November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    hier is de vermoeidheid niet eens echt weggeweest helaas... kan nog steeds de hele dag wel slapen.
    Vannacht wel goed geslapen, 1x eruit om te plassen en om 5 uur natuurlijk weer wakker van de haan van de buren, maar gelukkig ben ik wel weer snel in slaap gevallen

Mooi buikje tipp

2. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    dank je maxje.

Ach en energiepeil op het hoogtepunt is hier ook maar relatief. In verhouding tot de vorige 3 mnd is het echt super, in verhouding tot voor ik zwanger was nog steeds dramatisch :D Maar ik blijf positief en dus heb ik veel energie :)

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Goedemorgen!

Jullie hebben weer aardig wat bijgeschreven zeg. Ik heb het gelezen maar ben het nu alweer vergeten als ik eerlijk ben.

Ik ben ook alweer zo moe heel de dag. Sinds een week of 2 is het weer langzaam terug aan het komen en nu voelt het echt als de eerste 3 maanden! Verschrikkelijk gewoon. Ik reed vanmorgen in de file naar mijn werk en kon mijn ogen bijna niet open houden. Ik tel alvast af naar 3 uur vanmiddag... zzzzzzzzzzzzz

4. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Ik ben gistermiddag en vanmorgen bezig geweest om bij te lezen. Ik kan niet meer zo goed op alles reageren, maar t was weer gezellig hier van het weekend ;)

@schildje: jou wil ik wel nog even condoleren met je opa. Fijn dat hij vredig ingeslapen is. Sterkte ermee!

Wij zjin erg druk geweest dit weekend, eigenlijk te druk en dat wist ik al van tevoren, maar je wilt toch overal een beetje bij zijn. Ik was gisterochtend HELEMAAL kapot. Gelukkig ook bar weinig gedaan gisteren, dus nu weer wat fitter.

We gaan weer voor 4 uurtjes aan de bak hier!
    Vanmiddag weer lekker op de fiets wat booschapjes halen (als het tenminste nog droog wordt...) en dan zit de baal-maandag er weer op! Ik vind het zooooo'n verschrikkelijke dag, jullie ook?

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    het blijft inderdaad een vreselijk opstartdag... Donderdag vid ik ook zo erg, bijna weekend, maar nog niet....

Ik ga vanmiddag lekker gezellig met mijn oma boodschappen doen :D

6. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Goedemorgen iedereen!

Ik lees hier dat de spulletjes van Zwitsal favoriet zijn, met name door de heerlijke geur..maar ik heb op een site gekeken met baby-uitzet en daar een topic "beste aankoop en grote miskoop" oid en daar wordt heel vaak genoemd dat Zwitsal toch wel sterk is voor pasgeboren baby's..flesjes en potjes worden dan maar meestal door de moeders zelf opgemaakt..
    De lijn van de Hema, Etos en Weleda worden wel goed verdragen en daar zijn ze vooral enthousiast over.. ;)

7. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Dat is gezellig tipp, met oma!
    Ik heb ff op jullie website zitten kijken net en jullie zien er ontzettend professioneel uit hoor met zijn tweetjes aan het werk in de babykamer :)

Bij ons is overigens de kamer toch nog ff best snel gegaan. Zie album!
    Hij is nog niet helemaal af (nog 1x houtwerk en plinten schilderen, platte plinten erin en de muren moeten nog gevuld worden met wat leuks + er mag nog wat kleur in de kamer), maar het grootste werk zit erop en wij zijn helemaal happy :) :) :)

Even een vraagje aan jullie: onze badkamer moet gedaan worden. Niet dat we er nu echt niks mee kunnen, maar een update zou wel erg wenselijk zijn (kleine lekkage bv bij het bad). Nu wilden we het eerst laten doen, maar dat kan niet meer voor mijn bevalling en is gewoonweg hartstikke duur, terwijl mijn vent best handig is en veel tijd heeft. Dus hij gaat het doen, samen met zijn pa, alleen ik vroeg me af of het het beste is om dat nog voor de bevalling te doen of volgend voorjaar of zo? Wat zouden jullie doen? En misschien zijn er hier zelfs ervaringsdeskundigen in badkamerverbouwingen en wat denken jullie ervan? Zouden jullie dat trekken nu in de zwangerschap? En hoe klinkt het in de oren van de meiden die al een kiddo hebben, om zo'n verbouwing te doen als die kleine een paar maanden oud is? Het is toch een week of 3, bij tegenvallers 4, dat je ermee bezig bent.

8. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    hey hoi,

Hier ook weer even een berichtje van mij. Heb niet alles gelezen, maar wil wel Schildje even condoleren. Heel veel sterkte!

Heb t weekend geprobeerd nog ff rustig te doen omdat ik vandaag weer ben gaan werken...en ik ben nu al moe! en dan heb ik er nog maar 3 uur op zitten van de 40 uur van deze week. :(
    Verder gaat er van alles stuk bij ons dit weekend. een klepje van de koelkast, een plaat valt onder de auto weg en vannacht ons bed. Beetje jammer. Maar als t waar is dat zulke dingen in 3en komen dan zijn we er nu wel klaar mee.

Verder weer wat meer last van mijn zwangerschapsischias. Maar ja dat was ook de voorspelling.

Groetjes

9. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    ik ook nog niet, en mijn zus (die een dag later is uitgeteld) heeft m al in huis! en die krijgt ook de wij jonge ouders al!

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemorgen!

@Tipp, mooi buikje! Veel plezier met oma.

Hier alles ok. Ben op het werk. Heb een beetje rugpijn van het zitten. Ga zo een stukje lopen.

Veel plezier met alles vandaag dames!

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik heb ook nog geen bericht van de prenatal... Zal wel komen denk ik....

hihihi dank je kersje. Ik heb gelukkig een man die graag klust en het dan ook goed wil doen. :D

Klopt marbo, Weleda is ook erg goed en ruikt ook erg lekker... Ik heb er voor onszelf ook veel van. Echt superspul!

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Kersje: Hoe lang denkt je man er mee bezig te zijn? Als het binnen een week of 6 af kan zijn, zou ik het zeker nog voor de bevalling doen. Het lijkt mij irritant om met een halve (of geen) badkamer te zitten als je een kleintje hebt. Lastig ook!
    Het kamertje ziet er al leuk uit trouwens!

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik denk dat ik liever nu een verbouwing zou hebben dan als die kleine 3 maanden is ofzo. Verstand op nul en gaan?

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Je kamertje ziet er trouwens erg leuk uit!

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Kersje, wij moeten de badkamer ook (grondig) verbouwen. Wij hebben ervoor gekozen om het in het voorjaar te doen. Ik vond het geen prettig idee dat het misschien zou uitlopen en dat het voor de bevallig niet klaar was (onze aannemer kon ook niet garanderen dat het op tijd klaar was). Mijn man heeft helaas door zijn eigen zaak te weinig tijd voor de verbouwing. Bij ons is het ook het bad dat lekt, maar het is leefbaar...

Onze keuze voor het voorjaar is zo gemaakt omdat dan het kindje al wat groter is, en dan kan ik hem/haar evt ook bij vrienden of bij mijn moeder in bad doen. Als het zo klein is wil ik dat gewoon lekker thuis kunnen doen. Ik had ook geen zin om hoogzwanger te zijn en niet onbeperkt beschikking te hebben over mijn eigen badkamer en ik voelde er ook niet veel voor om hoogzwanger midden in een verbouwing te zitten. Ik had ook steeds in mijn achterhoofd dat het kindje heel goed ook te vroeg kon komen en ik moet er niet aan denken dat de verbouwing dan nog in volle gang is. Wij hebben dus echt voor zekerheid gekozen...Daarnaast konden we zo ook nog een beetje verder sparen en het echt goed laten doen.

Ik vond het een heel geruststellende gedachte dat ik geen grote verbouwing te gaan heb voor de bevalling.

Succes met je beslissing...

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    maar inderdaad erg leuk kamertje kersje. Lekker fris.. :D

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Dat doet een mens goed. Ik heb een redelijk goed weekend achter de rug. Goed geslapen en lekker afgeleid door Rick. A.s. woensdag is de begrafenis en dat zal zeker een hele lange en emotionele dag worden. :(
    Als dat voorbij is dan kan het verwerken gaan beginnen. Ook heb ik dan op een gegeven moment wel wat anders aan mijn hoofd. Ik hoef nog maar een goede 12 weken te gaan dus dat is dan wel weer leuk om aan te denken. :)

Jullie hebben zoveel geschreven de afgelopen paar dagen dat het teveel is om te onthouden. Ik wens iedereen een fijne dag toe vandaag en ik kom nog wel een keer kijken.

18. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Thx voor de complimenten op ons kamertje :)
    Hij straalt nu veel rust uit idd, dus vandaar nog ff wat gezellige kleurtjes erin straks!

En bedankt voor jullie tips en meningen over de badkamerverbouwing. Ik zit dus ook gewoon ontzettend te twijfelen. Het zou in een week of 4 toch echt wel gedaan moeten zijn. We willen ook geen extreem ingewikkelde dingen en de badkamer is klein.
    We gaan het er morgen nog een keertje over hebben en wellicht dat we alle spullen maar gewoon bestellen en dan in september nog eens bekijken of ik er dan zin in heb of dat we toch nog ff wachten.
    Ik kan in de ergste sloop en verbouwfase altijd ff naar mijn ouders vluchten overdag als ik uit mijn werk kom. Maar ik wil gewoon ook weer zo graag thuis zijn momenteel. Dat is vooral het lastige...
    Och, als dit het grootste probleem is, dan zitten we toch maar weer met luxeproblemen he ;)

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    inderdaad, als dat het ergste is. :D

Ik ben ook een hele erge huismus geworden, dus ik moet er eerlijk geszegd niet aan denken om door een verbouwing mijn huis 'uitgejaagd' te worden. Maar inderdaad. Zeker als je het zelf gaat doen, gewoon over een paar weekjes kijken hoe je erover denkt...

20. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    goedemorgen...
    jaja eindelijk eens wat eerder uit bed.
    ik slaap de laatste tijd echt super lekker sinds ik mijn voedingskussen erbij heb gehaald :)

kersje: jullie kamertje ziet er al erg leuk uit. lekker rustig! :)

Deel Deze Pagina