Aangezien mijn zus in Canada woont, kende ik het principe van die lijsten wel. En inderdaad (weet niet meer wie het zei), als het heel normaal is in sommige landen, vind ik het wel leuk. Hier moet je niet met zo'n lijst aankomen, dat lijkt zo schooierig. Maar ik vind het ook slim bedacht. Over het aankopen van spullen: Ik wilde in principe ook eerst wachten met het aankopen tot ik het geslacht weet. Maar nu heb ik per ongeluk al bijna alles besteld. In een neutrale ecru-kleur. Wanneer we het geslacht weten, ga ik het wel verder aankleden met roze of blauw (of groen). Ben zelf helemaal roze-gek, dus als het een meisje is, kan ik mij helemaal uitleven. En ook ik voel nog steeds niks. Maar dat zou ook wel erg vroeg zijn. Ik zit wel iedere keer te wachten op een teken dat ik iets voel, maar helaas, het blijft nog even weg.
net naar de verloskundige geweest. Weer het hartje gehoord, viel nog niet mee. de kleine wilde niet op een plek blijven. Verder bloeddruk was goed en een brief voor de 20 weken echo mee gehad. Ga morgen even bellen voor een afspraak. groetjes MarielleB
Vanmiddag is het kindje van mijn vrienden overleden. Heel dramatisch, maar in de wetenschap dat er sprake was van ernstige hersenschade, is het misschien beter zo. Maar wat een verdriet! Onze vrienden zijn heel sterk en ik weet zeker dat ze het samen redden en weer aan een nieuw leven zonder hun zoontje gaan bouwen. Hier thuis heerst naast het verdriet sterk het besef hoe bijzonder het is dat ik nieuw leven in mij draag en wat een groot kado dat is!
Och meis, wat naar toch allemaal! Ook al wist je dat dit kon gebeuren, ook al weet je dat dit misschien beter is zo, toch blijft het ontzettend moeilijk, pijnlijk en kl*ten. Dit zal je nooit vergeten. Ik vind het knap dat jullie positief blijven denken door aan jouw zwangerschap te denken. Dat lijkt me zo tegenstrijdig! Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met dit enorme verlies van zo'n klein, kwetsbaar jongetje. Ben er helemaal stil van.
wat vreselijk zeg! ik voelde mijn 1e kindje met 16 weken, en deze uk met 13 weken, dat is wle snel! Mijn vriendin heeft de beeb de hele zwangerscahp bijna nooit gevoeld, dat kan dus ook, ze heeft nu een gezonden zoon!
Ik voelde het ook met 16 weken, inmiddels zo'n twee weken terug... Ik was onderweg naar huis en ik zat erg ontspannen en toen voelde ik een soort visje door mijn buik gaan. De dag erna voelde ik het weer. Sindsdien niks meer gevoeld. Ik denk dat het ook erg meespeelt als je van jezelf een bezige bij bent, je zult het dan minder goed voelen omdat je druk bezig bent.
Volgens de VK is het heel normaal om je kindje zelfs pas rond de 23 weken te voelen.. vriendin van me ook pas met 24 weken.. jullie zijn allemaal gewoon erg vroeg Waaronder ik want ik voel mn kleintje ook wel al..
Puntbuik = een jongen Ronde buik = een meisje Bij mij klopt het niet.. heb een ontzettend ronde buik en er zit toch echt een kleine man in mn buik
Wat leuk dat je al weet dat het een jongen wordt Grappig al die theorieen die ze hebben over zwangere buiken, ben je veel aangekomen?
@BenMarieke Jaa vind het ook zo leuk! hihi En ben al best veel aangekomen ja.. al ruim 6kg ! hihi beetje jammer, maarja komt er ook wel weer af scheelt misschien dat ik slank ben van mezelf, dat je dan sneller veel aankomt? geen idee.. En jij? al veel aangekomen? Weet je nog niet wat t wordt?
Ik ben ongeveer nu vier kilo aangekomen en ik ben juist vrij stevig van mezelf ik heb 30 juni de 20 weken echo en zal dan horen wat het is...mijn moeder, mijn man en ik denken dat het een meisje wordt...de toekomstige opa oftewel mijn vader plaagt ons met dat hij denkt dat het een jongen gaat worden.
Oh meis wat verschrikkelijk. Sterkte, ook voor je vrienden! Ik hoop dat ze de kracht vinden om door te gaan. Je kind verliezen is het verschrikkelijkste dat er is
@BenMarieke Ach ja je kan er niet zoveel over zeggen denk ik.. hihi scheelt ook dat ik niet echt ziek/zwak/misselijk ben geweest denk ik Maar leuk joh! Heel spannend!
@whabbit Verschrikkelijk! Ik wens je veel sterkte toe. Dit soort dingen zet alles weer in perspectief....
Whabbit... héél veel sterkte en kracht toegewenst... wat een verdriet... Ook al ken ik je niet, ik denk aan je (jullie).
Ik voel ons kindje al sinds 17 weken en 5 dagen. Daarvoor was ik ook al een paar weken aan het wachten tot ik het zou voelen. Ik ging er ook echt vanuit dat het na 20 weken pas zou gebeuren, maar opeens was het er, heel maf. Ik lag in een stoel in de zon, lekker te lezen. Wat ik voelde waren alleen maar twee hele lichte plopjes of een soort kort zenuw trekking achtig gevoel. Daarna de hele dag niet meer gevoeld. De dagen daarna elke dag 1 keer, meestal 's avonds. Nu voel ik het vaak de hele dag. De schopjes worden ook heftiger. Heel leuk was dat mijn man het kindje ook al kon voelen 5 dagen nadat ik het voor het eerst gevoeld had. Maar de verloskundige had het ook wel voorspeld, omdat ik bijna geen vet op mijn buik heb zitten (ben heel dun) en de placenta ligt achter. Ook is het kindje heel erg druk, dat zag ik eerst alleen op de echo en konden we horen bij de vk, maar nu voel ik ook zeg! Dat wordt nog wat. Echt meiden, opeens is het er, zal nu niet meer lang duren...
KersjeB; over welke winkel heb jij het, waar je zo goed geholpen werd? Ik moet nog steeds een tweede meegroeiBH kopen, maar heb hier bij de winkels niet echt goede ervaringen. Schildje; mooie buik al zeg! Bij mij beginnen mensen het nu pas echt te zien. De buik begint op te vallen. Terwijl ik het zelf al heel lang zie, loop ook al sinds 11 weken zwangerschap in positie kleding... Maar wel leuk!
Hoihoi, Wij hebben de babykamer, ben helemaal happy! Het was een lange, warme rit maar met geweldig resultaat: een super mooie babykamer! Wel 1 minpuntje: tijdens het rijden is het kastje iets verschoven waardoor er nu een plek op het deurtje zit. Het is een donker houten kastje, kunnen we dat met speciale verf o.i.d oplossen? Enne: ik voel heel af en toe de kleine, maar echt heeeeeeel licht en ik moet er vooral niet mee bezig zijn.