November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dankje :) jullie ook succes meiden!

Bij mij zit het er alweer op... echo zag er goed uit gelukkig! :D Mn klein mannetje is gezond!

Was alleen helemaal niet blij met de echoscopiste :S was ontzettend bot.. legde niks uit en ik stond ook echt met 15 minuten hooguit buiten! Ze kon de niertjes niet op beeld krijgen, maar heeft ook niks gezegd over terugkomen... (dus ze heeft daar geen foto van gemaakt) Ook kreeg ze zijn hart niet mooi op beeld (omdat het bewegende beelden zijn en zij er die niet goed op kreeg) en dus heeft ze ook daarvan geen foto gemaakt! Zijn hartje zag er gelukkig wel goed uit!

Hoe zwaar was jullie kindje bij de 20 weken echo? Mijn mannetje was nu 330 gram!

Omdat ze echt NIKS uit zichzelf vertelde, en ik ook moest vragen naar het gewicht van mn ventje, weet ik dus ook niet of 330 klein gemiddeld of groot is?

Trouwens heb ook gevraagd om te kijken naar vasa previa... wimpelt ze me af, zegt ze dat ze dit nooit op de echo kunnen zien en tsja als zoiets gebeurd heb je ''gewoon'' pech :S

Niet echt fijn dus.. maar wel een fijn gevoel dat alles goed is natuurlijk :D

2. 078mama

078mama Niet meer actief

@Jsztd Ik zou hier direct mijn vk over bellen. Zo'n manier van doen is echt niet normaal. Ik zou denk ik zelfs eisen dat ik een nieuwe echo kreeg omdat hier geen goed gevoel over hebt! Dit is voor jou heel belangrijk en dat zo'n mens daar zo makkelijk over doet is haar probleem niet die van jou!

Succes...

3. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    goede middag

Hier een beetje balen, heb een blaasontsteking :cry:
    Echt balen maar gelukkig krijg ik nu een kuurtje en moet het snel weer beter zijn.

Gisteravond moeten werken van 3 tot 23:00. Rond 10 uur kreeg ik al last van mijn onderbuik. Tegen de tijd dat ik naar huis mocht deed het echt pijn en dat was niet weg binnen een half uur zitten. Vanavond weer de zelfde dienst, nu alleen met nog minder personeel. Weet dus nu al dat ik rond 6 uur kapot ben. Ga straks bij de baas aangeven dat de avonddiensten niet meer gaan zo. Kijken hoe ze reageerd, een collega zei gister dat volgens de CAO ik al vanaf 3 maanden geen avonden meer hoef te werken.
    Zie er wel tegen op om nu te gaan werken, ben nu nog steeds erg moe van gister en maak me een beetje zorgen om de pijn. Leek niet op bandenpijn. :(

Ga even naar de winkel moet nog bedenken wat ik moet eten op het werk vanavond. Heb nergens zin in, kan komen door de blaasontsteking.

groetjes MarielleB

4. Niet meer actief

Ja daar zit ik ook echt over na te denken... mijn moeder en broer waren bij me en die vonden haar ook echt ontzettend bot!
    Heb er ook (ondanks dat alles goed was) geen lekker gevoel bij.. ze deed zo luchtig!
    Ik moet 1 juli, volgende week dinsdag, toch op controle bij mijn vk dus denk dat ik het dan aankaart... vind het ook niet echt leuk :rolleyes:

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    war ben je geweest? In Baarn misschien?
    Daar hadden wij de vorige keer hetzelfde, ook zo'n botte *** Gelukkig konden ze wel alles goed zien, maar leuk was anders.
    Daarom zijn we nu naar Utrecht geweest waar ze uitgebreid de tijd namen vor ons, en voor 40 euro extra hadden we nog een poos 'pret-echo' er achteraan, in 2d dat wel.

Uk was bij ons 368 gram en 25-28 cm

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    vanmorgen even naar de ikea geweest voor een mooie kastenwand voor mijn slaapkamer... Heb een mooie uitgezocht :D

Verder ben ik nog steeds snip verkouden en heb ik koppijn :(

En idd Jsztd: aankaarten hoor.... dit kan echt niet!

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    he bah Marielle!
    Maar ze moeten er er wat5 mee doen hoor als je het aangeeft, je kunt ook naar de arbo gaan, heb ik ook gedaan iom mijn werk!

8. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    heb gisteren dus de 20 weken echo gehad.
    en ondaks dat alles goed leek, begin ik wel te twijfelen.
    volgens mij heeft ze niet gekeken naar vasa previa, terwijl ik wel een laagliggende placenta heb.

heb even op google gespeurd naar laagliggende placenta;s en daar word je al helemaal niet vrolijker van......
    waarom zoek ik die info dan ook op!

bij mijn volgende controle ga ik er in ieder geval wel even naar vragen.

@JsztD: volgens mij is het gewicht wel okj hoor!
    die van ons is nu rond de 331 gr.
    wel vervelend zo'n botte vrouw en dan ook nog eens heel luchtig doen.
    ik zou het inderdaad ook even met je VK overleggen.

9. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Dames wat is er weer veel geschreven zeg! Het is haast niet bij te houden. ;)

@JsztD, ik zou zeker de vk bellen hier over. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze alles goed nakijken en ook vertellen. Niet dat jij straks de rest van de zwangerschap zit te piekeren of het wel goed is en zo...
    Als iemand een rot dag heeft hoef dat niet af gereageerd te worden op iemand die komt voor een 20 weken echo, wat toch wel belangrijk is.
    We horen het nog wel hoe het is afgelopen.

@ allen, er zijn vandaag weer meer echo's. Succes allemaal. Voor degene die de echo al hebben gehad fijn dat alles goed is en gefeliciteerd voor diegene die het geslacht al weten.
    Ik twijfel nog steeds. Wij hebben volgende week dinsdag de echo en ik weet het nog niet wat ik zal doen.....moeilijk moeilijk :( :(

Ik heb de afgelopen paar dagen als ik 's morgens wakker wordt en op mijn rug gaat liggen een hele harde buik. Als ik dan met mijn handen op mijn buik gaat voelen voel ik de hele rug van het babytje. Hetligt dan helemaal tegen de bovenkant van mijn buik aan. als ik dan met mijn hand er over heen gaat wordt het langzaam aan minder en begint het te bewegen. Heel erg leuk om te voelen. :D
    Ook als ik loop voel ik opeens rechts onderin een bobbel en als ik dat gaat voelen weet ik gewoon dat dit het hoofd is of de billen.
    Hebben jullie ook wel eens zo iets gevoelt?

De kleine man ligt op bed en moeders gaat even verder met een 3/4 broekje voor hem. Heerlijk even tijd voor je zelf.

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @JsztD : onze kleine was met 20 weken 371 gram en tussen de 25 en 28 cm. Lijkt me prima dus.

Ik heb ook gevraagd naar vasa previa en bij ons hebben ze er wel naar gekeken.

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jsztd : ik zou er ook zeker even naar vragen bij de vk .......raar hoor ......

@all : ben moe ....kom nergens aan toe ..bah ....heb vanmorgen een gesprek gehad ..ik ga weer tp aan het werk ....ga verdeeld over 1 week 3 halve avonddienstjes proberen ...ik ga dus echt niet overdag werken ...no way

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik snap ook eigenlijk niet dat ze dat ze Vasa Previa niet kon zien. Overal staat dat dit op een echo zichtbaar is. Geen idee hoe maar oke... Waar ben je geweest? Misschien dat andere zich er dan op voor kunnen bereiden...

13. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Wat leuk veel hebben al de 20 weken echo gehad. Wij dus ook. En wij krijgen dus een meisje! Alles zag er goed uit en het duurde ruim 40 minuten het onderzoek.
    Was erg leuk om nu eindelijk te zien hoe het er nu uitzag! ja de laatste was met 5 weken en toen zag je niets! Nu is het echt een mensje! zo mooii! Voor 5 euro kregen we er nog een DVD bij en we hebben 2 hele mooie foto`s gekregen

Wel erg hoor als je zo een botte echoscopiste hebt. Je verheugt je toch op zo een echo en dan is het echt een domper als je zo iemand krijgt. Ik zou het ook zeker weten met mijn VK bespreken!

Wie gaan er nog voor de 3d/4d echo? wij gaan het wel doen alleen 5 weken later ofzo als het weer iets groter is. Wat betalen jullie ongeveer hiervoor?

14. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    @sanna Gefeliciteerd met je mooie echo en met je kleine meid!

15. Niet meer actief

Wij hebben een 2d echo gehad met 16 weken deze kostte inclusief DVD en foto's €70

Een 3d/4d kostte €85 tot €100 (Ligt eraan of je dvd wil, extra foto's etc..)

Maar wat leuk dat jullie 20weken echo 40minuten duurde! Das wel erg lang, of niet? Leuk hoor!
    En natuurlijk gefeliciteerd met jullie meisje

16. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    jsztd, balen dat je je z0 v0elt nu, gew00n even aankaarten.
    Ik heb er 00k naar gevraagd en wimpelde ze gelijk af! k0mt eens per jaar v00r zegt ze, en heeft met de navelstreng te maken!

ALles zag er gelukkig g0ed uit! heb een uur m0eten wachten v00rdat we aan de beurt waren!
    De systemen lagen plat! ze was 00k een beetje k0rtaf.
    Wel alles nagekeken, en alles zag er g0ed uit!
    Geen hazelip enz...
    We m0esten 0ns 3 keer 0mdraaien 0mdat we anders het gelslacht hadden kunnen zien.

Zij weet het wel, we hebben braaf de andere kant 0p gekeken!

het weegt 310 gram en is 23 cm. n0rmaal v0lgens haar!

het ligt 0p de placenta dus daar0m v0el ik het g0ed sch0ppen!

Verder geen cijfers 0f iets meegekregen, maar alles was g0ed zei ze, daar ga ik dan maar vanuit!

3 f0t0's meegekregen van de v0etjes.
    het gezichtje...het lag 0ns aan te kijken, dus geen m00r pr0fiel!

Vind het wel jammer dat ik nu geen ech0 meer krijg!
    Gelukkig is een g0ede vriend van 0ns fisi0 en heeft een eigen praktijk met een ech0 apparaat!
    Wil altijd een kijkje nemen ;)

Nu meiden!
    Ik ben 0pgelucht!

Sanna gefeliciteerd met je meisje!

17. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    @waarom ook jij gefeliciteerd met je mooie echo! en super toch dat alles goed is?

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    @ Jootje en JsztD GEFELICITEERD met jullie mooie 20 weken echo! en iedereen die ik vergeten ben!

Hier gaat alles goed maar moet nu helaas weg.

Tot morgen meiden!

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Zo, ben weer terug van het werk, en best wel moe. Heb alles even van jullie doorgelezen, maar op dit moment niet zoveel zin om een lang berichtje te typen. Daarom even in het kort:
    - Iedereen met een mooie echo, gefeliciteerd! (Jootje, Waarom, JsztD en nog een paar anderen volgens mij, sorry...)
    - Sanne, gefeliciteerd met je meisje!
    - Klein Wonder, weet je je bevallingsdatum zeker? Heb vaak het gevoel, na het lezen van jou berichtjes, dat je veel verder bent, omdat je alles ook al zo duidelijk voelt enzo.
    - JsztD, Wat jammer van die rottige vrouw. Hopelijk wil je eigen vk 1 juli alles nog een keer goed bekijken.
    - Tipp, ben ook nog steeds verkouden. Alles zit vol, vervelend he? Heb je ook wel eens het gevoel dat je kleine last kan hebben van al dat gehoest? Dat doe je immers ook met je buikspieren?
    - Jaki, al terug van de echo? Ben benieuwd of ze bij jullie het geslacht konden zien!
    - En sorry voor iedereen die ik verder vergeten ben.

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Meiden met mooie echo....feli!

Hier net op controle bij de VK geweest. Alles is goed, ben alleen teveel gegroeid *kucht*

Hoe vinden jullie je verloskundige? ik vind de omgang tot nu toe erg onplezierig. Ze stellen zich niet voor, kijken je niet aan als ze wat zeggen en zeggen niet eens goeiedag als je weer weg gaat.

Dit ervaar ik daar nu voor de 3e keer dus het is niet dat ik ze net op een verkeerd moment heb getroffen. Mocht er ooit nog een 2e kindje komen dan ga ik denk ik naar een andere praktijk...

Deel Deze Pagina