Haha, nou het zat anders haha. Hij wílde juist gaan koken, maar ik had de hele dag al zin in andijvie stamppot en dat kán hij echt niet maken. Dus ik zei: Nee lieverd, laat mij maar de stamppot maken, dan kook jij morgen. Hij wilde dus weten waarom hij niet mocht koken, dus ik zei gewoon: Omdat jij dat niet kan. En dit leidde tot de discussie of hij kan koken of niet. Jaha, je kunt wel koken, maar geen stamppot (om de een of andere reden weet hij dat altijd te verprutsen, altijd..) Haha.. Nou, ik kreeg er dus harde buiken van wat tot gevolg had dat hij toch gekookt heeft en gelukkig (ja was ik ff blij om..) is het mislukt. Aardappels waren nog keihard en het was amper door elkaar gestampt. Ook hoorde ik op een bepaald moment een hoop gevloek en aan de geur te merken was ook nog eens het vlees aangebrand. In het vervolg zullen we bij stamppot deze discussie niet meer hebben: ik kook de stamppot!
Ahh bah sybje wat een rot gevoel moet dat zijn! Misschien dat die kleine ergens tegen aan ligt ofzo? Dat je daar last van hebt? Ga maar ff lekker in bed liggen
Janny; wat leuk dat je de kleine nu ook voelt, mooi is dat he! Wat naar Sybje, dat je je zo voelt. Kan ook zijn dat je even wat kortademig werd doordat het kindje naar boven komt, heb ik ook wel eens last van. Ik heb af en toe 's avonds een brandend gevoel op de plek waar mijn maag zit, dan voel ik zo'n pijnlijke band boven in mijn buik. Of dat nou door het eten komt, ik weet het niet, iemand dezelfde ervaring?
Ehm, meiden, wil jullie niet teleurstellen, maar als je je eigen hartslag in je buik voelt is dat toch echt niet de navelstreng hoor! Navelstreng heeft nl. dezelfde "hartslag" als je kindje. Met een doptone is dat ook goed te horen: als de VK de hartslag van het kindje zelf te pakken heeft hoor je pok-pok-pok (en dat heel snel natuurlijk), en als de doptone bij de navelstreng zit hoor je in het zelfde tempo "woesh-woesh-woesh". Ik voel zelf m'n eigen hartslag trouwens ook heel veel in m'n buik, maar ik denk meer dat dat komt omdat alles daar a.h.w. op spanning staat waardoor je het beter voelt (al weet ik ook niet zeker of dat wel de reden is).
Oh, hahahaha, ja, dat was dus precies andersom als ik dacht. Dit komt niet vaak voor, vechten om wie er mag koken. En stampot andijvie... mmmmmmmmmmm....... Heerlijk! Met spekkies er door heen, en het liefst de andijvie nog rauw, zodat het lekker knapperig is. Ja, stampot moet precies goed zijn, anders is het niet lekker. Ik geef je helemaal gelijk!
En wat betreft de zwangerschaps/voedingskussens, ik ga tijdens onze vakantie even bij de prenetal in Den Haag kijken. Als ik jullie zo hoor hebben ze daar de beste kussens. Moet ik maar even mijn mannetje lief aankijken of ik ook zo'n kussen mag. Hopelijk heb ik er dan wel profijt van en kan ik daardoor veel lekkerder slapen. Ik ga maar uit van jullie ervaringen. Zijn er verschillende kleuren? Ook iets van ecru?
goedemorgen... eindelijk weer 2 dagen vrij. heb het weekend late diensten moeten werken. verder ben ik snot verkouden van de ventilator die we op de slaapkamer hadden staan... @Janny: gefeliciteerd met het voelen van jullie jochie. heerlijk gevoel hé! ik las dat er een aantal al bijna op vakantie gaan....ik is jaloerssss. eerste 2 weken van sept hebben wij pas vakantie. moet dus nog even doorwerken. verder weet ik het even niet meer, ik zal zo de lijst even te voorschijn halen. ow ja en blij dat het weer lekker afgekoelt is. was mij veel te warm, kon het echt nergens meer vinden.
ik heb mijn voedingskussen voor 5 euro via mp gekocht, is een heerlijk ding! en met voeden was hij ook ideaal! Hier gaat alles goed, dochterlief heeft uitgeslapen tot 11:40! dat is echt nog nooit gebeurd! ik heb dus ook tot 10 uur geslapen.. vanavond weer een pret-echo, om 19:15, spanned! woensdag met 2 vriendinnetje naar mama mia in de bios, allemaal leuk!
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. NOVEMBER 2008 MAMA'S 26 oktober Guapetona - Noord-Holland - 34jr - 1e kindje - :-# 30 oktober Maxje - ?- 26 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Edithdeb- Noord-Holland - 34 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje 1 november Shannen - ? - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje Sasgirl - Utrecht - 25 jr - 1e kindje - [-X Britm - - Almere- 32 jr - 2e kindje - :-# 3 november Sanna - ? - 28 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Saartje - Egypte - 24 jr - 2e kindje - : 4 november Corien - Groningen - 36 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Conny75 - ? - 32 jr -2e kindje -: ManonF - Hilversum - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Sybje - Zuid-Holland - 23 jr - 1e kindje - [-X 5 november Ukkepuk078- Dordrecht - 29 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje Marisha - België - 28 jr - 1e kindje - :-# Hummel - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - [-X Jooze - Noord-Holland - 27 jr -2e kindje - : 6 november Jaki - Enschede - 31jr - 1e kindje - :-# Tatlim - Antwerpen - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje 7 november Chebu -Duitsland - 26 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Fredje8 -?- 30 jr - 2e kindje - : 9 november Waarom -Noord-Holland - 29 jr - 1e kindje - [-X JsztD - Oss - 23 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje 10 november Domino85 - Drenthe - 23jr - 1e kindje - [-X 11 november Whabbit - ? - 34 jr - 1e kindje - [-X 12 november Schildje - Tolkamer (Gld) - 31 jr - 2e kindje -: [-X Benmarieke - Drachten - 19 jr - 1e kindje - :-# 13 november Jootje - Friesland - 25 jr - 1e kindje - [-X GerdienD - Drachten - 28 jr - 1e kindje [-X Lillebi -Noord Holland - 34 jr - 4e kindje - het wordt een meisje 14 november KersjeB - Utrecht - 30 jr - 1e kindje - - het wordt een meisje 16 november Loesjuh Gelderland - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Aly - ? - 36 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Bruidje - ? - 27 jr, - 1e kindje - [-X 17 november margreet78- 30 jr -1e kindje- [-X beatrice- 28 jr -1e kindje- Het wordt een meisje 18 november novmama - Gelderland - 23 jr - 1e kindje - : 20 november spotlight - ? - 28 jr - 1e Kindje denkt: : Ddebbyy - Vianen - 22 jr - 1 Kindje het wordt een meisje 22 november Janny Jansen - Drenthe - 27 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Ram1978 - Almere - 30jr - 2e kindje - [-X 24 november Wendy1983 - Son - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje 25 november lot23 25 Jr Gelderland - 1ste kindje : Kleinwonder - Den Bosch - 20 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Amalia1 - Brabant - ?jr - 2e Kindje : 26 november Danili - ? - 27 jr - 2e kindje - : Evie83 - Noord Brabant - 25jr - 1ekindje -[-X MarielleB - Best - 29 jr - 1e kindje - [-X Anneke - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - : WillyD - Lelystad - 23 jr -1e kindje - : 27 november boefje70 - ? - 38 jr - 1e kindje - : 28 november Annelet - Voorburg - 29jr - 1e kindje - : Noatje - noord- brabant - 19 jr - 1e kindje - : 29 november Mamamanuela - ? - 25jr - 2ekindje - : Marbo - België - 35jr - 1ekindje - [-X tipp42hgg - Leiden - 27jr - 1ekindje - [-X ben je uit de lijst gehaald maar was dat niet de bedoeling geef je opnieuw op! Er zijn tot nu toe 55 november mama's! Totaal: 9 jongens, 10 meisjes, 0 tweelingen, 16 : (weet het nog niet) 5 :-# (ga het niet vertellen) , 15 [-X (wil het niet weten) AGENDA: 7juli JannyJansen- Gyn 13:30 uur spotlight - 20 weken echo 8 juli Anneke - 20 weken echo 9 juli GerdienD - echo 21:00 uur Sybje- 20 weken echo 10 juli lot23- 20 weken echo GerdienD- afspraak vk boefje70- 20 weken echo Jootje - 3e afspraak vk Domino- afspraak vk tipp42hgg - 20 weken echo 11 juli marielleB- 20 weken echo 15:30 uur 12 juli Sybje - pretecho 14 juli JsztD- 2e 3d echo 15 juli Edithdeb - afspraak gyn marielleB- afspraak vk schildje - afspraak vk 15:00 uur 17 juli Noatje word 20 jaar Ram1978- 21 weken echo 18 juli marisha - afspraak gyn en pretecho 09:15 uur 19 juli Noatje - 20 weken echo + geslachtsbepaling 22 juli Jaki - echo + afspraak gyn 28 juli tipp42hgg- 4e afspraak vk 29 juli JannyJansen- herh. 20 weken echo 09:20 uur 30 juli JannyJansen- pretecho 09:00 uur 31 juli Spotlight - afspraak vk 15 augustus Jootje - pretecho 14:00 uur neem eens kijkje of meld je aan op onze hyves: http://november2008mamas.hyves.nl Buddylijst ukkepuk <---> Blub76 KersjeB <---> Jootje24 Jannyjansen <---> Jaki Edithdeb <---> mamamanuela Jannyjansen<--> Sybje<--> ukkepuk Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg Tipp42hgg <---> Beatrice Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! **Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! ** Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje Bramtim ..sjansie28... Essit...shandro...sophie...Hanna1974 @boefje: welkom back..heb je voor zover weer in de lijst gezet
gisteravond zo iets leuks gezien. voelde de kleine erg duidelijk en toen ik naar mijn buik keek verscheen er ineens een hele dikke bult aan de zijkant kan het dus nu niet alleen voelen, maar ook zien. was wel een grappig gezicht.
Ik zie dat een aantal lekker met vakantie gaan. Ik ben eind vorige maand net 10 dagen naar Portugal geweest. Weet niet of julie gaan vliegen, denk er dan wel aan dat je niet door de beveilingspoortjes mag! Ik had ook een verklaring van de VK meegekregen. In ieder geval veel plezier!
Goedemorgen allemaal! Jeetje wat was het weer veel leeswerk...Ik lees een hoop goede berichten over echo's en onderzoeken. Goed om te horen! Mijn vakantie was heerlijk. Ik heb wel heel erg veel pijn in mijn buik, rug en stuitje de laatste tijd dus ik moest het wel echt iets rustiger aan doen. Ik ben nu weer aan het werk en dat gaat heeeeel moeizaam. Het zitten enzo valt gewoon heel zwaar. Ik ga dit denk ik maar even met de vk bespreken vrijdag. Maar woensdag heb ik eerst de 20 weken echo om half 5! Ik heb er echt zin in! Ik voel de kleine heel de tijd schoppen van binnen maar door een voorliggende placenta nog niet echt van buiten. Het is wel een heel intiem iets zo... Ik maak me nog niet echt zorgen over de 20 weken echo. Mijn gevoel zit gewoon goed maar je weet het nooit. Nog 2 daagjes wachten. Hoe is het voor de rest hier? Ik hoor meerdere dames over vocht vasthouden kletsen. Ik heb het natuurlijk zo erg voor de vakantie dat ik zelf op trombose onderzocht ben dus ik begrijp het helemaal. Ik kan ook bijna geen schoenen meer aan...Echt balen! x
@all ben ik weer ...niet kunnen slapen ....zit nu met luciferstokjes tussen mijn oogleden op de bank ...... en het is hier een megazooi ....had mannetje beloofd dat ik op zou ruimen ...NOT .... ik zit me net te bedenken dat ik me wel eens wat minder tof kan voelen door mijn kuurtje ......van de week was ik ook al helemaal van de wereld door dat spul ...nou ja zo maar effe wat eten en wat opruimen en dan straks werken ....... voelen jullie je beebje trouwens ook al aan de buitenkant ? die van ons kan mirakels schoppen ...waardoor mannetje denkt dat het een jongetje is ....
@sybje: wij voelen ons beebje vanaf 17e week aan de buitenkant. erg leuk! zo kan mannetje ook wat mee genieten van ons wondertje. al is beebje wel wat éénkennig. Vaak als mijn mannetje zijn hand op mijn buik legt houdt het spontaan op van trappen. balen dat je je niet zo fit voelt. en dan moet je ook nog werken...denk maar goed om jezelf hoor! trouwens mij komt ook weinig uit handen. vandaag ook nog niks uitgevoerd. terwijl bij ons de badkamer echt wel aan een poetsbeurtje nodig is!