Zo dat is wel lekker zeg al die controles voor de zwangerschap lijkt me heel geruststellend! Heb besloten om toch maar eens gaan te bellen vanmiddag naar de vk... hun zitten er toch voor? En ik voel me er niet fijn bij dus ja...
Hey meiden, Chebu, goede controle gehad, altijd fijn! JsztD & Beatrice: gewoon bellen, daar zitten ze inderdaad voor, dus voel je alles behalve bezwaard. Uk: ik voel me niet echt goed, maar dat komt ook doordat ik me een soort schuldig voel over mijn werk...het voelt als opgeven, ik merk namelijk dat ik het gewoon echt niet aankan op het moment. Er hoeft bovendien ook maar 'dit' te gebeuren en er lopen tranen over mijn wangen alsof de wereld vergaat, mijn buik wordt hard en ik had vanmorgen weer wat flauwte, gelukkig net op tijd gaan zitten. En ik ben ook gewoon echt supermoe na een dag werken. Ik wil gewoon zo graag genieten, maar dat gaat dus gewoonweg niet met dit werk, althans, niet in mijn functie, die ook niet part time in te vullen is. Morgenochtend gesprek, hopelijk ben ik daarna wat rustiger, want het ging in de vakantie juist best wel heel goed. Hoeveel werk jij op het moment nog Uk? Beatrice, jij werkt toch ook niet FT nu? Hoe is het met iedereen verder? Ik ga weer ff liggen, dag meiden, rustig aan!
pfff als ik jullie verhalen over moeite met je werk zo hoor ben ik weer eens zooooo blij dat ik de luxe heb dat ik gewoon huisvrouw kan zijn...
morgennnn hier eindelijk weer eens heerlijk geslapen. heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen omdat ik de afgelopen 2 dagen heb moeten werken, in de hitte. was dan compleet op als ik thuis kwam. nu even 2 dagen bijkomen. vriendis nog steeds druk bezig met het afschrabben van de verf. valt niet mee in deze warmte. voelt best rot dat ik niet mee kan helpen. had zoveel tijd gescheelt. nu moet hij bijna alles zelf doen en ik kijk toe.... ik zal zo de lijst weer even opzoeken.
Ik werk nog 4 ochtenden op mijn werk 5 uur per keer (20 uur) Op maandag werk ik 6 uur vanuit huis en nog 4 uur verdeeld over de overige middagen. (was ook voor mijn zwangerschap het geval) De beide middagen die ik normaal gesproken ook nog werk volgens mijn contract (2x3 uur) werk ik op dit moment niet meer. Ik ben dus maar 4 ochtenden echt op mijn werk aan het werk en dat bevalt me prima. Van de 36 uur op contract werk ik er op dit moment dus nog 30.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. NOVEMBER 2008 MAMA'S 26 oktober Guapetona - Noord-Holland - 34jr - 1e kindje - :-# 30 oktober Maxje - Gelderland- 26 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Edithdeb- Noord-Holland - 34 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje 1 november Shannen - ? - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje Sasgirl - Utrecht - 25 jr - 1e kindje - [-X Britm - - Almere- 32 jr - 2e kindje - :-# 3 november Sanna - ? - 28 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Saartje - Egypte - 24 jr - 2e kindje - : 4 november Corien - Groningen - 36 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Conny75 - ? - 32 jr -2e kindje -: ManonF - Hilversum - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Sybje - Zuid-Holland - 23 jr - 1e kindje - [-X 5 november Ukkepuk078- Dordrecht - 29 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje Marisha - België - 28 jr - 1e kindje - :-# Hummel - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - [-X Jooze - Noord-Holland - 27 jr -2e kindje - : 6 november Jaki - Enschede - 31jr - 1e kindje - :-# Tatlim - Alanya - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje 7 november Chebu -Duitsland - 26 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Fredje8 -?- 30 jr - 2e kindje - : 9 november Waarom -Noord-Holland - 29 jr - 1e kindje - [-X JsztD - Oss - 23 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje 10 november Domino85 - Drenthe - 23jr - 1e kindje - [-X 11 november Whabbit - ? - 34 jr - 1e kindje - [-X 12 november Schildje - Tolkamer (Gld) - 31 jr - 2e kindje -: [-X Benmarieke - Drachten - 19 jr - 1e kindje - :-# 13 november Jootje - Friesland - 25 jr - 1e kindje - [-X GerdienD - Drachten - 28 jr - 1e kindje- :-# Lillebi -Noord Holland - 34 jr - 4e kindje - het wordt een meisje 14 november KersjeB - Utrecht - 30 jr - 1e kindje - - het wordt een meisje 16 november Loesjuh Gelderland - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Aly - ? - 36 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje Bruidje - ? - 27 jr, - 1e kindje - [-X 17 november margreet78- 30 jr -1e kindje- [-X beatrice- 28 jr -1e kindje- Het wordt een meisje 18 november novmama - Gelderland - 23 jr - 1e kindje - : zonnetje - zuid-holland - 30 jr - 1e kindje - [-X 20 november spotlight - ? - 28 jr - 1e Kindje :-# Ddebbyy - Vianen - 22 jr - 1 Kindje het wordt een meisje 22 november Janny Jansen - Drenthe - 27 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Ram1978 - Almere - 30jr - 2e kindje - [-X 24 november Wendy1983 - Son - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje 25 november lot23 25 Jr Gelderland - 1ste kindje : Kleinwonder - Den Bosch - 20 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Amalia1 - Brabant - ?jr - 2e Kindje : 26 november Danili - ? - 27 jr - 2e kindje - : Evie83 - Noord Brabant - 25jr - 1ekindje -[-X MarielleB - Best - 29 jr - 1e kindje - [-X Anneke - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje WillyD - Lelystad - 23 jr -1e kindje - : 27 november boefje70 - Soesterberg - 38 jr - 1e kindje - het wordt een meisje 28 november Annelet - Voorburg - 29jr - 1e kindje - : Noatje - noord- brabant - 20jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje 29 november Mamamanuela - ? - 25jr - 2ekindje - : Marbo - België - 35jr - 1ekindje - [-X tipp42hgg - Leiden - 27jr - 1ekindje - [-X ben je uit de lijst gehaald maar was dat niet de bedoeling geef je opnieuw op! Er zijn tot nu toe 56 november mama's! Totaal: 11 jongens, 11 meisjes, 0 tweelingen, 12 : (weet het nog niet) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 15 [-X (wil het niet weten) AGENDA: 30 juli chebu- 7.30 uur afspraak gyn (suikertest) JannyJansen- pretecho 09:00 uur 31 juli Spotlight - afspraak vk 11 augustus JannyJansen - echo 13:30 en afspraak gyn 12 augustus Gerdien- afspraak vk Schildje- afspraak vk 14:45 uur 14 augustus Jootje- afspraak vk 15 augustus Jootje - pretecho 14:00 uur 19 augustus Jaki- afspraak gyn 20 augustus whabbit-afspraak vk 23 augustus Danili- 2d pretecho 25 augustus tipp42hgg- 5e afspraak vk 27 augustus MarielleB- pretecho 19:30 uur 4 september whabbit-bloedprikken + injectie (resus neg.) 16 september Chebu met verlof 20 september Corien met verlof 24 september ManonF met verlof ukkepuk met verof 26 september Jootje met verlof 1 oktober Danili met verlof 18 oktober JannyJansen met verlof 1 november Noatje met verlof neem eens kijkje of meld je aan op onze hyves: http://november2008mamas.hyves.nl Buddylijst ukkepuk <---> Blub76 KersjeB <---> Jootje24 Jannyjansen <---> Jaki Edithdeb <---> mamamanuela Jannyjansen<--> Sybje<--> ukkepuk Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg Tipp42hgg <---> Beatrice Wendy1983<--->Maxje Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! **Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! ** Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje Bramtim ..sjansie28... Essit...shandro...sophie...Hanna1974 whabbit: je afspraken staan erbij noatje: heb leeftijd verandert
ik werk nog maar 2 halve dagen van de 3 hele die ik deed. omdt ik een min max contract heb, krijg ik maar 18 uur betaald, de rest wordt aangevuld met een uitkeren. Maar daar heb ik nog geen cent van gezien alleen tig brieven waar hetzelfde in staat.
@jootje ik heb 19 augustus weer controle vk en een 3d echo Ik heb net naar mijn vk gebeld... zij vond het niet netjes dat de andere vk me met een kluitje het riet in gestuurd had en vond het vervelend dat ik me rot voelde. Ze heeft flink de tijd genomen om uit te leggen dat veel vrouwen een bepaalde periode in hun zwangerschap voorlopen... maar dat ze dit beter niet had kunnen zeggen, omdat kindjes niet gelijkmatig groeien en mijn baby misschien wel gewoon een super groeispurt gemaakt heeft, om de komende 3 weken stil te blijven liggen... Volgende controle bij de vk word ik er dus extra op gecontroleerd, mocht het dan nog zo zijn maken ze een extra echo en doen ze de suikertesten. Wel moet ik even mij urine na laten kijken op o.a. glucose door de ontstekingen die ik gehad heb. Dit is niet zo;n probleem aangezien ik zelf op de poli urologie werk Zo.. pff.. ik voel me weer een beetje meer opgelucht
@KersjeB Ik werk nu van 9 tot 3 met 1 uur pauze. Ik begrijp je echt helemaal hoor! Ik voel me ook super schuldig over het feit dat ik elke dag eerder weg moet maar het kan gewoon niet anders. Dit is eigenlijk al heel zwaar voor me. Ik ben normaal echt een doorzetter en dat stelt me dan ook wel weer gerust, ik weet dat ik niet zo maar opgeef dus dit moet ook wel de juiste beslissing zijn. Ik weet natuurlijk niet wat je doet maar als je over 3 jaar terug kijkt naar deze periode moet het leuk zijn en dan denk je echt niet Goh, ik heb lang kunnen werken zeg! Jammer alleen dat het ten koste ging van de rest van mijn leven...
@ Beatrice, Gewoon de verloskundige bellen als je vragen hebt of ergens mee zit. Zij zijn er toch voor om je vragen te beantwoorden en je gerust te stellen. @ KersjeB, vervelend dat je je nog steeds zo rot voelt, vraag anders bij de vk een bloedtest aan, kunnen ze je hb en je ijzer checken. Als je ijzer te laag is krijg je staaltabletten. Als je ijzer te laag is kan je ook flauwvallen en je loom voelen. Ik werk nog steeds 40 uur, maar heb wel afgesroken dat als het niet gaat ik gewoon naar huis kan gaan. as vrijdag begint mn vervangster en wordt het allemaal een stukje makkelijker, dan ga ik misschien ook halve dagen werken.
@JsztD Wat goed dat je een beetje gerustgesteld bent! En eigenlijk ben ik het dan ook een beetje Ik heb volgende week vrijdag weer een afspraak dus ben benieuwd wat ze zeggen. Rond deze periode gaan we toch van eens in de 4 weken naar eens in de 3 weken? Nog even een ander vraagje. Gisteren hadden we het bij het zwangerschapszwemmen met een paar meiden over het reiken boven je hoofd. Bijvoorbeeld in een supermarkt ofzo naar een product. Dit schijnt niet te mogen gedurende je zwangerschap. Ik dacht dat dit was om te voorkomen dat de kleine in een stuit gaat liggen maar iemand anders dacht weer dat het was om te voorkomen dat de navelstreng om het hoofdje gaat zitten. Weten jullie dit toevallig?
beatrice, ja dat klopt...de controles gaan nu van 1 keer in de 4 weken naar 1 keer in de 3 weken.... dat andere had ik ook nog nooit gehoord moet ik zeggen...Maar reiken boven mijn hoofd wordt wel steeds lastiger. Gelukkig ben ik vrij lang en staan er dus niet zoveel dingen boven mn hoofd werk valt me ook zwaar. Vriend vind dat ik me ziek moet melden, maar ik weet t nog niet...... werk gewoon fulltime
@ Beatrice, ik ga de ene keer om de drie weken en dan weer om de vier weken. Dit om te voorkomen dat ik telkens dezelfde vk hebt.