November 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Zonnebeertje, Feb 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    @ Sybje, ik vind het maar een slechte zaak dat je gene info hebt meegekregen en vind het groot gelijk dat je erachteraan gaat! Gaat niet allee n maar om jouw gezondheid maar natuurlijk ook van je kleintje.

Op internet is er vast veel over terug te lezen, dus misschien kan je daar wat info krijgen over hoe je je beter kan voelen.

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Sybje, dat is inderdaad geen goeie zaak dat ze je niet geinformeerd hebben. Ik zou er inderdaad achteraan gaan.
    Het is wel zo dat ik ook gemerkt heb dat bij een gyn eigenlijk geen tijd voor vragen is. Het gaat aan de lopende band. Bij een VK heb je volgens mij veel meer aanspraak.
    Jammer vind ik dat.

3. Jaki

Jaki Bekend lid

Apr 17, 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    goedemorgen iedereen,

lekker zoveel kleten hadden jullie gisteren haha..

we hebben gisteren eindelijk een gordijnstof voor de babykamer gevonden:D hihi mijn schoonmoeder gaat maken en

gisteravond onverwacht naar ht ziekenhuis omdat mijn vagina zo zeer en kon zelden niet zo goed lopen moeilijk. maar ik dacht misschien blaasonsteking en zovoort. en zij hebben ctg ff gekeken en urnie laten test gedaanen zij hebben gelijk onderzocht. na uurtje was alles goed gegaan met urnie en ctg. gelukkig maar bleekt dat mijne bot bij onderbuik ergens is zacht as dinsdag heb ik afspraak met gycnoloog en gaat met overleggen over fysiotherapie ik moet veel bewegen pff slapen is wel goed maar alleen draaien is toch vermoeiend pijn en uit bed kmen ook pijn pff maar ik moet veel lopen en bewegen dus ik hoop dat snel weer over is.

oja vandaag 28 weken hoera... gehaald. hihi..

de rest weet ik het nit meer wat erover jullie hadden
    ja ik hoop het ook dat zoveel medaille voor nederland. ben ook benieuwd:D hihi

4. Niet meer actief

Wat een hoop geklets hier :) Kon niet alles meer terug lezen hoor. Meiden met een mijlpaal: gefeliciteerd!

Las iets over beatrice en haar cursus? Als het je echt zoveel pijn/moeite doet dan zou ik toch eens na gaan of dat het wel waard is? Misschiendat het voor jou een beetje aangepast kan worden? Zoveel pijn na de cursus is ook weer niet de bedoeling denk ik. :)

Hier net even langs de VK geweest omdat ik steeds maar duizelig ben etc. (Heb bij alle controles al een lage bloeddruk) Maar vanochtend was mn bloeddruk toch wel echt op zn laagst: 95/45 en daarna 95/50. Niet erg maar ik moet wel voorzichtig zijn (ivm flauwvallen) en wat meer zout nemen.

5. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    Morning meiden!

Ik heb ook weer een heel beroerde nacht achter de rug. Wederom liggen janken van de pijn en vanmorgen eindelijk in slaap gevallen en nu gaat het weer aardig. Toch maar ff naar mijn werk gegaan, thuis werd ik ook gek en mijn vriend ook van mij :)

Doe jij ook ff rustig aan Beatrice? Ik ben nu ook wel wat huiverig aan het worden voor die cursus. We gaan het wel proberen, maar als het een groot matjes festijn wordt, dan ga ik toch vragen om privéles bij mij thuis of zo. Geloof dat dat ook tot de mogelijkheden behoort. Hoeveel lessen moet jij nog?

@sybje: ik zou er idd toch nog ff extra achteraan gaan. Ik heb zelf met mijn BI gemerkt dat info opzoeken op internet toch ook niet echt de input geeft die je nodig hebt, omdat iedereen wat anders zegt. Of mss kun je wat vragen stellen aan de VK hier op het forum?

@chebu: bij mijn VK is er ook erg weinig tijd hoor, dat gaat ook aan de lopende band en als ze dan al uitloop heeft zit ze echt op het puntje van d'r stoel om mij weer zsm weg te hebben. Ik zal eens ff kijken hoe het morgen bevalt en als ik dan weer zo weggekeken wordt ga ik er wat van zeggen.

@noaatje: dat is wel erg asociaal, maar dat zijn van die types waar je vooral lekker boven moet blijven staan. Lekker laten gaan dus!

Goed, ik ga hier dus nog ff wat doen en dan kom ik straks thuis en heeft mijn vent als het goed is de babykamer vloer erin gelegd, jippie :)

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    meiden, gefeliciteerd met de mijlpalen!

Ik kom net bij de tandarts vandaan en eventjes wat tips:
    - tandvleesontsteking is normaal, komt door de hormonen. Je kunt er echter wel wat aan doen. Elke dag met een tandenstoker het tandplak weghalen. Doet even zeer, maar als je het 2 weken volhoudt gaat de ontsteking over.
    - tandartsbezoek tijdens je zwangerschap is heel erg belangrijk. Mondhygiene is namelijk niet alleen belangrijk voor jou, maar ook voor je kindje.
    - probeer echt (ondanks bloedend tandvlees etc) 2x per dag 2 min te poetsen. En na afloop spoelen met een mondspoeling is ook erg goed!
    - vanaf 2 jaar kun je je kindje meenemen.

Nou dat waren mijn opvoedkundige tips weer ;)

Ik moet zeggen dat ik erg tegen het bezoek opzag. Maar achteraf viel het mee. Ik heb een gaaf gebit en er moest alleen tandsteen verwijderd worden. Ik moet alleen zo snel mogelijk na de bevalling terug komen om foto's te maken. Moest eigenlijk bij deze controle al, maar dat ging ze dus niet doen nu...

Sybje, slordig zeg dat ze je geen info gegeven hebben.

7. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    @jaki: jeetje meis, dat is heel naar. Als ik heel eerlijk ben klinkt het overigens exact als mijn BI-klachten, alsof je in je kruis geschopt bent, het helemaal beurs is en er een spier helemaal uitgescheurd wordt. Draaien en opstaan en aanzetbewegingen doen pijn. Succes ermee en probeer idd vooral af te wisselen, dus niet teveel bewegen, maar ook zeker niet stil blijven zitten. Maar goed, dat zijn de adviezen bij BI, en ikke is geen dokter, dus mss zit ik er wel naast. Zorg dat het niet stijf wordt iig.

@kleinwonder: doe ook maar ff rustig aan dan! Hoe lang duurt jouw eerste trimester straks? Let goed op jezelf he, als het niet gaat, dan pak je gewoon lekker je studie volgend jaar weer op!

@tipp: bedankt voor je tips :)
    Ik moet in september nog ff langs bij de mondhygieniste...gaat weer bloeden worden natuurlijk, maar goed...moet maar ff.

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik zat ook echt met een mond voel bloed :( , maar alles is nu wel weer lekker schoon... :D

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik doe ook wel rustig aan maar zoals vandaag had ik gewoon beter thuis kunnen blijven. Ik heb dan alleen zo'n verantwoordelijkheidsgevoel dat ik maar weer naar kantoor ga. En ik heb om 2 uur nog een afspraak met iemand die uit Groningen hierheen komt voor die afspraak. Tja dan kan ik het ook weer niet maken om nog af te bellen...

Ik heb nog geen last van mijn tanden enzo gehad. Doet ook geen pijn bij het poetsen ofzo. Ik hoop dat dit zo blijft! Ik had altijd een ijzersterk gebit.

Volgens mij kunnen we wel officieel maken dat we in de klaagperiode zijn aangekomen! haha

10. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ...

ik heb nog gebeld ...en ze hebben echt niet eerder plek dan over 2 weken ....
    het was ook zo'n domme gans aan de telefoon ....
    ze zei ik kan ook niet toveren ..nee dat snap ik ook wel ....
    en als ik me niet lekker voelde dan mocht ik de verloskamers bellen in het zh ....gggrrrrr net of kunnen zij er wat aan doen ...
    nou ja ik ga nog even spueren op internet kon niet echt tips vinden ga dus even verder speuren ...
    dadelijk maar zoveel mogelijk suikervrije producten kopen en veel water drinken .....

@tip : bedankt voor de tip ! weet alleen niet of ik wel naar de tandarts ga nu ...ben echt heel heel heel erg bang voor de tandarts ...ben zo bang dat het beebje daar ook weer onder lijd dan .....

11. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    Haha, ja het is voor de meiden zonder klachten bijna niet leuk meer om mee te lezen denk ik :)

Gelukkig bestaan er smilies op internet, dat maakt het lachen wat makkelijker bij alle problemen ;)

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik moet trouwens nog een keer of 7 naar die cursus waarvan er 1 met partner is. Ik ben benieuwd!

13. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @beatrice ga je wel door met de cursus dan ? moet natuurlijk niet alleen pijn lijden worden ...

@kersje : denk dat het soms ook wel eens lekker is als mensne hun hart kunnen luchten .....zie bij de andere zwangerschapsforums ook zo na maand 6 voornamelijk geklaag .... ;)

14. 078mama

078mama Niet meer actief

@Sybje Ik denk dat je gewoon even naar je HA moet gaan. Ten eerste zijn zij ervoor en ten tweede nemen die vaak iets meer tijd voor je. Baat het niet dan schaat het niet...

Als 1 van de december of januari mamma's even een keertje komt kijken schrikt ze zich gelijk rot. Welcome in to the future....hihi

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Tja ik wil het wel blijven doen omdat het wel leerzaam is maar die oefeningen kan ik gewoon beter laten voor wat het is. Ik ga er wel gewoon bij zitten ofzo. Die mat oefeningen zijn ook meestal voor ontspanning...nou dat slaat aan bij mij zeg!

16. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @beatrice je kan er idd ook gewoon bij gaan zitten ....begrijpen ze toch wel als je uitlegt dat je veel pijn hebt na de oefeningen ?

@kersje : staat op de agenda ...morgen de ha bellen .....die is er vandaag niet ...

17. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    @sybje: ja, we zijn er hier voor elkaar, maar deze week is toch wel een toppunt, en ik ben de hoofdklaagster hoor, daar niet van ;)

@beatrice: dat is idd een goede, die oefeningen om te ontspannen onthou ik dan wel en oefen ik thuis op bed :)

18. Niet meer actief

Hihi.. :evil:

KersjeB: Mijn eerste trimester duurt van 1 september tot eind oktober ( :| ) Dus ik ben benieuwd of ik dat ga redden. Ach, gelukkig is er totaal geen druk, ik doe het meer tegen de verveling want ik zit me nu steeds thuis dood te vervelen. Ben niet echt een type dat de hele dagen/weken niets kan doen dus ik wil erg graag weer ff studeren.
    En als ik me niet goed voel, ga ik lekker naar huis.
    Moet alleen ff kijken (en dit is echt serieus..) of ik straks nog wel in de collegebanken pas. Die hoorcollege zalen die bankjes zijn zó krap, ik ben benieuwd!

Heb vanavond een verjaardag van een vriendin maar ik voel me zo suf en duizelig vandaag dat ik echt twijfel of ik wel moet gaan. Ik weet dat het hartstikke druk wordt en ik kan nu echt niet zo goed tegen groepen mensen en drukte :oops: Maarja het is wel haar verjaardag .. :(

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Ze zeggen zelf ook dat je alleen oefeningen moet doen die je kan dus dat is geen probleem!

Ik ben deze week ook opperklager hoor. Als ik alle negatieve dingen opsom denk ik dat mensen denken dat ik depressief ga worden ofzo haha. Je had me gisteren moeten zien toen ik naar bed ging. Ik leek wel een vrouw van 80 en ik denk zelfs dat een gemiddelde tachtigjarige het soepeler doet!

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Een verjaardag...hmmm lastig! Ik ga tegenwoordig overal een uurtje naar toe en dan weer met gierende banden naar huis! Ik heb alleen zaterdag een probleempje...dan heb ik een vrijgezellenfeest! De heeeelllleeee dag! Nu heb ik aangegeven dat ik overdag mee ga en ook wel met het eten maar het stappen even oversla. Ik hoop dat het me lukt.

Maar het fijne aan een vrijgezellenfeest is natuurlijk ook dat er dan spoedig een huwelijk aankomt. Die is dus vrijdag. Dan moet ik nog een hele dag meedraaien. Als jullie dus niets meer van me horen kom ik niet meer van de bankjes in het stadhuis...

Share This Page