November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    zo net terug van de 20 weken echo, en weer zo leuk om te zien, beeb was zoals gewoonlijk erg beweegelijk, maar ze heeft alles goed kunnen nakijken, gelukkig was alles goed en het hartje ook, we kregen de echo op medische indicatie dit ivm hartafwijkingen van mijn man zijn kant. wat er wel te zien was is dat ik een dikke amnionstreng in de vruchtzak heb zitten, komt niet heel vaak voor, kan gevaarlijk zijn maar dat is afhankleijk op welke plek die zit, de kans op geamputeerde ledemaatjes kan ook aanwezig zijn, maar beeb heeft gelukkig alles compleet, ze is sterk genoeg om die streng opzij te duwen, was ook duidelijk te zien op de echo, heb er foto's van meegekregen ook voor de Vk dit moeten ze nl. wel weten ivm bevalling, ik kreeg sowieso met 30 weken nog een echo, maar nu helemaal ze willen het wel in de gaten houden, tot nu toe heeft beeb er geen last van en heeft ze genoeg ruimte aan de andere kant om te draaien en spartelen. beeb was nu bijna 25 cm lang en 390 gram, netjes dus.

pffff ik ga het zwembad in even afkoelen zweet me een hoedje.

iedereen een fijne dag vandaag, doe rustig aan ivm de warmte.

2. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Nee daarom... Dat zie ik ook niet zo zitten...

3. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Jaki: Ik heb al een afspraak voor een 3/4D echo. Alleen kon het niet in Coevorden, dus gaan we maar naar Zwolle. Kunnen we gelijk een dagje shoppen in onze vakantie. Ook gezelllig!

Zo, ben weer terug van de kapper. Mijn haartjes zitten weer picobello! Maar pff, wat is het warm in de auto als je airco kapot is. De auto-thermometer gaf 34 graden aan!

En zwangerschapscursussen lijkt me ook niks voor mij. Ben daar veel te nuchter voor. Ik hoor vaak dat je er tijdens de bevalling toch niet zo veel aan hebt. Dat het vaak helemaal anders loopt. Zwangerschaps-zwemmen lijkt me wel weer heel erg leuk, dus daar moet ik mij nog voor opgeven.

Had net in de stad even gezocht naar zwangerschaps-lingerie. Maar er is overal alleen maar zwart en wit te krijgen. Ik wilde graag roze, want die zag ik ergens op een site. Weet iemand daar nog de link van?
    Verder nog even een paar zwangerschapsbroeken gepast, maar volgens mij is mijn lichaam daar nog niet aan toe omdat ik nog steeds in mijn eigen broeken pas... Moeilijk hoor, die beslissingen nemen... haha.

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik heb bij prenatal mooie roze en andere kleurtjes gezien

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier is het wat afgekoeld, regen regen en onweer....! Helemaal niet erg! ;)

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hier is het net gaan onweren en ik wacht nu op de bui... En dan ga ik dus lekker de stad in ;) Lekker rustig en koel :D

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemiddag!

Het is hier zo verschrikkelijk heet. Stuur eens een beetje slecht weer naar Duitsland!

Morgen echo!

Ik ga weer aan het werk. En de beeb kalmeren want die is al een half uur aan het donderjagen. Alles schudt heen en weer haha.

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik zal de bui richting duitsland sturen :D

9. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Als Tipp nu wat slecht weer naar Duitsland stuurt (en niet naar Drenthe, want ik geniet er nog wel van), dan mag Chebu wat gerommel en gestommel in de buik naar mij toe sturen, want ik voel nog steeds niks... :cry:

En Tipp, bedankt voor de tip... hihi. Als we op vakantie zijn in Kijkduin (over 2 weekjes) ga ik wel even in Den Haag kijken in een prenetal winkel. Leuk, dat ze daar verschillende kleurtjes hebben. In Emmen is volgens mij ook wel een prenetal winkel, maar ik weet niet of ik voor de vakantie nog de stad in ga. Tja, in een gehucht als dit is het altijd even rijden voor je in de stad bent...

10. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    haha... lekker regenen en bui.. was hier het ook maar he.. maar hier is zooo heet. puf puf puf
    ach niks aan te doen. ik heb net lekker gedouche.. ik ga zometeen boodschappen doen op de fiets. wel warm voor op de fiets.

11. Sheri

Sheri Actief lid

31 jan 2008
    194
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi mijn uitgerekend datum is 6 december maar ik ga ervan uit dat mijn kindje 2 weken eerder zou kunnen geboren worden rond op mijn verjaardag...

12. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Hai meiden,

Hier een erg zware ochtend achter de rug. Slecht geslapen en een vreemd gesprek met mijn baas gehad. Krijg samen met 2 andere collega's promotie (was al in januari afgesproken), alleen ik krijg minder salaris en ik krijg geen gegronde reden waarom ik minder krijg. Heel vaag allemaal en moet het maar even laten bezinken of zo. Sta niet echt sterk met zo'n dikke buik natuurlijk, maar ik voel me nu vooral erg weinig gewaardeerd zo.

Maar mijn werkdag zit er alweer op, dus ik ga lekker naar mijn broertje, daar eten. Mijn vriend is vanmiddag vertrokken richting Engeland en ik ga er pas zondag achteraan, dus ook ff home alone, net als de truckers-vrouwen ;)

Over die cursussen: ik ben ook helemaal niet van het puffen met 20 zwangere vrouwen, maar zwangerschapszwemmen kon niet bij ons in de buurt dus ik heb gekozen voor een cursus waar de mannen ook meegaan (ik heb hem zover gekregen dat ie een paar keer mee gaat, hij kan toch niet alle keren) en die vooral ook veel informatie geeft, ook voor de kraamtijd en verzorging van je beebje: Van Buik Tot Baby heet het. Ik verwacht daar ook niet wekelijks te zitten puffen en zo wel, ben ik er heel snel weg :)

Goed, fijne middag nog allemaal!

Dag dag.

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ook niet (mijn ticker doet het niet meer zit nu op 18 weken en 4 dagen)
    Maar gek genoeg als ik mijn vingers strak tegen mijn baarmoeder druk, voelde ik opeens behalve mijn eerste hartslag een stootje, tegen mijn vinger.... en mijn vriend ook! Terwijl ik van binnen niks voel...

14. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb om 17:00 uur de 20 weken echo :) :)

Kijk er naar uit :baby: om ons kindje weer te zien :)

15. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Waarom ben je toendertijd hierheen gekomen. Ik zelf ben ook niet gek op den bosch maar het is wel de leukste stad om te winkelen vind ik! en mijn zusje woont bidden op de markt.

16. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hoe is ht met iedereen?
    xxx

17. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Vanavond ga ik naar een kinderkamertje kijken, wat ik kan krijgen van kenissen :D Er heeft maar 1 kindje in gelegen dus ben heel benieuwd!

18. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    hee ik voel me dat nog iemand ontbreekt nog niet van gehoord. dat is ramof zoiets.. hoe is het dan met haar? is ze met vakantie?

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @jaki: @ram is nogal druk op het moment.
    laat zo nu en dan wat van haar horen.
    zover ik weet gaat alles goed met haar!

de zon gaat hier nu ook wat weg.
    regent hier nog niet en is nog steeds té warm.
    dames met een goede echo: gefeliciteerd

20. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    @Jootje okee dan weet ik het nu kan gebeuren dat zij druk heeft. ach komt vanzelf wel hoor. dat belangrijste dat alles goed me thaar is..

ja hier zon is ook bijna weg... maar regen is nog niet gekomen.. maar hier is ook benauwd pffff

Deel Deze Pagina