November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @janny matjes idd , en kraamverband ( lees mega maandverband ) watjes en dat soort dingen , ik ga eerst nog even matjes en onderbroeken inslaan op mijn werk wnt er zitten never nooit genoeg in zo'n pakket .....

@beatrice : ik werk niet op de hoofdlocatie en niet met hele oude mensen .....
    moet nog even naar het zwemmen kijken ivm de BI

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Dan ben je stukken beter af.....had een lullig knuffel aapje (ik ben ondankbaar ik weet het)

3. Niet meer actief

@ Ukkepuk, met 23 weken hoef je je beebje nog niet elke dag te voelen.. vanaf 28/30 weken..

Maar mn beebje is wel weer aanwezig geweest vandaag :) gelukkig!

Gaan jullie allemaal zwangerschapsgym doen? Of...? Ik ga het namelijk niet doen...

4. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik ga naar zwangerschapsmendendieck. Het begint pas als ik met verlof ga en dat is voor mij wel zo handig omdat ik ook avonden werk en ik anders helemaal 's avonds niet meer op de bank kan hangen met mijn geliefde! ;)

Vanaf 11 augustus begint hier in de buurt ook weer zwangerschapszwemmen en daar wil ik misschien ook wel een kijkje nemen.

Ik denk eerlijk gezegd dat als je verder gezond van lijf en leden bent zo'n cursus niet perse noodzakelijk is, ken zat mensen die het zonder hebben gedaan. Ik wil het met name doen om toch ook "in mijn hoofd" vast een beetje met de bevalling bezig te zijn. En misschien nog wel belangrijker: het lijkt me leuk aan aantal andere moeders te leren kennen die in dezelfde fase zitten!

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Ik heb vorige week het kraampakket gehad, deze zit in een box die je uit kan vouwen tot speelkleed erg leuk en 2 kleine zwitsal zalfjes.

beatrice ik heb me hier ook opgegeven voor fit rondom de bevalling heb alleen nog niets gehoord dus ben benieuwd wanneer het begint.

Morgen weer een benauwde dag zeggen ze dames alvast succes.

Janny was wel gezellig geweest samen zwemmen met deze dikke buiken :)

Ik ben naar de ha geweest vandaag. had al een last van pijn onder mijn borst maar werd alleen maar erger en trekt door naar mijn rug dus dacht voor de zekerheid. Nou heb ik een gekneusde rib moet iets verkeerds hebben gedaan maar kan het zo niet bedenken alleen met behang trekken is het erger geworden dus nu oppassen met tillen gelukkig een weekje vrij maar volgende week weer aan de bak en werk in de kinderopvang dus ben benieuwd hoe dat gaat. Weet me eigen soms geen houding te geven alleen liggen is dan fijn.

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Lot: da's niet best! Gek he, dat je dan eigenlijk niet eens weer waardoor het is ontstaan!... Heb zelf zo ooit een verschoven nekwervel gehad (is ook nogal pijnlijk!), is tot op de dag van vandaag een onopgehelderd mysterie...

Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Zit zelf op zo'n 9 kg. Vind het best al heel wat, hoewel je het blijkbaar niet echt aan me afziet als ik anderen mag geloven. Benieuwd waar het eindigt...

7. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    ik heb wel weegschaal maar geen batterij haha.. arme ik dus ik weet het niet hoe ik zwaarder en weet het ook niet hoeveel ik aankomen gyncholoog controleert ook niet rare he..

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot ai dat klinkt pijnlijk zeg ! hoop voor je dat het snel over is ....

@jsztd : ik ga niet gymmen , manlief wil niet mee

9. Niet meer actief

syb dat had ik dus ook.. ik ben een alleenstaande mama en bij heel veel cursussen hier in de buurt worden de mannen er heel erg bij betrokken, dan voel ik me zo raar !
    En ook krijg ik ERG veel opmerkingen waarom ik ZO jong zwanger ben.. hmm ik ben niet gepland zwanger, maar vind 24 ook niet echt extreem jong ofzo.. Krijg echt vaak die opmerkingen van voorbijgangers!
    Vanmiddag ook weer, liep ik langs een terras en zei een man tegen zn vrouw (en dan net zo hard dat ik het ook kon horen)
    ""ooohh kijk dan daar, zo;n jong meisje met zo'n dikke babybuik""

Dan denk ik.. hallo ten eerste is dat MIJN ding, heb niet om jullie mening gevraagd (Zomaar? mensen die ik NIET ken?) en dan erbij ze doen net alsof ik 15 ben ofzo!

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ jsztd : ja irritant is dat he ? heb dan wel een partner maar ik ga mooi niet tussen die andere stellen zitten .......
    mij kijken ze ook wel vaak na maar dat komt naar mijn idee doordat ik echt mega dik lijk nu en niet zwanger

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Wij volgen in het ziekenhuis een cursus van 6 avonden (kennismaking, de arbeid, de bevalling, rondleiding, borstvoeding en de pasgeborene). Op 2 van deze avonden hebben we vooraf een uurtje met de kinesist (pufoefeningen, bekkenoefeningen, etc)! Ik heb al 4 avonden gehad, de laatste twee komen begin september. Ik doe verder niet aan zwangerschpasgym (al zou ik wel graag gaan zwemmen)...

12. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    nou zeg over die mensen denkt dat jij vijftien jaar oud of zo.. zo irriant dat kan ik me voorstellen maar had jij moeten zeggen. ik ben niet pubermeid maar wel vrouw van 24 jaar. dan zegt ie niks meer. maar ik begrijp jou het heel goed. zij weten niks gewoon.l

13. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    De cursus die ik ga volgen is echt alleen voor de mama's wat in mijn geval ook wel net zo handig is: mijn vriend spreekt geen nederlands, dus dat zou wat lastig worden. Je kan wel apart een extra avond aanvragen om samen met partner de nodige dingen door te nemen, maar weet nog niet of we dat aan doen.

En voor wat betreft mensen die je niet kent en die een mening hebben: volgens mij weet jij prima waar je mee bezig bent! Ik kan alleen maar respect hebben voor iemand die in een onverwachte situatie zo goed haar zaakjes op orde heeft!

14. 078mama

078mama Niet meer actief

@Lot Mijn vriendin heeft ook uit het niets een gekneusde rib gehad toen ze zwanger was. Haar HA dacht dat de baby haar daar een schop had gegeven. Dat gebeurt heel veel...

@Sybje Ik heb ook Bi maar het gaat nog best aardig in het water. En je doet ook wat je kunt doen. Er is niemand die daar gek van staat te kijken. Het is toch 1 klaag muur met al die buiken in het water ;)

Het was wel weer heerlijk om te zwemmen. Het koste wat moeite om me er toe te zetten maar als je eenmaal in het water ligt is het heerlijk. Je hebt het idee dat je niets doet maar toch voel je je buikspieren flink. Staat toch veel druk op...

Ik ga zo maar eens lekker naar bed. Maar weer een keer vroeg slapen....

Groetjes

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nou nou wat een gezellige drukte.
    Mijn ziekenhuisinschrijving is op de laatste woensdag van augustus en de rondleiding is tijdens de zwangerschapscursus (ik wacht overigens nog steeds op het verlossende telefoontje dat ik mag meedoen grrr).

Ik ga slapen. Trusten!

16. Niet meer actief

Weltrusten voor iedereen die slapen gaat...

En ja eigenlijk had ik zo moeten reageren... heb ook al heel vaak zo gereageerd (krijg de opmerking ECHT heel vaak te horen) en mensen kijken je dan ook echt aan van huh? hahaha

17. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Bedtijd! Ben normaal op woensdag lekker vrij, deze week helaas niet!...

18. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Daar ben ik weer, net terug van de borstvoedingsavond. Voor de dames die nog twijfelen: zo'n avond is best een aanrader!

@ Whabbit
    Ik ga ook mensendieck doen, woon je toevallig ook in D-H e.o.?

@ JsztD
    Weet je dat ik er nu pas achterkom dat je alleenstaand bent? Whaha, zeker ergens iets gemist, ik heb je toch al vaker gesproken hier op 't forum!

@Corien
    Niet zo ondankbaar dat je "maar" een aapje krijgt: ik krijg helemaal geen kraampakket :( .
    (hihi, nee hoor, 't is idd karig vergeleken met de anderen)

19. Niet meer actief

Haha San, weer iets geleerd vandaag :D
    ;)
    Ben in ieder geval wel al vanaf het begin af aan een niet bewuste (maar nu wel heeeeeeeel blije :D) alleenstaande mama..

Die borstvoedingsavond ja.. hmm.. twijfels twijfels! Had het ZO definitief voor mezelf dat ik flesvoeding ging geven en nu begin ik toch weer te twijfelen!

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je moet doen/proberen waar jij je goed bij voelt, ik bedoelde er niets borstvoedingsmaffiaans mee hoor ;)

Deel Deze Pagina