November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    in den haag bij de v&d hadden ze gisteren ook veel voor 2 en 3 euro... Heb ik ook gekocht...

Ik zal trouwens uiterlijk morgen foto's van ons babykamerproject plaatsen...

Huh? Ik hoor nu op tv het volgende "verdachte rijdt met een ingevorderd rijbewijs" Hoe kun je nou MET iets rijden dat je niet HEBT?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ schildje Sterkte, ik mis mijn opa (4 jaar dood) nog steeds heel erg, jammer dat hij zijn achterkleinzoon en mijn man niet eens kan ontmoeten!

@Chebu, ik had dat ook zo met reizen, en toen kreeg ik een relatie met mijn man en bleef daar toen regelmatig slapen... heb toen uitgerekend dat 40% kortingskaart + 5retourenkaartjes goedkoper waren...

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ook! :) Eerst samen gehuild, en toen samen heel trillerig "whaa, nu eerst een sigaret!". En toen die op was gelijk weer 1, hahaha.
    Maar... donderdagochtend getest, zaterdag de laatste gerookt. Dus op zich, voor iemand die 1.5 pakje per dag wegstoomde nog niet zo heel slecht gedaan. Ben stiekem ook best trots dat het me gelukt is, ook al is het niet meer dan normaal.

@Jooze
    Dat is waar, dat mis ik ook wel. Ik werk nog 4x5 uur, waarvan 2x5 uur op kantoor. Het is op die 2 dagen vooral heel gezellig, lekker bijkletsen met m´n collega´s. Eén er van is ook zwanger, zij loopt precies 1 maand op me voor, erg leuk!

@Tipp
    Ik kom oorspronkelijk uit Leiden, het klinkt alsof jullie zo´n heerlijk oud huisje in ´t centrum hebben! Heerlijk wonen, maar wat een werk zeg, als je eerst nog electriciteit om moet leggen!
    Heeft jouw man 2 rechterhanden, dat jullie veel zelf doen?

Mijn man heeft 2 linkerhanden, een rolgordijn ophangen is hier al een hele uitdaging hihi.

4. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    DIV medewerkster tot eind van het jaar
    Soesterberg
    @schildje, gecondoleert en sterkte met je opa

ik probeer het echt hier bij te houden en neem me steeds voor om min. 10 pagina's terug te lezen, maar steeds als ik weer beetje bij ben, komen er weer 5 bij.... Wil iemand me anders op MSN toevoegen, ik vind dat toch wat prettiger communiceren.....

Ik zie posten voorbij komen met lijstjes wat je kan vragen als kado? Misschien ligt het aan mij, maar ik zou nooit om iets durven vragen, ben al blij als ik wat krijg....
    Meeste spullen heb ik van marktplaats gehaald trouwens, ook veel kleertjes.

Kamertje is bijna klaar :D alleen nog matrasje uitzoeken.
    Heb je al meteen een box nodig trouwens? Ik heb al zoveel... ledikant, wiegje, maxicosy, wipstoeltje..... ook nog een box? waar laat ik het allemaal :confused:

Met mij gaat het trouwens voor de rest wel goed, bekkenpijn komt en gaat, ben wel lui, en heb vandaag zowat beetje lopen poetsen... zou de nesteldrang al beginnen?
    Nog 4 weken werken en dan 10 weken vrij tot de uitrekendatum :D

5. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    Soesterberg
    Mag je ook best trots op zijn, ik rookte een pakje per dag maar sinds kerst nog maar 4 op een dag....
    En ik moest na die test de vader bellen.... en het was nog 1 april ook, ik op het balkon met peuk in mijn hand..... euhhh, zit je? eeuhhhh ben zwanger.... en het is geen 1 april grap.... Hij was er al bang voor.... maar ja, we hebben best wel een goede vriendschap en hij is heeeeel handig dus doet allerlei klusjes voor mij als hij hier is, zet ik hem ook echt aan het werk :)

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    san: ik heb inderdaad een man met 2 rechterhanden. En we wonen in de Merenwijk... Alleen was de elec typisch jaren 70 aangelegd... Niet naar mijn zin. En de vorige bewoner had wel 2 linkerhanden en heeft erg veel slecht verbouwd... We moeten dus veel overdoen... :(

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    @Boefje
    Bij ons is het heel normaal dat je niet met lege handen op kraamvisite komt, en zeker ouders-broers-zussen geven een wat groter cadeau. Die vragen dan ook wat je hebben wilt. Alleen maar handig als je dan een cadeautip kunt geven.
    Zelf vraag ik trouwens ook altijd of iemand nog wensen of tips heeft als ik op kraamvisite-verjaardagsvisite kom.
    Begrijp ik uit je verhaal goed dat je niet met de vader samen bent? Gaat hij wel de vaderrol vervullen straks, of gaat hij op afstand blijven?

@Tipp
    Mijn ouders wonen in Tuin-Stadwijk, ik ben daar ook opgegroeid, vlak buiten de singels. Irritant trouwens als mensen met 2 linkerhanden toch per sé zelf willen verbouwen! Wij hebben heel bewust een nieuw huis gekocht, mijn man haaaat klussen en heeft er ook niet echt talent voor. Dan moet je dat ook gewoon niet doen en aan de proffesionals overlaten ;)

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik doe trouwens niet aan msn, ik gebruik de kwekkerfunctie van Hyves. Dus als mensen me willen toevoegen... ik sta op de groepshyves als Sandra. :D

9. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    Soesterberg
    Nou dan heb ik aan mijn familie niets hahaha, ik heb 1 zus waar ik nauwelijks contact mee heb, die zie ik 1x per paar jaar of zo.... Vorig jaar is mijn vader overleden en van zijn vrouw hoor ik ook niets, ligt momenteel moeilijk.....
    En ja, mijn moeder, daar krijg ik een schuifwandsysteem van, om de woonkamer in 2en te delen, is ook makkelijk om mee te nemen naar volgend huis.

En de vader van mijn kind, daar heb ik geen relatie meer mee sinds een week voor ik ontdekte dat ik zwanger was... we hadden nog maar net 2 of 3 maanden iets, maar mijn gevoel voor hem was verdwenen. Maar ja, we krijgen wel een kind straks samen, en daar heb je toch wel vriendschap voor nodig... Maar ik ga straks als er wat andere dingen rond zijn verhuizen naar hem in de buurt zodat hij wel vader kan zijn en een band kan opbouwen.

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Nou san, hij heeft het hier zo bont gemaakt, dat onze hele badkamer volledig vervangen moet worden (dus incl 2 muren!)... GRRRRRR! En daar kwamen we pas na een 3/4 jaar hier wonen achter :(

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat fijn dat je op een vriendschappelijke basis met elkaar om kunt gaan! Lijkt me heel vervelend als dat anders gaat, je hoort genoeg nare verhalen.

12. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    @Tipp
    :confused: Kun je nog wat verhalen onder de noemer verborgen gebreken? Hij wist immers dat hij prutswerk er in gezet had... Wat zul je balen zeg, getverdemme!
    Ik ben heel blij dat mijn vader alles kan, die heeft hier in huis ook veel gedaan. Nu met de babykamer heeft hij behangen en samen met m´n man laminaat gelegd en de meubels in elkaar gezet. Daar had Michel nooit alleen uitgekomen.

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hebben we geprobeerd, maar dat is niks geworden. Voornamelijk vanwege de geringe vergoeding. We zouden hooguit 5000 krijgen toegewezen (en zie het dan ook nog maar eens daadwerkelijk te krijgen :rolleyes: ) en de schade is zo'n 20.000! En onze advocaat was niet zeker van een overwinning. Het was niet duidelijk te krijgen hoe het zat. Het was echt ons woord tegen dat van hem :(

14. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Wij kwamen er na een dag achter dat de vloer verrot was, maar de makelaar vond het geen verborgen gebrek omdat de bewoonster al bejaard was, en het niet kon weten...
    Gelukkig zit ik in een timmerman familie en was het zo opgelost (nou ja, in een paar dagen en 500 euro...).

De box heb je wel nodig ja, ik gebruikte die vanaf dag 1 iedere dag (ben er nu zo aan gewend dat hij weg is, zal zo wel weer wennen worden en een nieuw plekje er voor zoeken)

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat raar zeg dat je dan gewoon met lege handen staat! Zeker als duidelijk is dat het tijdens zijn eigenaarschap verbouwt is.
    Bij zo´n vloer kan ik me iets meer voorstellen, ik heb ook nooit de vloer gezien in mijn vorige huis. Er lag al laminaat en dat heb ik mooi laten liggen, haha.

Maar toch.. het blijft enorm balen als je achter zulk soort dingen komt. Daar ben ik wel blij mee: ons huis was van de 1e eigenaar en is in 95 opgeleverd. Het was dus 10 jaar oud toen we het kochten, en alles zag er netjes uit.
    Toen we het behang en het linoleum weghaalden kwamen we ook geen gekke dingen tegen, zat maar 1 laagje op! Heerlijk!

Ik zal ook veelvuldig gebruik gaan maken van de box. Waar `laat´ je anders je kindje als je in de woonkamer zit?

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja en het lullig hier was ook nog dat hij er een super luxe badkamer in had gezet. Er was zelfs een slaapkamer voor opgeofferd. Er zit een whirlpool in, een dubbele wasbak bidet, toilet etc...
    Beetje een desillusie :(

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat een tegenvaller lijkt me dat. Toen ik mijn oude huis verkocht kreeg ik trouwens na 2 maanden ook nog een mailtje van m´n makelaar. De nieuwe bewoner wilde een zaak aanspannen vanwege verborgen gebreken...
    Ja want er zat geen sleutel in ´t slot van de achterdeur naar ´t balkon, en de kraan naar de wasmachine deed het niet en daar had ze op zaterdag een monteur voor moeten bellen.

Ik heb me rot gelachen. Die sleutel die zat er al niet in toen ik het huis kocht. Aangezien het balkon vrij hing en op een gesloten binnentuin uitkwam heb ik me daar nooit wat van aangetrokken. Dat heb ik ook nooit verborgen, hihi.
    En met die wasmachineaansluiting... een kraam doet het of doet het niet. Het is niet zo dat een kraan gesaboteerd kan worden. Bovendien draaide de wasmachine tijdens de bezichtiging, dus overduidelijk dat het ding het gewoon deed.

Nooit meer wat van gehoord, wat een doos was dat!

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hihihihi... inderdaad een doos :rolleyes:

19. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    Soesterberg
    op schoot? in de maxi cosy? in de wipstoel? in het verrijdbare wiegje?
    Appartement is nog geen 60 m2..... Ik hoop in het voorjaar te kunnen verhuizen naar een eengezinswoning en daar komt dan wel een box...

20. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goedenavond meiden! Tjonge, ik moest vanaf de blz. vanaf woensdag bijlezen! Dat waren er meer dan 30 en heb ik nu ong. een uur over gedaan! Wel gezellig hoor, maar ik weet niet meer waar ik allemaal op reageren moet. Jullie hebben mij niet gemist... snif... :cry: ... haha, grapje.

Ook hier beginnen de klaagjes toch nog te komen. Tot vorig weekend had ik een voorbeeld-zwangerschap, nu komen de kwaaltjes toch echt irritant opzetten. Krijg zere voeten, ontstoken tandvlees wordt steeds heviger, ben nu steeds vaker moe, enz. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet klagen, ben harstikke blij dat ik zwanger ben. En het gekke is dat ik mij helemaal verheug op de bevalling. Kijk er zo ontzettend naar uit om ons kleintje in de armen te kunnen sluiten. Ben de laatste tijd ook heel veel met de zwangerschap en het toekomstig ouderschap bezig. Verslindt stapels tijdschriften van Ouders van nu en andere zwangerschaps/babybladen die ik van een vriendin heb gekregen. Zij is trouwens gisteren bevallen van een dochtertje Maaike. Heel leuk. Kijk er naar uit om op kraamvisite te gaan.

Nog even iets grappigs wat ik op het moment zelf helemaal niet grappig vond. Eric en ik waren bij ons nichtje op verjaardag waar we ook bleven slapen (2 uur verderop). Ikke braaf om 0.15 naar bed, maar Eric pas om half 3. Als hij in bed stapt, zak ik plotseling een halve meter naar beneden. 1 Sec. later nog weer een keer, maar dan aan de andere kant. Gaat ie liggen, storten we beide helemaal naar beneden en liggen we opeens op de grond. Is hij door het bed gezakt. Ik helemaal kwaad (tja, in mijn slaap kan ik rare dingen zeggen, hihi). Sta ik daar midden in de nacht te klappertanden naast het bed omdat hij het weer in elkaar wil zetten. Ben me kapot geschrokken toen ik zover zakte. Had het gevoel dat ik in een achtbaan zat ofzo.

Morgen een buurtbbq bij ons in de tuin. Ben dus ook morgen niet veel online. Maandag hoop ik wel weer. Dan kom ik weer gezellig meekletsen.
    Meiden, een heel fijn weekend. Jammer dat ik de laatste dagen afwezig was, maar dat krijg je als je vakantie weer voorbij is he? Nog 9 werkweken te gaan...

Deel Deze Pagina