November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Dan gaan we maar een huis zoeken in de buurt van een ziekenhuis die dat wel altijd aanbiedt! Haha ;)

2. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    haha marbo het is idd altijd wat :)

Mijn man en ik hebben er ok bewust voor gekozen om ong ouders te worden. En we hebben het geluk gehad dat dat ook ging. Je weet immers maar nooit.

Maar we voelen ons wel bekeken in de prenatal hoor haha maar dan pronken we lekker verder want we zijn zo verschrikkelijk trots!

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    volgens mij mis ik iets haha ;) vanwaar de discussie over een ruggeprik. Ik probeer het namelijk liever zonder is dat vreemd?

4. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    goedemorgen.

nu lukt wel aardig wat beter met mij lopen maar wel af en toe pijn bij bi

maxje, je bent bijna 30 weken:D hihi.. zie ik je banner hihi.

sybje, ja heerlijk dat je nu verlof zit. geniet ervan en ja jij nu ook 28 weken.:D ikke gisteren haha..

de rest heb ik wel gelezen maar ben de rest v ergeten.

hebben jullie last van vergeetachtig? ik begin al langzaam pff.. haha dat hoop ik niet wordt erger.:p en nesteldrang? ik heb wel nu beetje last van nesteldrang jah.. nu al pff....

5. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @Wendy: ik ben 1.55m en zie er daardoor ook wat jonger uit, soms kijken ze mij met een zelfde blik aan als jou! Dat vind ik soms wel wat vervelend..

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Haha Jaki. Zowel de nesteldrang als de vergeetachtigheid beginnen hier nu ook te komen :)

7. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @Wendy: niets is vreemd hoor, prima als je zonder ruggeprik wil bevallen..we hadden het over de mogelijkheid om er een te vragen als het bijvoorbeeld tegenvalt. Ik heb zojuist vernomen dat dat blijkbaar niet in elk ziekenhuis altijd kan, vandaar ;)

8. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    ow vandaar haha...Ik wil graag thuis bevallen maar het geinformeerd: mocht het niet goed gaan of als het te zwaar wor kan ik meteen naar het ziekenhuis voor een prik. Ziekenhuis is vlak bij gelukkig

9. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    wendy erg he..

maar gelukkig mijn ventje helpt wel mee geheugen haha. ik heb een bordje in de keuken staan die kan ik opschrijven wat ik moet halen of belangrijk afspraak. ja ben bang als ik vergeet haha...

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik vind het prima als mensen zonder willen bevallen, waarschijnlijk doe ik dat zelf ook maar wat ik wel vervelend vind is dat je in Nederland vaak in je nek wordt gekeken als je zegt dat je wel een verdoving wilt. Geen idee waar dat vandaan komt.

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Haha soms loop ik bv naar de keuken om drinken voor ons te halen. Kom ik terug met koekjes?!?!?!

12. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    haha ja zeker geen koekjes meer in het huis he:p haha

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik dacht eigenlijk dat het hier heel normaal was om met een prik te bevallen ik hoor niets anders in mijn omgeving. Daarom vond ik mezelf vreemd dat ik het graag op eigen kracht wil proberen haha

14. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja ongelofelijk of ik loop naar de koelkast om mijn jas op te hangen ook zoiets :confused:

15. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    zo gek dat heb ik nog niet meegemaakt hoor jas in koelkast ophangen hahaha... ik vind wel grappig deat heb jij zeker koud jasje nodig dan warme jas hihi ;) dat helpt dat he.

16. 078mama

078mama Niet meer actief

@Wendy Volgens mij ligt het er ook inderdaad een beetje aan waar je vandaag komt en hoe je omgeving is. Als ik het zonder ga proberen ben ik ook al heel bijzonder. Alleen mijn zus heeft geen ruggeprik gekregen en voor de rest wel iedereen. Maar het is gewoon iets persoonlijks waar je zelf goed over na moet denken zonder dat andere daar een factor in zijn, althans dat vind ik...

17. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goedemorguh!

Lekker mijn vrije dag vandaag, wel op tijd mijn bedje uit voor weer een check-up bij de VK. Alles is prima. Ze verbaasde zich erover dat ik uberhaupt nog werk als ze me ziet opstaan en lopen, maar ik vind het wel erg fijn om nog iets om handen te hebben, anders wordt mijn vent ook helemaal gek hier thuis :)

@beatrice: dat is een lekkere lange slaap joh!

@jaki: ik ben al sinds mijn test vergeetachtig ;)

Zometeen ga ik eens ff de kinderwagen ophalen, maar eerst ff naar Jens Mouris kijken bij de OS, ik hoor dat ie nu de baan op gaat. Tis mijn oude buurjongen, eens ff kijken of ie er wat van bakt ;)

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Sybje heerlijk verlof! geniet er van en misschien dat je je nu ook wat beter gaat voelen.

marbo dat is niet niks nog verhuizen rond die tijd en dan naar nederland, succes!
    En trouwens als je hier aanvullend wil verzekeren betaal je over de 100 euro maar dan per maand.

Beatrice heerlijk even zo'n goede nacht maken had je vast nodig.

Die vergeetachtigheid heb ik soms ook, lastig maar ja.

Ik heb sinds van de week veel meer trek in eten en heel snel een rommelende maag dus maar aan de fruit :)

19. 078mama

078mama Niet meer actief

@Kersje Tja helemaal niet werken is inderdaad ook zo wat. Dat gevoel heb ik ook wel hoor! Ik heb een beetje een soort van richtlijn voor mezelf gemaakt. Tot week 30 wil ik sowieso proberen tot 3 uur te werken en daarna misschien halve dagen. Als het nu stabiliseerd hoeft dat niet maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren.

Lang slapen rules! haha

20. Niet meer actief

Tja, ik ben hier dan ook heel anders in dan anderen op dit forum. Ik vind bij voorbaat al vragen om een ruggeprik echt belachelijk. Voor mij zitten er ontzettend veel negatieve kanten aan het krijgen van een ruggeprik en ik wil er ook echt geen. Je leest hier op het forum honderden berichtjes over 'gezond zijn tijdens de zwangerschap'. Dus wat mag wel en niet, want als het nadelig is voor (de gezondheid van) het kindje dan doen we het natuurlijk niet. Maar wel allemaal (bij voorbaat al) om een ruggeprik vragen en er verder niet over nadenken welke gevolgen die medicatie heeft op jou ongeboren baby. En nee natuurlijk kun je het niet vergelijken met de invloed van alcohol of roken maar er zitten wel degelijk nadelige effecten aan die ruggeprik. En daarom vind ik het niet meer dan logisch dat ziekenhuizen deze prik niet zomaar geven.

Deel Deze Pagina