Goedemorgen! Wat een hoop geklets weer. Janny ik stuur de suikerspin en de oliebol mét rozijntjes op hoor! Net wakker, vandaag wéér een heerlijke luie dag. 1 september start mijn studie weer dus ik geniet van mijn laatste vrije weken (Ik ga proberen nog 1 periode te halen) Ik merk dat ik de laatste dagen/weken best wel bezig ben met "Als het kleintje maar niet nu al (of veel te vroeg) geboren wordt". Weet iemand hoe het zit qua overlevingskans per week etc? Ik kan zó niet wachten tot ik eindelijk die 28 weken haal. Las iets over mannen die al kinderen hebben? Mijn vriend heeft vorig jaar voor het eerst een baby in zn armen gehad en vastgehouden. (Hij had zelfs nog nooit een pasgeboren baby gezien!) Was zo lief om naar te kijken. Hij had tot een paar maanden geleden ook geen flauw idee wat alles nou precies was. Hij noemde de commode een ledikant haha. Maar hij boekt vooruitgang hoor, hij is druk aan het lezen en leren. Ook heeft mijn zus kinderen (ook nog erg jong) dus daar heeft ie ook al even mee kunnen oefenen.
tipp, dat zie je het wel vanzelf he. Kersjeb wat een geweldig van de mamafiets. heel mooi dat wil ik het ook een haha.. ik zal ff kijken haha.. ja maar nog tien weken te gaan hebben bijna iedereen verlof. maar de tijd vliegt wel snel voorbij (zo hard vind je het ook he) alleen wel volhouden niks anders he. pfff eigenlijk heb ik wel makkelijk gepraat want ik werk niet he.
@tipp:komt vast goed! @whabbit: dat verhaal is vast iedereen bijgebleven, is een mooi gebaar! @kersje: wat leuk, zo'n mama-fiets, leuk om naar uit te kijken..ik zal daar ook een stiekem naar gaan kijken, lijkt mij zo leuk! @jaki: Ik kan gelukkig goed met zijn kindjes opschieten en ook met zijn ex-vrouw hebben wij een goed contact, ook omwille van de kinderen. Dat siert mijn man wel.. Het is afwachten hoe ze straks reageren als er een klein baby'tje bij komt, ik ga proberen ze er zoveel mogelijk bij te betrekken zodat ze zich niet aan de kant geschoven voelen..
Haha, ik was een tijdje geleden op kraamvisite en ik allemaal onhandig doen met dat kleintje in mijn armen.. en mijn man pakt het over met het grootste gemak van de wereld alsof hij nooit anders gedaan heeft! Daar stond ik wel even van te kijken
klein wonder. dat kan ik me voorstellen. dat jij niet kan wachten tot jij 28 weken te haal. maar ik vraag me af.. ik las ergens in de boek. dat dertig weken is compleet met baby. maar niet voor geboren natuurlijk. maar een van jullie zegt 28 weken. welke is echt zo 28 of 30 weken? marbo, natuurlijk komt wel goed hihi.
haha marbo, dat heeft mijn ventje ook precies hetzelfde want hij is al negen keer oom dat weet hij uit ervaring. soms zegt tegen mij geef mij maar een baby. ik wil heerlijk vastgehouden laaste tijd haha.. zo kijk ik ook zo gek met mijn ogen. haha..
@kleinwonder: leuk is dat he, als je man van alles probeert te leren en te doen! Ik kan d'r ook echt van genieten. Gisteren was mijn vader jarig en daar was mijn vriend heeeeeel druk bezig met mijn nichtje van anderhalf, echt zo gaaf om te zien! @jaki: ik ben ook echt superblij met die fiets. Tis ook niet zo'n dure, van Cortina, maar wel goed kwalitatief met alle garanties en zo. En werk, tja, ik heb nu ook makkelijk praten: 50% werken en ik doe alleen nog dingen intern, dus ik heb ook helemaal geen stress meer. Maar dat maakt wel dat ik nu ECHT goed kan genieten van mijn zwangerschap. Heerlijk! En jij zal daarentegen toch wel wat huishoudelijke taken willen/moeten doen. Dat heb ik dan weer niet: die doet mijn vent allemaal!
@Kleinwonder: dit staat al bij 24 weken! De kans is superklein op overleven, maar het KAN wel, elke dag die er nu bij komt is iets van 2% meer.. Ik vind het ook een eng idee, maar het stelt mij wel alvast een klein beetje gerust: "Baby's die nu al geboren worden hebben een kans om te overleven, maar hebben wel intensieve zorg nodig en hebben een lang verblijf in het ziekenhuis voor de boeg. Je baby is al goed gevormd, de meeste organen en lichaamsdelen hebben de goede proporties. Maar het is nog wel klein, en er zit nog maar heel weinig vet onder de huid. Je kan soms een stekend gevoel in je zij krijgen. Dit zijn de spieren van de baarmoeder die aan het uitrekken zijn. Je baby is 32 centimeter lang en weegt ongeveer 500 gram"
Goedemorgen allemaal! Ik heb hier op mijn werk afgesproken dat ik gewoon zelf aan moet geven hoe het gaat en dat ik het ook zelf een beetje moet beoordelen. 3 uur is gewoon het uiterste om te werken. Misschien is dit volgende week wel weer anders maar dat zie ik dan wel weer... Ik heb ook een tijd terug een mammafiets gekocht! Een knal gele van Halfords. Helemaal leuk. Het is wel even wennen omdat het stuur zo breed is! Voor ons beide is het ons eerste kindje. Wij zijn ook al 12,5 jaar bij elkaar dus het zou wel apart zijn als hij nog ergens anders een baby zou hebben . Ik heb niet echt angst dat ze nu al gaat komen maar heb wel heel sterk het idee dat ze rond week 37 gaat komen. Geen idee waarom maar dat zit nu eenmaal in mijn hoofd...
Kleinwonder: vanaf 26 weken is er "een kleine kans op overleving", na de 27e week is de overlevingkans al 85% en dat neemt natuurlijk per week toe. Ik heb dat ook wel hoor, dat idee: stel dat het nu geboren zou worden, wat dan... Maar aan de andere kant ook toch heel sterk het vertrouwen dat het allemaal goed gaat en de baby nog minstens 13 weken blijft zitten!
Marbo: Dat wist ik helemaal niet joh! Ik las overal alleen maar 'de 28 weken grens'. Voelt inderdaad al iets beter! De eerste 12 weken ben je bang dat het mis is, dan de angst voor die 20 weken echo en nu dit. Het is zo moeilijk om 'relaxed' zwanger te zijn Kersjeb: Ja, wat enorm schattig he! Ziet er ook zo vertederend uit als je een man met zo'n klein kindje ziet, geweldig.
kersjb, aach... mijn ventje doe wel af ent oe mee helpen haha. maar natuurlijk doe ik meeste. dat vind ik het ook niet erg. af ent oe is wel heerlijk om te doen vooral niet met warmte weer kan ik echt niet tegenop hoor. te warm voor. dus nu lekker kan ik gewoon in de gang met huishouden hihi.
With each week that passes from 24 weeks on the baby's chance of survival inproves drastically. Here are a few statistics: 21 weeks or less: 0% survival rate 22 weeks: 0-10% survival rate 23 weeks: 10-35% survival rate 24 weeks: 40-70% survival rate 25 weeks: 50-80% survival rate 26 weeks: 80-90% survival rate 27 weeks: greater than 90% survival rate However, just because a baby's chance of survivial is high it doesn't mean that the baby won't have complications and lifelong disabilities from the complications Completed weeks of gestation at birth Survival 21 weeks and less 0% 22 weeks <<1% 23 weeks 5-25% 24 weeks 40-60% 25 weeks 50-80% 26 weeks 80-90% 27 weeks >90% 30 weeks >95% 34 weeks >98% A babys chances for survival increases 3-4% per day between 23 and 24 weeks of gestation and about 2-3% per day between 24 and 26 weeks of gestation. After 26 weeks the rate of survival increase at a much slower rate because survival is high already.
@ Kersje Wat gaaf een mama fiets! Ik wil er straks ook 1 gaan kopen want ik heb ook hard een nieuwe fiets nodig de mijne zit vol roest haha ik fiets ook zooo graag haha @ Beatrice wat verveledn dat je niet meer hele dagen kan werken. Mag ik vragen waar je last van hebt. Ik loop al bij een fysiotherapeut voor rusklachten. Vanavond tijdens de APK bij de VK zal ik het ook eens aankaarten. Ik werk als vertegenwoordiger en zit dus heeel veel in de auto en met redelijk wat tillen en lopen.
@Wendy Ik heb ook BI. Aangezien ik veel zit gedurende mijn werk is het bijna niet te doen om nog veel te werken. Eigenlijk is 3 uur de max. Mijn Fysio vindt trouwens autorijden helemaal slecht voor je rug en bekken dus zij heeft ook aangegeven dat ik geen lange afstanden meer mag rijden. Ik denk dat als je het bij de vk aangeeft dat zij ook gelijk zal zeggen dat je minder moet gaan werken...