November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Och, er valt prima mee te leven hoor Jaki.

Ik heb trouwens ook elke 4 weken een echo hoor! Mijn VK kan het zelf, dat is wel erg fijn moet ik zeggen. En daarnaast dan ook nog de 20-weken echo bij een echocentrum. Nope, ik heb helemaal niets te klagen.

Is het al half zes :( :rolleyes:

2. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Bij mij in de buurt zit volgens mij ook niks met zwangerschapszwemmen, maar ik ga gewoon lekker zelf zwemmen. Cursus Samen Bevallen vinden wij misschien wel leuk om te doen, maar ook dat moet ik nog uitzoeken.

Hebben jullie dat nou ook, dat je soms van die momenten hebt, dat je nog zooooooooooveel moet doen. Nou hebben we ook nog wel ff, maar KDV en cursus en zo, dat moet je dan weer goed op tijd regelen. Denk dat ik maar eens een lijstje ga maken :)

3. Meiden gefeliciteerd met jullie mooie echo's!

@Klein Wonder, je kunt voor een pretecho naar Babyview gaan, er zit er ook 1 in Berkel Enschot. Kijk maar op deze webstite: www.babyview.nl
    Wij gaan daar ook een pretecho laten maken, maar pas in week 24 of 25. Ze zeggen dat het dan het mooiste is. Als ze namelijk met de 20 weken echo in het ziekenhuis niet het geslacht kunnen zien of niet duidelijk, kunnen we het in week 24 of 25 nog eens bekijken. Ik weet van Babyview omdat mijn vriendin daar ook een pretecho heeft laten maken, dvd gezien, was erg mooi!

De steekjes onderin de buik heb ik ook, al de hele zwangerschap. Dit is gewoon bandenpijn. Nu wordt het iets meer als ik op de bank plof of te snel opsta. Ik had ook gisteravond het idee dat ik het kindje voelde bewegen, zacht aaien tegen mijn buikwand. Maar misschien heb ik het mij wel verbeeld...

4. Jeetje Hanna, ik wist helemaal niet dat je een miskraam zou krijgen, niet gelezen :oops:

Heel veel sterkte met dit verlies en hoop voor jou dat je snel weer zwanger bent!

5. Wij gaan eind juni op 2 weken vakantie naar Luxemburg. Lekker kamperen met de tent. Precies goede periode en Luxemburg stond al in de planning. Vliegen zou ik niet willen met zo'n buik, dus vind het wel lekker zo.

Ik wil ook zwangerschapszwemmen gaan doen en op cursus bij de thuiszorg. Gelukkig zit het zwembad en de thuiszorg dichtbij. Ik moet me alleen nog gaan opgeven.

Oja en we hebben een kado van mijn schoonouders gehad; we mogen op hun kosten de commode en kledingkast en event. plankje of kastje voor aan de muur uitzoeken! Ook kunnen we de oude wieg van René gebruiken voor de eerste tijd. Het ledikant voor daarna is mijn oude ledikant. Dus eigenlijk hebben we de babykamer gekregen, moeten allen nog de commode en kledingkast uit gaan zoeken! Van onze beste vrienden krijgen we zo'n fleecekleed wat je om de baby heen kunt slaan met klitteband aan de buitenkant. Ook superleuk!

6. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Heej meiden,

wat leuk al die goede echo's en je kan merken dat de ergste spanning er af is he! Jullie hebben het over vakantie enzo, terwijl wij bij de januarimama's het echt nog over de kwaaltjes hebben en de spanning voor een eerste echo.
    Wat ik dus even wilde vertellen is dat ik net als Sjansie, Sophie en Seilenna weer gelijk zwanger ben geworden! Lastig is wel dat ik niet weet hoe ver ik ben. Ligt tussen de 5 en 7 weken in, dus zet hem maar even op 6 weken. Ik krijg maandag 2 juni een echo om te kijken hoe ver het is. Hopenlijk blijft ie zitten en is alles goed!

Meiden, geniet van de groeiende buikjes!

Dikke kus Dootje

7. Gefeliciteerd Dootje! Super! Hoop voor je dat het allemaal goed mag gaan, maar dat zal vast wel goed komen. Geniet ervan!

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goedemiddag allemaal! Daar ben ik weer van een half dagje werken. Chebu en Kersje zijn vast jaloers dat ik al weer vrij ben... hihi. Ik heb ook steeds minder zin in werk. We zijn vast allemaal aan vakantie toe...

@Annelet: Dat wordt vast een geweldige reis door Canada. Dat is een mooie route die jullie gaan doen. Die heb ik ook voor de helft gedaan. Jullie gaan vast ook door Banff?

@Marbo: Nog gefeliciteerd met jullie ondertrouw en de mooie echo. Een beetje laat, maar niet minder gemeend!

@Ukkepuk: Nu ruikt de vaatwasser ook altijd vreemd zelfs als je niet zwanger bent... Anders laat je hem toch staan voor je mannetjelief? Hihi. Ik heb gelukkig geen last van nare luchtjes waar ik niet tegen kan.

@Kersje: Ja, hier moet ook nog de KDV en zwangerschapszwemmen geregeld worden. Heb de gastouderbureau-inschrijfpapieren al 2 weken in huis liggen, maar moet ze nog invullen. Zwangerschapszwemmen ga ik via Icare doen, dat kan vanaf je 26ste zwangerweek volgens mij.

@Gerdien: Gefeliciteerd met je mooie echo! Heerlijk is dat he? Ik mag elke 4 weken een echo, omdat ik gezien mijn medische verleden extra onder controle moet staan. Nog 2 kleine weekjes wachten op de volgende!

@Ram: Die moeheid is hier ook nog steeds. Wel iets minder, maar vooral 's avonds weinig zin en puf.

@Dootje: Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Ik duim voor je dat het deze keer goed mag gaan! Nog even wachten tot je eerste echo! Spannend he?

9. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    dat hebben wij dus ook!
    wat moeten we regelen en vanaf wanneer en waar...
    denk dat ik de verloskundige over 2 weekjes maar even om raad vraag want ik versla erin.
    haha ben dus in ieder geval niet de enige ;)

10. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @dootje: gefeliciteerd meid :) nu moet het gewoon goed gaan !

@Janny: lekker zeg nu al klaar met werken! ik moet nog beginnen :(
    late dienst tot 23:15 uur

kdv heb ik vandaag een offerte voor aangevraagt.
    zal wel een lekkere wachttijd zijn ben ik bang

11. @Marbo; nog gefeliciteerd met je ondertrouw!

@jootje24; wat heb jij al een mooie buik! Is het je eerste kindje?

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ja, dit is de eerste na een mk in dec.
    buik groeit wel heel snel hoor! pas nu al in geen enkele broek meer.
    heb al 2 weken positiekleding aan

op mijn werk zeiden ze al: weet je zeker dat het geen 2 zijn?
    haha

13. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Dootje gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed nu!

Jij hebt idd ook al een mooi buikje jootje! Bij mij zijn het vooral nog opgezetten darmen, alhoewel het nu wel langzaamaan begint met groeien.
    En die slofjes heb ik ook! Ik heb bruine gekregen van een vriendin van ons. Superlief zijn ze :)

14. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    goedemiddag,

volgende week woensdag ga ik beginnen met zwangerschapzwemmen dat heb ik zo zin in en morgen ga ik lekker zwempak ook kopen.:D dat hoop ik dat geslaagd is. maar bij prenatal hebben ze heel leuk zwempak speciaal voor zwangerschap:D hihi en verder heb ik op dit moment geen klacht. nog steeds alleen bandenpijn.

@Dootje, gefeliciteerd met je zwangerschap en wat spannend. ik hoop dat goed zal gegaan.

15. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Had het vanmorgen voor de eerst keer, nog nooit last van gehad. De vaat staat nu idd nog op de aanrecht... mag manlief idd vanavond doen.

@ Dootje24, Meis wat leuk dat je weer zwanger bent... we gaan duimen voor je dat alles goed gaat.

@ KersjeB, nee helaas het is nog geen half 6... Bah moet tot half 5 werken ... geen zin.

16. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    We moeten trouwens straks ook allemaal buddy's gaan zoeken hè! Dat zag ik in een ander topic, hihi. In augustus maar eens een mooie lijst voor maken!

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ja, inderdaad. Gelukkig hebben we er nog wel even tijd voor. Maar zijn hier meiden die elkaar al persoonlijk kennen? Of voor hele lange tijd contact met elkaar hebben via het forum? Heb geen idee hoe ik mijn buddy moet kiezen eigenlijk...

En Ukke: Wij hebben bewust geen vaatwasser, maar weet wel dat die dingen vaak 'ruiken'. Het lijkt mij een vervelend klusje om dat ding telkens in en uit te moeten pakken. Net zo veel werk als met de hand afwassen en je verbruikt met de hand minder water / electriciteit. Het enige voordeel van een vaatwasser is, naar mijn mening, dat je nooit vieze troep op het aanrecht hebt staan. En dat staat hier wel dikwijls... haha.

18. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Ik heb ook geen idee Janny, maar dat komt wel goed! Zijn er inderdaad vast een paar die al mensen heel goed kennen die hier rond zwerven, ikke niet, dus ik ben straks op zoek naar een buddy denk ik :)

En ik vind een vaatwaser juist de uitvinding van de eeuw, maar dat pleidooi had ik al gehouden hier ;)

19. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    Buddy is toch van kinderwagen he?:O

20. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820