@ Kersje welcome back! @tipp mooie wagen! Ik heb net de fysio gebeld...wat denk je...heb ik weer.,.. bekkentherapheute is op vakantie kan op zijn vroegst 25 augustus terecht.... Erop gestaan dat ik bij een normale therapheute kan...volgende week donderdag... Vraagje aan de mensen met BI en/of Ischias hebben jullie oevallig nog tips tegen de pijn?
hoi Vandaag op het werk bij de baas aangegeven dat het erg zwaar word, veel pijn in de bekken. Ik ga nu maximaal 6 uur per dag werken en waar even kan krijg ik aangepast werk. Mijn baas reageerde erg positief. Zo moet ik volgende week 5 dagen werken, nu gaat ze kijken of er 1 dag vanaf kan. Hier kwam ze zelf mee, ik ga alleen aan dat ik er wel tegen op zag. Echt een top baas. Net weer therapie, weer een paar houdingspunten en een andere bekkenband, misschien werkt deze wel beter voor mij. Morgen lekker weer vrij en ga dan met mijn zusje naar de stad. Ga dan ook een zwangerschapskussen halen. Misschien dat ik dan beter slaap, dat kussen dat ik nu gebruik is niet erg fijn. groetjes MarielleB
@Noatje Helemaal plat gaan liggen op je rug met een kussen onder je knieholtes. Vervolgens heel diep in en uit ademen. Zie het als een soort van meditatie. Ik dacht in eerste instantie dat het niet veel zou doen maar voor mij werkt het echt goed. Ik val zo iedere avond in slaap omdat ik anders van de pijn niet kan rusten. Naast het feit dat het prettig voor je rug en bekken is vind je kleine het ook erg leuk. Als je bij die oefening je handen op je buik legt gaat ze direct schoppen. Tenzij het een jongen is....dan gaat hij direct schoppen
@MarielleB Wat goed dat ze zo relax reageren. Dat kan ook heel anders. Geniet er maar lekker van! Ik werk nu ook tot 3 uur en het is echt beter...
@noa: hier mijn BI-tips: ik zit op het moment bij een ceasar-therapeute, dus van mij vooral houdings en bewegingstips: let erop dat je goed rechtop zit (ik gebruik momenteel thuis zo'n bal waar ik thuis op zit, dat dwingt je juiste houding af zeg maar). Verder vooral veel afwisselen in lopen (niet slenteren), stil staan (niet te lang), zitten (rechtop) en liggen (liefst overdag niet te lang). Ik heb ook heel veel pijn bij het omdraaien in bed en bij startbewegingen als opstaan. Zet altijd je handen op je bovenbenen bij het opstaan (ipv op de leuning) en draai niet tijdens het opstaan, dus zorg dat je symmetrisch blijft. Het omdraaien in bed lukt bij mij het minst pijnlijk door het bij elkaar houden van de knieën bij zijligging naar rugligging (ook weer symmetrie) en van rug naar zij eerst het been strekken van de kant die je op wilt en daarna jezelf om laten rollen en/of helpen door middel van je armen. Bij opstaan uit bed ook eerst op je zij gaan liggen, dan opduwen tot zitstand en dan weer met handen op je bovenbenen opstaan. Aan en uitkleden doe ik ook zittend. Lees deze folder anders ook nog ff door, wellicht dat je daar nog wat nuttigs in kunt vinden: http://www.nvog.nl/files/bekkenpijn_bek ... rschap.pdf @marielle: wat superfijn zo'n baas! Bij mij reageren ze ook heel begripvol hoor, maar ik voel me zelf ook nogal bezwaard etc. Merk alleen nu al dat een hele dag achter elkaar dus echt teveel is. Een goed kussen is echt superfijn. Mijne heb ik bij Prenatal gekocht, volgens mij is daar eerder ook al over geschreven hier, je hebt hem met blauw, zand, roze hoezen etc, merk weet ik even niet. Zo, dat was weer ff mijn bijdrage
Fijn Marielle dat ze zo reageren, ze moeten ook wel, anders zijn ze je straks helemaal kwijt als je echt niks meer kan. Noatje; niet teveel doen helpt tegen de pijn, dus niet gaan stofzuigen/ dweilen enz. daar bouw je geen spierkracht mee op en is dus niet goed vor je. Luister naar je lichaam, als je teveel pijn hebt echt even gaan zitten/ liggen.
Oh ja: en bekijk echt goed wat voor jou fijn is. Zo zie je alweer dat voor de één liggen helemaal niet fijn is, maar voor de ander juist wel (in beperkte mate dan).
Meiden even een vraag... Kom net terug van de VK.. 2.1kg erbij en mn bloeddruk weer ietsje gedaald 95/55. Maar nou ging ze kijken/voelen en blijkt dat ik zowat 3 weken voor lig op groei :S Wordt nu extra op gelet, maar heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Iemand zw.diabetes?
@JsztD: nee sorry, geen ervaring mee. Gebruik anders ff de zoekfunctie hier, want in dit topic zitten ook voornamelijk meiden met een eerste kindje, dus die zullen die ervaring helemaal niet hebben. Maar zoek je niet rot op het internet en bespreek je vragen vooral gewoon met je VK, dat is altijd het fijnste.
@ Kersje en Maxje bedankt voor de tips! Nog een vraagje aan jullie, slikken jullie pijnstillers? en wat doen jullie tegen de pijn 's nachts?
nee geen ervaring mee, had bij mijn eerste ook een enorme buik, ben toen ook geprikt voor suiker, maar dat doen ze hier standaard met 30 weken. mijn buik is nu ook veel groter/ hoger als bij de eerste, maar dat is voor de 2e normaal. Mijn bm zit al ong. 10 cm boven mijn navel denk ik
Ja mijn buik is wel best groot maar niet mega extreem ofzo geloof ik... maar heb veel vruchtwater misschien of het kindje is groot.. naja mijn baarmoeder is iig echt een stuk te groot en baal er flink van want weet echt niet waar hte door komt Hoop dat mijn beebje gewoon een groeispurt gemaakt heeft ofzo?
ja. Ook bij mijn controle van afgelopen dinsdag bleek dat ik ongeveer drie weken voorlig. Dit kan komen door een groeispurt of ook andere oorzaken hebben (bv diabetes). Over 2 weken krijg ik weer een groeiecho om te controleren hoe de zaken er nu voorstaan. Vandaag ook weer op controle geweest ivm mijn pijnklachten. De baby is gelukkig niet ingedaald (was ze bang voor) en de klachten komen van mijn banden/bekken.
Hier nog 1 waar de bm al te hoog ligt. Bij mij ligt de baarmoeder op ongeveer 7 cm van mijn navel en dat was 2 weken geleden...Ze gaan dus nu de groei in de gaten houden maar toen ze het constateerde was het 1 dag na de 20 weken echo en daar was dus zichtbaar dat de kleine niet te groot is. Ben je misschien zelf niet zo groot? Ik ben ook maar klein en dan kan het ook sneller gaan...
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. NOVEMBER 2008 MAMA'S 26 oktober Guapetona - Noord-Holland - 34jr - 1e kindje - :-# 30 oktober Maxje - Gelderland- 26 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Edithdeb- Noord-Holland - 34 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje 1 november Shannen - ? - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje Sasgirl - Utrecht - 25 jr - 1e kindje - [-X Britm - - Almere- 32 jr - 2e kindje - :-# 3 november Sanna - ? - 28 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Saartje - Egypte - 24 jr - 2e kindje - : 4 november Corien - Groningen - 36 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Conny75 - ? - 32 jr -2e kindje -: ManonF - Hilversum - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Sybje - Zuid-Holland - 23 jr - 1e kindje - [-X 5 november Ukkepuk078- Dordrecht - 29 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje Marisha - België - 28 jr - 1e kindje - :-# Hummel - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - [-X Jooze - Noord-Holland - 27 jr -2e kindje - : 6 november Jaki - Enschede - 31jr - 1e kindje - :-# Tatlim - Alanya - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje 7 november Chebu -Duitsland - 26 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Fredje8 -?- 30 jr - 2e kindje - : 9 november Waarom -Noord-Holland - 29 jr - 1e kindje - [-X JsztD - Oss - 23 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje 10 november Domino85 - Drenthe - 23jr - 1e kindje - [-X 11 november Whabbit - ? - 34 jr - 1e kindje - [-X 12 november Schildje - Tolkamer (Gld) - 31 jr - 2e kindje -: [-X Benmarieke - Drachten - 19 jr - 1e kindje - :-# 13 november Jootje - Friesland - 25 jr - 1e kindje - [-X GerdienD - Drachten - 28 jr - 1e kindje- :-# Lillebi -Noord Holland - 34 jr - 4e kindje - het wordt een meisje 14 november KersjeB - Utrecht - 30 jr - 1e kindje - - het wordt een meisje 16 november Loesjuh Gelderland - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Aly - ? - 36 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Bruidje - ? - 27 jr, - 1e kindje - [-X 17 november margreet78- 30 jr -1e kindje- [-X beatrice- 28 jr -1e kindje- Het wordt een meisje 18 november novmama - Gelderland - 23 jr - 1e kindje - : zonnetje - zuid-holland - 30 jr - 1e kindje - [-X 20 november spotlight - ? - 28 jr - 1e Kindje :-# Ddebbyy - Vianen - 22 jr - 1 Kindje het wordt een meisje 22 november Janny Jansen - Drenthe - 27 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Ram1978 - Almere - 30jr - 2e kindje - [-X 24 november Wendy1983 - Son - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje 25 november lot23 25 Jr Gelderland - 1ste kindje : Kleinwonder - Den Bosch - 20 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Amalia1 - Brabant - ?jr - 2e Kindje : 26 november Danili - ? - 27 jr - 2e kindje - : Evie83 - Noord Brabant - 25jr - 1ekindje -[-X MarielleB - Best - 29 jr - 1e kindje - [-X Anneke - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje WillyD - Lelystad - 23 jr -1e kindje - : 27 november boefje70 - Soesterberg - 38 jr - 1e kindje - het wordt een meisje 28 november Annelet - Voorburg - 29jr - 1e kindje - : Noatje - noord- brabant - 19 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje 29 november Mamamanuela - ? - 25jr - 2ekindje - : Marbo - België - 35jr - 1ekindje - [-X tipp42hgg - Leiden - 27jr - 1ekindje - [-X ben je uit de lijst gehaald maar was dat niet de bedoeling geef je opnieuw op! Er zijn tot nu toe 56 november mama's! Totaal: 11 jongens, 11 meisjes, 0 tweelingen, 12 : (weet het nog niet) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 15 [-X (wil het niet weten) AGENDA: 29 juli JannyJansen- herh. 20 weken echo 09:20 uur 30 juli chebu- 7.30 uur afspraak gyn (suikertest) JannyJansen- pretecho 09:00 uur 31 juli Spotlight - afspraak vk 11 augustus JannyJansen - echo 13:30 en afspraak gyn 12 augustus Gerdien- afspraak vk Schildje- afspraak vk 14:45 uur 14 augustus Jootje- afspraak vk 15 augustus Jootje - pretecho 14:00 uur 19 augustus Jaki- afspraak gyn 23 augustus Danili- 2d pretecho 25 augustus tipp42hgg- 5e afspraak vk 27 augustus MarielleB- pretecho 19:30 uur 16 september Chebu met verlof 20 september Corien met verlof 24 september ManonF met verlof ukkepuk met verof 26 september Jootje met verlof 1 oktober Danili met verlof 18 oktober JannyJansen met verlof 1 november Noatje met verlof neem eens kijkje of meld je aan op onze hyves: http://november2008mamas.hyves.nl Buddylijst ukkepuk <---> Blub76 KersjeB <---> Jootje24 Jannyjansen <---> Jaki Edithdeb <---> mamamanuela Jannyjansen<--> Sybje<--> ukkepuk Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg Tipp42hgg <---> Beatrice Wendy1983<--->Maxje Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! **Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! ** Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje Bramtim ..sjansie28... Essit...shandro...sophie...Hanna1974 @tipp: je nieuwe afspraak staat erbij
Het gaat hier buiten te keer. Regen en onweer. Stoppen sloegen er net zelfs uit. Waarom kan het hier in nederland nou nooit eens echt mooi weer zijn. grr Net nu de temperatuur buiten lekker word krijgen we dit weer. groetjes MarielleB