November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Gaat er niemand voor een 2e handswagen? wij hebben alles voor Ilana en deze uk 2ehands gekocht. Voor nieuw hebben we niet zoveel geld. Maar hebben wel hele goede mooie spullen, de kamer van Uk was maar 100 euro!Daar zit alles bij, kast, bed en commode. En verkoop nu al mijn Quinny Buzz (nu kan ik er nog een hoop voor terugkrijgen) en heb een mooie goedkope Quinny Speedi sx gekocht met wagenbak voor 50 euro! Echt geen geld voor de staat van de wagen...En die loopt veeeeel beter:D

Leuk he als je uk ziet schoppen aan de buitenkant.
    Uk is ihier ook steeds vaker 'hard' aanwezig, heerlijk! Dat miste ik zo toen ik net bevallen was.

Verder alles lekker hier, gister lekker patat met veel mayo gegeten zoooo lekker, hihi.
    Als ik weinig doe (lees niks..:oops:) heb ik bijna geen alst van mijn bekken!

2. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    wij hebben een heleboel spullen overgenomen van een oud collega.
    eigenlijk alles wat zij kwijt wilde.
    Alles is nog in goede staat en de babykamer hadden zij bijna niet gebruikt. Hun dochtertje sliep eerst in de kinderwagen en later tussen hun in, dus ledikantje is zo goed als nieuw.
    verder hebben we de box, kinderwagen, maxicosi, autostoeltje etc van hun overgenomen.
    kindewagen is van xxadventure in een donkerblauwe kleur. vind hem helemaal geweldig. Als zij hem niet hadden, had ik hem gekocht in de winkel.

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    wat is het rustig vandaag!

4. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Gefeliciteerd met je mooie echo en een zoon wat leuk!

5. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Wat gaaf! dat lijkt me nu echt super! Ik voel hem nog niet eens. Maar geduld is een schone zaak. Ik heb de placetna ook voor liggen dus moet nog even wachten :)

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hee meiden!

Hier gaat alles goed.
    We hebben het dit weekend heel druk. Krijgen zometeen visite en daarna moeten we op verjaardag. Morgen ben ik er weer hoor ;)

Liefs Wendy en iedereen een fijne Zondag!

7. Hallo dames, ben weer terug van twee heerlijke weken vakantie in Luxemburg. Heerlijk weer gehad en lekker relaxed. Mijn buik is erg gegroeid, iedereen kan het nu goed zien, echt leuk! Ben ook weer 1,5 kg aangekomen.

Ik ga geen 64 pagina's doorlezen, maar las alleen iets over KersjeB, dat je last hebt van BI. Heel vervelend! Hoe is het nu? Sterkte ermee

8. Onze kleine is ook erg aanwezig, schoppen worden steeds harder. We kunnen het ook al aan de buitenkant zien, komt er elke keer zo'n bobbel boven, heel grappig!

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ....

ik was altijd tegen 2e hands ...dat komt omdatik vroeger zelden nieuwe kleren kreeg ...alles kreeg ik van mijn nochtje tot op de onderbroek aan toe ...maar afgelopen vrijdag was ik bij een collega en die had een tas vol kleertjes maat 50 en maat 56 ...mocht ik meenemen ,.de meeste kleertjes heeft dr kindje maar 1 keer aangehad prima toch !
    het is dat we alles al hebben anders had ik ook zeker dingen 2e hands aangeschaft .....wij konden ook geen kk vinden op mp of zo .......

ik ga zo effe op visite ..mannetje is vandaag weer aan het werk en 1 collega is niet goed geworden ...waarschijnlijk een cva of een epilepstisch insult ....maar goed dat wist ik niet werd gebeld met de mededeling er is een ongeluk gebeurd dus ik steeg tegen het plafond .....wel een verschil zeg een ongeluk of iemand die niet goed geworden is .....dus ik ga effe afkoelen !
    tot later !

10. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    DIV medewerkster tot eind van het jaar
    Soesterberg
    Hallo allemaal

Ik heb volgens mij wel een keer hier gepost, maar heel lang niet meer wezen kijken... (wachtwoord kwijt en pc die stuk is oa...)

Ik heb een paar pagina's teruggelezen en zal iets over mezelf vertellen...
    Ik ben 38 jaar, en zwanger van mijn eerste kindje :D
    Geheel onverwachts en niet gepland, maar daarom niet minder blij ermee :D
    Een aantal jaar geleden ben ik jarenlang bezig geweest om zwanger te worden, in de medische molen, niet gelukt toen. Relatie over, en toen weer helemaal aan het genieten van leuke dingen in het leven zoals motorrijden.
    Daarna weer een korte relatie gehad van een paar maanden, maar daarna heb ik het uitgemaakt, 3 dagen later ontdekte ik dat ik zwanger was...
    Eerst ongeloof en lichte paniek... maar nu toch erg blij en volop aan het genieten, al moet ik straks wel een hoop alleen doen...
    De vader is nog wel in het spel als een goede vriend maar relationeel gezien zijn mijn gevoelens over, enigszins onder invloed van hormonen... Ik ga ook straks na de bevalling verhuizen richting hem, hij woont nu 60 km bij me vandaan maar ik wil hem wel de ruimte en gelegenheid geven om vader te zijn voor ons kind. Zoals ik al zei, we zijn goede vrienden gebleven.

Ik ben wel erg blij met mijn zwangerschap, zeker gezien mijn leeftijd en mijn verleden...
    Volgende week de 20-weken echo, ben erg benieuwd en nieuwschierig wat het word :D

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    En ik heb vandaag niks geschreven omdat ik nu pas de pc aandruk. Hebben een lekker dagje in de tuin gehad.

En jippie! Ik ben de 20 weken voorbij! Over de helft dus! Nog steeds geen gevoel van leven in mijn buik, maar ik weet in elk geval dat dat strakjes komen gaat, omdat vrijdag alles goed was met de 20-weken echo. Daar was wel beweging te zien...

@Manon, welkom terug van je vakantie!
    @Corien, wat lijkt me dat leuk om te zien! Ik hoor wel eens van 'ervaren zwangeren' dat je na de bevalling blij bent dat al dat getrap en geschop over is, omdat het op een gegeven moment vervelend gaat worden. Kan me er nu nog geen voorstelling bij maken...
    @Whabbit, dan zijn jullie nog lekker druk met alles te verbouwen! Hier moet de hele kinderkamer ook nog.
    @Sybje, hopelijk komt die collega er snel weer bovenop!
    @Boefje, welkom hier. Pff, dan heb je ook wel een heftige tijd achter de rug! Alvast veel succes en plezier gewenst met je 20-weken echo. En wat leuk dat je ook motor rijdt! Dat doen Kersje en ik ook, en volgens mij was er hier nog iemand, maar weet niet meer wie.

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Welkom Boefje, je neemt het stokje van "oudste november mama" van mij over :D
    Onze achtergrond lijkt ook iets op elkaar, in een voorgaande lange relatie (15 jaar) is het niet gelukt zwanger te worden. Toen die is gestrand paar jaar heerlijk genoten van het single leven 8)

Nu sinds 2005 super gelukkig met Sander, eind februari ontdekt dat we zwanger zijn. Dit kwam als een volslagen verrassing, we waren er namelijk totaal niet mee bezig.

13. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    Soesterberg
    Ik ken kersje dus ook van het motorrijden, zij wees me op dit forum :D
    Maar ik rij dus al niet meer sinds ik zwanger ben, nog 1 keer een afscheidstoer gemaakt met pinksteren in de eifel, had zelf een weekend georganiseerd met 18 man of zo, was zelf met de auto met motor op de aanhanger erheen gereden. Dacht nog 1 keer rijden en dan volgend jaar weer verder kijken...

jammer dat jij nog niets voelt bewegen... ik voel wel wat als ik rustig zit of lig.. eerst leek het op darm gerommel, nu meer op een klein trekkend spiertje, te vergelijken met een trillend oog.
    Succes, en ik hoop dat je gauw wat voelt :D

14. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    Soesterberg
    haha, maar ik voel me nu veel jonger hoor met het geluk van zwanger zijn...

zo zie je maar he, leven is niet te plannen...
    Heb wel een paar keer gedacht in de afgelopen jaren van hoe zal ik reageren als ik toch zwanger zou worden, zal ik er dan nog blij mee zijn... omdat het me toen zoveel ellende (depressie/burn-out) gebracht heeft... en ik zei altijd, komt het dan komt het, maar ik ga niet meer de medische molen in... Had me helemaal ingesteld op een kinderloos leven...
    Maar nu ben ik er zeker blij mee :D

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Boefje, welkom! Van harte!

Wij hebben ook veel dingen 2e hands. Vooral kleertjes maat 56. Ik moet nog ergens een jasje vandaan zien te halen en op marktplaats heb ook leuke dingen gezien. De kinderwagen kopen we wel nieuw. De commode is oko 2e hands en de kledingkast van Ikea. De wieg is een familiewieg.

Was vandaag bij Babydump in Roelofarendsveen. Heb een keigave delftsblauwe wikkeldeken gekocht. Ik weet alleen niet helemaal hoe die dicht moet. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij...

16. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Wij hebben een kommode en ledikantje nieuw gekocht en ook de kinderwagen wordt nieuw. Verder nog geen rompertje gekocht... Denk dat we qua kleertjes ook voldoende hebben aan alles wat we krijgen, evenals wipstoel, badje, tummytub, kruiken, etc.
    (en voor wat betreft de positiemode: heb zelf tot nu toe 1 korte broek en 1 rokje gekocht, verder ook alleen maar geleend spul... )

17. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    Soesterberg
    ik heb een wandelwagen, campingbedje en eetstoel overgekocht van een vriendin. Van mijn positiekleding heb ik ook diverse broeken op marktplaats gekocht, het enige wat ik nieuw gekocht heb is een spijkerbroek omdat je die toch wel vaak draagt, en 2 shirts in de uitverkoop.
    De babykamer ga ik ook van marktplaats afhalen, maar eerst mijn 2-kamerappartement weer omtoveren in een 3 kamerappartement, daarna de kinderkamer in orde maken. En volgend jaar kan ik dan verhuizen naar een eigen eengezinswoning.

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Goedemorgen dames,

Ik heb een waanzinnig druk weekend gehad, dus daarom ff nu wat posten ;)

Met mijn heup gata het niet minder, zolang ik niet heel de dag door mijn knieën buk en niet zwaar stil is het heel goed tdoen, bij de volgende controle ga ik het er wel ff over hebben.

Ik voel me beebs nog steeds niet schoppen, wel voel ik hem regelmatig tussen mijn schaambeen gaan liggen zo laag als het maar kan, lijkt wel...

Wij hebben trouwens een boel 2hands, kreeg to iedereen het hoorde zelfs al 3 kamertjes aangeboden gekregen! Tevens een schitterende Quinny gehad, waarvan we een bijhorende wagenbak hebben gekocht voor 5 euro!

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal!
    Vanmiddag controle gynaecoloog. Ben benieuwd of hij net zo tevreden is als de echoscopist vrijdag was.

Wij hadden eerst de gehele kinderkamer van mijn schoonzus gekregen. Later besloten we toch om een nieuwe te kopen. Eigenlijk hebben we nu alles nieuw, behalve de stapels kleertjes die we wel hebben gehouden.
    Verder kregen we nog van een heleboel andere mensen kleertjes, heb nu dozen en vuilniszakken vol die allemaal nog gesorteerd en gewassen / gestreken moeten worden. Leuk klusje voor tijdens je verlof... hihi.

Verder denk ik dat ik gisteravond ons kereltje heb gevoeld, maar weet het niet zeker. Eerst een kriebeltje, later plopjes. Na een uurtje voelde ik het weer. Zal het dan eindelijk?

Is er iemand die nog op de buik kan slapen? De laatste paar nachten doe ik dit voor het eerst niet meer omdat het niet lekker meer ligt.

En voelen jullie je eigen hartstlag ook zo overduidelijk in je buik?

20. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    Goedemorgen allemaal,

ben ik ook maar weer es. We hebben druk weekend gehad. Vrijdag in ondertrouw gegaan zoals dat zo leuk heet....die ambtenaar deed heel officieel, terwijl wij zoiets hadden van we gaan ff vlug heen en regelen dat..wel grappig...en daarna paar dagen een logeetje gehad. Neefje van 6 van mijn vriend. Een super schat hoor! maar pff hij zit in de waarom-fase.....en dat is dus iets wat ik nu echt niet mis aan hem! echt bij alles waarom? en je moet overal gewoon antwoord op geven...nou dat is vermoeiend kan ik je vertellen! maar verder was t super leuk dat ie er was, en erg jammer dat ie weg ging...oh ja zaterdag in de snackbar (t ventje wilde patat eten) stelde ie ineens een leuke vraag: "hoe komt een baby in je buik?" ik heb m toch maar even doorverwezen naar zijn moeder..........

Deel Deze Pagina