Ik voel de baby ook echt iedere dag, beter gezegd zodra ik ga zitten voel ik hem haha. Ik heb geen last van urineverlies maar wel veel afscheiding, ook zo nattig bah. Heb zonet bij de zwanger&co vanalles gekocht en ook bij de Only. Erg handige winkel die Only, ze hebben heel veel lange truitjes, shirtjes, jurkjes wat allemaal echt super mooi zit als je zwanger bent!
Kreeg net via mijn verzekeraar een kraampakket thuis bezorgd. Tsss daar word je niet vrolijk van....zo kun je een bevalling echt alleen maar meer als een bloedbad zien 8)
Ik ben vandaag 26 weken... vind echt dat het best hard gaat! Hier (nog) geen urineverlies, hoewel beeb bij vlagen echt hard zijn best doet mama in de broek te doen plassen...
ja whabbit heel hard hoor pff. mag wel hoor.. hihi hoe dichtbij hoe spannend vind je het ook he. ik as donderdag al 27 weken pff allemaal naar dertig weken te halen.. dat vind ik wel lekker hard.
ja, bij onze vorige auto (seat ibiza) was de gordel ook veel te kort, hij paste eigenlijk alleen maar voorin normaal. Bij veel auto's is dit geloof ik. Ik heb vandaag gebeld voor zwangerschapsyoga! wordt teruggebeld! De agis vergoed 75 euro, wel beter! Ook de eigenbijdrage voor kraamzorg en z'huis worden vergoed. ook kraampakket al gehad vorige week
Een hele goede middag! Kraampakket in oktober is wel weer heel laat lijkt mij... Dacht dat dat rond de 30e week kwam...? Ik mag me volgende week bij de Arbo arts gaan melden. Hopelijk wordt het een betere ervaring dan de vorige keer dat ik bij zo'n arts kwam (die had geen tafel en daar moest ik met rugklachten op de grond gaan liggen voor meneer zijn onderzoek...idioot). Denk dat ik mijn vent maar ff mee laat gaan, want krijg toch alweer de kriebels nu ik er zo aan terugdenk. Verder eigenlijk weinig nieuws hier. Het geeft me erg veel rust om 50% te werken, dat is erg fijn. Zo kan ik ook beter bezig zijn met de BI. Oh ja, en mijn bloeduistlag was goed. Hb ietsje lager dan normaal, maar niet zoveel dat ze me er iets voor wilde geven. De rest helemaal prima! Nou, dat is dan toch weer fijn om te horen. Hier alles met iedereen ook weer wat beter nu de benauwdheid weg is? En gaat het ook nog goed met de werkende dames?
ja kersjeb. ligt eraan welke verzekeraar he. denk ik. ja benauwdheid is gelukkig weg maar ik heb gehoord dat morgen weer warmer worden als ik goed heb begrepen. mijn voeten waren vandaag eindelijk dunner geworden maar als warm weer komt weer terug pff.. niks aan te doen dus.
Heb mij vandaag aangemeld voor 2 voorlichtings-avonden. 1. Bevallen in het ziekenhuis voor a.s. ouders. Deze wordt gegeven in het zh waarin ik ga bevallen. Je krijgt dan gelijk een rondleiding over de kraamafdeling, in de bevallingskamers e.d. 2. Voorlichtingsavond over het geven van borstvoeding. Deze wordt gehouden in de verloskundigen-praktijk. Ben erg benieuwd naar beide avonden. Deze vinden plaats op 21 en 26 augustus, dus dat is al snel. Gaan jullie ook naar zoiets toe? Mijn zwangerschapszwemmen begint in de 28ste week. Zal er binnenkort wel een oproep voor krijgen. Hier nog geen kraampakket ontvangen, maar ja, ik ben ook nog niet zo lang zwanger als jullie. Weet trouwens ook niet wat ik daarvan nodig zal zijn, omdat ik in het zh moet bevallen. Nog 3 nachtjes en dan wordt de baby-kamer + alle andere spulletjes hier thuis geleverd! Erg spannend, kijk er enorm naar uit! @Jaki, ja leuk he, dat we allemaal op weg zijn naar de 30 weken! Met 28 weken zijn onze baby's toch levens-vatbaar? We zullen allemaal wel blij zijn als we over die grens heen zijn. Tjeempie, als ik er zo over nadenk, komt de bevalling steeds dichterbij. Het lijkt allemaal nog een beetje onwerkelijk. @Kersje, wat apart dat zo'n arbo-arts geen onderzoekstafel heeft. Hij kan toch niet van je vragen om op de grond te gaan liggen? Gelukkig bevalt het je om nu 50% te werken. Dat is best voornaam dat het je meer rust geeft. Nu nog hopen dat je HB weer een beetje hoger wordt. Van mij mag het wel weer wat warmer worden. Ik vond het wel lekker. Zo'n 24 graden lijkt me precies goed. En volgende week moet ik ook weer aan het werk. Wel 10 weken achter elkaar tot aan mijn verlof. Zie er best tegenop. Maar ja, mag niet klagen, want heb dan wel 6 weken vakantie gehad.
Ik ga vanavond naar een thema-avond over borstvoeding-flesvoeding, ik hoop dat het wat is. Een kraampakket wordt niet vergoed door mijn verzekering omdat ik niet aanvullend verzekerd ben, dus die moet ik binnenkort maar eens gaan kopen. Even vergelijken, want die prijzen schelen nog behoorlijk! Een voorlichting in het ziekenhuis geven ze hier ook, maar mijn man moet dan werken. Ik weet nog niet of ik zin heb om alleen te gaan, straks nog eens over hebben of hij dan mee wil. Zou het gek zijn om zoiets alleen te doen?
Wij hebben morgenavond een "aanstaande ouder" voorlichting. Op 28 augustus nog een voorlichting borstvoeding. Wij krijgen ook nog een rondleiding in het ziekenhuis, maar ik weet daar nog geen data van. Zwangerschapsgym ben ik twee geleden mee gestart.
Ik hou hier thuis zelf een voorlichting met rondleiding voor mijn vriend Langs ons bed en het bad en de bank. Ik ga wel naar een voorlichtingsavond over het gaan geven van borstvoeding, ben erg benieuwd. Ik kijk echt enorm uit naar de 28 weken grens merk ik. Ben toch wel bang af en toe dat de kleine nu al komt ofzo.. San: denk dat je het beste wel met je partner kunt gaan hoor. Niet omdat het raar is als hij er neit bij is maar omdat het handiger is lijkt mij (hij is straks degene die even goed na moet denken als jij midden in de weeen zit, dus wel zo handig dat hij ook vanalles weet..)
@janny : ook al beval je in het zh ...je bent wel een kraampakket nodig hoor , je bent niet meteen lekvrij hihi ik deed aan zwangerschapszwemmen maar inmiddels niet meer , mijn schoonzus heeft geen fut en staat op springen en ik ga niet alleen ..... en ik ga naar een bijeenkomst over borstvoeding van borstvoeding natuurlijk in oktober
Ik ga in September naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd of ik het wat vind... Morgen start ik ook met een cursus fit rondom de bevalling. Ik heb hier nog niet echt een idee bij. @KersjeB Ik kom net van de Arbo vandaan en het sloeg echt helemaal nergens op. Ze hebben geen seconden naar mijn rug gekeken. Het was dus helemaal geen onderzoek alleen een paar vragen beantwoorden. Maak je dus niet druk! En als je op de grond moet liggen zou ik zeker weigeren! Dat is je goed recht!
@Sybje Je woont toch ook in de buurt van Dordrecht? Ukkepuk en ik zwemmen daar. Maakt niet echt uit of je iemand kent of niet. Dat heeft iedereen daar. Het is in Aquapulca op dinsdagavond.
kleinwonder, ja klopt ik heb ook wel eens gevoel bang dat vroeg komt geboren maar voor mij ff nog niet.. van mij mag wel pas na 37 weken pas komen hihi...
@Sybje trouwens, jij werkt toch in het Parkhuis? Mag ik vragen welke afdeling? Mijn oma zit daar ook...
San, ik zit met hetzelfde probleem. Als die a.s. ouder-voorlichtings-avond is, is mijn man waarschijnlijk nog aan het werk (is chauffeur) of komt niet thuis. Dus dan zou ik ook alleen moeten. Ik ga dan wel alleen, wil wel weten hoe het eraan toe gaat in het zh. Maar hopelijk kunnen allebei onze mannen op de geplande avond. Sybje, ik heb geen idee wat er allemaal in zo'n pakket zit. Jij wel? Dus ook matjes voor in je bed enzo, voor als je vruchtwater eruit komt? Oh, ik moet me maar eens in de bevalling gaan verdiepen... Weet er nog niet zoveel van. Beatrice en Ukkepuk, ik wilde dat ik samen met jullie kon zwemmen. Lijkt me veel gezelliger, want ik moet ook alleen. Was vast wel lachen geweest!
In het kraampakket zit kraamverband, een zeil voor het bed (alleen voor jouw kant) maar die kraakt en zweet vreselijk. flesje alcohol, navelklem, watten, onderleggers voor op bed (voor als je net bevallen bent, kun je met je blote kont op zitten),rol luiertape en wat nog meer.... En meestal wat kado's van de verzekering, ik had een luiertas, knuffeldoek en groeimeter.