hehe sorry meiden, ik zag onderaan die 'snel antwoorden' en vroeg me af hoe dat werkt dus ik typ er test in maar werd afgeleid. Nadien klikte ik back en blijkbaar postte dat ding nog eens test hoe is het met iedereen? Ik ben aan het uitzoeken hoe ik die kraamzorg moet regelen. Had gebeld naar mijn verzekering en die gaf 4 kraambureaus op die ik moet contacteren. Moet ik verder nog rekening houden met iets? Verder nog wat regelen ofzo? Ik voel me wat verloren met die administratieve dingen die we moeten regelen... alle tips zijn welkom
@anneke ik heb ook eerst de zorgverzekering gebeld ....en toen ben ik in mijn omgeveing na gegeaan wel kraamzorg goed is .....toen heb ik weer contact opgenomen met de zorgverzekeraar en heb door gegeven van welke kraamzorg ik gebruik wil maken .....die hebben mij papieren opgestuurd ...(die ik nog steeds moet invullen )
Ojee, dit gaat niet goed... Ik zit nu al aan m'n derde ijsje voor vandaag en heb de neiging straks nog even naar de Appie te gaan voor een nieuwe doos... @ Anneke: Bij mij hetzelfde verhaal als bij Sybje, alleen heb ik de papieren nog niet binnen.
ja zorgverzekering bellen dan komt vanzelf als ik goed heb. maar heeft verloskunde namen gezegd die je moet nemen als ik goed heb.. een vraagje als ik ziekenhuis beval moet ik ook kraamzorg regelen toch?
lekker derde ijsje.. ik denk dat jij meisje krijgt hahahahahah enne ik ga over uurtje naar iemand bezoek over poesje want ik wil nieuw kittens hihi.. als het goed zit dan komen over drie weken twee kittens bij mij nieuw huis maar ik heb al een poes van zeven jaar maar twee mag van mij wel erbij die kan zij mee spelen haha.. hoop ik dat goed gaat...
@jaki ook als je in het zh bevalt moet je kraamzorg regelen ...je gaat zo snel mogelijk na de bevalling naar huis .... pas je wel op met kittens ..? niet de kattenbak verschonen he ?
nee dat doet mijn ventje kattenbakje schoonmaken haha dat weet hij zelfs dat ik niet mag doen ik pas zeker op kittens... enne ik zal eraan maandag mijn ventje of voor mij bellen... want ik kan niet bellen he.. helaas voor mij.. dank je wel voor tip
bedankt, bij mij lijkt het dus iets anders te gaan denk ik ik kreeg 4 namen door van de zorgverzekering en die moest ik zelf contacteren. Met de vraag hoeveel uur ik zou krijgen zou ik ook via de kraambureaus teweten komen. Ik kreeg geen info van de zorgverzekering wat ik wel vreemd vond. Ik heb op de websites van die kraambureaus gekeken en zal dus binnenkort contact met hen opnemen. Ik dacht dat ik al veel te laat was.
nee hoor ach jij bent net drie maanden dus kan geen kwaad. komt wel goed anders bel nog keer goed naar zorgverzekering dan vraag of zij kan jou uitleg wat jij moet doen dus geen laat voor.. ik ben ook wat beetje laat. komt wel goed
Weten jullie al hoe jullie opvang willen regelen na het bevallingsverlof? Ik geraak er niet uit. Weten jullie wanneer je dit ten laatste moet doorgeven aan je werk enz? en waarvoor kiezen jullie? Ik werk 40uur en dacht om 3 ipv 5 dagen te werken hoewel het financieel wel een groot verschil zal maken. Ik twijfel. Ik ga het wel moeilijk vinden om beebje te missen denk ik.. Hoe denken jullie daarover?
ik weet het niet hoe het werkt. want ik werk niet he.. maar volgensmij moet je zelf regelen met je baas he... of personeelzaken
ik heb toevallig gisteren een gesprek gehad met mijn baas en heb door gegeven dat ik 20 uur ga werken na de bevalling ...
week 34 ga ik met verlof ...eerder kon niet omdat het dan hoogseizoen is ....en ik werk in de zorg ,.....week 30 en 31 heb ik vakantie week 32 en 33 werken en dan week 34 met verlof ....!
ach dat is ook lekker hoor.... nog paar weekjes toch.... dat tijd gaat wel snel voorbij daarna heb jij lekker genieten met je verlof en vakantie hihi
Ojee... kom dus net terug van de winkel. Kon mij niet inhouden en heb gelijk 5 dozen ijsjes ingeslaan... Schaam schaam... Desondanks ook gezonde dingen meegenomen, zoals sla, spinazie, komkommer, krieltjes, vis en kip. Dus ach, de schade zal wel meevallen, hihi. Ja Anneke, dat gaat dan wel anders bij jou met het regelen van kraamzorg. Bij wie ben je verzekerd? Jaki: Schattig, kleine poesjes! Leuk spul he? Wij hebben een vrouwtjespoes van ongeveer 7 jaar. Over werken en verlof: Ik werk 2,5 dag per week en wil dat straks ook blijven doen. Waarschijnlijk kan ik het eerste half jaar een halve dag betaald ouderschapsverlof krijgen, dus dan worden het 2 dagen werken. Ik ga met de herfstvakantie met verlof (werk op een basisschool) en moet weer beginnen na de voorjaarsvakantie.
haha vijf doosjes ijsjes... dat zou je wel echt lekker verslaafd.. toe maar.... ik ken dat dat heb ik vorige jaar ook precies zelfde maar deze keer heb ik anders... verslaafd aan mc donald :O haha.. maar laaste tijd ben niet meer geweest blijf zo houden...
sybje, hoeveel uur werk je nu? Janny , ik zit bij degoudse. Ik vond de info die ik kreeg maar heel beperkt. Dat had ik niet verwacht maar ik bel hen nooit dus misschien is het altijd wel zo? oh wow 5 doosjes ijs? Bedoel je van een liter elk? hihi Heb wel zin in een ijsje nu maar niks in huis. Misschien zo effe snel naar een ijssalon Doen jullie het minder werken dan met het ouderschapsverlof of een ander contract met minder uren ofzo?