ik heb ook wel zin hoor, maar mijn mannetje om de een of andere reden totaal nie meer en ik weet nog nie wat ik wil in het ziekenhuis of thuis.. We moeten nog verhuizen voor oktober, maar we hebben nog niets nieuws... Als we wel een nieuw huis hebben dan en alles is een beetje op orde, dan denk ik dat het thuis word! Lijkt me wat fijner voor de hond, zodat hij het een beetje mee krijgt en ik niet opeens thuis kom met een baby, beetje vreemde gedachte. Met mijn kies gaat het weer goed gelukkig, ben zondagavond, maandag en vandaag weer naar de tandarts geweest! Iedere keer weer goed schoongemaakt en nu loop ik zonder vulling! Had namelijk gister weer een tijdelijke vulling gekregen en werd vanacht wakker van een kloppende kies, pff net of ik normaal al zo goed slaap dus daar zit ik echt nie op te wachten! Nou hopen dat ik verder geen last meer heb, moet 11 augustus weer heen voor een nieuwe tijdelijke vulling! Ze proberen het te rekken tot na de zwangerschap zodat er dan een foto gemaakt kan worden en ze precies kunnen zien hoe de wortels ensow zitten en waar de ontsteking dan vandaan komt! Zal wel een mooie rekening worden zo langzamerhand maar gelukkig ben ik goed verzekerd voor de tandarts Verder gaat alles goed, zit nu wel in de ziektewet, heb vorige week weer geprobeerd maar hou het niet vol, als ik een tijdje loop dan doet mijn onderbuik echt heel erg veel pijn, kent iemand dat gevoel? Heb vanavond nog een stukje gelopen met de hond denk een kilometer of 2 ofsow en kan nu haast niet meer van de bank af komen, vind dat echt niet normaal en kan zo echt niet werken lijkt me, maak me er toch wel een beetje zorgen over dat het zo'n pijn gaat doen... Groetjes
Goeiemorgen. Ik beval gewoon in het ziekenhuis. Eens kijken of dat bevalt (goh...wat een woordspeling). Aan thuisbevallingen doen ze in Duitsland bijna niet (bijna nooit dus). We gaan het eerst maar op de natuurlijke manier proberen. En dan wordt je 3 dagen in het ziekenhuis gehouden en dan pas ga je naar huis. Waar je er dan wel alleen voor staat, want kraamzorg kennen ze hier ook niet. Gelukkig komt mijn moeder.
wij hebben gelukkig geen rekening gezien de vorige keer, maar weet niet of het dan op indicatie was of niet... Pas aan het eind met de vacuuum nam het z'huis het over, dus dan wel denk ik. Nu moet ik ook in het z'huis bevallen, maar kijk eerst wel hoever ik thuis kom, ik weet wel dat ik nu WEL een ruggenprik krijg als IK dat wil! Daar sta ik gewoon op. Vond het echt raar dat ik niks kreeg, dus meiden, niet in Ede gaan bevallen
Nou, dit is toch gewoon de regelgeving? Er mag toch niet zomaar een ruggeprik gegeven worden, tenzij de arts/gyn daar reden voor ziet? Sommige vrouwen kunnen wel ruzie gaan maken voor een ruggeprik maar als een arts daar geen reden voor ziet dan hoeft hij hem niet te geven hoor.
In Duitsland zijn ze daar toch een stuk losser in. Als je een ruggenprik wil dan zijn er maar weinig artsen die die weigeren.
nu niet meer, vanaf 1 juli van dit jaar, moeten ze binnen een uur een ruggenprik geven als je daar om vraagt! Bij mij was dat nog niet zo, maar na 12 uur heftige weeen en weinig ontsluiting, had ik graag wat willen hebben, vooral voor het eind
Als je het van te voren aangeeft geven ze hem ook zonder dat de arts er reden toe ziet. Ik vind het hier sowieso allemaal maar een beetje krom. Jij bevalt toch? niet de arts... En tegenwoordig zijn er bijna geen medische redenen meer om het niet te doen. Ik heb me nogal verdiept in het bevallen in Spanje omdat ik daar veel ben en daar is het eerder vreemd als je het niet doet. Op dit moment is er ook een onderzoek bezig van het AMC om te kijken of er verband is tussen de kleine hoeveelheid verdovingen die gegeven worden en het hoge streftecijfer bij geboortes in Nederland. Bij beide spannen wij namelijk de kroon. In Spanje zeggen ze ook gekscherend dat we altijd overal vooruitstrevend in zijn behalve in echte mensen. Ook een leuk imago Ik hoor trouwens iedereen over die nieuwe regeling vanaf 1 juli maar is dit er echt al doorheen? Ik dacht dat het nog een aanbeveling was...
@Uk Ik ga volgende week zeker weer. Was wel even lekker om te bewegen. Al had ik wel het gevoel toen ik thuis in bed ging liggen dat mijn rug in twee delen lag maar oke
Hi dames, Zie dat er vooral geschreven is over ziekenhuizen en verdoving. Bij de eerste was ik van plan gewoon thuis te bevallen. Ik kreeg alleen hele erge been weeën en ben toen naar het ziekenhuis gegaan voor verdoving (geen ruggenprik hoor) en uiteindelijk ben ik met de vacuum "verlost". Heb dus niks moeten betalen. Ik weet dus niet hoe het zit met eigen bijdragen. Nu ga ik het weer thuis proberen maar ik zie wel. Wat betreft de ruggenprik, in NL is dat inderdaad moeilijker te krijgen. er is een site waar je kan terugvinden (staat ergens in het forum) welke ziekenhuizen 24 uur anestisie in huis hebben. en dan nog is het afwachten of je het krijgt als je het wil. als je nu al weet dat je het graag zou willen moet je het inderdaad nu al met de VK overleggen. En bedenk dat vergelijken met het buitenland moeilijk is, het is moeilijke rom een ruggenprik te krijgen, maar vaak is thuisbevallen weer geen optie. Jooze
O vraagje over zwangerschapszwemmen, Is dat met ook echt baantjes trekken? Dat mag ik namelijk niet met mijn bekken... Maar in het water hangen vind ik wle lekker! Jooze
Bij ons is het niet echt baantjes trekken. Soms is een enkele keer 1 of 2 baantjes maar ze zeggen ook heel duidelijk dat als je iets niet kan dan doe je het niet. Het is meer kleine oefeningen in het water zoals met je benen heen en weer schoppen en met je armen door het water. Ik heb ook veel bekken problemen maar voor mij is het te doen. Daarna gaan wij altijd een kwartiertje dobberen...
Oh, dat klinkt heerlijk. Helaas voor mij niet mogelijk: het zwembad hier doet in de gehele zomerperiode niet aan zwangerschapszwemmen. (Belachelijk toch?) Baal hier echt enorm van want ik heb er juist zoveel zin in! Moet nu dus wachten tot september
Oh heerlijk zwemmen! ag isschien ook wel weer zw zwemmen. we hebben evenveel paginas volgeschreven als de oktober mama's, hihi
Ik zwem ook zelf. Had vorige keer echter wel last van mijn rug. Maar goed, als ik straks met verlof ben is het wel lekker. @Maxje, jaaa het is erg gezellig!
Dat is wel super jammer dat ze in de zomer stoppen! Dat deden ze hier vroeger ook maar sinds dit jaar niet meer. Ben ik erg blij om! Maar misschien op een heel rustig tempo zelf een beetje zwemmen? Of lopen door water wat tot je borst komt? Dat is ook wel lekker...
Ja heb het overwogen om gewoon zelf te gaan zwemmen maar er is alleen mogelijkheid tot baantjes zwemmen tussen 7 & 9 's ochtends en die tijden zitten mij een beetje tegen. Ach, misschien is het dan in september des te leuker, omdat ik er zo lang op heb gewacht
Die tijden zouden mij ook meer dan tegenstaan...Ik ben mijn bed niet uit te slaan de laatste tijd! Lig je eindelijk lekker, gaat de wekker.