November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ GerdienD, ik zou me niet zomaar ziek melden, praat er eerst over met je baas, misschien kunnen jullie samen wel tot een oplossing komen.
    Mijn baas is hierin ook veel makkelijker dan ik verwacht had en heb dat ook tegen hem gezegt, zijn antwoord was dat hij me wel graag terug wilde naar mn verlof en als hij tegen gaat werken kan ik wel eens besluiten om niet terug te komen.

2. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @uk: dat is nog best zwaar joh, gewoon full time, ik vind het knap! Zou fijn zijn als je idd nu naar halve dagen kunt gaan, dan kun je er ook nog wat meer van genieten.
    Ik zal inderdaad vanmiddag mijn VK eens bellen om te vragen of ze me even wilt checken op ijzer etc.
    Kheb net wel al zoute drop gehaald, dat schijnt ook wel goed te helpen zodra je je flauw voelt. Moet ik alleen niet die hele zak nu al leeg eten natuurlijk, hihi.

JsztD: fijn dat je gerust gesteld bent joh!

@beatrice: je hebt helemaal gelijk, en ik probeer er ook echt van te genieten zodat ik er positief op terug kan kijken. Dat komt helemaal goed. Ik werk bij een reclamebureau en mijn functie is helaas niet part time in te vullen, want dan moet ik dagelijks/uurlijks collega's bijpraten en dus lastig vallen met iedere keer mijn werk overnemen, dus dan kan ik beter in ieder geval niet in deze functie blijven werken momenteel, zodat iemand anders het helemaal overneemt en ik hopelijk even wat anders kan doen. Echt helemaal thuis zitten zie ik echt niet zitten.
    Dat reiken boven je hoofd heb ik ook nooit van gehoord.
    En ik ga inderdaad nu ook van eens in de 4 naar eens in de 3 weken controle en vanaf de 36e week wekelijks.

corien: jij hebt het dan inderdaad qua werkuren ook wel erg fijn ingevuld zeg! Ik wou dat ik dat kon. Nogmaals: ben erg benieuwd wat er uit mijn gesprek morgen gaat komen. Hoop dat we een goede oplossing kunnen vinden.

gerdien & jootje: als je helemaal kapot thuis komt uit je werk, dan heb je teveel gedaan naar mijn mening en dat kun je op den duur ook niet meer bijslapen/bijrusten in je vrije dagen/avonden. Kijk dan of je halve diensten/dagen kunt werken, dat is echt beter. Uiteraard in overleg met je baas zoals Uk zegt, dat is altijd beter dan gewoon maar ziek melden.

Kortom: WE MOETEN GENIETEN MEIDEN :) :) :)

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik zou me ook niet zomaar ziekmelden. Ten eerste verplicht je dat om altijd thuis te blijven en ten tweede is het ook wel gelijk een ruk uit de maatschappij. Althans dat vind ik...

Succes met je beslissing!

4. 078mama

078mama Niet meer actief

@KersjeB Toevallig! Ik werk bij een mediabureau. We zitten dus aardig in hetzelfde schuitje...Ik ben hoofd van de media afdeling en ik heb precies hetzelfde. Met alle deadlines in dit vak moet je om het uur bijna een overdracht maken. Toch doe ik het. Het is niet ideaal maar ik moet voor mezelf kiezen. Ik ga hier om 3 uur weg als de meeste deadlines zijn geweest en ik hou heel de dag een logboek bij. Zo kunnen mijn collega's zien wat ze kunnen verwachten. Het is niet jouw toko dus je hoeft je niet verplicht te voelen om er altijd maar te zijn. Je bent nu in eerste instantie moeder! En zo'n opmerking had niemand een paar maanden geleden van mij verwacht dus het is een proces ;)

5. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @beatrice: Dat is grappig inderdaad! Ik heb ook overigens een paar jaar geleden nog bij een mediabureau gewerkt, Carat, RTV planning en jaaaaaaaaren daarvoor stage gelopen bij toendertijd Medialand. Maar 2 jaar geleden toch maar weer de reclame in gegaan.
    Helaas vorig jaar wel even overspannen thuis gezeten, maar daar wel heel veel van geleerd, dus ik voel me ergens een stuk minder schuldig dan voorheen, maar toch... Ik voel me best wel een zwakkeling... Nou ja, je weet wat ik bedoel.
    Helaas zullen die logboeken bij mij niet gaan werken, althans, dat denk ik. Ik zie het wel wat er morgen uit het gesprek komt.
    Hoeveel ga jij werken als je terug komt na je verlof?

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Tjonge, ik vind het echt vervelend voor sommige meiden dat jullie zoveel 'lasten' / kwaaltjes hebben. Dat er een paar dingen niet zo zijn zoals ze horen te zijn. Helaas kan ik weinig voor jullie betekenen, want ik heb er geen ervaringen mee. Ik hoop alleen dat er goede oplossingen komen voor jullie en dat het genieten er toch een beetje mag zijn.

Qua werk weet ik nog niet of het zwaar zal worden. Heb namelijk nog steeds vakantie (volgende week de laatste week). Nu werk ik maar 2,5 dag dus zal het wel meevallen (hoop ik).

Van het boven-je-hoofd-reiken had ik ook nog nooit gehoord, maar weet wel dat het niet prettig is als je helemaal moet strekken.

Vanmorgen een lange rit naar Zwolle gehad voor de pret-echo. Maar dat was het dubbel en dwars waard! Wow, wat mooi om je beebje zo te zien! Hij was druk in beweging en trapte me zelfs een paar keer. Ook heel schattig dat hij in z'n oogjes wrijft en op z'n duimpje zuigt. Je ziet de baby ook echt drinken. De voetjes zagen er ook heel vertederend uit. Die zijn nu zo'n 3,5 cm. Schattig he? Hebben een dvd en foto's meegekregen. De 3d was niet van superkwaliteit, omdat mijn placenta voor ligt en er een dun laagje vruchtwater was (veel vruchtwater zorgt voor betere kwaliteit). Ook was beebje nog vrij klein. Ze raadde ons dus aan om rond de 28ste / 29ste week nog een 3d echo te laten doen. Die kost 40 euro dus die gaan we denk ik wel doen. Moet ik nog even een afspraak voor maken.

Iedereen met lasten en kwaaltjes; veel sterkte! Doe het rustig aan en laat je niet gek maken!

7. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    janny, gefeliciteerd met jullie mooie pretecho! Wat kun je daarvan genieten he, die DVD is ook zo leuk om gewoon te hebben, voor je (schoon)ouders om te zien en voor die kleine later.
    Zet je ff een foto in je album? Die 9-weken echo geloven we nu wel ;)

8. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    We hebben een chiwawa (uh hoe schrijf je dat ook alweer) pup, maar volgens mij word deze wel wat groter.. het is namelijk een kruizing :D

Ben echt een dierenvriend en had zoiets van wil wel graag een pup en als ik het nu niet doe, dan komt er straks niets meer van met de kleine ben ik bang, en deze kwam toevallig op ons pad
    Ik weet nog niet of ik een puppy curcus ga doen, zie ik niet echt zitten, heb dat met Sammy (is een shih tzu) ook nie gedaan en ben best tevreden over hoe ie luistert eigenlijk! Toch ga ik deze niet zo verwennen als Sam, tenminste is niet mijn bedoeling!
    Hij is idd nog niet zindelijk, maar nu moet ik er wel weer uit, en vind dat ook wel lekker, heb ik toch weer wat beweging

En over ziekmelden, ik heb me wel gewoon ziek gemeld, had een beetje hetzelfde als Kersje, in mijn vakantie ging het echt hardstikke goed met me, en na de vakantie was het echt niet goed. Kon 's avonds gewoon niet van de bank afkomen omdat mijn buik pijn deed, lopen deed heel veel pijn en ik was hardstikke moe.
    Werk via een uitzendbureau, dus gewoon ziek gemeld!
    Voel me nu al stukken beter, kan gewoon even gaan liggen overdag als ik dat nodig heb! de reistijden speelden me ook parten hoor, moet toch een uur heen en een uur terug! Weet eigenlijk niet of ik nog weer aan het werk wil voor mijn verlof, mis mijn werk natuurlijk wel maar ik wil bovenal toch echt proberen te genieten van mijn zwangerschap. Iets verdere afstanden lopen gaat nog steeds niet, hoop dat dat wel weer voorbijgaat! Heb er nu al zeker een paar weken last van dus ben er bang voor.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Carat ken ik natuurlijk wel. Ik heb zelf ook RTV gedaan maar nu ben ik meer met print en outdoor bezig. Ik werk bij Media Balance. Dat is een kleiner bureau in Rotterdam en Amstelveen. Ik vind dat kleine wel erg leuk dus voorlopig blijf ik dit nog wel even doen. Sinds 2 jaar doe ik ook echt de Strategie dus dat is wel gaaf. Na mijn verlof ga ik 3 dagen werken. Op vrijdag is er sowieso niet zoveel te doen dus dat is geen probleem en voor de dinsdag hebben ze nu extra handen via een andere parttimer dus dat komt ook wel goed. En anders ga ik 4 dagen werken met 1 of 2 dagen thuis. Maar wat ga jij na je verlof doen? Zit je nu ook nog aan de media kant of aan creatie?

10. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Poe, net een vriendin van me gesproken, heeft een miskraam gehad, ze zou nu 10 weken zwanger zijn en is gister het vruchtje verloren, vind het echt rot voor haar, zou ik als zwangere haar ook een kaart kunnen sturen met een mooie tekst ofsow? Vind dat zo moeilijk..

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik denk dat je juist als zwangere een kaart moet sturen. Jij kan als geen ander begrijpen hoe het voelt om een kindje bij je te dragen. Misschien is het wat wrang maar je kan niets anders doen voor haar...

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ik zou haar ook een mooie kaart sturen! Dat zou je vast heel erg waarderen!

En Kersje, ik zal even op de dvd kijken welke foto het mooist is. Ze zijn niet zo heel erg duidelijk geworden vind ik zelf. En tja, het is nog steeds bij die 9 weken echo-foto gebleven he? Beetje een saai album heb ik. Ik zal vanavond even Eric vragen of hij ook een buikfoto wil maken. Hij krijgt nu tenslotte een beetje vorm. Over 5 minuutjes staan er hoop ik een paar nieuwe foto's in mijn album...

13. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ik krijg het niet meer voor elkaar. Ben de hele tijd aan het prutsen. Eerst was de foto steeds te groot, had ik hem eindelijk kleiner, zegt ie steeds: "Dit bestandstype is niet toegestaan". Pff, ben er niet zo'n kei in...

Ik plaats binnenkort wel even wat echo-foto's op hyves. Daar staan trouwens ook onze vakantiefoto's... Kunnen jullie onze kleine wel via de mama-hyves zien.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Janny, anders ff in paint je foto verkleinen. Dan wordt ie ook geplaatst.

Ik werk 35 uur in de week, maar heb wel 1,5 uur reistijd heen en 1,5 uur terug.
    Eens kijken hoe lang ik dat volhoud

15. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    leuk Janny! maar 40 euro voor de 3d echo? jeetje, dat is goedkoop! hier ben je zo 100 euro kwijt!

en idd meiden, goed om jezelf denken hoor! Ik wilde eerst ook niet minder werken omdat ik er net een paar weken werkte, maar ben blij dat ik het gedaan heb, en ze reageren nog steeds even aardig en goed

16. Niet meer actief

Meiden wat typen jullie toch veel hihi kan me nu al niet meer alles herinneren wat ik gelezen heb :)
    Maar iemand had een mooie 3d echo gehad las ik, gefeliciteerd :D vind die echo's echt een super uitkomst hihi ben altijd helemaal verliefd op mn ventje als ik hem weer zie !

Beatrice gelukkig ben jij ook weer gerustgesteld :) ik ook ! Ga er gewoon ook niet meer teveel bij stilstaan!

Pff maar ik vind wel echt dat het nu zwaarder begint te worden! Ben vanmiddag even met mn broer naar het tuincentrum geweest, nou komt het natuurlijk ook wel door het hete weer, maar voelde me echt niet happy om dehele tijd rond te lopen enzo

17. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ KersjeB, het is ook behoorlijk zwaaar, ben s'avonds ook helemaal kapot als ik thuis kom, lig dan ook eigenlijk alleen maar op de bank.
    Je moet niet teveel drop eten hoor, dat wordt ook afgeraden, dan kan je beter een boulion of een klein zakje chips nemen.

18. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bij mijn 1e zwangerschap werkte ik 44 uuur in 4 dagen, erg lange dagen, maar ik was nanny en pastte op 3/4 kids en hoefde niks het hh te doen, dus lekker met mijn voetjes omhoog boeken lezen en tussen de middag als de kids sliepen, ging ik ook een uurtje op het logeerbed liggen. Zo was het wel vol te houden.

Mijn dochter loopt sinds vandaag!
    http://tinypic.com/player.php?v=mtnjad&s=4

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Chebu, dat had ik al gedaan, maar dan pakt hij hem alsnog niet.

Maxje: Wat een prachtige dochter heb je! En zo lekker vrolijk! (tenminste, in dit filmpje, hihi). Schattig als ze net kunnen lopen he? Heel mooi filmpje!
    Enneh, van die 3d echo, die wordt dan korter omdat er geen 2d echo bij zit. Dit is puur voor herhaling. De pret-echo van vandaag kostte ons ook 100 euro, maar dit was voor 3 kwartier met alles erop en eraan. Dus ook incl. dvd en foto's. Ik weet niet of we dat bij de volgende korte keer weer krijgen.

JsztD, dat is inderdaad zwaar, de hele tijd rondlopen, slenteren, sjouwen. Het valt bij mij nog mee, maar merk wel dat lang stilstaan echt niet fijn meer is. Vind ik nog zwaarder dan lopen.

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ JsztD: fijn dat je gerustgesteld bent.

@ Janny: feli met de mooie echo, ben ook nieuwsgierig naar de foto. Wij gaan volgende week zaterdag (ben dan bijna 28 weken)

Wie ik vergeten ben...sorry :cry:

Deel Deze Pagina