November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    kan dat ook nog! ha ha ha ha
    Doe nog maar even voorzichtig kleinwonder, komen ze straks! oeps....ha ha ha ha!
    ben benieuwd!

enne van harte! hele geruststelling! en voldoende is voldoende!

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hahaha, gekke meiden. Nou, voor mij geen punniken, maar kruisjes-borduren... of hoe dat ook maar heet. Snappen jullie?

3. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    ik pies in me broek!

4. Niet meer actief

Is punniken trouwens hetzelfde als kant-klossen?

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Die hobbies klinken echt super gaaf! :^o

6. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    punnikken....borduren....
    oww my god.... ;)

ik ben meer van het scrapbooken

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik als Amish vind dat soort dingen veeeel te modern!

8. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    ha hah a ha ha!
    die heb ik trouwens echt gezien vorige maand in america! ha ha ha ha ha!

9. Niet meer actief

Hahaha.. dus jij bent een volgeling van onze almachtige Jakob Amman? ;)

Gelukkig is Hyves wel heel amish-proof ;)

10. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    ik ga me spullen pakkenen gezellig in de file staan!
    Ik lees jullie vanavond weer!

Hoe bedoel je verslavend!
    vanaf volgende week ben ik me laptopje kwijt! snik, zal ik jullie niet zoveel meer kunnen zien!

snik snik!

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ukkepuk : foei toch .....

@kleinwonder : wauw gefeliciteerd zeg ...lijkt me zeker een geruststelling !

borduren is wel heel erg leuk .......deed het ook ... heb boven nog een tafelkleed liggen ( met voorgedrukte kruisjes , tja ben blond he .....)
    eigenlijk heb ik ooit eens gezworen dat ik het hele alfabet zou borduren als ik zwanger zou zijn ....eeehhmmm dat word ehm effe niet dat ben ik vergeten )

punniken : wat moet je daar mee ? ik bedoel wat doe je daar mee ? heb een bewoonster die doet ...en die heeft meters punnikslang ......maar die doet er niks mee ...vroeguh op school deden we het om een blikje heen naaien .........ahum (heel lang geleden )

12. Niet meer actief

Poeh, je kunt (las ik ergens!) zelfs sieraden punniken hoor! (Wat je daar nou eigenlijk mee moet weet ik dan ook iet maar goed, het kán!)

Wij punnikten altijd in zo'n paddestoel-ding en dan kwam er een bal uit ofzo.. En dat was het dan! :D Daar deed je het dan voor..

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Jakob Amman rules! proest kuch...

Wel bizar hoe die mensen leven!

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ik ga even eten koken
    tot later

eetsmakelijk iedereen!

15. Niet meer actief

Inderdaad érg bizar om te zien hoe die mensen leven. Toch vraag ik me af of er daar geen sprake is van onderdrukking. Zal er écht voor gekozen worden?

Smakelijk eten Jootje!

16. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    hmzzz nog niet toegelaten tot "onze" hyves....ben nu ook wel erg nieuwsgierig geworden naar jullie foto's :D

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kleinwonder : ooh ja kralen punniken dat heb ik ook gedaan ....ik raakte alleen in de knoop was erg frustie dat weet ik nog wel .....haha

tja en de amish .......weet het niet hoor vind het een vreemd volk ......heb wel respect voor ze hoe ze het volhouden ....

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Ze worden natuurlijk maar tot 14 jaar onderwezen en ook nog eens door de gemeenschap zelf dus echt kennis van de wereld hebben ze niet. Maar tegenwoordig is het zo dat een groot deel al leeft zoals ieder ander alleen met een zware geloofsovertuiging. Alleen de echt oude amish leven nog in de pre historie. Ik ben blij dat we dat hier niet hebben! Zie je het voor je...over de coolsingel met je paard en wagen. ff parkeren in de Bijekorf garage haha

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @beatrice haha dat zou wel humor zijn .......zie het al voor me........

20. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    En toch heeft dat wel wat... Zowel de Amish mensen hebben wel wat (we hebben er een heel boek over, het is geen enge secte ofzo). Deze mensen leven gewoon zoals er vroeger geleefd werd. Alles zelf maken enzo. Als je hun boerderijen en schuren ziet, word je gewoon jaloers!
    Maar het punniken, borduren e.d. heeft ook wel wat. Als ik borduur doe ik dat ook altijd met voorbedrukte printen. Tja, ben ook blond. Heb geen zin om moeite te doen met kruisjes tellen. Dit is trouwens wel een winterhobby, dus nu even niks.
    En punniken heb ik vroeger ook wel gedaan, maar kon ook alleen maar slangen punniken. Maar ehm, wij zijn toch hippe vrouwen anno 2008? Wat doen wij met al dit dom gedoe? 8) :p

Deel Deze Pagina