November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    We zitten ook weer in de groeispurt weken heb ik ergens gelezen. Ik heb ook veel last van krampen en gespannen buiken. Slaap er ook af en toe slecht van.

En ik hoor op het moment erg vaak dat mijn buik al zo groot is. Ben er zelf juist wel erg trots op, maar anderen denken dat ik straks ontplof...arme ik... ;)

@sybje: zolang je er ook heel veel wit bij gebruikt moet het kunnen volgens mij ja. Succes met overtuigen :)

2. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Wow, jullie zijn al helemaal klaar, leuk hoor! Alles erop en eraan :)

Krijg er de kriebels van, ik wil ook lekker alles in het kamertje klaar hebben staan...maar goed, we hebben ook nog wel ff de tijd.

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Margreet, dan woon je idd erg in de buurt, ga jij nog iets van zwangerschapsgym of yoga doen?

We hebben hier idd nog erg geluk zijn allen, geen erge dingen! Bij de april mama's waar ik vorig jaar bij zat, zijn alle kindjes (helaas op 1 na) allemaal gezond geboren, een paar wel te vroeg.

4. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Er moet nog een hoop gebeuren bij ons in huis, daarom wilde hij eerst de babykamer afmaken en dan verder met de rest. Hij wil eind september met alles klaar zijn.

Ik heb gister een tas vol met nieuwe babykleertjes gekregen van mn buren, alles zomerkleding maatje 62 - 68.... mn ukkie kan dus al gekleed 2009 de zomer in :D
    Hun ukkie is een maand geleden geboren en eer zij in deze kleertjes past is het winter en hebben ze er niets meer aan... en alles was ook nog eens mijn smaak kwa kleding...lief van ze

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    maxje: ja, zwangerschapsgym via KWV, start op 1 september. maar dat is gewoon in ede, ik neem aan dat jij wel ergens dichterbij terecht kan?
    en we gaan ook nog naar de voorlichtingsavond in de Gelderse Vallei op 16 (of 17?) sept. maar dat is vooral voor mijn man, ik heb zelf nl. een paar jaar op die afdeling gewerkt (is al wel weer 5 jaar geleden) en heb die voorlichtingen zelfs zelf wel gegeven. maar goed, voor mijn man ook wel prettig als hij een beetje weet hoe e.e.a eruit ziet, al hoop ik dat ik gewoon thuis mag bevallen.

wat goed dat sommigen van jullie al zover zijn met het kamertje! dat gaat hier nog wel even duren, maar moet zeggen dat ik me er ook totaal niet druk om kan maken. volgens mij is het straks zo gefixt, maar goed, wij gaan dan ook niet schilderen en behangen enzo. alles is neutraal (ecru) van kleur, we gaan het een beetje opleuken met accessoires en dan vind ik het wel prima

6. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    leuk ukkepuk!

Heeft iemand van jullie toevallig zegels van de sulana over, voor zo'n pop? hier hebben ze ze niet

7. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ik dacht dat maat 62-68 al voor baby's vanaf 1 maand was? Maat 54 is toch eigenlijk voor de eerste weken?

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Janny, dat ligt er maar net aan. Als je een zespondertje krijgt, dan duurt het echt nog wel een hele tijd voor hij/zij in 62/68 kan. En als 'ie begint met 9 pond dan gaat dat uiteraard sneller. Maar ik geloof dat ze 62/68 vaak best lang aan kunnen.

Uk: wat schattig dat je dat allemaal gekregen hebt!

Ik heb zelf vorige week bij de Zeeman nog uitermate leuk inkopen gedaan: ze hadden alle afgeprijsde artikelen voor de helft van het geld, dus toen had ik voor nog geen €7,50 maar liefst 10 stuks kleren (broekjes, jasje, shirts met lange mouwen en truien en vestje), zowel maat 56 als maat 68/74. Was echt helemaal vrolijk toen ik thuiskwam, want ik vind ze nog leuk ook! Ok, kwaliteit zal vast niet zo goed zijn als merkkleding, maar ach, hoe lang dragen ze het nou helemaal.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

@KersjeB Ik hoor ook heel de tijd dat mijn buik al zo groot is. Opzich vind ik het niet erg dat mijn buik al wat groter is maar ik vind het wel vervelend dat mensen het doen overkomen alsof dat niet normaal is ofzo. Waarom zou je iemand bewust onzeker willen maken? Beetje vaag... Ik heb gewoon een pens gekregen So What! ;) De meeste die dat zeggen hebben dat nu al zonder zwangerschap of wegen 25 kilo.

10. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    @ Beatrice, ik vind je buik niet extreem groot hoor, iedereen zijn buik is anders. Ik heb nog geen echt grote buik, maar wat niet is kan nog komen en merk nu weer dat ik in een groeispuurt zit.

@ margreet78, Ja dat is echt lief van ze. Ik heb zelf de ooievaar en een vlag gekregen voor als de kleine geboren wordt... Ik ga deze week maar even kadootjes voor die kleine van hun kopen... beter een goeide buur dan een verre vriend toch....
    Ik heb een paar weken geleden ook veel kleertjes bij de zeeman gekocht.. daar hadden ze echt leuke dingen he.

@ Janny Jansen, dat ligt er idd maar net aan hoe groot je ukkie is.

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik krijg hier alleen maar reacties van oohh wat heb je een toeter en wat ben je voor de rest dun ( langdurig braken heeft toch goed werk gedaan )
    en ik eet nu eigenlijk nog niet voor een meter .....nou ja mijn gyn heeft liever dat ik niet eet dan wel .....

ik heb een tijdje terug een tas vol kleertjes van een collega gekregen haar boy is in febr geboren en alles is maar 1 a 2 keer gedragen het gaat vooral om overslag rompertjes en truitjes ....alles is nog suikerschoon .....( was het nog wel een keer hoor ;) )

12. Niet meer actief

Stom he die opmerkingen "Jeetje, het lijkt wel of je al bijna moet bevallen!" :rolleyes: En ik moet eerlijk zeggen áltijd worden deze opmerkingen gemaakt door mensen die of a. Zwaar overgewicht hebben of b. Zwáár ondergewicht hebben.. :rolleyes:
    Ik ben hartstikke trots op mijn buik en vind hem zelf echt niet gigantisch.

13. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Hoi
    Wat is het vandaag weer warm he. Vannacht slecht geslapen. Had gisteravond zo'n pijn in bekken en rug dat ik eerst een potje moest janken. :cry: Heb wel besloten dat het zo niet kan en vanmorgen mijn baas ingelicht. Ik ga nog iets minder werken. Krijg meer diensten van 4 uur en een paar van 6 uur. Hopelijk gaat het dan beter. Maar eerst...
    Een weekje weg. Vrijdag gaan we een kleine week naar de ardenne, voor een deel met 2 vrienden. Heb er zo veel zin in. :D
    Vannacht om half 3 wakker. Weet niet of het kwam door de muziek van 2 deuren verder of door de baby. Maar ik voelde gelijk een flinke dreun van de kleine. Toen ik mijn hand er neerlegde voelde ik een flinke bult, leek het hoofdje wel te zijn. Het bleef stompen, dus mijn man wakker gemaakt. En geloof het of niet maar de kleine bleef bezig. Mijn man heeft hem/haar eindelijk gevoeld. Echt geweldig. :D
    Vanmorgen toen mijn wekker ging legde mijn man toevallig weer zijn hand op mijn buik, meer uit gewoonte dan iets anders.
    En onmiddelijk begon de kleine weer te schoppen.
    De kleine is sinds gister al erg actief, ik geniet hier erg van. Nu kan mijn man dat ook eindelijk doen.
    Volgens mij is de kleine een grote verbouwing aan het houden. :oops:

groetjes MarielleB

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Och ik heb ook last van die vervelende blikken, kijken ze eerst naar je buik en kijken ze je dan aan van ben je niet wat jong. Ik ben 25 maar zie er ook wel wat jonger uit. Maarja gelukkig weet ik beter :)

Ik ga de beeb ook steeds beter voelen ook aan de buitenkant. Gister legde me vriend zn hand op me buik en kreeg een enorme trap. Een week eerder voelde hij ook al een klein schopje maar nietzo duidelijk als nu. Komt denk ik doordat de placenta aan de voorkant zit maar vond het best lullig voor hem dat ie niks voelde.

Heb vandaag de 3d echo gehad. Helaas zat madame de hele tijd met dr hoofd in de placenta dus echt duidelijk was het niet jammer genoeg, alleen wat echo's dat je het aan de zijkant kan zien. Zal ze straks ff in mn album plaatsen.

15. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    hey hoi,

Nou mijn vriend heeft vorige week vrijdag het voor t eerst gevoeld...Elke keer als ik het hem wilde laten voelen (dat de kleine aan t schoppen was) en hij zn hand op mn buik legde, hield ons ukje weer op met schoppen. Afgelopen vrijdag was ik erg vroeg, en mijn vriend zat zich te concentreren op zn vingertoppen. Hij had t idee dat t daar moest komen, maar kwam flink hard onder zijn handpalm...hij was er even stil van. :D

16. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Ik heb weer een nieuwe buikfoto geplaatst

17. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    margreet; hier geven ze de gym niet meer via KWV, eerst wel, moet nu naar Barneveld of Ede.
    Voorlichting doen we niet, wil in Amersfoort bevallen, Ede was me niet zo goed bevallen de vorige keer.

ukkepuk, mooie buik hoor!

Ik kreeg gisster ook de vraag hoe lang nog, ik zei 3 maanden, had je die man moeten zien kijken, hihi.

Marielle, ook al slecht geslapen, irritant he!

18. Niet meer actief

Ukkepuk: Mooie buik! En al 27 weken, klinkt zoveel verder dan mijn 24 weken haha.
    Loesje: Wat jammer zeg dat je het gezichtje niet zo goed zag op de echo mag je nu ook terug komen om het nog eens te proberen? Ik hoorde dat ze dat soms wel doen..

Ik wil écht hartstikke hartstikke hártstikke graag gaan zwangerschapsgym/zwangerschapsyoga-en maar het werkt verdorie allemaal niet mee. Ik heb een papier van mijn VK gekregen met telefoonnummers er op ivm gym/yogalessen maar geen van de nummers neemt op. (Al de hele week niet..) Verder zou ik echt niet weten waar ik nog meer zou kunnen kijken, op de site van mijn kraamzorg staat er ook niets over. (Homecare..) En om nou de VK ervoor te bellen, ook weer zo overdreven..

19. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bij mij neemt die vrouw van de yoga ook niet op, heb de voicemail ingesproken.

Bij de Prenatal hebben ze nu bikini's en badpakken in de aanbieding, heb een hele leuke bikini voor 5 euro en een badpak, best een sexy exemplaar voor 10 euro!

20. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wel mooie foto's hoor loesjuh! grappig neusje heeft jullie uk

Deel Deze Pagina