November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ohw Jaki, wat griezelig. Gelukkig blijkt het 'slechts' en schimmelinfectie te zijn. Heb ik vorig jaar ook 4x last van gehad. Lastig als het gaat jeuken he? En het lijkt heel vies.

Wij moeten alleen nog een kinderwagen uitzoeken. Maar mijn schoonmoeder schiet er maar niet mee op. Het wordt nu wel tijd volgens mij?

Ik duik mijn bedje in. Morgen belangrijke dag. Laatste motor-rij-examen, tenminste, dat hopen we. Duimen jullie voor me? Zo rond een uur of 2 moet ik ervoor.

Weltrusten en tot morgen!

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    misschien een hele domme vraag .....maar heeft een baby een pyama in maat 50/56 nodig? hier heb ik echt nooit bij stil gestaan ...dacht altijd dat ze gewoon een pakkie aan hadden .... :oops: :oops:

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Sybje, nou ja het zijn ook van die lichte pakjes met voetjes. Ik ga ze als pyjama gebruiken. Ik heb pakkies voor in bed en pakkies voor in de box en voor als we weggaan.

@Janny, heel veel succes. Ik duim voor je!

4. Zonnetje77; die loods in Gouda heet "Het Inboedelhuis". Je kunt het adres vinden op de website: www.hetinboedelhuis.nl

Sybje; hier bij de kringloop nemen ze al je spullen in, of ze nou kapot zijn of niet. Ze kijken het na, repareren het eventueel en anders gooien ze het weg. Best handig. Ze halen het zelfs gratis op, maar wij wilden er snel vanaf, dus hebben we het zelf gebracht.

Jaki; dat is schrikken zeg! Gelukkig is er niks mis met de baby. Hoop voor je dat de infectie snel over is.

Ik ga trouwens ook geen pyama's kopen voor de kleine. Veel te veel gedoe lijkt me. Heb het bij vrienden van ons gezien toen hun baby nog zo klein was, zij deden haar ook geen pyama aan, ze sliep gewoon in het pakje wat ze aan had. Als hij wat groter wordt, zal ik wel pyama's kopen.

5. Janny; suc6 morgen!

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ klein wonder, gefeliciteerd met je 20 weken echo
    @ Jaki, sterkte!

Mijn ticker liep al een tijdje niet meer, dus nu mijn ticker aangepast, blijkt dat ik 1 dagje eerder op de 20 weken zit :)

Hier verder alles goed, tegen de misselijkheid ben ik eergister met zwangerschapgranules van VSM begonnen, gister geen sec misselijk geweest zelfs niet toen we naar België reden in de auto.
    Dus echt aanbevolen, was de misselijkheid met bijna 20 weken zoooooooo zat ;)

vannacht werd ik wakker om weer eens te gaan plassen, en toen voelde ik ons gupje schoppen :D

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Jaki: sterkte
    @ Janny: succes straks met je examen.

All: fijne dag!

8. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    DIV medewerkster tot eind van het jaar
    Soesterberg
    goeiemorgen

@Janny, succes met je examen,
    durfde jij nog te rijden toen je net zwanger was? ik was veel te bang voor een miskraam... en heb mijn laatste rit gehad met 12 weken. Bovendien pas ik mijn pak ook al lang niet meer hahahha

vanmiddag naar de vk, een nieuwe, die andere hielden er mee op, deze nemen de praktijk over. Ben benieuwd, en morgen de echo JIPPIE

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ooww kijk ik dacht al heh een pyama ....had van mijn mannetje wel een pyamatje gekregen voor de kleine maar die maat 86 ,.....haha lekker groot .....ik wil wel een paar van die zachte pakjes kopen om in te slapen ....

@all : moest daarnet weer gruwelijk overgeven ...heel mijn lichaam doet gewoon zeer ....ik opende per ongeluk de prullenbak :oops:
    ik ga zo douchen en dan gaan we naar het zh voor nog een keer een 20 weken echo ..... :rolleyes:

10. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Boefje, ik vond het in het begin wel eng om te rijden ja. Was bang dat ik zou vallen o.i.d. maar het is gelukkig allemaal goed gegaan. Mijn pak pas ik nog steeds. Dat is het voordeel als je buikje nog niet echt wil groeien. Loop ook nog steeds in mijn eigen broeken.
    Maar ik denk, als ik het examen straks haal, dat de motor eerst voor minstens een half jaar in de schuur blijft staan.

Sybje, bah, wat vervelend dat je hele ontbijt er weer uit kwam.
    Straks een herhaling van je 20-weken echo? Ik krijg er ook eentje over 3 weekjes, omdat ze bij mij niet alles duidelijk konden zien en omdat ik kans maak op een groei-achterstand van de kleine dankzij mijn maag-operatie. Mag ik vragen waarom jij een herhaling krijgt?

11. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    Goedemorgen,

Janny, ja af en toe jeuken jah. niks aan te doen. he.. en jij succes vanmiddag en ik duim natuurlijk voor jou... en zal straks aan je denken.

dank je wel iedereen.

12. Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Oeh, dan hebben wij toch wel heel veel kleertjes. (Mijn zus heeft een zoontje van 2,5 en eentje van 1 jaar dus die kwam al met dozen babykleren aanzetten haha)
    Ik vind het trouwens een beetje zielig om babytjes spijkerkleding aan te trekken. Ik bedoel die kleine ligt de hele dag of in iemand armen of lekker in een bedje etc. Jij gaat als je lekker ligt toch ook geen spijkerpakje aantrekken? (Zo bekijk ik het altijd maar hahaha)
    Ik ben dol op lekkere zachte pakjes vooral als de sokjes er al aan zitten, zo schattig!

Wij hebben nu in maat 50:
    - +/- 30 tot 40 rompertjes
    - +/- 20 Boxpakjes/pyama
    - +/- 30 Kledingsetjes (shirtje+broekje)
    - +/- 15 sokjes en mutsjes

En maat 62/68 zit nog allemaal in dozen, dus dat weet ik niet haha.

Trouwens, heb even een foto in mijn album gezet van onze meubeltjes en de gevulde kledingkast!

Maar goed, bijna alles gekregen (Van mijn moeder en zus) dus zelf eigenlijk (nog) weinig gekocht. Ja een paar leuke pakjes gekocht maar verder niets.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Kleinwonder, die wikkeldoek heb ik ook. En onze wieg wordt wit en de kap van de wieg heeft ook van die delftsblauwe tegeltjes. Verder heb ik ook nog wat beddengoed met van die Russische poppen erop.
    Ben dol op dit soort dingen!

(Ja, ze zullen het weten in Duitsland. In de wieg ligt een mixje!).

Maar 30 pakjes! Wauw....

14. Niet meer actief

Oh geweldig he dat delfts blauwe? Wat gaaf dat jullie wieg ook van die tegeltjes heeft, super!

Ik ben er helemaal gek op! We hebben er nu een wikkeldoek, boxkleed en lekker knuffeldoekje van.
    Het wordt ook het thema van de babykamer. Ik ga zelf een hemeltje bij de wiegmaken waar we ook delftsblauwe stof in gaan verwerken. (Ja zoals ik het typ klinkt het heel makkelijk, maar dit zal vast nog een heeeeel gedoe worden haha)

Enne laat die duitsers maar mooi het mixje zien hoor! En die russische poppen zijn ook geweldig, mijn oma had deze vroeger ook, echt super.

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
  16. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ik vind dat Delftsblauw wel heel mooi, maar die dingetjes op die site zijn best wel prijzig, of niet?

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Die doek was 39 euro geloof ik en de bekleding van de wieg inclusief lakens etc 300 euro.
    Valt nog mee. Meer koop ik niet want ik heb geen aparte babykamer.
    Dus alleen de wieg wordt delftsblauw....

18. Niet meer actief

Ja het is helaas vrij prijzig. Daarom heb ik besloten (én omdat ik toch niets nuttigers te doen heb) om zelf aan de slag te gaan. Heb bij een stoffenwinkel al alle delftsblauwe stofjes etc gekocht en gewoon witte lakens.
    Ons boxkleed was 49,95 en de wikkeldoek 39,95. Deze vond ik alleen echt hartstikke leuk en valt niet zelf te maken ;) dus heb ze maar gekocht.

Verder had ik leuk behang gezien wat er precies bij past, van het merk Eijffinger? Kost alleen 34,95 per rol (er gaan 10 rollen in onze kamer..) en dit wordt me toch eigenlijk te gek! Ben nu dus druk opzoek naar iets wat er op lijkt.. (Blauwe of rode ruitjes behang..)

19. Grappig, bij ons wordt het thema ook Hollands. Ook met wat accenten van die Delfts blauwe tegeltjes, maar ook veel rood/wit en blauw/wit ruitjes stoffen. Ik ga zelf van die stoffen schilderijtjes maken voor aan de muur. Zaterdag halen we de meubels op en vandaag gaan we verf kopen en aan de slag! Ledikantje ga ik vandaag aan beginnen met schuren en scilderen en als de commode en kledingkast er zijn, ga ik daar ook aan beginnen. Ik heb er zo'n zin in!

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Als die kleine van mij een jongen was geweest was ik ook voor een delfts blauw thema gegaan. Het is duidelijk populair hihi. Nu ga ik voor roze met beige, ook heel leuk natuurlijk.

Vandaag de 20 weken echo! Ik ben nog steeds niet echt zenuwachtig, heb er eigenlijk gewoon zin in. Ik wil die kleine weer zien! Ze is zoooo druk, zegt niets maar ik heb dan wel het gevoel dat ik me niet druk moet maken.

Ik vroeg me wel af of jullie nog naar Vasa Previa hebben gevraagd en hoe ze daarop reageerde...

Is er toevallig nog iemand bij Het Palet geweest? Kleine kans maar je weet het nooit ;)

Janny: Ben je klaar voor je examen? Helemaal scherp haha. Succes!

Jaki: Dat is wel heel vervelend zeg! Het is natuurlijk zo over maar nooit echt lekker...

Ik heb nog niet zo heel veel kleding gekocht voor de kleine. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, heb duidelijk hormonenproblemen als ik niet meer kan winkelen haha

x

Deel Deze Pagina