November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Ik wil ook proberen om bv te geven. Zie wel hoe het gaat, lijkt me wel mooi als het lukt.
    Gister weer naar de sauna geweest. Samen met man en 2 vrienden. Echt heerlijk, ook een massage van een uur. Wel aangepast, want ik kan niet zo lang meer op mijn buik liggen. eventjes lukt wel.

groetjes MarielleB

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    shannen gefeli met de mooie echo!
    Hier ook een mooie 20 weken echo! Uk is al 368 gram en 25-28 cm groot! Wordt wel weer een zwaar kindje, buik was nu al groot;)

Bv geven doet helemaal geen pijn hoor als alles goed gaat, in het begin doet het toeschieten even pijn maar is maar een paar seconden.
    Ik heb mijn dochter 9mnd bv gegeven met veel plezier!

Het uwv belde net over mijn ziekmelding en vroeg naar mijn klachten,buikpijn, moeheide en bekkenpijn. ze was het er dus helemaal niet mee eens dat ik nu 3 halve en over 2 weken 2 hele dagen ga werken, is veel te veel... Ze wilde liever dat ik maar 9 uur ga werken! Omdat ik nu al last heb van jijn bekken en heel zwaar werk heb, denkt ze dat het anders na de bevalling erger wordt en er lang last van houd.
    Morgen dus goed aan de arbo uitleggen allemaal

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik maak me eigenlijk niet druk over de pijn bij het geven van bv maar ik denk dat door mijn operatie dat er te veel complicaties gaan ontstaan waardoor het niet te doen is. Maar ik ga er allemaal geen heisa van maken. Lukt het is het leuk, lukt het niet is het ook prima. Kan ik weer sneller een wijntje drinken... Dat is eigenlijk het enige wat ik nu een beetje mis als ik uit eten ga ofzo. Maar ik raak geen druppel aan en ook geen sigaret meer. Hier ben ik allemaal direct mee gestopt! Gelukkig! Lijkt me heel frustrerend als dat niet lukt...

Mijn buik groeit trouwens als een gek. Niet normaal meer. Het lijkt wel een verdubbeling in een week tijd. Ik zal ook eens proberen een foto online te zetten.

4. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Toen wij gezellig naar ons babyke aan het kijken waren op de echo, waren mijn twee honden uit de tuin ontsnapt en hebben bij de buren een aantal kippen dood gebeten :cry:
    Naar mensen toe zijn ze altijd lief geweest en naar kinderen ook en nu zei de buurvrouw dat wij maar moesten oppassen met de kleine dadelijk..

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken. Ik vind het verschrikkelijk wat ze gedaan hebben en ik weet heel goed dat je honden zowieso niet met (kleine) kinderen alleen moet laten, maar ik schrok een beetje van haar reactie..uit niets blijkt dat ze agressief zijn naar mensen.. Aan de andere kant had ik dit ook niet verwacht, maar ze vinden het jagen op alles wat wegrent/vliegt of fladdert natuurlijk wel interessant..

5. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    @ marbo, wat je zelf al zegt, honden en kleine kinderen altijd in de gaten houden, maar ik zou me verder geen zorgen maken, ik heb altijd grote honden gehad, die voor ons en de kinderen geweldig waren maar als die de kans kregen ook kippen en andere snel bewegende kleine dieren zouden grijpen, mijn herder was gek op mijn katten maar heeft wel een kat uit de buurt gegrepen. en mijn teckel moet al helemaal niet in de buurt van kippen komen ;)

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik weet zelf erg veel van honden en ik kan je zeggen dat het afhankelijk is van je eigen gedrag dadelijk met die kleine. Als je de hond heel de tij weg gaat duwen als ze interesse toont of als ze op haar kop krijgt als ze snuffelt dan moet je wel op gaan passen. Voor je het weet krijgt ze een "hekel" aan de baby en dan kunnen ze raar uit de hoek komen. Het is dus belangrijk dat de hond ook een kijkje mag nemen en aandacht krijgt als de baby in de buurt is en hopelijk ziet ze dan de baby als onderdeel van de groep. Er zijn wel diverse dingen die ze vroeger probeerde maar de enige die ik vertrouw is laten ruiken aan een luier. Maar dit geeft geen volledige acceptatie hoor, daar moet je echt bijna psychologisch mee om gaan...

Dat de hond kippen pakt is trouwens heel logisch, ze staan onder ze in de rangorde. Er zijn maar weinig honden die dit niet zouden doen. Zelfs de meest lieve trouwe honden die je je kunt bedenken.

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oohh marbo ik schoot in de lach toen ik het las ....vind het wel koddig dat ze achter de kippen aanzaten hihi maar goed aan de andere kant begrijp ik jou reactie ook heel goed hoor ........het allerbelangrijkste is gewoon dat je je kindje NOOIT alleen laat met de honden ....echt NOOIT

@maxje : he wat grappig ik moest vandaag ook naar de arbo arts .....
    die arbo arts van mij was een vreselijke vieze man ...in 1 woord bah ...zijn blouse en broek zaten onder de vlekken zijn colbert jasje lag helemaal in de kreukels en de gaten zaten er in ......en zijn haar tja dat zat helemaal in de war volgens mij had hij in de auto geslapen ....maar goed hij was wel redelijk vriendelijk .....hij vond het beter dat ik nog 1 maand thuis blijf ....mmhh daar heb ik geen zin in ..wil eigenlijk weer halve dienstjes gaan werken .....gewoon proberen en afleiding wil dan het liefst alleen s'ávonds werken ......

en het uwv belde ook nog van die mensen kan ik helemaal geen hoogte krijgen vreemd soort ....niet onvriendelijk maar ze lopen te dreigen dat als hun bellen en ik de foon nietopneem ik mijn ziekengeld niet krijg .....tja snap ik ook wel

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Maxje: feli met je mooie echo!

9. 078mama

078mama Niet meer actief

@Sybje En het UWV houdt er zeker geen rekening mee dat een zwangere vrouw ook veel frisse lucht moet krijgen en beweging? Ik kan me daar altijd zo pissig om maken. De eerste de beste lamzak die niet wil werken hoort nooit iets van die instanties en als je dan echt iets hebt en je bent ook nog zwanger gaan ze je behandelen als een aansteller! Heel vervelend! Succes ermee...

10. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Jaki: Welcome back! Kan me voorstellen dat je het nu druk hebt in deze periode! Heb je nu wel weer interpret?
    @Marbo: Wij hebben (gelukkig) geen hond(en). Ben er bang voor. Wel hebben we een poes. Geen idee hoe zij gaat reageren op een nieuwe baby.
    @Sybje en Maxje: Ik moet volgende week donderdag weer naar de Arbo. Niet om deze zwangerschap, maar om de vorige EUG en vleesetende bacterie van november. Hij gaat me weer beter verklaren. Precies het tegenovergestelde van jullie dus. Maar gelukkig heb ik straks 6 weken vakantie. Vind het niet erg om thuis te zijn.
    @Sommige meiden: Gefeliciteerd met de mooie echo's!

Helaas moet ik nog 3 weken wachten op de 20-weken echo. 4 Juli is onze dag. We kijken er erg naar uit, mede omdat we dan waarschijnlijk eindelijk het geslacht zullen weten. Maar wat kan wachten lang duren!

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @beatrice nee want je zit in de ziektewet .....nou kunnen ze lachen want ik ga gewoon de deur uit .....als je altijd binnenzit word je nooit beter .....zeker als je zwanger bent niet ......mijn baas is hier ook van op de hoogte ....

maar ik vind de uwv sowieso een achterbaks troeppie (ik weet het mag het niet zeggen) maar toen ik zei dat ik straks 2 weken vakantie heb zei hij ooh dat is goed dat u dat zegt dan zet ik in die periode het ziekengeld stop anders krijgt u baas te veel .......tttsssss echt ik dacht dat ik van de bank viel ,....

12. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Dag meiden!

jaki, je bent er weer! :)

Alle meiden met een mooie echo van harte!
    en al veel geslachten wat leuk!

Hier ook die het BV zeker wil proberen!

Geboortekaartje, zit al wel in me hoofd, ongeveer! nu nog de uitvoering, zal even googelen voor wie mijn ontwerp kan maken!

Hebben jullie ook zo'n probleem met namen..ppfff!
    Meidennaam hebben we gelukkig! al heeeeel lang ;)
    maar een jongensnaam vind ik echt lastig!

hebben jullie misschien ideetjes voor een leuke site waar ik kan snuffelen?

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @waarom : een naam? pppfff praat me er niet over....een ramp is het ....

14. 078mama

078mama Niet meer actief

@Sybje Belachelijk dat ze dat gelijk zeggen! Overigens mag het niet eens. Als je ziek bent in de periode dat je eigenlijk vakantie had opgenomen blijf je gewoon ziek en gaan er geen vakantiedagen af. Anders moet de werkgever je beter melden en daarna weer ziek, of zo iets...

Wij weten inmiddels de beide namen al maar een jongensnaam was even lastig. Zal je zien dat ik die naam helemaal niet nodig heb maar oke, het is leuk om over na te denken. Misschien is het een idee als we wat namen opschrijven die we leuk vinden maar die het niet zijn geworden? Voor een ander is het misschien wel de perfecte naam! Zo vinden wij namen zoals max, tijn, lars en rogier leuk voor een jongen en fleur, floor, sanne en roos voor een meisje...

Wat ik me nu afvraag...laten jullie aan bv je ouders het geboortekaartje al zien? Of is dat ook een verrassing?

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik laat het geboorte kaartje aan niemand zien ....nou ja bijna niemand ..........mijn schoonzus dr moeder heeft een winkel met geboortekaartjes en zij attendeerde mij op een kaartje .....die wij toevallig wel heel erg leuk vinden .....

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi meiden,

het is al weer even geleden, maar ik lees nog wel altijd mee. Ik hang een beetje tussen de oktober en november moeders in. Ik ben op 4 november uitgerekend maar ze gaan het de laatste week van oktober halen, vandaar.

Ik ga geen borstvoeding geven, ik heb het bij mijn zoontje wel gedaan en toen kreeg ik na 6 weken te horen dat ik dat eigenlijk niet mocht ivm de ziekte van crohn. Als je borstvoeding geeft dan gaat alle voedingsstoffen eerst naar de bv en dan pas naar de moeder, het gevolg was dat ik er steeds slechter uit ging zien en ik zelf heel slecht werd daar door. Het is me nu dus sterk afgeraden.

De geboortekaartjes worden door mijn schoonvader gemaakt, hij is kunstschilder en heeft dat bij ons zoontje ook gedaan.

Morgen de 20 weken echo, echt heel spannend. De positieve verhalen die ik hier lees geven mij veel goede moed.

knuffel
    conny

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Waarom: Ik zie je inderdaad wel eens bij het onderdeel 'babynamen' opduiken, haha. Ik dacht al, die zijn vast nog druk aan het zoeken.

Hier zijn de namen al een tijdje bekend. We wilden eerst graag 2 namen voor zowel een jongen als een meisje (roepnaam + andere geboortenaam). Nu wisten we wel 2 leuke namen bij een meisje, maar we konden geen 2e leuke naam voor een jongen bedenken. Nu hebben we maar besloten het bij 1 naam te houden. Net zo makkelijk. Mochten we ooit 2 meisjes krijgen, kunnen we die 2e mooie naam voor het 2e meisje gebruiken. Van meisjesnamen weet ik er trouwens wel 5 die we heel mooi vinden, van de jongensnaam zijn we het eens over maar eentje.

18. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Oja, wij zijn nog helemaal niet zo bezig met geboortekaartjes. We moeten er eerst maar eens achter komen wat het wordt... :D Maar als we eruit zijn, laten we het aan niemand zien. Het wordt trouwens geen modern kaartje. Eerder romantisch met een snufje nostalgie. Net als onze inrichting van het huis en de babykamer.

19. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    een meisjesnaam haden we gelijk met jongensnamen hadden we moeite, maar het wordt een meisje dus we zijn klaar met zoeken. :D

geboortekaartje maak ik zelf, heb er nu een aantal waar ik uit kan kiezen. dat beslissen we pas op het laatst, heb de kaartjes wel laten zien aan familie maar ze weten toch niet welke het gaat worden :D

@ conny 75 ik ben 13 november uitgerekend, maar de andere zijn ingeleid met 38 weken precies en als deze ook weer een joekeltje gaat worden, wordt ook deze weer met 38 weken ingeleid, dan zou ik dus ook rond eind okt. begin nov. bevallen.

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hee meiden, wat een geklets zeg :D Ik heb niet terugelezen hoor...

Ik ben net lekker met mijn moeder wezen winkelen. Ik heb bij de prenatal nog 2 leuke blouses en een vest gekocht en een kortingsbon van 20% op het hele assortiment gekregen. Woendsdag avond extra koopavond, dus dat wordt shoppen :D

Deel Deze Pagina