November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Janny, hihi door het bed gezakt? Zie het al voor me!

@Boefje, wij hebben ook nog geen 60m2. Ben nog aan het bedenken waar we de box zetten want die willen we wel. Maar met een beetje passen en meten moet het allemaal lukken denk ik.

Ik ga even een tukje doen. Vrienden zijn met mijn man de stad in en ik ga ff rusten.

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zie de maxi-cosi als iets waar je je kind alleen in zet om ergens heen te gaan met de auto, niet voor in huis. Een wipstoeltje koop/krijg ik ook wel, maar om daar een pasgeboren kindje in te zetten, ik weet niet of dat kan?
    Op schoot kan natuurlijk maar als ik aan ´t koken ben, naar de wc moet, de deur open moet doen, of wat dan ook gaat de baby hier de box in. Als je geen huisdieren hebt kun je misschien ook kiezen voor een kleed op de grond ofzo?

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hier ook een box hoor...

hihihi janny... Een bed is om in te slapen, niet om doorheen te zakken ;)

4. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

@ Box, is niet echt noodzakelijk hoor! Kan me voorstellen dat als je toch naar ruimer gaat verhuizen nog even wacht. Maxicosi mag je kind niet langer dan 2 uur in. Dus dat is niet handig. Maar wat dacht je van de kinderwagen ofzo? Het nadeel is alleen dat het kindje dan weinig ziet (maar dat doet ie de erste weken toch niet) En op een kleed in de woonkamer is ook prima te doen. Vanaf het moment dat een kind gaat kruipen en zich optrekken is een box wel hgandig anders ben je het ineens kwijt...

@ Verborgen gebreken, ken er hier nog 1, wij hadden een huis gekocht waar alleen 2 toiletten en 2 wasbakken waren. We wisten dus dat we alles moesten doen. Maar na 4 weken kijkt mijn lief hoe het met de riolering zit omdat we de badkamer zouden verplaatsen. Bleek het toilet beneden niet aangesloten op riolering maar gewoon een gat in de kruipruimte te zijn, was gelukkig niet veel gebruikt haha...

Jooze

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oh fijn jooze... hebben jullie het kunnen verhalen?

6. zonnetje77

6 jul 2008
    95
    0
    0
    hoi meiden!

schildje, gecondoleerd met je opa. wat verdrietig voor jullie. veel sterkte he. ik hoop dat jullie goed afscheid kunnen nemen van hem en veel aan elkaar zullen hebben als familie.

boefje, wat bijzonder dat je in je eentje een kindje krijgt. hoe is dat zo gegaan in het begin? heb je getwijfeld of wist je meteen dat je er alleen voor zou gaan? als je het niet wilt vertellen is het goed natuurlijk, maar ik vraag dit omdat een vriendin van mij nu in een soortgelijke situatie zit. tenminste, zij is zwanger van haar vriend die ze sinds 4 maanden heeft en hij wil het kind niet. hij heeft nu gezegd: als je voor het kind kiest dan ben ik weg, ik neem mijn verantwoordelijkheid niet. erg he! en dat voor een volwassen vent! zij wil het kindje eigenlijk graag hebben maar weet niet of ze het wel alleen wil doen. misschien kan ik haar helpen met jouw verhaal, wie weet!

janny ik heb dat ook hoor, dat ik de laatste tijd echt enorm veel bezig ben met de baby en de geboorte (idd vooral het vasthouden!) en het ouderschap. ik kan eigenlijk bijna nergens anders meer aan denken, heel irritant. nog 6 weken werken. ik ben eigen baas en op dit moment is het een beetje komkommertijd, en aan de ene kant is dit heerlijk omdat ik dus lekker met babydingen bezig kan zijn, maar aan de andere kant heb ik dus ook niet zo heel veel andere afleiding.

okee en nu wil ik nog even zeuren, ik ben dit jaar voor het eerst sinds jaaaaaren niet naar lowlands, vanwege de zwangerschap. ik kan daar nu niet dagen en nachtenlang doorfeesten, dansen, drinken en in een tentje slapen, maar ik heb er zo de pest over in! zit ik hier alleen thuis! ik ben er echt verdrietig van. dat is voor het eerst dat ik me echt beperkt voel door de zwangerschap. hebben jullie dat ook wel eens? ik merk wel dat ik veel huismusseriger ben de laatste tijd, maar toch, dit is niet zo leuk. ook bij mij ging alles tot voor kort heel goed, maar ik begin nu ook weer sneller vermoeid te raken, last van m'n rug te krijgen etc. eigenlijk vind ik dat ik niet mag klagen want ik ben enorm dankbaar dat ik zwanger ben, maar toch!

nou, dat was even mijn klaagpartij. ik ben benieuwd of jullie daar ook wel eens last van hebben.

groetjes! zonnetje

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga lekker slapen meiden! Truste! :D

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Weltrusten Tipp

@ Zonnetje
    Heel herkenbaar! Ik kan er echt vreselijk van balen dat we niet op vakantie gaan! En dat is (zeker in ´t begin) zo erg geweest dat ik me echt rotschaamde, want jeetje een kind is toch wel even iets veel mooiers dan 2 weken oppervlakkige lol in de zon...
    Dus logisch dat je baalt van Lowlands, en zwanger zijn is nou eenmaal niet alleen maar leuk, er zitten ook minder leuke dingen aan en die mag je best benoemen!

9. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    DIV medewerkster tot eind van het jaar
    Soesterberg
    We hadden dus net iets met elkaar, maar ik miste bij hem iets, hij was 22 jaar alleen geweest dus probeerde ik er langzamerhand een punt achter te zetten. Toen ontdekte ik 1 april dat ik zwanger was. (even iets anders, ik had op de sterfdag van mijn vader, 19mrt, een boodschap van mijn vader, dat ik het kind in mij moest koesteren, toen dacht ik nog dat ie mij als kind bedoelde... dus toen ik zwanger bleek, is er voor mij geen moment van twijfel geweest om het weg te laten halen, dit was een geschenk...) 2 april is de vader van mijn kind hier geweest, en bij hem was ook ondanks dat het niet gepland was, het kind welkom was. Ook al had hij niet gelijk door dat onze relatie beetje over was... Tuurlijk is het moeilijk, maar ik heb een bepaalde geloofsovertuiging, er overkomt je niets wat je niet aankan. Dus als mijn gidsen en mijn ziel vinden dat het tijd is voor een kind, geef ik me eraan over. Ik moet wel geloven dat ik het aankan om alleen een kind op te voeden, ben wel alleenwonend maar de vader betrek ik er wel bij. En dan word ik weleens geconfronteerd met onmacht en frustraties (van beide kanten...) maar ik laat me er niet door uit het veld slaan... Vriendschap onderhouden is wel hard werken, vooral goed kijken naar je eigen reacties op bepaalde dingen. Je eigen frustraties onder ogen komen, frustratie is niet meer dan je eigen onkunde en onmacht hoe je op een nieuwe situatie reageert.
    Het zou iets heel moois zijn, het ouderschap. Daar geloof ik dan maar in. Ik heb nog nooit een baby in mijn handen gehouden, maar dat word binnenkort dus ruimschoots goedgemaakt. Ik zie er wel tegenop, maar kijk er ook naar uit... Ik krijg heel wat lessen van mijn kind, dat weet ik wel zeker.

En voor je vriendin, ik denk dat zij ook sterk genoeg is om het kind alleen te krijgen. En al roept die vader nu dat hij het niet wil, laat hem maar wennen aan het idee, misschien dat als ie het kind voor het eerst ziet dat er ook bij hem gevoelens loskomen. Het is een geschenk voor allebei.
    Wens haar maar succes.

Tot zover mijn ei kwijt ;)

oja, by the way, hebben julie ook zo'n last van je stuitje? ik kan nergens meer lekker gaan zitten.... iedere keer als ik ga zitten, moet ik dat heel langzaam gaan doen...

10. zonnetje77

6 jul 2008
    95
    0
    0
    hoi, fijn te lezen dat jullie dat gevoel ook wel kennen.

boefje, bedankt voor je verhaal. wat bijzonder zeg, dat je vader dat tegen je heeft gezegd. ik vind het knap van je wat je doet, het zal idd niet altijd makkelijk zijn. wel fijn dat de vader van je kind er ook bij betrokken wil zijn en dat jij hem erbij betrekt. ik denk bij die vriendin van mij ook, hij draait wel bij. is het niet nu dan wel later. het is toch ook zijn vlees en bloed.
    jij veel sterkte en succes he. maar dat gaat vast lukken, want zo te lezen ben je een hartstikke sterke vrouw!

oja dat stuitje, ik heb juist dat ik heel langzaam moet opstaan als ik een tijdje gezeten heb. volgens de vk heeft het ook te maken met de verweking van je bekken. haha straks vallen we nog uit elkaar met al die weekmakers daar van onderen!
    mijn vagina is trouwens ook erg pijnlijk als ik heb gezeten. even een vies praatje, ik heb ernaar gekeken met een spiegel en zie dat op zo'n pijnlijk moment er ook een soort bobbels zitten, alsof er veel spanning op staat. en die trekken vanzelf weer weg. kent iemand dat ook? ik ga het ook maar weer aan de vk vragen maar heb helemaal geen zin dat ze er naar gaat kijken ofzo!

slaaplekker!

11. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    navond...
    weer terug van een late dienst.
    ben blij zo mijn bedje weer lekker in te kunnen gaan.
    word nu toch ook wel wat sneller vermoeit.

@schildje: sterkte met het verlies van je opa.
    ik had met mijn opa een bijzondere band, en mis hem ook nog steeds al is hij al iets van 12 jaar niet meer in ons midden.

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of Ram1978. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.
    NOVEMBER 2008 MAMA'S

26 oktober
    Guapetona - Noord-Holland - 34jr - 1e kindje - :-#

30 oktober
    Maxje - Gelderland- 26 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje
    Edithdeb- Noord-Holland - 34 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje

1 november
    Shannen - ? - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje
    Sasgirl - Utrecht - 25 jr - 1e kindje - [-X
    Britm - - Almere- 32 jr - 2e kindje - :-#

3 november
    Sanna - ? - 28 jr - 1e kindje - het wordt een meisje
    Saartje - Egypte - 24 jr - 2e kindje - :(:

4 november
    Corien - Groningen - 36 jr - 1e kindje - het wordt een meisje
    Conny75 - ? - 32 jr -2e kindje -:(:
    ManonF - Hilversum - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje
    Sybje - Zuid-Holland - 23 jr - 1e kindje - [-X
    Hummel - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - [-X

5 november
    Ukkepuk078- Dordrecht - 29 jr - 1e kindje - Het wordt een meisje
    Marisha - België - 28 jr - 1e kindje - :-#
    Jooze - Noord-Holland - 27 jr -2e kindje - :(:

6 november
    Jaki - Enschede - 31jr - 1e kindje - :-#
    Tatlim - Alanya - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje

7 november
    Chebu -Duitsland - 26 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje
    Fredje8 -?- 30 jr - 2e kindje - :(:

9 november
    Waarom -Noord-Holland - 29 jr - 1e kindje - [-X
    JsztD - Oss - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje

10 november
    Domino85 - Drenthe - 23jr - 1e kindje - [-X

11 november
    Whabbit - ? - 34 jr - 1e kindje - [-X

12 november
    Schildje - Tolkamer (Gld) - 31 jr - 2e kindje -: [-X
    Benmarieke - Drachten - 19 jr - 1e kindje - :-#

13 november
    Jootje - Friesland - 25 jr - 1e kindje - [-X
    GerdienD - Drachten - 28 jr - 1e kindje- :-#
    Lillebi -Noord Holland - 34 jr - 4e kindje - het wordt een meisje

14 november
    KersjeB - Utrecht - 30 jr - 1e kindje - - het wordt een meisje

16 november
    Loesjuh Gelderland - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje
    Aly - ? - 36 jr - 2e kindje - Het wordt een jongetje
    Bruidje - ? - 27 jr, - 1e kindje - [-X
    san79 - Den-Haag - 29 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje

17 november
    margreet78- 30 jr -1e kindje- [-X
    beatrice- 28 jr -1e kindje- Het wordt een meisje

18 november
    novmama - Gelderland - 23 jr - 1e kindje - :(:
    zonnetje - zuid-holland - 30 jr - 1e kindje - [-X

20 november
    spotlight - ? - 28 jr - 1e Kindje – :-#
    Ddebbyy - Vianen - 22 jr - 1 Kindje – het wordt een meisje

22 november
    Janny Jansen - Drenthe - 27 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje
    Ram1978 - Almere - 30jr - 2e kindje - [-X

24 november
    Wendy1983 - Son - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje

25 november
    lot23 – 25 Jr – Gelderland - 1ste kindje – :(:
    Kleinwonder - Den Bosch - 20 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje
    Amalia1 - Brabant - ?jr - 2e Kindje – :(:

26 november
    Danili - ? - 27 jr - 2e kindje - :(:
    Evie83 - Noord Brabant - 25jr - 1ekindje -[-X
    MarielleB - Best - 29 jr - 1e kindje - [-X
    Anneke - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje
    WillyD - Lelystad - 23 jr -1e kindje - :(:

27 november
    boefje70 - Soesterberg - 38 jr - 1e kindje - het wordt een meisje

28 november
    Annelet - Voorburg - 29jr - 1e kindje - :(:
    Noatje - noord- brabant - 20jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje

29 november
    Mamamanuela - ? - 25jr - 2ekindje - :(:
    Marbo - België - 35jr - 1ekindje - [-X
    tipp42hgg - Leiden - 27jr - 1ekindje - [-X

ben je uit de lijst gehaald maar was dat niet de bedoeling geef je opnieuw op!
    Er zijn tot nu toe 57 november mama's!
    Totaal:
    12 jongens, 11 meisjes, 0 tweelingen, 12 :(: (weet het nog niet) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 15 [-X (wil het niet weten)

AGENDA:
    19 augustus
    Jaki- afspraak gyn
    JsztD- afspraak vk en 3d echo
    20 augustus
    whabbit-afspraak vk
    21 augustus
    spotlight- afspraak vk
    23 augustus
    Danili- 2d pretecho
    25 augustus
    tipp42hgg- 5e afspraak vk
    27 augustus
    MarielleB- pretecho 19:30 uur
    28 augustus
    Jootje- afspraak vk
    29 augustus
    spotlight- pretecho
    2 september
    schildje- afspraak vk 14:30 uur
    4 september
    whabbit-bloedprikken + injectie (resus neg.)
    8 september
    JannyJansen- afspraak gyn + 30-wk echo 13.30 uur
    9 september
    GerdienD- afspraak vk
    13 september
    JannyJansen -Herhaling 3/4D echo 09.00 uur
    15 september
    chebu- 30 weken echo
    16 september
    Chebu met verlof
    20 september
    Corien met verlof
    22 september
    Gerdien gaat trouwen!!
    24 september
    ManonF met verlof
    ukkepuk met verof
    26 september
    Jootje met verlof
    1 oktober
    Danili met verlof
    18 oktober
    JannyJansen met verlof
    24 oktober
    lot23 met verlof
    spotlight met verlof
    1 november
    Noatje met verlof

neem eens kijkje of meld je aan op onze hyves:
    http://november2008mamas.hyves.nl

Buddylijst :thumup:
    ukkepuk <---> Blub76
    KersjeB <---> Jootje24
    Jannyjansen <---> Jaki
    Edithdeb <---> mamamanuela
    Jannyjansen<--> Sybje<--> ukkepuk
    Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg
    Tipp42hgg <---> Beatrice
    Wendy1983<--->Maxje
    corien<--->conny75

Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst!

**Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! **
    Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje… Bramtim…..sjansie28... Essit...shandro...sophie...Hanna1974

13. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    zonnetje, dat heb ik ook vreselijk pijn in mijn vagina. tsja.. mijn bot is zacht vandaar. enne bobbels. tsja. volgens mij is steenpuist als ik goed heb. ik heb last van gehade hoor auwwwwwwwww.... als je niet hebt dan moet je ff dokter of vk bellen dan kan zij ff nakijken wat je hebt.
    ik weet hoe jij voelt met zitten en opstaan voor mij vooral pijn als ik van de stoel af of van de bed komen pfff aaaauwwww.. maar het is wel ook inderdad bi ach komtw el goed hoor.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kom hier even info geven over die doos van prenatal.

Ik kreeg die bon pas met 34 weken, ipv de 28 die ze me vertelde en nog een vriendin van me pas met 36 weken...

kan nog wel even duren dus!

15. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

@ Tipp, nee niets meer gekregen voor het toilet ze vonden het geen verborgen gebrek omdat het hele huis een bouwval was. En we gingen het toilet toch verplaatsen, dus maakte het ons ook niet heel veel uit.
    @ Boefje, wat een mooi verhaal van je vader zeg! Lijtk me dood eng als je er dan achter komt dat je zwanger bent.
    @ Zonnetje, over die vriendin als ze het eigenlijk wilt houden zeg ik doen! Aan zo'n vent heb je niks en je krijgt later geheit spijt. En als je ervoor gaat lukt het! Met je bekken is inderdaad vervelend hoor! Rustig aan doen.

Jooze

16. zonnetje77

6 jul 2008
    95
    0
    0
    goedemorgen!
    goed geslapen? ik niet hoor, het was zo benauwd vannacht? m'n neus zit al weken half dicht!

ja hoor dat heb ik ook, baby houden en vent eventueel dumpen. je komt er zo wel achter hoe zijn karakter is! niet zo best zou ik zeggen.

die bobbels zijn geen puisten ofzo hoor, het lijken wel opgezwollen aderen ofzo... het gonst er dan ook een beetje. en trekt even later weer weg en dan zit er niets meer. raaaarrrrr.

jullie nog leuke plannen voor vandaag? ik ga verder met het klussen aan de babymeubeltjes joepie!

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen dames!

Ik ga straks lekker 't centrum in, de bon voor de Prenatal doos zat gisteren in m'n mail dus die ga ik ophalen. En nog even wat rondsnuffelen bij Sterre&Tijl, schijnt ook een leuke winkel te zijn.

Jootje
    Als je ook het tijdschrift nog niet krijgt zou ik even bellen, kijken of je registratie wel goed gegaan is.

Zonnetje
    Klinkt vaag, hobbels en bobbels daar beneden. Maar ja, je doorbloeding schijnt wel te verbeteren, dus wie weet is het idd iets van adertjes?

18. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Zonnetje: er schijnen daar ook spataderen voor te komen?....

19. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    goedemorgen, onze slaapkamer is helemaal schoon om heerlijk hebben geslapen:D hihi

vandaag gaan we twee slaapkamers nog alles opruimen en babykamer is bijna klaar. we moeten nog plankjes en ligbadje en zovoort kopen. ach genoeg tijd voor en gordijn is klaar hoera.. het is heel mooi geworden daar ben ik trots op.. hihi.. lekker druk bezig met boven en lukt wel aardig hoor.

zonnetje, dat is wel pas raar, gewoon rustig aan.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemorgen.
    De eerste huilbui al achter de rug. Ben ook zo verschrikkelijk moe. Ga straks nog maar even slapen. Manlief is ook weg grrrrr.

Kind had gisteravond de hik. Da's echt een raar gevoel. Om de 3 seconden een regelmatig 'plopje' tegen de buikwand. Wist eerst niet wat het was.

Deel Deze Pagina