Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. NOVEMBER 2008 MAMA'S 26 oktober Guapetona - Noord-Holland - 34jr - 1e kindje - : 30 oktober Maxje - ?- 26 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Britm - ?- 32 jr - 2e kindje - : Edithdeb- Noord-Holland - 34 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje 1 november Kreeftje - ? - - 31 jr - 2e kindje - : Shannen - ? - 25 jr - 1e kindje - : Sasgirl - Utrecht - 25 jr - 1e kindje - [-X 2 november Beppie1976 - Drenthe - 32 jr - 1e kindje - [-X 3 november Sanna - ? - 28 jr - 1e kindje - : Saartje - ? - 24 jr - 2e kindje - : Aaltje - ? - 29 jr - 1e kindje - : H en J - ? - 32 jr - 2e kindje - : 4 november Corien - Groningen - 36 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Conny75 - ? - 32 jr -2e kindje -: ManonF - Hilversum - 24 jr - 1e kindje - : Sybje - Zuid-Holland - 23 jr - 1e kindje - [-X 5 november Ukkepuk078- Dordrecht - 29 jr - 1e kindje - : AmyRose - ? - 27 jr - 3e kindje - denkt: : Marisha - België - 27 jr - 1e kindje - :-# Happyluna - ? - 28 jr - 2e kindje - : Hummel - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - [-X 6 november Jaki - Enschede - 31jr - 1e kindje - : Tatlim - Antwerpen - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje 7 november Chebu -Duitsland - 26 jr - 1e kindje - : 9 november Noortje30 - ? - 32 jr - 1e kindje - : Waarom -Noord-Holland - 29 jr - 1e kindje - [-X JsztD - Oss - 23 jr - 1e kindje - : 10 november Domino85 - Drenthe - 23jr - 1e kindje - : djen - ? - 32 jr - 2ekindje - : 11 november Fluiter - ? - -? jr - 1e kindje - Whabbit - ? - 34 jr - 1e kindje - [-X 12 november Schildje - Tolkamer (Gld) - 31 jr - 2e kindje - denkt: [-X 13 november Jootje - Friesland - 25 jr - 1e kindje - [-X Mejon - ? - - ? jr - ?e kindje - : 14 november KersjeB - Utrecht - 30 jr - 1e kindje - : 15 november Pamela - ? - 27 jr - 3e kindje - : Linda26 - ? - 26 jr - 1e kindje - : Rooos - ? -23 jr, - 1e kindje - [-X 16 november Loesjuh Gelderland - 25 jr - 1e kindje - : Lillebi -Noord Holland - 34 jr - 4e kindje - : engelke - ? - ?jr - ? kindje - : Aly - ? - 36 jr - 2e kindje - : Bruidje - ? - 27 jr, - 1e kindje - [-X 17 november margreet78- 29 jr -1e kindje- [-X beatrice- 28 jr -1e kindje- : 18 november Juweeltje - ? - 22 jr - ?e kindje - [-X Daydreamy - ? - 27 jr - 1e kindje - : 19 november GerdienD - Drachten - 28 jr - 1e kindje [-X Vera - ? - 32 jr - 2e kindje - : Cynthia1979 - ? - 28 jr - 2e kindje - : 20 november spotlight - ? - 28 jr - 1e Kindje  denkt: : Harley - ? - 29 jr - 2e kindje - denkt: : Mvogeltje - ? - ? jr - ? Kindje  : 22 november Janny Jansen - Drenthe - 26 jr - 1e kindje - : Ram1978 - Almere - 30jr - 2e kindje - [-X babychica - Noord- Brabant - 22 jr - 1 kindje - : 25 november Nash - ? - ? jr - ?e kindje - : Angel77 - ? - 31 jr - 1e kindje - : lot23  25 Jr  Gelderland - 1ste kindje  : Vickys - ?  31jr  2de kindje  : cvwinkoop - ? - 21jr - 1ekindje - : Kleinwonder - ? - 20 jr - 1e kindje - : 26 november Danili - ? - 27 jr - 2e kindje - : Evie83 - Noord Brabant - 25jr - 1ekindje -[-X MarielleB - Best - 29 jr - 1e kindje - [-X Anneke - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - : WillyD - Lelystad - 23 jr -1 kindje - : 27 november Me85 - ? - - ? jr - ?e kindje - : 28 november Annelet - Voorburg - 29jr - 1e kindje - : Lievelief - ? - 20 jr - 1e kindje - : 29 november smallgirl77 - ? - ?jr - 2de kindje - : Mamamanuela - ? - 25jr - 2ekindje - : Marbo - België - 35jr - 1ekindje - : tipp42hgg - Leiden - 27jr - 1ekindje - [-X 30 november Ambiance- ? - 38jr - 3de kindje - : Er zijn tot nu toe 74 november mama's! Totaal: 2 jongens, 2 meisjes, 0 tweelingen, 52 : (weet het nog niet) 1 :-# (ga het niet vertellen) , 17 [-X (wil het niet weten) AGENDA: 29 mei Ram1978- afspraak vk 31 mei Shannen - pretecho geslachtsbepaling 2 juni Janny Jansen - afspraak gyn. 13.30 uur JsztD- 3d echo, hopelijk geslachtsbepaling 3 juni chebu - afspraak gyn Anneke - 3e echo + afspraak vk 4 juni jootje24 - 2e afspraak vk 5 juni spotlight - afspraak vk GerdienD- 3e controle Ukkepuk -afpraak vk 6 juni kersjeB - echo Guapetona - 20 weken echo + 3e afspraak vk 9 juni GerdienD - echo 21:00 uur 10 juni MarielleB - afspraak vk 12 juni marisha - 4e echo (20 wk echo) 10:00 uur 13 juni kleinwonder- pretecho 16 juni Maxje - 20 weken echo Shannen - 20 weken echo lot23- afspraak vk + echo 17 juni Schildje - 3e afspraak vk 14:45 uur 18 juni Manon F - 20 weken echo ukkepuk - 20 weken echo 09:00 uur 19 juni sasgirl - 20 weken echo 20 juni Edithdeb - 20 weken echo 23 juni tipp42hgg - 3e afspraak vk Jootje24 -20 weken echo 20:30uur KersjeB -20 weken echo Hummel - 20 weken echo 24 juni waarom -20 weken echo JsztD - 20 weken echo Jaki - 20 weken echo + Afspraak gyn 25 juni Marbo gaat trouwen!!!!! Sybje - 20 weken echo Beatrice - 20 weken echo 20:45 uur 27 juni Ram1978 afspraak vk 1 juli schildje -20 weken echo 10:30 uur Loesjuh-20 weken echo 3 juli domino85- 20 weken echo 4 juli annelet- 20 weken echo 10 juli lot23- 20 weken echo 9 juli GerdienD - echo 21:00 uur 15 juli Edithdeb - afspraak gyn 17 juli Ram1978- 21 weken echo 30 juli Sybje - pretecho JannyJansen- pretecho 09:00 uur Buddylijst ukkepuk <---> Blub76 KersjeB <---> Jootje24 Jannyjansen <---> Jaki Edithdeb <---> mamamanuela Jannyjansen/ ukkepuk<-----> Sybje Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! **Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! ** Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje . Bramtim ..sjansie28... Essit...shandro...sophie...Hanna1974 @willyD: heb je gegevens aangepast. Welkom en veel plezier bij de november mama's!
@janny Wat denk je van je eigen veters? Gelukkig heb ik veel instappers. Maar wat eigenlijk nog erger is is dat we in November misschien wel laarzen aan willen. Nou dat gaat denk ik niet gebeuren hihi Ik baal er nu al van als ik iets laat vallen. En dat is nu best vaak het geval. Het lijkt wel of ik onhandiger begin te worden...
Hahah dat probleem heb ik ook al, als ik nu mn laarzen aanhebt moet mn ventje me helpen om ze uit te trekken. , gelukkig loop ik ook meerendeels op mn insptappers., die kan ik zelf nog aan en uit trekken
Ik ben dus niet de enige! Soms zie ik zelfs iets op de grond liggen wat ik eigenlijk even op moet rapen maar dan kijk ik even de andere kant op wetende dat mijn man het toch wel oppakt. heeeel slecht natuurlijk! haha Gelukkig heb ik een hele lieve en zorgzame vent die echt alles in huis doet en kan. Hij doet de boodschappen, kookt, wast, maakt het bed op en is dan ook nog eens vrolijk terwijl hij dat doet. Alsof ik hem heb besteld zo.
Sybje, wat ontzettend vervelend dat je je nu nog steeds zo ziek voelt. Hoe welkom een kindje ook is, zo stel je je zwangerschap niet voor... Sterkte meis! (Ik ken trouwens twee vrouwen die dit ook in hele extreme mate langdurig gehad hebben, en bij beiden had het echt niets met de psyche te maken maar was het een kwestie van heel veel pech hebben en een beetje te extreem op de zwangerschapshormonen reageren). Beatrice: leuk dat je het hartje gehoord hebt! Apart hè, dat je zelf nog niets voelt en dat zo'n kleintje toch razend druk is binnen in je. Wat betreft het afvallen/aankomen: hier wil de weegschaal helaas nog niet zo meewerken. Ondanks dat ik bijna niet overgegeven heb en m'n buik al flink groeit, zie ik in m'n gezicht en op de weegschaal dat ik langzamerhand afval. Ben wel een aantal weken heel erg misselijk geweest, maar at toen toch echt goed, dus daar kan het niet van komen. Kennelijk is beeb me aan het opeten, want ik eet werkelijk de hele dag door. Nou moest ik voor de zwangerschap ook al wel goed eten om op gewicht te blijven, maar het wordt nu wel heel erg. Nou ja, ik hoop maar dat die kilo's bij mij binnenkort ook gaan komen... Haha, en wie weet verfoei ik ze over een week of 20 wel. O ja, nog even een vraagje: als ik nies (of kokhals, dat heb ik soms nog als ik te lang niet gegeten heb) moet ik enórm m'n best doen om niet in m'n broek te plassen... Tot nu toe gaat het steeds goed, maar vroeger had ik dit nooit! Herkent iemand dit?
O ja, over die buik die in de weg zit: van de week ga ik mijn man (staande) een dikke knuffel toen 'ie thuis kwam uit zijn werk. Begint 'ie moeilijk te kijken en zegt 'ie: "uh schat, je boort in m'n buik" Dus ik dacht al dat ik ergens een elleboog ofzo verkeerd geplaatst had, maar nee hoor, mijn buik kwam dus kennelijk hard aan in de zijne. Tsja... dat zal dus even wennen worden de komende tijd!
Haha dat is ook al herkenbaar! Mijn man heeft sinds 1 jaar een heeeel klein buikje dus nu botsen we heel de tijd... Dat gevoel van plassen heb ik eigenlijk niet zo. Al denk ik wel vaak dat ik heeeel nodig moet terwijl er dan eigenlijk bijna niets komt. Ik heb al een blaasontstekingstest laten doen maar alles was bij mij goed. Misschien kan jij dat ook beter doen, voor de zekerheid...
Hihihi mn ventje heeft een aardig buike (ongeveer 5 maanden zwanger ), als ik hem een zoen wil geven moet hij een beetje voorover bukken anders kan ik er nieteens bij hihih
o haha, die van mij is ook gewoon niks gewend want voorheen had ik altijd een erg platte buik (een vriendin zei laatst: ja, geen wonder dat jij zo snel al een dikke buik hebt, normaal heb jij altijd een kuil ipv een buik ) beatrice, ik denk eigenlijk niet dat het een blaasontsteking is, want ik heb het echt alleen maar als ik moet niezen of hoesten ofzo. als ik dan niet vreselijk knijp zou ik druppels verliezen zegmaar . dat heeft dan toch meer te maken met de spieren denk ik? nou ja, anders m'n vk maar eens vragen.
@margreet Dat klinkt in principe logisch maar ik heb al iets van 25 blaasontstekingen gehad in de afgelopen 5 jaar en ik weet nog dat ik dit ook een paar keer heb ervaren. Het kan ook zijn dat dat toen kwam door de zware medicijnen waardoor wel meer spieren niet meer helemaal meewerkte maar dat weet ik niet zeker. Maar is het alleen het gevoel of gebeurd het ook echt? Dat is natuurlijk best een verschil... Ik denk wel dat je het even bij de vk moet aangeven. Het zal niets zijn maar misschien heeft zij er een verklaring voor...
pfff... 25x blaasontsteking... moet er niet aan denken. maar bedankt, ik zal het serieus nemen soms gebeurt het ook echt (een klein drupje)
Tja dat is wel heeeel vervelend! Ik kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Heb je op google gekeken? Of misschien even een bericht hier van de vk achter laten. Overigens denk ik dat het vaker voorkomt dan je denkt en niet alleen bij zwangere dames....
Nou ja, echt onzeker word ik er ook niet van, het is meer dat ik denk: dat belooft nog wat voor na de bevalling... En ik was benieuwd of anderen het herkennen. Hier kan ik het redelijk anoniem vragen, iets minder genant dan aan vriendinnen/collega's e.d. Maar goed, we zien wel hoe het gaat, misschien heeft de vk alvast wat bekkenbodemoefeningen ofzo hiervoor. En ach, ik heb nog niets te klagen, dit zijn maar van die ieniemieniekwaaltjes. Als het hierbij blijft, teken ik ervoor! Bedankt in ieder geval voor het meedenken Beatrice, echt heerlijk zo'n forum!
WTF ik heb het verhaal van Shandro ook gelezen. Snap er niks van. Meiden onder de 16 weken: die buik die komt. Ik had met 15 weken nog niks (da's twee weken geleden) en nu opeens, patsboem, iedereen kan zien dat ik zwanger ben. Is het in NL ook zo warm? Het is hier in Noord Duitsland 32 graden en drukkend. Merk gelijk dat ik alles een beetje langzamer gaat. @Magreet, ik heb er gelukkig geen last van, maar misschien kun je wat spieroefeningen doen: Deze helpt erg goed: Tafel beetpakken, rug een beetje gebogen en dan je billen en bekken aanspannen en weer loslaten. Vandaag officieel in de 5e maand (ja toch?) en we gaan weer verder genieten. En het weirde: de hooikoorts is bijna helemaal verdwenen..
Dat zou inderdaad geweldig zijn. [-o< Maar gezien mijn nierziekte heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat dat een illusie is... (maar goed, dat helpt dus wel om al dit soort kleine kwaaltjes lekker te relativeren en te genieten van het feit dat m'n nieren nu nog wel goed lijken te werken)
Ja, hier is het ook lekker warm. Heb vanmiddag lekker 2 uurtjes in de zon gelegen met een boekje erbij... En daarna voelde ik opeens steken linksonder in mijn buik. Is dat dan de beruchte bandenpijn? Het was na 5 minuten weer over... Gaat dan eindelijk mijn baarmoeder / buikje een beetje groeien? Chebu, je geeft me hoop!