze naar het hartje geluisterd. Eerst lukte het niet en moest ik naar de wc. Daarna had ze het al snel gevonden. Wat een fantastisch geluid. Een mooie hartslag van 160 pm. Ben helemaal gelukkig. Ook ben ik nieuwsgierig naar die angelsound. Zijn er over na aan het denken om er een te kopen. En morgen.... 12weken joepie groetjes MarielleB
waarom en marielle ik heb wel eens gehoord als de baby druk is dan is meisje en als stil is dan is jongen. maar ik weet het niet of ik erin geloof. maar mijn schoonzus zegt dat ik heb twee dochters die eentje was druk en eentje was rustig in mijn buik dus.. maar ook als punt buik is jongen als rond buik is dan meisje.. maar misschien is wel grappig om te vertellen zou kunnen? wat denken jullie dan ervan?
Ik weet niet of jullie het interressant vinden, maar ik wil hier wel even een testje met bakerpraatjes neerzetten. Kan je even voor jezelf nagaan of het een jongetje of meisje wordt. Het komt uit het laatste nummer 9 maanden magazine van 'kinderen'. Even aanvinken en tellen bij welk geslacht je de meeste overeenkomsten hebt. Een jongen: Ze mogen je midden in de nacht wakker maken voor zuur. Je haar wordt iedere dag mooier en voller. Je bent meestal heel vrolijk en lacht veel. Je blaakt van gezondheid. Je kunt makkelijk met een uurtje minder slaap. Je hebt een stralende huid. Je slaapt liever op je linkerzij. Je nagels groeien sneller en worden sterker. Alleen je buik wordt dikker. Je besteedt veel tijd aan je uiterlijk. Je kindje ligt laag. Je hebt een puntige buik. Je ribben zijn bont en blauw geschopt. Je hebt last van koude voeten. Je vindt het leuk om te koken. Je slaapt met je hoofd naar het noorden. De haartjes op je benen groeien harder dan normaal. Je hebt last van ruwe handen. Je navel voelt gewoon aan. Je bent nooit misselijk. Een meisje: Je verlangt veel meer naar ijs, chocolade en andere zoete dingen. Iedere dag wordt je haar een beetje dunner. Je hebt een ochtendhumeur. Je weerstand is laag en je bent steeds verkouden. Je bent veel slaperiger dan normaal. Je hebt veel last van pukkeltjes. Je slaapt voornamelijk op je rechterzij. Je nagels zijn niet veranderd. Je hebt geen taille meer en dikke billen. Je maakt je niet druk om je uiterlijk. Je draagt de baby hoog. Je hebt een ronde buik. Je kind trapt dikwijls laag. Je hebt geen koude voeten. Je staat liever niet in de keuken. Je slaapt met je hoofd naar het zuiden. Je merkt geen verschil in haargroei. Je handen zijn lekker zacht. Je hebt een gevoelige of pijnlijke navel. Je bent vaak misselijk en moet veel overgeven. Dit zijn natuurlijk fabeltjes en bakerpraatjes, maar de meeste stemmen gelden. Ik kon nog niet alle vragen beantwoorden, maar op dit moment is mijn score 6 voor een jongen, 11 voor een meisje.
Hoi Janny Kon ook nog niet alles beantwoorden maar voor mij is het 4 voor een jongen tegen 8 voor een meisje. groetjes MarielleB
Hebben jullie je al ingeschreven voor zwangerschapscursussen? Volgens mij kan je zwangerschapszwemmen gewoon op de bonnefooi in je plaatselijke zwembad doen en hoef je je daar niet voor op te geven... Maar de rest? Er zijn zoveel verschillende dingen en waar moet je zoeken en wanneer moet je je opgeven?
Hai Janny, Ja mn schoonvader en ook mn zwager raden inderdaad af om als er geschuurd wordt daar niet aanwezig te zijn ivm het stof wat daar vrij komt. De "babykamer" bij ons in het huis in nog geverft door de oude bewoners en hij kan niet vertellen wat voor verf er toen gebruikt is. Verven mag wel, als je maar verf op waterbasis gebruikt. Nog een dagje werken en dan weer een dagje vrij, Heb mn moeder twee kaartjes voor de musical fame kado gedaan voor haar verjaardag en daar gaan we morgen heen. S'middags nog even shoppen in Breda, daarna lekker eten en dan naar de musical... heb er zin in Yes vandaag alweer 15 weken.... Op naar 18 juni voor de 20 weken echo
@ jaki ja dat maakt het ook zo lastig. We gaan er in elk geval voor zorgen dat in dit huis alles al wel klaar staat, maar de echte babykamer komt dus pas in het nieuwe huis. Op zich baal ik daar best wel van. Maar ik heb mijn vriend laten beloven dat hij als eerste de babykamer klaar maakt dan en daarna onze slaapkamer. enne internet thuis is nog steeds ruzie hoor. Ik doe t nu ff snel vanaf mijn werk... Maandag weer een echo! kijk er zo naar uit! afgelopen donderdag het hartje gehoord echt super gaaf! Ben vandaag 13 weken!
HOERA HOERA SCHILDJE DIE IS JARIG! Ja ja. ik ben vandaaag jarig. Ik ben wel 31 jaar geworden. Ik werdt vanmorgen al goed toegezongen door man- en zoonlief. Toen Rick de slingers zag zei hij gelijk:"Ik ben jarig." Nou nee dat duurt nog een half jaar hahahaha. Van morgen gaat hij weer naar de peuterspeelzaal dus moeders heeft de ochtend lekker voor haar zelf. Vanmiddag komt pas de visite. Kan ik even verder met het blouse voor Rick. Het laatste onderdeel voor zijn setje voor de bruiloft van mijn broer.Die is vandaag over precies 3 weken. Yeh yeh vandaag alweer 14 weken. Heel toepasselijk zo op mijn verjaardag. Voor degene die mooie echo's hebben gehad gefeliciteerd. Altijd fijn om te horen. Ik ga zo mijn zoontje wegbrengen. Dus tot later.
Goedemorgen allemaal. Allereerst Schildje van harte gefeliciteerd! Wij zijn er heerlijk een lang weekend tussenuit geweest. Echt super met dit mooie weer. Ik zit alleen even met een onduidelijkheid na mijn laatste verloskundigebezoek vorige week vrijdag. (9 mei) Ik zag namelijk vanochtend ineens op mijn afspraken/gegevens kaart van de VK staan dat zij mij op deze dag 10 weken en 6 dagen zwanger had gegeven. Terwijl uit mijn berekening en uit de echo's naar voren komt dat ik op die dag 11 weken en 2 á 3 dagen moet zijn geweest. Nu weet ik dat een paar dagen verschil niet zoveel uit maakt maar ik vroeg mij af waar zij in vredesnaam dan 10 weken en 6 dagen vandaan heeft gehaald!? Want uit beide echo's die ik heb gehad staat dat de grootte overeen komt met een bepaalde aantal weken en als ik vanaf die data verder tel kom ik op 9 mei uit op 11 weken en 2 dagen. Weet iemand misschien hoe dit kan?
Kleinwonder, ik denk dat zij misschien de eerste dag van je laatste menstuatie heeft genomen en misschien komt ze dan uit op 10w6d. Als ik terug ga rekenen vanaf mn eerste dag van mn laatste menstruatie ben ik ook minder ver dan op de echo. Mn eisprong is eerder geweest.
Aha.. Maar welke datum kan ik dan het beste aanhouden? Want ik weet van mijzelf dat ik een zeer korte cyclus heb (of ik de pil slik of niet..) ik word altijd om de 24/25 dagen ongesteld. Nu las ik zonet dat ik er dan vanuit kan gaan dat mijn eisprong ook eerder is geweest en dan zou ik dus wel gewoon 12 weken zwanger zijn. (zoals de echo ook zegt?) Want waarom rekenen zij dan eigenlijk vanaf mijn laatste ongesteldheid als uit de echo al blijkt dat het kindje verder is? En al helemaal aangezien het feit dat ik (doordat ik de pil slikte..) helemaal niet precies wist wanneer ik ook alweer ongesteld was.. Wat ingewikkeld allemaal hihi!
goedemorgen, @Janny, wel interesse om dat lezen wat je helemaal op geschreven. maar ik heb tussen allebei last van hebben haha... dus ik durf niet gokken wat ik denk wat onze kleine. @ Gerdien Dat kan ik me voorstellen dat je baalt. maar gewoon postief blijven en denk aan je zelf en baby want moet je wel rustig aan doen he. de rest doet je vriend en familie wel en gefeliciteerd met je dertien weken @Schild, wat een vrolijk dag voor jou haha gefeliciteerd met je verjaardag en ook natuurlijk veertien weken geniet ervan met vandaag maar ook met mooi weertje vandaag lekker rustig aan voor mij ik wacht op de brief van de woningbouw voor contract en uitnodiging daarna krijgen we een sleutel want ik heb wel zin in de huis wat mooi maken vooral natuurlijk de babykamer haha...
Ik zou gewoon de weken van de echo aanhouden en de volgende keer als je bij de vk bent dit even doorgeven en bespreken met haar. Heb je geen verslagje meegekregen van diegenen die je echo gemaakt heeft ?
Dank jullie wel voor de felicitaties. Ik ga zeker genieten vandaag. Ik heb net voor de 20 weken echo gebeld en ik kan op 1 juli komen om 10:30. Dan ben ik bijna 21 weken zwanger. Oh wat klinkt dat al weer ver zeg. Maar het is maar 7 weken wachten. Dan ook gelijk doorgeven dat wij niet willen weten wat het wordt/is. Lekker voor ons de spanning er in houden.
haha schildje ja ik moet vijf en half weken wachten pfff ik ben dan ook bijna 21 weken zwanger. maar we weten h et nog niet of we willen weten.. dus we zien het wel...