Een gouden tip ... Het is wel niet lekker als je net wakker bent maar ijskoude cola doet echt wonderen ... Ik ben ook enorm misselijk geweest en alles kwam er na elke maaltijd er weer uit... maakte niet uit hoeveel ik at ... Dus als je opstaat 2a 3 slokken cola en dan voor het ontbijt,middag eten en avondeten .. En als je s'avonds de misselijkheid voelt komen weer cola drinken ...
Hi novmama, welkom hier! En veel plezier natuurlijk met kletsen. Als je wilt, mag je je gegevens wel even doorgeven aan Jootje of Ram, dan kunnen zij je in de lijst zetten. Tjonge, bijna 80 novembermama's! Is dit een record?
Zo grappig: een vriendin van me uit Australie is nu hier op vakantie. Van 3 vriendinnen van haar hier in Nederland kreeg ze te horen dat ze zwanger zijn en uitgerekend voor 9, 11 en 16 november! Hoe geestig... Ze vroeg zich al af of er begin dit jaar een elektriciteitsstoring is geweest...
Trouwens even voor mijn gemoedsrust (of juist niet, dat ga ik vanzelf zien): ik hoor dat een hoop van jullie de namen al helemaal rond hebben. Zijn er nog meer die zoals vriendlief en ik nog helemaal geen idee hebben?
Whabbit: ja hoor, wij ook niet. En ik moet zeggen dat ik daar ook helemaal nog niet mee bezig ben. Joh, we hebben nog 5 maanden te gaan voor het november is toch? Misschien scheelt het ook wel dat mijn man en ik niet van tevoren willen weten of het een jongen of een meisje wordt. Ik kan me voorstellen dat je graag een naam wilt hebben op het moment dat je al weet wat het is. Maar ach, ik heb zelf een aantal jaar op een kraamafdeling gewerkt en ook wel eens meegemaakt dat als het kind eenmaal geboren was, de naam ineens werd veranderd omdat de paps&mams hun oorspronkelijke naam toch niet bij het kindje vonden passen.
AH, fijn! Hier een beetje hetzelfde denk ik: wij willen ook niet weten wat het wordt en ik heb inderdaad ook het idee nog best de tijd te hebben. Ben wel voorzichtig aan het kijken en zoeken naar namen hoor, maar dat neemt allemaal nog niet zulke vaste vormen aan!
Pfff jullie typen heeeeeel veel op een dagje hihi kan het allemaal niet bijhouden maar ga proberen antwoord te geven Ben overigens een alleenstaande mama ter verduidelijking Maar de echo was heeeerlijk.. heb echt genoten samen met mijn moeder en mijn beste vriendin (peettante) de echo duurde echt ruim een uur en ze hebben alles nagekeken.. SUPER pretecho ! Heb ook ontzettend veel leuke foto's (zal ze snel showen) en een dvd en een lijst met allemaal grafieken waarop staat dat mijn kleintje echt PRECIES op schema loopt qua grootte en gewicht.. zo heerlijk Hij was ook superdruk, aan het zwaaien en trappelen Ben ook al uit de naam Het is ineens zoooveel echter geworden!
@whabbit : wij zijn er absoluut niet over uit hoor over de namen .... @jsztd : misschien een rare vraag je hoeft ook niet te antwoorden als het gevoelig ligt maar ben je BAM ?
Nee mag je gerust vragen hoor Maar ben geen BAM helaas... al sta ik er nu wel voor de volle 100% achter en ben ik voor mn gevoel dus wel echt een BAM Mijn ex heeft me in de steek gelaten toen bleek dat ik zwanger was... moeilijk... maar wel his loss..
wij zijn er nog niet mee bezig geweest. Had al wel een boekje met namen gekocht, maar hebben ons er nog niet in verdiept. dus jullie zijj niet de enigen
goedemorgen, ik ben er even wel weer. had zo druk met huis opknappen en zovoort. daarom was ik even paar dagen er niet.zo moe en ook vroeg naar bed gegaan. we gaan as zaterdag toch lekker verhuizen maar zeker zijn we zo lang niet klaar maar we gaan gewoon verder langzaam opbouwen. vanaf volgende week gaan we babykamer beginnen met opknappen. liminaat is alles ingelegd.hobbykamer is klaar. pff.. verder gaat het goed met mij maar ik kan echt niet meer bukken en ik kan alleen maar recht zitten en rug beetje achter zitten zo zit wel lekker maar voor lukt me niet hoor haha.. eergisteren had ik voor het eerste keer geschopt gevoeld dus spannend is dat hoor. en zoveel zijn jullie ver te gaan omdat ik er paar dagen er niet was haha.. heb ik wel bijna alles gelezen maar ben ff vergeten wat er helemaal staat haha. gefeliciteerd met meisje en jongen erbij wat een geweldig zeg. ik moet nog twee weken te gaan wachten. maar alleen ben wel ook benieuwd of alles goed met mijn kleine. Janny, bij de grote bingo was heel leuk maar helaas heb ik niks gewonnen. pech is dat he. maar volgende keer beter he hihi.. de rest alvast gefeliciteerd met wekenpaal. vandaag weer verder opknappen. twaalf juni heb ik weer internet bij nieuw huis dan is mooi geregeld. dan kan ik ook lekker niet lang wachten voordat internet binnen is. de rest ben ik ff vergeten wat jullie erhelemaal over gehad. sorry. oja over namen. nou jongen heb ik wel uitgekomen maar toch twijfel ik wel haha maar we besloten wachten tot we een baby weer zien dan kijken we of wel naam bij hem/haar past. haha... en meisje hebben we nog niet uitgekomen ach we hebben toch genoeg tijd. @Jootje, je kan ook cd namen gebruiken
Goedemorgen, Ik zie dat er alweer een nieuwe mama's bij is, novmama welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Volgens mij zijn wij zo'n beetje de grootste club hier op het forum. Zijn gisteravond wel voor verf voor de babykamer wezen kijken, vergeet ik een dingetje van de aankleding mee te nemen voor de kleur, kunnen we weer terug. Hebben geen verf meegenomen, gaan van de week nog een keertje Ik ben s'avond weer heel erg moe en lig meestal op negen uur al op mn bedje... ben niet echt gezellig de laatste tijd. @ JsztD, fijn dat je zo genoten hebt van de echo. @ novmama, ik drink ook cola als ik me misselijk voel en bij mij helpt het ook. Heb het idd al vaker gehoord. @ tipp42hgg, vevelend dat je je weer zo rot voelt, hoop dat het gauw weer over is. Yes vandaag 18 weken (4 maanden)
ik was ff vergeten om iemand die nieuw november mama welkom heten.. nou welkom heten hier. en gefeliciteerd met zwangerschap
Hey, ook hier werkt cola tegen de misselijkheid. Mijn moeder liet mij vroeger wanneer ik misselijk was altijd een glas cola drinken en dat hielp echt. Op een gegeven moment zei ik alleen iedere ochtend dat ik misselijk was en trapte mam er niet meer in haha Ik voel me alleen zo rot. Ik was gisteren de hele dag al gigantisch moe. Ik ben dan ook om 20:30 in slaapgevallen en pas om 08:00 zonet wakker geworden. En toch voel ik me nog steeds moe. Ik had nog wel langer willen slapen maar er stond een man doodleuk de heg te snoeien in onze straat dus dat lukte niet meer hihi. (Naja, ik wilde hem eigenlijk wel wat aan doen whaha) Mn hormonen zijn soms echt niet te houden, ik kan echt een heks zijn haha Ojaaa en nieuwe nov mama's welkom! Ik zie trouwens dat er best wel veel (net als ik) jonge aanstaande mama's hier zitten, leuk! Geloof alleen wel echt dat ik met 20 jaar de jongste ben of heb ik het mis? Naja, in ieder geval: gezellig!
@Novmama, welkom! @Whabbit, wij hebben de namen voor een jongetje. Nog niet voor een meisje. Of misschien wel. Moet het er nog eens even over hebben. Ik heb trouwens een doosnee van mijn 3-d echo hier en daar is het hoofd 'afgesneden' omdat het niet meer op het beeld paste. Lijkt net of het kind geen schedeldak en geen hersens heeft nu. Beetje vreemde foto. Gelukkig is op de profielfoto wel degelijk een schedeltje met hersens te zien. Pfieuw.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. NOVEMBER 2008 MAMA'S 26 oktober Guapetona - Noord-Holland - 34jr - 1e kindje - : 30 oktober Maxje - ?- 26 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Britm - ?- 32 jr - 2e kindje - : Edithdeb- Noord-Holland - 34 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje 1 november Kreeftje - ? - - 31 jr - 2e kindje - : Shannen - ? - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje Sasgirl - Utrecht - 25 jr - 1e kindje - [-X 2 november Beppie1976 - Drenthe - 32 jr - 1e kindje - [-X 3 november Sanna - ? - 28 jr - 1e kindje - : Saartje - Egypte - 24 jr - 2e kindje - : Aaltje - ? - 29 jr - 1e kindje - : H en J - ? - 32 jr - 2e kindje - : 4 november Corien - Groningen - 36 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Conny75 - ? - 32 jr -2e kindje -: ManonF - Hilversum - 24 jr - 1e kindje - : Sybje - Zuid-Holland - 23 jr - 1e kindje - [-X 5 november Ukkepuk078- Dordrecht - 29 jr - 1e kindje - : AmyRose - ? - 27 jr - 3e kindje - denkt: : Marisha - België - 27 jr - 1e kindje - :-# Happyluna - ? - 28 jr - 2e kindje - : Hummel - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - [-X 6 november Jaki - Enschede - 31jr - 1e kindje - : Tatlim - Antwerpen - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje 7 november Chebu -Duitsland - 26 jr - 1e kindje - : Fredje8 -?- 30 jr - 2e kindje - : 9 november Noortje30 - ? - 32 jr - 1e kindje - : Waarom -Noord-Holland - 29 jr - 1e kindje - [-X JsztD - Oss - 23 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje 10 november Domino85 - Drenthe - 23jr - 1e kindje - : djen - ? - 32 jr - 2ekindje - : 11 november Fluiter - ? - -? jr - 1e kindje - Whabbit - ? - 34 jr - 1e kindje - [-X 12 november Schildje - Tolkamer (Gld) - 31 jr - 2e kindje - denkt: [-X 13 november Jootje - Friesland - 25 jr - 1e kindje - [-X Mejon - ? - - ? jr - ?e kindje - : 14 november KersjeB - Utrecht - 30 jr - 1e kindje - : 15 november Pamela - ? - 27 jr - 3e kindje - : Linda26 - ? - 26 jr - 1e kindje - : Rooos - ? -23 jr, - 1e kindje - [-X 16 november Loesjuh Gelderland - 25 jr - 1e kindje - : Lillebi -Noord Holland - 34 jr - 4e kindje - : engelke - ? - ?jr - ? kindje - : Aly - ? - 36 jr - 2e kindje - : Bruidje - ? - 27 jr, - 1e kindje - [-X 17 november margreet78- 29 jr -1e kindje- [-X beatrice- 28 jr -1e kindje- : 18 november Juweeltje - ? - 22 jr - ?e kindje - [-X Daydreamy - ? - 27 jr - 1e kindje - : 19 november GerdienD - Drachten - 28 jr - 1e kindje [-X Vera - ? - 32 jr - 2e kindje - : Cynthia1979 - ? - 28 jr - 2e kindje - : 20 november spotlight - ? - 28 jr - 1e Kindje denkt: : Harley - ? - 29 jr - 2e kindje - denkt: : Mvogeltje - ? - ? jr - ? Kindje : Ddebbyy - Vianen - 22 jr - 1 Kindje : 21 november Starry - Rotterdam - 23 jr - ? Kindje : 22 november Janny Jansen - Drenthe - 26 jr - 1e kindje - : Ram1978 - Almere - 30jr - 2e kindje - [-X babychica - Noord- Brabant - 22 jr - 1 kindje - : 25 november Nash - ? - ? jr - ?e kindje - : Angel77 - ? - 31 jr - 1e kindje - : lot23 25 Jr Gelderland - 1ste kindje : Vickys - ? 31jr 2de kindje : cvwinkoop - ? - 21jr - 1ekindje - : Kleinwonder - ? - 20 jr - 1e kindje - : Amalia1 - Brabant - ?jr - 2e Kindje : 26 november Danili - ? - 27 jr - 2e kindje - : Evie83 - Noord Brabant - 25jr - 1ekindje -[-X MarielleB - Best - 29 jr - 1e kindje - [-X Anneke - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - : WillyD - Lelystad - 23 jr -1 kindje - : 27 november Me85 - ? - - ? jr - ?e kindje - : 28 november Annelet - Voorburg - 29jr - 1e kindje - : Lievelief - ? - 20 jr - 1e kindje - : 29 november smallgirl77 - ? - ?jr - 2de kindje - : Mamamanuela - ? - 25jr - 2ekindje - : Marbo - België - 35jr - 1ekindje - : tipp42hgg - Leiden - 27jr - 1ekindje - [-X 30 november Ambiance- ? - 38jr - 3de kindje - : Er zijn tot nu toe 78 november mama's! Totaal: 3 jongens, 3 meisjes, 0 tweelingen, 56 : (weet het nog niet) 1 :-# (ga het niet vertellen) , 17 [-X (wil het niet weten) AGENDA: 4 juni jootje24 - 2e afspraak vk 5 juni spotlight - afspraak vk GerdienD- 3e controle Ukkepuk -afpraak vk 6 juni kersjeB - echo Guapetona - 20 weken echo + 3e afspraak vk 9 juni GerdienD - echo 21:00 uur 10 juni MarielleB - afspraak vk 12 juni marisha - 4e echo (20 wk echo) 10:00 uur 13 juni kleinwonder- pretecho 16 juni Maxje - 20 weken echo Shannen - 20 weken echo lot23- afspraak vk + echo 17 juni Schildje - 3e afspraak vk 14:45 uur 18 juni Manon F - 20 weken echo ukkepuk - 20 weken echo 09:00 uur 19 juni sasgirl - 20 weken echo 20 juni Edithdeb - 20 weken echo 23 juni tipp42hgg - 3e afspraak vk Jootje24 -20 weken echo 20:30uur KersjeB -20 weken echo Hummel - 20 weken echo Fredje8 - 20 weken echo 24 juni waarom -20 weken echo JsztD - 20 weken echo Jaki - 20 weken echo + Afspraak gyn 25 juni Marbo gaat trouwen!!!!! Sybje - 20 weken echo Beatrice - 20 weken echo 20:45 uur 27 juni Ram1978 afspraak vk 1 juli schildje -20 weken echo 10:30 uur Loesjuh-20 weken echo 3 juli domino85- 20 weken echo chebu- 20/21 weken echo en pretecho 4 juli annelet- 20 weken echo JannyJansen- 20 weken echo 15:00 uur 7juli JannyJansen- Gyn 13:30 uur 10 juli lot23- 20 weken echo 9 juli GerdienD - echo 21:00 uur Jootje - 3e afspraak vk 15 juli Edithdeb - afspraak gyn 17 juli Ram1978- 21 weken echo 30 juli Sybje - pretecho JannyJansen- pretecho 09:00 uur Buddylijst ukkepuk <---> Blub76 KersjeB <---> Jootje24 Jannyjansen <---> Jaki Edithdeb <---> mamamanuela Jannyjansen/ ukkepuk<-----> Sybje Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! **Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! ** Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje . Bramtim ..sjansie28... Essit...shandro...sophie...Hanna1974
zoww ik kom net bij de vk weg. heeft even gevoelt naar mijn baarmoeder en die kwam ongeveer tot aan mijn navel. Hartje kon ze eerst niet vinden doordat de kleine nogal aan het bewegen was. Kroop steeds weg van het apparaat Maar uiteindelijk hebben we het locomotiefje toch gehoord
Hey jootje, wat fijn he om even dat locomotiefje weer te horen!? Weet iemand trouwens of je zelf ook je baarmoeder kunt voelen? Er zit bij mij namelijk een harder stuk in mijn buik en ik vroeg mij of of dat de baarmoeder is? Het voelt echt als een ballon
So dat was weer even bijlezen! Gelukkig veel goede berichten. Ik denk dat we de namen nu wel echt hebben. Ik twijfel nog een heel klein beetje bij de jongensnaam maar ja, we hebben nog wel even! Toen ik gisteren uit de auto stapte kreeg ik alleen wel een gigantische steek in mijn buik. Ik moest er echt weer even voor gaan zitten. Ik stapte wel een beetje wild op maar toch. Hebben jullie dit ook al een keer gehad? Voor de rest gaat alles top! Voor de dames die misselijk zijn: cola drinken of 1 boterham oid eten voordat je opstaat. Misschien dat manlief dat even kan maken. Dan moet je gewoon even blijven liggen zodat je lichaam het echt op kan nemen... Succes! x