Idd blij om iets van je te horen. Het nieuws is niet ideaal maar wel super goed natuurlijk. En fijn dat je extra controles krijgt. knuffel!
Goedemorgen! Bedankt voor jullie reacties op mijn zorgen. Heb vannacht heel onrustig gedroomd over de 20-weken echo. Het bleek maar een echo te zijn van 5 minuutjes en ze konden het geslacht niet zien... Het was echt waardeloos allemaal. Ook hadden ze helemaal nergens naar gekeken, dus ik wist helemaal niet of het beebje gezond was of niet. Dat is dan zo raar wakker worden... Je moet dan echt even weer met beide benen op de grond komen te staan. Waarschijnlijk ben ik er in mezelf meer mee bezig dan ik dacht, anders zou ik er niet van dromen. We gaan vanmiddag rond half 3 weg, maar hebben aansluitend motorrijles (a.s. woensdag laatste examen!). Dus het kan even duren voor ik jullie laat weten hoe het gegaan is. We verwachten niet eerder dan 19.00 vanavond weer thuis te zijn, dus als je voor die tijd niks leest van mij, komt het daardoor. Geen zorgen maken dus, dat doe ik wel voor jullie... hihi.
Oja, en Annelet, je schrijft hier de laatste tijd niet meer, maar ik wil je toch heel veel succes/plezier wensen met je 20-weken echo. Hopelijk is alles goed met jullie beebje.
Goeiemorgen Dames, @ alle echodames: Geefeliciteerd met jullie echo. Ik begin een beetje bang te worden, heb ik december -februari iets aan me heup gehad, 4x röntgen gehad, een CT scan zelfs een radio-actieve scan, niks kunnen vinden... Maar nu heb ik sinds gisteren weer zo'n pijn. En heb nog géén eigen huisarts hier (pas verhuisd naar mijn schoonouders) of zou dit meer bekkeninstabiliteit kunnen zijn? Probleem is is dat ik staan/lopend werk, en heb gister gehoord dat mijn 2 kantoordagen (ik verving iemand op verlof) ook overgaan in 1 ochtend... Dat betekend dat ik 4,5 dag voortaan moet staan!
Schildje: ik voel ook af en toe mijn baarmoeder echt tegen mijn buikwand aan heel hard voelen, maar kan geloof ik nog geen onderscheid maken tussen hoofd en beentjes! Janny: Ik heb ook de hele zwangerschap nog nergens last van gehad en was dan ook blij dat de 20-weken echo helemaal goed was. Het lijkt zo onwerkelijk (op mijn dikker wordende buik na dan!). Enneh: succes met je examen! Voor wie het frutseltje nog niet voelt: ik voelde het om precies te zijn op 20 weken en 4 dagen pas voor het eerst met zekerheid, dus ook nogal laat. Maar dat maakt echt niet uit, het kan nog wel later zonder dat het iets te betekenen heeft. Heeft ook een voorliggende placenta, dus dat kan er ook weer mee te maken hebben. Voel het nu wel iedere dag, dus dat is leuk hoor!
Goedemorgen allemaal! Conny, wat fijn dat het niet direct iets ernstigs lijkt te zijn! Pfff... wat moet jij heftige dagen/weken achter de rug hebben! Durf je nu weer een beetje te gaan genieten? Domino: volgens mij verandert je placenta niet meer van plek. Hij kan nog wel een beetje opschuiven door de groei van je baarmoeder, maar als 'ie nu voor ligt zal 'ie niet opeens achter gaan liggen. Wel jammer dat je het daardoor minder goed voelt! Schildje: ineens een hoofdje of een kontje voelen: ja, dat herken ik! Dan steekt er ineens een harde bult uit m'n buik terwijl de rest van m'n baarmoeder niet hard is, echt maf is dat. Soms zet beebje zich zo hard af dat het bijna onprettig is. Maar ach, geeft niks, vind het ook wel weer heel grappig om te voelen. Noaatje: balen zeg, van je heup! Ik hoop dat de pijn snel minder wordt. Is het niet een idee om een fysiotherapeut op te zoeken? Daar heb je nl. geen verwijzing van een huisarts meer voor nodig. Zelf heb ik eergisteren m'n 20-weken echo gehad. Die was prima. Het was bij de gynaecoloog ivm open ruggetje in de familie, maar dat leek allemaal prima. Ook de niertjes en blaas leken goed (wel fijn ivm m'n eigen nierziekte, alhoewel dat niet erfelijk is en er bij mij op een echo ook niks aan m'n nieren te zien is. Maar ach, het idee hè...) Beebje lag in stuit (dat idee had ik al een tijdje), maar ach, hij/zij heeft nog meer dan genoeg tijd om te draaien. Ik draag het kennelijk gezellig onder m'n hart Janny: veel succes met je echo vandaag!
@janny succes vandaag en ik zal eraan denken jou.. hihi.. zoals jullie nog niet baby voelen. maar hebben jullie wel eens plopjes> ikke wel hele dag en bijna elke dag.. maar schoppen heel weinig. maar plopjes is ook goed... verder komt wel goed.. ik weet het dat jullie bang voor ben als jullie baby nog niet voelen. wel zeker uit angst. de rest wil ik wel succes met echo vandaag.. ben benieuwd hoe met de gaat. het geldt ook voor zeker kleine wonder. hihi.. en nog anderen. haha
magreet, wat is je buik mooi zoals je slank en mooi vorm hihi.. maar straks wordt lekker heel dikke rond buikje hihi... binnenkort zet ik mijn foto erin.
Hallo.. Noatje: Ik zou inderdaad even een fysio. zoeken of in de buurt een huisarts (kun je gewoon heen bellen, dan moet je gegevens doorgeven en kun je overgeschreven worden..) en dan kun je daar terecht. Ik ben net terug van de verloskundige, alles was prima. Ik ben heen gelopen in het zonnetje, lekker jurkje aan maar op de terugreis spoelde het en werd ik dus kletsnat! Grr.. Mensen keken mij ook raar aan haha, wat doet dat meisje in dat jurkje in de regen? Vandaag een lekker rustig dagje, lezen, filmpje kijken.. Wachten tot vriendjelief weer thuis komt en dan lekker weekend vieren!
Klein wonder, lekker dat is alles goed gegaan. hihi.. heb jij wel echo gedaan? of moet nog gebeuren? hihi heb ik dan verkeerd begrepen?
hee meiden, ben ik weer. Gisteren niet geweest. Mijn kastenwand werd bezorgd en dat was een drama. Ze hadden een van de kasten in de verkeerde kleur geleverd... We hadden eerst gebeld, die dame gaf ons een dossiernummer en zei dat het het snelst was als we zelf even op en neer zouden rijden. Wij naar Haarlem, daar snapten ze niks van ons verhaal, zelfs niet toen ze in de computer ons dossier hadden opgevraagd. Uiteindelijk hebben ze de verkeerde kast teruggenomen en gebeld zodat de goede uit het magazijn gehaald zou worden... Na ruim een kwartier wachten belden ze nog een keer, bleek de jongen die het zou halen doodleuk met pauze te zijn gegaan , hij zou hem nu gaan halen. Belt ie terug dat ie hem niet kan vinden Uiteindelijk hebben we er ruim een uur over gedaan om de kast te ruilen, en hebben we tegoedbonnen voor een lunch gekregen, omdat we zo lang hadden moeten wachten... Ik ben dus de hele dag met die kast aan het vechten geweest. Maar hij staat nu en is supermooi! Hier nog wat gebeurd?
Huisarts al gebeld, omdat ik net getrouwd ben mag ik naar dezelfde als van mijn man. maar moet mijn dossier ff ophalen bij mijn oude huisarts. Maar met een fulltime baan + geen auto is dat niet "ff" gedaan...
Morning meiden! @domino: zet je lekker over de twijfel heen en hak de knoop door. Tis nu toch wel tijd om de wagen te gaan bestellen en als iets goed voelt, moet je het gewoon doen joh! @janny: succes met je echo vanmiddag. Ik weet helemaal wat je bedoelt met die rare dromen, heb er ook best veel last van. Dan moet je gewoon echt ff in de realiteit komen 's morgens. En wat knap dat je gewoon nog steeds motor rijdt joh! Gaat het allemaal nog steeds lekker? Vertrouwen hebben in je examen hoor! @noa: voor zover ik heb begrepen is pijn in de heupen juist geen BI, maar ik ben ook geen expert. Lees ff de folders die op internet staan en ga ajb ff naar je VK, een HA of idd direct naar een fysio of andere therapeut. En als jij het niet redt om staand te werken, dan is het gewoonweg jammer voor je baas hoor. Als jij dit aangeeft en hij is niet welwillend om mee te denken over een oplossing, dan is het toch echt zijn probleem. Je moet jouw gezondheid niet laten leiden door je baas zeg maar. En via het uitzendbureau zijn er ook vast nog wel andere baantjes te vinden totdat jij met verlof gaat, dus mss moet je dat eens overwegen. Zorg ajb dat je geniet van je zwangerschap ipv dat je steeds problemen op de weg ziet meid! Dit is een bijzondere tijd!
Jaki: Ik krijg de 20 weken echo volgende week maar heb al wel een pretecho gehad met 16 weken. Desalniettemin ben ik toch wel een beetje zenuwachtig voor de 20 weken echo! Hoop dat alles goed is en ons kleintje gezond is. Ben ook benieuwd of ze dan ook zo overtuigd zijn dat het een jongen is!
tipp. wat ellendig hoop zeg.. pfff. gelukkig is weer goed gegaan. wat stom gedoe van hen.. zij moeten wel opletten wat ze doet he.. toch....
Klein wonder. ooh dat is spannend hoor dat volgende week wordt. maar dat gaat snel he... ik snap het nu hihi... tijd gaat wel snel voorbij hoor.