November 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Zonnebeertje, Feb 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goeiemiddag meiden!

Dat was weer voor het eerst een half dagje werken. Heb even het geluk dat ik straks naar de gyn moet voor een controle en een echo, kon dus mooi op tijd weg. Het viel wel mee, zo weer voor het eerst op school te zijn. Even lekker bijkletsen met collega's na 6 weken.

Jullie hebben wel weer veel gekletst. Ik zal even kijken of ik nog op bepaalde dingen kan reageren.

@San: Die buien van verveling maar niks willen heb ik eigenlijk elke dag wel. Het liefst lig ik de hele dag op de bank met m'n handen op m'n buik te genieten van het getrappel. Maar ja, helaas kan dat niet.
    En het is inderdaad een mooi verhaal van die ex-vrouw en jou. Leuk dat het zo is gelopen.

@Corien: Ik zou dat echt niet kunnen, zo'n verhuizing voor de boeg, ongeveer tegelijk met de bevalling. Ik ben juist iemand die de boel onder controle moet hebben, die moet weten waar die aan toe is en die alles ruim op tijd klaar moet hebben. Anders zou ik helemaal gek worden. Petje af voor jou! En ik zie net je nieuwe foto's. Leuk stel zijn jullie! En jullie huis wordt ook al heel mooi! Lijkt me heerlijk dat alles helemaal nieuw is.

@Jaki: Wat fijn dat het kamertje helemaal klaar is! Leuk om de laatste dingetjes nog te doen he? Kan je lekker bezig met inrichten en aankleden. Ohw, ik wilde dat wij al zo ver waren... Veel plezier!

@Whabbit: Hihi, dat is nog wel een gepuzzel met de naam voor jullie met al jullie achtergronden. Maar er is zoveel keus, jullie komen er vast wel uit. Wel leuk om te doen he? En dat verhaal van het jongetje kan ik mij nog heel goed herinneren. Vind het ook een mooi idee van jullie om misschien zijn naam te gebruiken. Heel sympathiek.

@Wendy: Oei, dat klinkt niet best met je rug. Inderdaad even goed overleggen met je vk en je werk hoe je jezelf het minst kunt belasten. Het lijkt mij erg pijnlijk allemaal.

@Tipp: Al weer gehamsterd met eten? Hihi. Ja, dat is echt niet fijn om lang nuchter te moeten zijn. Had je geen last dat je ervan moest overgeven? Dat heb ik als ik heel lang niet mag/kan eten. Hopelijk krijg je woensdag een goede uitslag, maar volgens mij ga je daar al van uit.

@Kersje: Ik ben heel blij voor je dat je optimaal kunt genieten nu en dat je werk geen belemmering/last meer is. Dat heb je ook wel verdiend na die tegenslag met je BI. Hoe gaat het daar nu mee? Wordt het al wat handelbaarder? En een hele mooie mama-fiets heb je gekocht! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent! Nu nog een mama-motor met kinderstoeltje in de zijspan? Hihi.

@Kleinwonder: Was de suikerspin en de oliebol alweer vergeten, maar nu ik het weer lees krijg ik er weer zin in! Waar blijft de postbode?
    Die angst van jou over vroeggeboorte is wel een beetje normaal lijkt mij hoor. Ik heb zelf het tegenovergestelde (dat ons kleintje dus veel te laat komt), maar gelukkig ben je al over de 24 weken. Het risico wordt steeds kleiner. En je hebt nog geen voortekenen toch?
    Verder heb ik mijn man nog nooit met een babytje in zijn armen gezien, maar het lijkt mij enorm schattig en vertederend.

@Chebu: Rottig dat ze je niet echt serieus nemen op je werk. Dan durf je toch al bijna niks meer te zeggen? Ik weet dat het lastig is, maar wel voor jezelf opkomen hoor! Jij en je kleintje zijn nu even het belangrijkst! En ik heb alleen nog maar mannelijke gyn's gehad (2). Ben er erg tevreden over.

@Conny: Gelukkig is de blaasontsteking zo goed als over! Kan je daar weer opgelucht over ademhalen. Hoe gaat het met het hartje van jullie kleintje? Is daar al weer naar gekeken? En veel plezier met de voorbereidingen voor zaterdag!

Nou, het is inmiddels tijd om naar de gyn te gaan. Als ik terug ben laat ik jullie wel weten hoe het was. Tot straks!

2. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    @janny: fijn dat de ochtend meeviel, hopelijk kun je die 10 weken nog ff goed doorkomen dan! Let us know hoe het was bij de gyn en de echo idd!
    Ik ben sinds de therapie uit mijn neerwaartse spiraal gekomen vwb de BI. Ik kan er goed mee omgaan nu en zolang ik er bewust mee bezig kan zijn gaat het aardig, alhoewel ik ook nog steeds wel nachten heb dat ik blijf janken van de pijn. Het gaat ook niet meer minder worden, maar goed, als het maar handelbaar blijft.
    Die zijspan ziet mijn vriend idd helemaal zitten, haha! Nou had hij weer bedacht dat we dan volgend jaar alsnog op motorvakantie gaan met zijspan EN aanhanger voor de vouwtent, ik heb hem maar ff heel hard uitgelachen :)

Ik heb ook mijn eerste incontinentie klacht gehad overigens gisteren. Liep er gewoon zo uit... Zijn er meer die hier last van hebben? Ik hoop dat het bij die ene keer blijft, alhoewel bekkenbodemproblemen ook wel weer bij de BI kunnen horen...volgende week maar ff aan de therapeute vragen.

3. 078mama

078mama Niet meer actief

@Kersje Jeetje dat is wel heel vervelend! Ik heb die klachten nog niet gehad maar ik kan me voorstellen dat je wel even raar stond te kijken... Succes ermee!

4. Niet meer actief

Ik heb dit vorige week gehad, tenminste dat denk ik.
    Ik liep even snel in een jurkje naar de AH en voelde ineens iets stromen.. Het was niet gigantisch veel, een paar flinke druppen zeg maar, maar ik heb toch het gevoel dat het urine was en geen afscheiding. Schaamde me er wel een beetje voor, is dit normaal tijdens de zwangerschap?

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    kersje en kleinwonder, ik heb hier al een tijde last van. Heb het met mijn gyn overlegt en hij zegt dat het door de zwangerschap kan komen. Op dit moment voel ik ook dat de kleine echt tegen mijn blaas aanzit. Ze kunnen er niets aan doen, ja 1 ding hahaha bevallen ;)

janny, morgen moet ik weer voor controle en dan krijg ik gelijk weer een nieuwe ecg om het hartje te controleren. Best spannend, ik hoop echt dat het morgen goed is.

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    ik heb het ook ,maar niet spontaan, bij mij "drupt het weg" als ik nies. En helaas ben ik allergisch voor van alles en nog wat en nies dus nog al eens :(

7. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    Dank voor de info conny, ik had ook nog dit topic gevonden:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/about ... highlight=

Dacht idd al dat het iets met de bekkenbodemspieren te maken had en mijn therapeute behandeld voor die problemen ook, dus dan vraag ik het haar gewoon ook nog even, misschien dat ze me nog wat oefeningen kan geven.

Spannende dag dan morgen conny! Ik zal voor jullie duimen in ieder geval!

8. Niet meer actief

Ja ik moet zeggen ik voel ook echt dat de kleine tegen mijn blaas aan zit, dus misschien dat dit ook wel de oorzaak is haha.

Wel grappig, vooral als ik (zoals nu) achter de pc zit dan voel ik de kleine heel lief rond trappelen. Niet hard schoppen maar gewoon heel lief bewegen. :D

9. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Zo, daar ben ik weer! Was weer een snel bezoek met een echo van 5 minuutjes. Ons kleintje was aan het slapen. Voelde en zag helemaal niks bewegen, is wel saai, haha. Alles was verder goed. Had ik voorheen bij de vorige echo's nog een groei-achterstand van een week, inmiddels heeft het kleintje er 5 daagjes bij gesnoept en is de groei-achterstand nu nog maar 2 dagen. Dat scheelt weer, alhoewel het helemaal niks zegt en het niks uitmaakt eigenlijk. Alles was verder goed. Bloeddruk 100/50 dus dat was ook weer prima. Wel begon de gyn nu al over de bevallig (zo, dat komt dichtbij!). Hij zag tot nu toe niet in waarom ze geen 'normale' bevalling gingen proberen. Aangezien mijn voorgeschiedenis nogal indrukwekkend is, was dit toch wel een zorg mbt mijzelf. Maar zoals het nu lijkt, gaat alles voorspoedig en normaal. Wel moet ik alsnog in het zh bevallen, maar dat vind ik helemaal prima. Doe ik ook liever. Zolang het maar niet weer een keizersnee wordt.

10. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Kersje: Ik zie het al helemaal voor me, jullie met z'n 3tjes op de motor, babytje met een baby-helmpje op in de zijspan en je man een aanhanger erachter... Haha. Zal wel een leuk gezicht zijn.
    En wat betreft je BI, fijn dat je er wat beter mee om kunt gaan, ondanks dat de pijn vaak wel hevig blijft. Ik vind het knap dat je uit die spiraal bent gekomen en er nog wel positief onder blijft. Het lijkt me niet niks, ook voor de andere meiden die hier last van hebben.

Over urine-verlies: heb het nog maar 1x gehad gelukkig, maar je voelt je echt wel genant op dat moment. Je hoort wel dat meerdere zwangere vrouwen hier last van hebben, dus het zal wel normaal zijn. Ik moet wel vaker naar de wc, nog steeds, en dan komt er nooit zo heel veel uit, terwijl mijn blaas dan wel op knappen staat.

@Conny, heel veel succes dan morgen. Hoop echt (en duim ook) dat alles er nog iets gunstiger uitziet dan de vorige keer. Moet er wel steeds aan denken.

11. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    Fijn dat alles weer goed was Janny!
    Heb jij al een keizersnee gehad dan? Was je EUG zover al dan joh? En was dat zo erg?

Mijn schoonzusje heeft ook zowel KS als gewone bevalling gehad bij d'r twee kids en die prefereert toch een KS, tis toch voor iedereen anders denk ik.

Goed, ik ga fijn naar huis, ff weer liggen en bijslapen en dan mijn Mama-bike halen, whiehoe!

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ja, in november was die keizernsee noodzakelijk. Laproscopisch konden ze er niet bijkomen omdat ik al littekenweefsel in mijn buik had van eerdere operaties. En in die keizersnee zat 5 dagen later (als complicatie op die EUG) een vleesetende bacterie waardoor ze een gat in mijn buik moesten snijden ter grootte van anderhalve pak melk. Is een heel verhaal, heb een maand in het zh gelegen en 3 maanden aan een VAC-therapie-pomp.
    Daarom ben ik zo bang geworden voor een keizersnee, omdat die complicatie zo ernstig was dat ik 2x bijna dood was. Klinkt heel erg, maar dat was het ook, terwijl ik het toen niet in de gaten had.

Heb wel foto's van dat gat in mijn buik en die vleesetende bacterie. Als iemand ze wil zien, moet ie mij maar even pb-en. Het zijn geen smakelijke foto's. Ik vergelijk dat gat altijd met een haaiebek zonder tanden.

Weltrusten trouwens, en veel plezier met het halen van je stoere, nieuwe, tweewieler!

13. GerdienD

GerdienD Actief lid

Feb 28, 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    @wendy, snap dat je je zorgen maakt om je werk...maar je moet toch echt om jezelf gaan denken hoor meid!
    Ook al zit ik eigenlijk met hetzelfde probleem...moet 40 km rijden om op mn werk te komen en dus ook 40 terug..en zit de hele dag achter een bureau. Das niet echt een pretje met zwangerschapsischias. Dus morgen wil ik met de vk overleggen of ik naar de fysio kan ofzo...zit momenteel toch in de ziektewet ivm zware blaasontsteking. Gaat gelukkig weer stuk beter! hopelijk hoor ik morgen dat t over is.

14. Niet meer actief

Jeetje Janny dat moet enorm schrikken zijn geweest. Snap helemaal dat je nu best angst heb voor een keizersnede!

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik visualiseer altijd alles dus denk dat ik zo even een half uurtje langer moet uittrekken om in slaap te komen... Doe mij maar een gewone bevalling als ik dat zo hoor. Niet dat je kan kiezen maar oke...

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Janny, jeetje, wat een verhaal zeg. Daar ben ik echt wel van onder de indruk!
    Kan me voorstellen dat je tegen een keizersnee op ziet.

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ja, Kleinwonder, dat was inderdaad schrikken. Maar dan pas een week na het hele gebeuren, want ik was zover heen dat ik op dat moment niet besefte wat er allemaal aan de hand was. Voor mijn omgeving was het toen veel ingrijpender eigenlijk. Die hebben echt angsten uitgestaan.

Beatrice, sorry voor als je nu niet in slaap kan komen. Was niet m'n bedoeling.
    Enneh, ik had ook liever een normale bevalling gehad, maar was op dat moment 12 weken zwanger en het kindje groeide buiten de baarmoeder (BBZ = EUG). Het vruchtje moest dus verwijderd worden.
    Het was gewoon stomme pech dat die vleesetende bacterie bij mij in de keizersnee ging zitten.

Chebu, dat is het enige waar ik tegenop zie. Niet tegen de bevalling zelf, maar voor als ik weer een keizersnee moet. Natuurlijk is er een kans van 1 op een miljoen dat zoiets weer gebeurd, maar ik moet er niet aan denken!

18. 078mama

078mama Niet meer actief

oo ik wist niet dat EUG dat betekende... Heel bizar allemaal! Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn.

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Op mijn hyves kan je trouwens mijn blogs lezen van de ziekenhuisperiode t/m het herstel thuis. Moet je even op 'blogs' klikken en naar beneden scrollen. Daar zie je het verhaal hoe ik het op dat moment beleefde. Misschien doet deze link het wel.
    http://jannyjansenbroekman.hyves.nl/blog/

En Beatrice, als je er meer over wilt weten, kan je wel gaan surfen op het internet. Als je zoekt op EUG of buitenbaarmoederlijke zwangerschap, kan je heel veel info vinden.

20. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ah EUG is BBZ? Dat is heftig! Dat wist ik helemaal niet! En dan ook nog zo'n bacterie erin!

Share This Page