November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @kersje, bedankt voor je tip over het ´flipperen` met het zwemmen. Heb helemaal geen spierpijn!

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Lage rug klachten kunnen vanuit je bekken ontstaan maar kan ook Ischias zijn. Wat het ook is, zoveel kilometers per dag kunnen nooit goed voor je rug zijn. Het zou mij verbazen als de vk niet aangeeft dat je het rustiger aan moet gaan doen. Die lage rugklachten kunnen ook ontstaan doordat je je banden wilt ontlasten en dus je rug aan gaat spannen. Dan moet je ook meer onspannen dus het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer...

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja ik denk het ook maar ik vind het zo vervelend voor mijn baas en collega's als ik ze eerder alleen moet laten had jij dat gevoel niet?

4. Niet meer actief

Ik heb sinds een paar dagen ook rugklachten :(
    Ook onder in mijn rug, en echt langs mn ruggegraat.. Vooral 's avonds is het erg, en niets helpt.

Wendy: 200/400 km per dag rijden is wel heel erg veel als je last van je rug hebt hoor!

5. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja meid ik weet het! ik zal het vanavond ook evven met mijn VK over hebben. Maar ben zo bang dat het me op kantoor niet in dankt wordt afgenomen als ik minder zou moeten gaan werken :( Terwijl ik een hele lieve baas heb en hele lieve collega's. Maar het voelt een beetje als of je ze in de steek laat!

6. Niet meer actief

Snap dat je je daar rot over voelt maar je moet ook echt aan jezelf denken hoor. Beter nu iets rustiger aan doen en straks weer fit dan nu te lang doorgaan en straks door aanhoudende klachten je werk niet meer kunnen hervatten. Gewoon eerlijk zijn tegen je baas en collega's dat je je er erg rot over voelt en het gevoel hebt dat je ze in de steek laat maar dat het lichamelijk voor jou nu gewoon wat moeilijker wordt. Dat zullen ze (neem ik aan..) vast wel begrijpen.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik hoop dat je meer geluk hebt, want hier begrijpen ze het niet echt. Wettelijk heb ik recht op meer pauzes, maar er is altijd wel wat te doen waardoor ik die pauze bijna nooit kan nemen.
    Voel me nogal belachelijk hier. En als ik wat langer van mijn plaats ben krijg ik gelijk gezeik.
    Ik zal zo blij zijn als ik hier weg ben!

Dus als het niet gaat, echt minder gaan werken hoor.

8. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @wendy: daar hebben Beatrice en ik ook last van, dat gevoel, maar aan de andere kant is het nog 10x belangrijker dat jij en je beeb gezond en wel uit deze zwangerschap komen. Juist een lieve baas en collega's zouden begrip moeten hebben voor je situatie, dus voel je niet bezwaard.
    Ik heb 1,5 week geleden de handdoek in de ring moeten gooien. Ontzettend moeilijk, want niemand wil het 'opgeven'. En met name ook omdat ik helemaal niets meer kan doen in mijn eigen functie (ik moet goed bereikbaar zijn de hele dag en werk nu nog maar halve dagen), dus ik heb mijn eigen werk helemaal op moeten geven, werk alleen nog maar achter de schermen. Voor mijn baas ben ik dus feitelijk 100% afwezig, terwijl ik er nog wel 50% ben.
    Maar ja, dat is ook het risico van een werkgever en dat is nu juist waar je als werknemer voor verzekerd bent.

9. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Jullie hebben ook helemaal gelijk meiden. Ik moet het vanavond maar evne melden dan bij de VK en kijken wat hij zegt. Mijn baas is nog twee weken op vakantie maar mocht hetnodig zijn kan ik over 2 weken een keer met hem om de tafel gaan zitten.

Het is een geweldig bedrijf dus hoef eigenlijk niet bang te zijn maar toch ben ik het haha...Ik mag zelfs 1 dag minder gaan werken na de bevalling zonder dat ik er zelf om heb geraagd. Hij zei we willen je absoluut niet kwijt.
    Das wel een heerlijk gevoel.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Zoals Kersje al zei, wij hebben hier ook last van. We hebben er al aardig wat keren over gesproken en altijd komen we op hetzelfde uit. We kunnen er niets aan doen en moeten ons overgeven aan ons lichaam. Neemt niet weg dat als ik er over moet gaan praten dat mijn hart dan niet in mijn keel klopt en ik me verschrikkelijk schuldig voel als ik weg ga maar het kan gewoon niet anders. Mijn Fysio gaf aan dat als ik naar huis ga zodra ik pijn begin te voelen dat ik dan al niet goed bezig ben. Dat doe ik nu dus eigenlijk maar dan ben je al te ver gegaan. De vk gaf ook aan dat we een keuze hebben gemaakt ongeveer 6 maanden geleden dat werk niet meer nummer 1 is en deze keuze moeten we nu gaan uitvoeren...

11. 078mama

078mama Niet meer actief

@Chebu Als je werk zo'n instelling heeft is het vragen om een soort gelijke instelling terug. Heel fout! Zodra je groot aandeelhouder bent mag je verwachten dat je je werk op nummer 1 hebt staan. Je moet gewoon op je strepen gaan staan en anders overleg voeren met de arbo. Ik ben normaal nooit zo stellig in dit soort dingen en zoek altijd de werkgevers kant op maar je kan het ook overdrijven...

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve woorden meiden! daar heb ik echt heel veel aan. Zo merk ik dat ik niet de enige ben met dat gevoel en dat hoe moeilijk het ook is ik er gewoon over moet gaan praten!

Helaas moet ik nu even naar kantoor. 100km heen en 100 km terug ;) en dan ben ik erweer:)

Dikke knuffel en tot straks!

13. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goed plan wendy! En zeker een fijn gevoel dat ze je niet kwijt willen! Als je dit soort dingen goed overlegd met je baas, dan valt overal wel een mouw aan te passen. Misschien dat je een paar 'ver-weg' klanten bijvoorbeeld aan een collega kunt overlaten, zodat je niet zo ver hoeft te rijden en ook wat werk kwijt bent.

@chebu: ik zou me lekker helemaal niks van iemand aantrekken, ook al is dat moeilijk. Het gaat om jou en ze moeten je klachten serieus nemen. Vreemd dat daar niet om gedacht wordt. En die pauzes dus ook gewoon blijven nemen, anders moet je je straks helemaal ziek melden. Kun je er niet nog een keer over praten met een leidinggevende of iemand van P&O? (ik weet niet wat voor werk je doet..?)

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik ben ook erg blij dat we morgen de magische 28 weken grens hebben bereikt. Al was het bericht afgelopen zaterdag bij de pretecho dat ons kindje met alles 2 weken voorloopt (dus ook met gewicht) ook al een hele gerust stelling.

Als het nu geboren zou worden heeft het best al hele goede kansen :D

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi meiden,

zo jullie hebben weer veel afgekletst, hihihihi.

Tegen mij zeiden ze precies het zelfde over de overlevingskans van de baby als het nu geboren zou worden. Het geeft toch ook wel een gerust gevoel dat als er nu iets gebeurd dat ze ook alles voor de baby doen.

Hier is het rustig, de blaasontstekking is weer onder controle dus hoef niet meer elke 5 minuten naar het toilet.
    Vanavond krijg ik een hoop mensen over de vloer. Mijn broer en zijn vriendin zijn 12,5 jaar bij elkaar en geven zaterdag een groot feest. Wij zijn bezig met een stukje wat we gaan voordragen en dat gaan we vanavond oefenen. Hartstikke leuk om nou eindelijk mijn broer eens terug te kunnen pakken, hij doet het normaal gesproken altijd bij een ander en nou is hij aan de beurt.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik weet het.
    Ik werk op de afdeling reisburo's bij een vliegmaatschappij. Bijna de hele dag zitten, faxen bewerken en telefoon.
    Heb ook na verloop van tijd rugpijn, maar goed, ik zal nog wel even doorbijten. Heb het al diverse keren aangekaart. Ik kom straks toch niet meer terug.

17. 078mama

078mama Niet meer actief

@Chebu Als je Vk je niet serieus neemt dan zou ik toch even bij de HA gaan praten. Dit kan toch echt niet hoor. En helemaal niet bij een baan waar je geen binding meer mee hebt. Dat is het gewoon niet waard!

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Beatrice, bedankt voor je raad. Heb zowaar net pauze gekregen.
    De gyn is op vakantie net als de huisarts. Maar ik moet dondag naar een vervanger. Eens kijken wat hij zegt (een mannelijke gyn, daar moet ik wel even aan wennen!)

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Heb vakantie en dus tijd 8)

Heb foto's in mijn album gezet (trouwen, ons huis en paar van onze beesten)

20. 078mama

078mama Niet meer actief

@Chebu Vaak zijn mannen veel begrijpender. Vrouwen onder elkaar is toch vaak een beetje van het "doorduwen"...

Deel Deze Pagina