November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ram; dat is schrikken zeg! kende je die collega goed?

Ik heb ook slecht geslapen, nou ja, wel goed, maar heb het gevoel dat ik maar een paar uurtjes geslapen heb, ook nog werken vanmiddag, pfffff.

2. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Goedenmorgen,

@ Ram, jemig dat is heftig slecht nieuws zeg!
    @ Marielle, succes met het fotoalbum en beterschap!
    @Manon, bij mijn eerste zwangerschap kwam ik nauwlijks aan ben echt zwangerscapskleding en banden gaan dragen zodat mensen zagen dat ik zwanger was... Maar het scheelt ewel na de bevalling (o weer in oude kleren kunnen geen striemen etc)..

Hier alles goed vandaag beetje bezig met de baby kamer, muren kaal halen zodat ik met de muurschildering kan beginnen... Ben nog wel even bezig denk ik. Moet rustig aan doen want ik heb echt veel last van mijn bekken. Toch maar weer een nieuwe afspraak met de fisio maken :(..

Jooze

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Goedemorgen!

Ram wat een verschrikkelijk nieuws! Veel succes met het verwerken.

Mijn nachten zijn heerlijk maar veeeeel te kort. Ik slaap best goed door. Af en toe even plassen maar voor de rest gaat het prima. Als alleen de wekker gaat na 7 a 8 uur slapen dan heb ik het gevoel alsof ik nog 8 uur kan slapen. Heel vervelend. Ik werk nu, met uitzondering van vandaag, tot 3 uur en dan slaap ik 's middags ook vaak nog even maar het is gewoon niet genoeg. Laten we allemaal maar hopen dat we dat niet hebben als die kleine er is. Dan zitten we dadelijk bij de mamma's alleen maar met wallen te typen...

Ik ben gisteren voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest en het was heerlijk. Lekker dobberen en een beetje bewegen in het water. Ik ga volgende week zeker weer!

4. 078mama

078mama Niet meer actief

@Jooze een muurschildering! Gaaf, ik ben benieuwd. Ga je nog een foto in je album daarvan zetten?

Ik ben gisteren voor het eerst naar de Fysio geweest voor mijn bekken en start aankomende week met de behandeling. Ik hoop maar dat het helpt want het is een pijnlijk proces. Veel succes ermee.

5. Ram1978

Ram1978 Actief lid

16 feb 2008
    136
    0
    0
    Almere
    meiden bedankt voor de lieve woordjes
    ik kon er vrij goed dan alleen in de werksfeer niet thuis maar ze kwam wel eens der verhaal doen bij me toen ik nog de coordinatrise(rotwoord) van hun afdeling was als het haar allemaal niet mee zat. Ik heb haar zelfs op bepaalde werkgebied ingewerkt.
    Afgelopen jaar had ze haar vaste contract eindelijk gekregen na zoveel jaren gewerkt te hebben via een uitzendbureau.
    Haar jaar kon niet meer stuk en was nu veel zekerder ook thuis want haar man had ook nog geen vast contract.
    Nu laat ze 2 kinderen en der man achter zo erg.

Zover ik hoorde was ze op hun vakantie adres uit een busje geslingerd maar het verhaal krijg ik straks op het werk nog te horen.

6. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    @ram wat erg zeg... sterkte. en doe maar rustig aan.

ik heb ook niet zo goed geslapen pff. ik moest zoveel naar de wc pff..
    verder heb ik niet zoveel nieuws. mijn vriend is alleen bezig met babykamer vloer inleggen:D

doe maar rustig aan iedereen vandaag...

7. Ram1978

Ram1978 Actief lid

16 feb 2008
    136
    0
    0
    Almere
    MarielleB balen zeg dat je zo verkouden ben maar geef sybje wel gelijk pas op met dropjes en zeezout want kan zeker je bloeddruk verhogen.
    wel fijn dat je tussendoor op extra controle kan komen want anders heb je het gevoel dat ze je aan je lot overlaten en nu kan het mooi tussen door extra gecontroleerd worden.

Chebu dat valt dan vies tegen zo moe zijn op je werk na je vakantie je hebt meteen het gevoel alsof je niet op vakantie geweest ben zeker.
    Hopelijk gaat de moeheid weer snel over en heb je ritme weer terug en dat is waar nog 39 dgn werken en morgen nog maar 38 ;)

Max en Beatrice ja dat gevoel ken ik dat je nog gerust een paar uur kan slapen (alleen vandaag niet dan) en ik heb zelfs vannacht van 4 tot 5:30 wakker gelegen omdat ik maar zat te denken of alles nog goed is omdat ik eigenlijk de kleine nog niet voel iig voel wel eens wat maar gisteren en vanancht dus helemaal niet.
    Moet ff wachten tot morgenochtend want dan eindelijk de 20 wkn echo.

sorry voor de gene die ik vergeten ben om op te antwoorden

Ik ga me maar eens me spullen pakken ff richting de paarden nog wat hooi voeren en dan maar richting werk waar nu helaas een hele anders sfeer zou hangen.

veel plezier vandaag nog allemaal

~xXx~

8. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Ik gebruik de neusspray alleen als ik ga slapen, zodat ik dan goed kan ademhalen en niet lig te snurken :oops: , zoals vannacht.
    En de drop eet ik alleen als ik echt heel erg veel hoest, ben er namelijk niet zo dol op. Kan makkelijk een jaar over een klein zakje doen. En dan lust ik nog maar alleen de boerderij drop. Ik denk ook dat af en toe een dropje beter is dan van die keelsnoepjes.

groetjes MarielleB

9. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ram, wat vreselijk zeg:(

Ik hoop dat je snel gerustgesteld wordt met de echo, je kan je veel zorgen maken he, nu al om zo'n ukkie!
    Mijn collega had de placenrta ook aan de voorkant en die voelde de hele zs de baby bijna niet.
    Maar ga er maar vanuit dat je straks ook heelrijk kunt genieten van alle schopjes en bewegingen!

wilde ik het kdv opzeggen voor mijn dochter, heb ik 2 maande opzegtermijn, grrr, ik werk voor de stichting, dus had eigenlijk wel gedacht dat dat wel eerder kon. Ik kon zelfs niet minderen naar een halve dag...
    Nu denk ik dat ik haar maar gewoon ga brengen als ik verlof heb, moet er wel 28 km voor rijden maar vind het anders zonde van mijn geld!

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Misschien is het ook voor jezelf wel lekker als je dochter naar het kdv gaat. Dan kan je wel helemaal tot rust komen....

Ik eet ook gewoon drop nu. De ene keer wat meer dan de andere keer maar ik vind het gewoon lekker. Raar eigenlijk, ik luste voor mijn zwangerschap helemaal geen drop. Maar mijn bloeddruk wat vrijdag 100/60 dus ik maar me niet zo druk over het eten van drop...

11. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn bloeddruk is ook laag, ik mag ook drop eten als ik wil, is niet zo vaak gelukkig:)

Ik denk dat mijn dochter per half september (dan heb ik opgezecht) weer een dag naar mijn moeder gaat en de vrijdag gewoon naar mijn schoonmoeder.
    Dan zou ik dus maar een paar weken heen en weer moeten rijden naar het kdv

12. Niet meer actief

Ram.. veel sterkte!

13. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Mijn bloeddruk was 135/85 gister, dus niet zo schrikbarend.
    De eerste keer bij de verloskundige was het 120/77. Het is dus ook geen denderende stijging.
    Maar een extra controle en dus hopelijk nog een keer het hartje extra kunnen horen is nooit verkeerd.

groetjes MarielleB

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Ram: jeetje wat een naar verhaal....sterkte!

Ik ben wel (te) veel gegroeid, inmiddel al 12 kg :confused: :(

Was daarvoor afgevallen. Als ik van mijn gewicht voor dat ik was afgevallen uitga ben ik toch ook al 5 kg gegroeid.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik zit ook al op ongeveer 10 kilo. De Fysio en Vk vonden dit niets vreemds dus vind ik het ook prima. We kunnen er toch niet veel aan doen. Ik eet goed en niet heel veel en lijnen is helemaal verkeerd in deze periode dus laat ik het maar gebeuren...

16. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ram: sterkte ! Wat afschuwelijk zoiets, voor de familie in eerste plaats, maar voor jou ook een hele klap.

Vandaag proefgereden met de verschillende modellen van de Phil en Teds wandelwagen. Moeder meegenomen ter versterking. Ik denk, als mijn liefste het er ook mee eens is, dat het de P&T sport moet worden, vermoedelijk in het groen. We houden van frisse kleuren!

Heb gisteren (of was het alweer eergisteren?) erg moeten lachen om de verhalen over het bijhouden van teennagels en bikinilijn; zie het helemaal voor me! Kan zelf nog overal goed bij. Denk dat ik gewoon nog niet zo'n heel indrukwekkende buik heb. Hoewel ik het zelf al een heel ding vind! :) Heb maar weer eens een fotootje toegevoegd aan mijn album.

Heeft iemand toevallig al de laatste buikenomvanglijst terug kunnen vinden?

17. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Buikenomvang Race

* Gemeten 16-05 - bij 16w5d - Cristina - 105 cm (+ 5cm sinds 11w5d)
    * Gemeten 31-05 - bij 16w4d - Whabbit - 85 cm (+1 sinds 14w2d)
    * Gemeten 31-05 - bij 16w3d - Schildje - 99 cm (+ 2cm sinds 14w2d)
    * Gemeten 13-05 - bij 15w3d - Shannen 91 cm (+ 9 cm sinds begin)
    * Gemeten 11-04 - bij 15w2d - Ukkepuk078 - 100 cm (+2 cm sinds 9w6d)
    * Gemeten 15-05 - bij 15w1d - Marisha - 108 cm (+ 4 cm sinds 10w2d)¨
    * Gemeten 17-05 - bij 15w0d - Spotlight - 88 cm (+ 1 cm sinds 13w1d)
    * Gemeten 15-05 - bij 15w0d - Jaki - 130 cm
    * Gemeten 31-05 - bij 17w2d - Tatlim - 98 cm (+ 8 cm sinds 10w0d)
    * Gemeten 16-05 - bij 14w4d - Waarom - 95 cm (+ 8 cm sinds begin)
    * Gemeten 16-05 - bij 14w2d - Schildje - 97 cm ( + 5 cm sinds begin)
    * Gemeten 15-05 - bij 14w2d - Whabbit - 84 cm (+7 sinds 9w4d)
    * Gemeten 15-05 - bij 14w0d - Jootje - 107 cm (+ 11 sinds 9w1d)
    * Gemeten 16-05 - bij 13w4d - Margreet78 - 83 cm
    * Gemeten 15-05 - bij 12w5d - Janny - 116 cm (+ 6 cm sinds 8w2d)
    * Gemeten 15-05 - bij 11w6d - Annelet - 113cm
    * Gemeten 11-04 - bij 10w3d - Manon F - 77 cm
    * Gemeten 11-04 - bij 10w3d - Corien - 102 cm
    * Gemeten 11-04 - bij 9w5d - Noortje30 - 85 cm
    * Gemeten 11-04 - bij 7w4d - Wendy1983 - 96 cm
    * Gemeten 11-04 - bij 7w2d - Kleinwonder - 86 cm

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen (begin en einde).
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte en gekleurde tekst verloren.

is dit de laatste lijst misschien?

18. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @ram: sterkte met het verlies van je collega.
    vreselijk gewoon!

ik ben ook aardig gegroeit, was aardig wat kg's afgevallen voordat ik zwanger werd maar die zijn er ondertussen ook weer aangekomen....zit nu ook al op een dikke 10 kg.

19. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hoi meiden,

Na een aantal weken afwezigheid ben ik er weer.
    Ik had het druk druk druk, want ik ben met mn man terug naar Turkije verhuisd. Eenmaal weer gesetteld dacht ik laat ik weer eens kijken hier.
    Ik zal wel wat minder aanwezig zijn dan voorheen, maar ga alles weer een beetje proberen bij te houden. Heb nu denk ik wel 100 blz gemist :(

Mn buik groeit goed en de beeb ook als het goed is. Twee weken geleden op de controle was alles perfect. Heb weinig kwaaltjes alleen last van mn rug en moet eraan wennen dat mn buik steeds zwaarder wordt ;)

xxx

20. Ram; wat een vreselijk bericht! Sterkte!

Marielle; fijn dat alles goed is met de baby. Hopen voor jou dat het met je bloeddruk allemaal meevalt.

Jooze; vevelend dat je zo'n last hebt van je bekken... Sterkte ermee.

Ik ben weinig aangekomen misschien in vergelijking met anderen, maar dit is voor mij al veel. Ik kwam nooit een grammetje aan, wat ik ook at. Dus had ook niet echt anders verwacht. Maar inderdaad is het wel prettig.

Vandaag weer druk met schilderen van de meubeltjes voor de babykamer, wordt echt al heel mooi. Ga straks nog een laagje doen. Zal wel blij zijn als het af is.

Ik ben ook al aan het aftellen, erg he, nog 10 weken werken!

Deel Deze Pagina