November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    jeetje Janny dat klinkt echt mega heftig!
    Ik wist niet dat je een bbz hebt gehad ( of heb daar overheen gelezen).

Kan me inderdaad ook erg goed voorstellen dat je liever geen keizersnede meer wilt meemaken.

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ohw, sorry, wist niet dat jullie niet wisten dat dat hetzelfde was. De term EUG gebruiken ze veel in het zh, de term BBZ komt meer op fora voor. Vandaar.
    In mijn onderschrift staat ook EUG, maar dat is dan misschien niet zo duidelijk?
    Volgens mij had ik er ooit wel eens wat over geschreven hier, maar dat is vast al heel lang geleden. Helemaal niet gek dat je het dus niet weet, hier wordt ook heel veel verteld. Ik kan ook niet alles onthouden, dus ik neem niemand iets kwalijk hoor.

Het was inderdaad naast lichamelijk zwaar ook psychisch heel zwaar, omdat we al 3 jaar probeerden zwanger te raken. We waren dan ook uberblij toen de test een positieve uitslag gaf. We wisten niet wat we hoorden toen het mis bleek te zijn. Dan lijkt het echt of de hele wereld vergaat. Dat was de eerste grote klap. De tweede kwam er dus een kleine week achteraan.

Maar nu zijn we er weer helemaal bovenop hoor. We zijn ontzettend gelukkig nu we opnieuw zwanger zijn en ditmaal alles goed blijkt te zijn. We hebben het voorgaande 'een plekje weten te geven' en kijken positief naar de toekomst. Lichamelijk ben ik zo goed mogelijk (en sneller dan verwacht) weer hersteld. Tja, je maakt zo wat mee, maar je leert er ook heel wat van. Het was een drama, maar nu schijnt de zon volop!

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Aan Janny: dikke knuffel!

4. Niet meer actief

Ook vanuit hier een dikke knuffel voor Janny!

En we gaan nu gewoon keihard duimen voor een heerlijke vaginale bevalling ;)

5. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Jeetje Janny wat een verhaal zeg!

Er was iemand met een mooie 3D echo, weet alleen niet meer wie. Ik hoop dat ik ook zo'n mooie echo krijg de 29e.

Verder is het echt te veel om terug te lezen (en te onthouden), sorry

Als jullie het niet erg vinden dan nu even een ego berichtje:

Ik heb sinds een paar dagen flink last van maagzuur gekregen en drukpijn op mijn maag (voel ik bij bukken e.d.) Ik ben naar de huiarts geweest en kreeg medicijnen voorgeschreven. ik vroeg nog voor de zekerheid of dit kon tijdens zwangerschap en toen zei ze bijdehand:"anders had ik het niet voorgeschreven"(sorry hoor)
    Kom ik bij de apotheek en gaan ze daar ineens moeilijk over doen. Het is niet hun eerste keus tijdens zwangerschap en de effecten op de baby zijn niet voldoende bekend. Heb uitgelegd waarom ik het heb gekregen en toen was de apotheker al meer begripvol en vertelde zelfs dat premature reflux baby's het krijgen en dat ik het wel kon gebruiken. Heb eerst de vk maar gebeld, want ik durfde het niet meer te gebruiken. Gelukkig stelde zij me gerust door te melden dat ze wek vertrouwde wat de dokter heeft voorgeschreven......Hoe krijg je een zwangere in de stress....

Voel nu sinds een paar dagen ook schopjes tegen mijn stuitje, gek gevoel. Nog steeds geen schopjes boven in en ook niet heel erg hard. Kind is, met uitzonderingen hier en daar, best rustig. Herkent iemand dit. Placenta ligt aan de zijkant en dus niet voor.

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Mooie foto's! :D

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Je hebt gelijk hoor meid! En sinds vanmiddag straalt de pijn door naar mijn linker bil en lies zo vervelend pffff.... Ik zal het maar echt aankaarten vanavond bij de vk. ik laat jullie wel weten hoe het is afgelopen.

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dank jullie wel meiden! En nu maar weer over op andere onderwerpen. Het voelt zo ego om te praten over hetgeen wat gebeurd is. Dus einde onderwerp... hihi.

Hey spotlight! Geeft niks hoor, van je berichtje. Kan me goed voorstellen dat je hier enorm door ging twijfelen. En ik vind het goed dat je voor de zekerheid vraagt of zo'n medicijn kwaad kan of niet. Raar dat zo'n huisarts dan zo reageert. Is het medicijn trouwens Nexium?
    Heb ook regelmatig schopjes bij mijn achterwerk in de buurt. Voelt vreemd he? Net alsof je daar lucht hebt zitten ofzo...

Wendy, dus de pijn wordt alleen maar erger? Goed dat je vanavond naar de vk moet en dat je dit gaat aangeven. Hopelijk heeft zij tips voor je.

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hee meiden, wat een geklets zeg... ;)

Mijn moeder nam me vandaag onverwacht mee uit shoppen. Een leuke broek gekocht en van mijn moeder een schattig jasje en boxpakje voor de kleine gekregen :D

10. Niet meer actief

Tipp: Schattig he al die babykleertjes! Mijn moeder kan het ook niet laten om voor de kleine te shoppen, terwijl we al zo ontzettend veel hebben haha.

Janny: Grappig he die schopjes, ik dacht laatst wat borrelt er daar toch zo in mn kont? :oops: haha later besefte ik dat het de kleine was die rond mn kont/ruggegraat zat te schoppen haha

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    dit is eigenlijk op wat rompertjes na het eerste aan kleertjes dat ik in huis heb :oops:

12. 078mama

078mama Niet meer actief

@Spotlight Mijn placenta lag ook meer aan de zijkant dan aan de voorkant maar bij de pretecho afgelopen week was de placnta helemaal mee gegroeid naar voren. Daarom voel ik ook een stuk minder dan andere...

Ik heb net weer even lekker geslapen. Ik voel me weer aardig het vrouwtje maar iedere keer als ik wakker word heb ik de laatste dagen een harde buik. Hebben jullie dit ook?

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    uhm... nee...vreemd...

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Vind ik ook... Maar het doet geen pijn ofzo

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    misschien in een vreemde houding gelegen?

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik lig eigenlijk altijd hetzelfde. Op mijn linker of rechter zij met mijn kussen tussen mijn knieen. Lijkt me toch geen verkeerde houding. Moet ik mijn kussen onder mijn buik gaan doen ofzo?

17. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Pff jullie zijn echt niet bij de houden, wordt zoveel geschreven. Heb geen fut om alles terug te lezen.

Ik moest vandaag en morgen nog de hele dag werken, vanaf woensdag ga ik 6 uur per dag werken, toch 2 uurtjes minder, kijken hoe dat gaat.

Wij gaan donderdag avond met mn schoonouders de box uitzoeken.

@ Beatrice, ik slaap ook altijd op mn linker of rechterzij en sinds kort ook met een voedingskussen tussen mn benen. De fysio zei dat dat een goede houding was, dus lijkt me niet dat je daar harde buiken van krijgt. Zijn het niet gespannen buiken, daar heb ik ook wel last van als ik mn bed uitkom..
    Morgen weer zwemmen ?

@Kleinwonder, mn moeder heeft ook al aardig wat kleertjes gekocht voor de kleine, daar zijn oma's toch voor ;) laat ze ze maar lekker verwennen toch..

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik slaap ook op mijn linkerzij met een voedingskussen tussen mijn benen... Heerlijk... nooit last van...

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Misschien voelt het inderdaad meer gespannen aan. Lastig te beoordelen.

Ik denk dat ik morgen ga zwemmen. Als het goed is komen de meubels morgen dus ik kijk even of we 's avonds al aan de bak gaan. Mijn man kennende heeft hij liever dat ik dan ga zwemmen zodat hij het rustig zelf kan doen. Vindt hij ook wel leuk denk ik. Ik laat het morgen ff weten!

20. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    O leuk de meubels van de babykamer... spannend.
    Ik hoor het wel.

Deel Deze Pagina