November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden !

iedereen met een mooie echo en gezonde beebjes gefeliciteerd !

@all : kom net bij de acupuncturist vandaan die tevens fysio is ......heb hem mijn bandenklachten uitgelegd ....en hij zei dat het beginnende BI is ...nog beginnend dus wie weet komt het goed ....hoop het wel ......hij heeft nu een tape op mijn bekken geplakt ......echt charming is het niet maar als het helpt is het prima ........en ik ga gewoon rustig aan doen ..als ik veel loop meer rusten en kleine pasjes nemen ...

pppfff morgen de 20 weken echo .......knijp hem nu toch wel

2. Niet meer actief

Ik ben in Oss geweest... en ga het ook zeker aankaarten bij mijn verloskundige..
    Helaas gaat zij het 1 juli niet nakijken, omdat het puur controle is en geen echo meer :(

gelukkig heb ik 14 juli nog een 3d echo en dan ga ik het sowieso ngo even allemaal navragen.

Ik dacht dat vasa previa ook op de echo te zien was.. maar zij zei van niet :rolleyes: zal ze wel geen zin hebben gehad om t na te kijken ofzo..

Wel echt balen maargoed... ik kaart het aan en jullie horen er nog van ;)

Voor de andere meiden met de echo's die goed waren.. jullie ook gefeliciteerd! :D

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jsztd : als vasa previa wel te zien is ...is zij het veplricht te melden ....zij moet dat dus zeggen .....

4. Niet meer actief

@Janny:
    Jep, bevalingsdatum is zeker. Maar het feit dat ik alles zo goed voel verklaarde mijn VK. Mijn placenta ligt hoog en op de achterwand daardoor voel ik de kleine zo goed.
    Volgens de laatste echo was ik 6 dagen verder dan wat ik nu heb (dus ipv 25 november uitgerekend zou ik 19 november uitgerekend zijn)
    Maar ik moest maar de vorige echo aanhouden (die bij 12/13 weken..) aangezien mijn vriend heel erg lang/groot is en dit mannetje hoogstwaarschijnlijk ook wel iets groter kan zijn.

@Sybje: Gelukkig dat het beginnende klachten zijn! Misschien ben je er optijd bij en kun je het nog verminderen/verhelpen. En die charming tape is gelukkig voor een goed doel al heb ik medelijden met je wanneer het eraf moet (Au!) ;)

5. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi dames,

Hoest nu met jullie allen?
    Voor d emensen die ene goede echo hebben gehad heel Gefeliciteerd.
    En ik weet niet meer wie het was, maar waarvan de echo zo snel ging.Ik zou het zeker melden bij de VK. Heb ik ook gedaan. Mijn 7 weken echo was echt knudde vaker inwendige echo gehad maar deze stond te wroeten en slecht te meten heel irritant. De vk was er blij mee want ze houden het bij, mochten er meerdere klachten over 1 persoon komen kunnen ze er wat mee...

Sybje, Welkom bij de club :(, hoop dat je omdat je er zo snel bij bent goed geholpen kan worden!

Hier is alles best. Eigenlijk en ik heel positief vandaag!

Jooze

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ohw, is het al 4 juli? Zullen we alvast even 10 dagen vooruit kijken? [-o<

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Misschien een rare vraag maar wat is vasa previa?

Fijn dat alle 20 weken echo's er goed uitzagen, nog 2 weken geduld dan mogen wij vind het wel spannend.

conny hoe is het met je?

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    lot vasa previa is een 'complicatie' waarbij de feutale bloedvaten voor de geboorteopening liggen en vanaf het moment dat de vliezen breken kan je kindje doodbloeden. Ik heb er goeie info over gevonden op wikipedia... ALs je het hebt, en het wordt gezien, dan wordt je kindje met 36/37 wkn gehaald...

Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's

Ik ben er vanavond niet, er komt een jeugdvriend van mijn man eten. We gaan lekker makkelijk bbq-en :D

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
  10. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Jootje, Waarom, JsztD en degene die ik vergeten ben: gefeliciteerd met jullie mooie echo! :D

Nog even snel een berichtje en dan ga ik verder met de voorbereidingen, want morgen is de grote dag en daarna op honeymoon tot en met maandag. Foto's volgen nog...! Nu pas ben ik zenuwachtig!

@Sybje..heel veel succes morgen met de 20 weken echo!

Even een vraagje..misschien een beetje stom :oops: , maar waarom is de 20 weken echo zo spannend voor iedereen? Dat vroeg ik mij af..

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Marbo succes nog even met de laatste voorbereidingen en een hele mooie en fijne dag morgen, geniet ervan en dan lekker op honeymoon!

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    marbo, fijne dag morgen. Geniet ervan!

13. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Marbo,

lavast gefeliciteerd ;) Ga er van uit dat jullie beide ja zeggen. Geniet ervan het ziet er naar uit dat het een mooie dag wordt toch!

Jooze

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @marbo voor ons is de 20 weken echo erg spannend omdat er bij mij in de familie erg veel hartafwijkingen voor komen ....en ik heb een tijdje te weinig tot geen vitamines binnen gekregen toen ik braakte ....

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Marbo: fijne dag morgen! (en op julle honnymoon)

ik vond de 20 weken echo spannend omdat deze toch alleen wordt gedaan om aandoeningen/afwijkingen bij de beeb te constateren. Waarbij dit wordt gedaan op een moment waarop je nog mag besluiten je zwangerschap af te breken.

Ik vond het super fijn om te horen dat alles goed is met de kleine, vanaf dat moment zit ik pas op mijn "roze wolk" :D

16. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi sybje,

Kan me voorstellen dat de 20 wk echo spannend is had ik ook. een voordeel als die goed is kan je echt genieten! Als je hoort hoeveel ziektes worden uitgesloten echt heerlijk...

Wij hebben zelfs vingers geteld (mijn zoon had een duim te veel) maar hrelaas kon ze geen uitsluitsel geven (duimpjes zijn makkelijk te verstoppen).

Jooze

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh ik wil ook ik wil ook!
    3 juli pas.
    Ik ga nog even op het wachtbankje dus.

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik wacht met je mee chebu. Ik mag 10 juli pas...

19. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Jeetje, jullie posten zoveel dat ik het niet eens bij kan houden. Voor de mensen met een goede echo: gefeliciteerd!

Ik mag 7 juli pas voor een 20 wkn echo...Nog even volhouden dus!

20. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    En ikke 4 juli dus pas. Voor ons is het spannend omdat ik kans heb op een groei-achterstand bij ons beebje. Ik kan niet zoveel eten (maagoperatie) en krijg daardoor van alles (dus ook vitamines, eiwitten en alle belangrijke stoffen) minder binnen.

Marbo, een heeeeeeeeeeeeeeeeele fijne dag toegewenst voor morgen. Geniet van 1 van de mooiste dagen van je leven. Ben erg benieuwd naar de foto's en je jurk natuurlijk!

Deel Deze Pagina