November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik wilde hier in het durp een cursus zwangerschaps-Mensendieck gaan doen, maar dat wordt alleen op de maandagavond gegeven en dan werk ik. Het ziet er naar uit dat dat ook niet geruild kan worden. Het zou op 18 augustus beginnen en zou 7 lessen zijn. Maar dan zou ik dus ook al begin oktober uitgepuft (uitgemensendieckt?) zijn en dat lijkt me ook zo vroeg gezien mijn geplande werpdatum van 11/11.
    Afijn: ik moet ik denk ik ook even iets verderop kijken wat voor cursussen er zijn en wanneer die gegeven worden.

Als ik hoor dat de eerste al begonnen is met gymen wordt ik wel peux nerveux; NOG iets wat blijkbaar vlot geregeld moet worden!

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    over het algemeen start je met een cursus tussen de 20 en 30 weken;)

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Jeetje wat is het warm! Die warmte met een dikke buik is toch een combo om helemaal niets te doen!

Sinds een dag of 3 voel ik de baby ook heel weinig. Heel af en toe een klein tikje maar in vergelijking met bv vorige week is het heel weinig en zacht. Zou het met de warmte te maken hebben?

Ik begin woensdag met een cursus fit tijdens de bevalling. Ik ben heel benieuwd hoe dat is. Ik hoop dat er een beetje leuke groep is. Dat is toch wel belangrijk met zo'n cursus.

Ik denk dat ik nu maar weer ga douchen....

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmmm
    33 graden.
    Ik ga weer liggen.

5. Niet meer actief

Pfff hier gaat er ook nog eentje kapot van de hitte zeg... jeetje dit is echt niet te doen met die buik.. weet gewoon echt niet waar ik het moet zoeken :(

6. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja erg he die warmte,pfff. zit binnen met de ventilator aan. dochter slaapt nog lekker.

heb ineens allemaal mieren in huis lopen, BAH...
    Lag dus wat sap op de grond, en heb natuurlijk geen gif in huis

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    zie net in het april 2009 topic dat mimi weer zwanger is! duimen dat het goed blijft gaan!

8. Niet meer actief

Oooh gelukkig zeg.. heerlijk voor haar dat het zo snel weer raak is :)

9. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Het is warm. Niet lekker meer, zelfs de schaduw geeft geen verkoeling.
    En morgen met deze warmte weer werken, bah.

groetjes MarielleB

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Marielle, daar zie ik ook echt heel erg tegenop. Tegen werken.
    Eerst naar het station fietsen (nog een beetje wind) dan met de trein en dan nog lopen. Pffffff.
    Ik ga echt aftellen! Nog maar 1,5 maand...

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hallo allemaal! Daar ben ik weer! Terug van 2 weekjes vakantie! We waren vrijdagmiddag om half 4 weer thuis, maar ben nog erg druk geweest met de caravan uitpakken, wassen draaien, enz. Maar we hebben het heel erg naar onze zin gehad. Het weer was 50/50 mooi en slecht, maar we hebben ons prima vermaakt.
    Hier gaat alles goed. Voel ons kereltje elke dag een paar keer. Mijn buik heeft eindelijk een groeispurt gemaakt, nu kan je echt wel zien dat ik zwanger ben (gelukkig, het mocht wel een keer). Nog steeds geen last van kwaaltjes, alhoewel bukken en langere tijd stilstaan nu echt wel moeilijker worden.
    Had in Den Haag per ongeluk bij de Bijenkorf 4 leuke kledingstukjes gekocht, die mijn man toch wel iets te duur vond (had me even laten gaan in de esprit-afdeling). Maar ik moest ze gewoon hebben, zag ons ventje er al helemaal in liggen.
    Verder nog even bij de prenatal geweest. Ik draag sinds vorige week nu ook zwangerschapslingerie en zwangerschapsbroeken. Toch wel erg laat sinds 22 weken? Maar ja, het was nog niet eerder nodig, aangezien ik nog geen buikje had. Maar het zit heerlijk.

Er waren sinds mijn vertrek 38 blz bij geschreven. Heb alleen de blz gelezen die deelbaar zijn door 5 (600, 605, 610, enz.). Dus heb niet alles gelezen. Maar volgens mij zijn er geen schokkende dingen gebeurd? Alles gaat nog goed met iedereen?
    Heb jullie verhalen wel gemist hoor! Maar vanaf nu ben ik hier weer lekker actief!

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Fijn om te horen dat jullie het naar de zin hebben gehad. We hebben je wel gemist hoor!

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben er ook weer na een weekendje (vrij & zat) werken. Ik heb Crocs gekocht, vind ze niet echt mooi, maar lopen heerlijk! Heb alleen verschrikkelijke rug & heup pijn, werk al 4 dagen op pijnstillers en kan soms wel janken van de pijn.... nog steeds niet minder gaan werken maar ze houden er wel rekening mee.... weet niet of ik nu (3 dagen voor mijn vakantie) minder moet gaan werken. Want als je gedeeltelijk in de ziektewet zit mag je toch ook niet zomaar op vakantie?

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Dat klopt als je (gedeeltelijk) ben ziek gemeld heb je toestemming van je werkgever nodig als je op vakantie wilt gaan. Die roept vaak het advies in van een arbo arts.

15. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Noatje; je moet echt om jezelf denken hoor!
    Ik zou maar heel snel met een arbo arts gaan praten, denk echt dat het tijd is om minder te gaan werken! Gelijk morgen gaan regelen hoor! Hoe meer je nu doet met pijn, hoe langer je er straks last van hebt, ook na de bevalling.
    Je baas zal het echt wel begrijpen.
    Ik werkte net een maand bij mijn baas toen ik al minder moest gaan werken, en heb er totaal geen problemen mee gehad!

Janny. welkom thuis meid! leuk dat je buikje zichtbaar is nu!

16. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    poeh, wat was het weer warm vandaag...
    zweet gutst me overal bij neer. Kon het nergens vinden. We hebben maar een kleine tuin, tussenwoning en weinig schaduw. temeratuur loopt erg snel op!
    Gelukkig is het nu lekker koel, zit lekker in de tuin met laptopje.

we hebben zonet ons "zwembad" maar opgezet. Kan ik zodra het me te warm word even in het frisse water plonsen :) kijk er nu al naar uit.

morgen helaas weer werken. Zal wel weer erg warm zijn. maar kan beloont worden met een frisse duik als ik thuis kom ;)
    mannetje heeft nu al vakantie om het huis buitenom te kunnen verven. (vind het wel erg sneu voor hem dat iehet nu alleen moet doen én dat ook nog in die hitte) Is echt wel nodig want de verf begon al af te bladeren.

@Janny: welkom back meis! gelukkig heb je een leuke vakantie gehad én is je buikie ook nog eens lekker gegroeit ;)

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Janny, welkom terug!

Zie echt tegen morgen op. 31 graden wordt het hier!

18. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    Zo heb t hele weekend niet meer hier gekeken...pff was me te warm zeg! Ik weet dat er veel mensen zijn die juist blij zijn met dit warme weer, maar voor mij hoeft het niet hoor! en nu helemaal niet! veeeeel te warm. en benauwd ook! bah bah bah. Maar ja ik zal vast niet de enige zijn die dit niet lekker vind.

Verder gaat t hier wel redelijk. Wel last van mn rug dankzij de zwangerschapsischias. Erg jammer maar ja niks aan te doen. Gewoon ff doorbikkelen. en die pijnscheuten waar ik over las, die heb ik ook wel hoor! en dat schijnt heel normaal te zijn (bleek na navraag bij de vk) komt doordat je baarmoeder groeit en je banden meer te verduren krijgen etc.

19. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Janny, welkom terug. fijn om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad.

Hier ook zo lekker warm. Kan het opzich aardig uithouden. Alleen heeft mijn zoontje er erg veel last van. Hij huilt nu om niks en zo maar opeens. Het is ook zo warm bij hem op de slaapkamer. Ik had 4 dagen geleden al het dekbed uit de hoes gehaald en hij slaapt nu aleen onder de hoes.
    Ik had al tegen hem gezegd dat hij ook zonder mocht slapen maar nee dat wilde hij niet. Vanmiddag maar weer lekker het badje opzetten. Je moet toch wat.
    Morgen kunnen wij weer lekker naar het baby/peuterzwemmen. Zijn geen lessen maar vrijzwemmen. Nou dat maakt mij helemaal niks uit. Als ik maar in het water lig. 8) 8)

20. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nou ik heb me vandaag ziekgemeld. Na vannacht weer zo'n pijn te hebben dacht ik, 't is goed geweest.
    Ik ga kijken of ik 1 dag or me vakantie (donderdag) wel kan werken, dan zit ik er niet mee met ziektewet en vakantie. mijn werk kan soms lekker dwars zijn dus grote kans dat anders mijn weekendje met me ouders weg niet door mag gaan.

Deel Deze Pagina