November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Het ligt er een beetje aan wat je eet. Als je iets vets hebt gegeten (vlees o.i.d.) kan het zijn dat je na een half uurtje meteen weer een aanval krijgt. Vaak zit er in elk eten wel iets vets, dus dat je het na het eten krijgt, is wel logisch. Dat had ik ook het meest. Het kan ook spontaan gebeuren zonder dat je iets gegeten hebt. Als ik jou zo hoor, ook bij de andere berichtjes op deze blz., lijkt het inderdaad op galstenen. Je had al een echo gehad waarop ze het moeilijk konden zien? Oei, dan moet je er misschien nog mee lopen tot ruim na je bevalling. Niet prettig.

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ach jee, bevallen in de 30ste week is wel een beetje creepy, lijkt mij. Hopen dat alles goed gaat met hun!
    Dus het eerste oktoberkindje is er al. Hierna zijn wij aan de beurt! Spannend! De meesten van ons moeten nog gemiddeld zo'n 12 weken. Lijkt kort he?

3. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    janny. ja inderdaad. maar alleen ben benieuwd wie eerst novembermama een baby krijgt hihi... maar wel bijna nog tien weken te gaan. dat gaat zo tijd snel vliegen. heerlijk.. augustus is ook snel bijna om :D

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja de tijd gaat snel he!

Ik moet nog 10 weken... en over 7 weken mag het al komen :p

5. 078mama

078mama Niet meer actief

De tijd gaat inderdaad wel snel maar aan de andere kant lijkt het nog zoooooo ver weg allemaal! Nog 13 weken klinkt best lang... Nog 8 weken werken daarentegen ;)

Nu nog 3 dagen en dan heb ik lekker een week vrij. Die hebben we vrij genomen om lekker samen alles op orde te brengen. Dus alles kopen, uitzoeken en de slaapkamer pimpen. Ik heb er zin in!

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Brrrr :confused: met 30 weken, nou nee liever niet :(

Janny, ik heb ook nog geen harde buiken gehad... Volgens mij...

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Mooi buikje hoor! Groeit lekker he? haha

8. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ow das vreemd wat ik heb ng geen afhaal bericht voor de blijedoos, maar wel al 3 maanden wij jonge ouders :confused: :confused: :confused:

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    groeit zeker goed door wendy :D

Ik ga even lekker thee drinken bij mijn moeder :D

10. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Veel plezier tipp!

@ sybje! jeetje wat een rot weekend heb jij gehad! Dikke knuffel

@ Zozo bij de okt mama's een kindje 10 weken te vroeg pff daar moet ik maar even niet aan denken haha

@ Maxie Ben blij dat alles goed met je gaan hoor buddy ;) Jeetje jij hoeft ook nog maar 10 weken he? wat gaat de tijd toch snel.

Hier ook nog 1 met een voedingskussen. Ik vind het echt heerlijk. en idd mijn man wil er ook 1 :)

11. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Zo zeg...dat was met het ritje wel...ik heb er vanmiddag 1,5 uur over gedaan om thuis te komen. Normaal is het een ritje van 30, misschien 35/40 minuten! Dan merk ik trouwens dat autorijden ook steeds pijnlijker gaat worden, hopelijk niet teveel, want dan kan ik helemaal nergens meer komen straks.

Bij 30 weken bevallen lijkt mij ook erg eng zeg. Gelukkig ziet het er goed uit, hopelijk blijft dat zo.
    Laten we hopen dat wij allemaal keurig vanaf half oktober gaan bevallen van allemaal gezonde jongens en meiden!

Voor mijn gevoel klinkt het feit dat ik nog maar 13 weken hoef heel kort, maar 3 maanden klinkt weer erg lang. Beetje dubbel dus ook.
    En ik heb ook nog steeds dat er dagelijks mensen roepen dat ik al zo'n grote buik heb (en of ik dus zeker weet dat het er eentje is en/of ik niet al bijna moet bevallen...). Ik lach er nu steeds maar een beetje schaapachtig om, maar ik hoop voor ze dat ze me niet op een chago moment treffen, want dan barst de bom ben ik bang, haha!

Goed, tijd om wat was op te vouwen. Wat is het huishouden toch een heerlijke taak, NOT :(

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    oeh de eerste oktober mama bevallen...30 weekjes.
    hoop dat het goed zal gaan!

ik heb op mijn werk vaak dat collega's aan mijn buik gaan zitten...vind het eigenlijk niet zo heel erg fijn.
    hoezo, nou al beschermend naar ons kleintje ;)

13. MarielleB; wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen, wel balen natuurlijk!

Kersje; mooie kamer zeg!

Sybje; wat vreselijk dat je zo'n pijn hebt, was wel schrikken dat je daarvoor naar het ziekenhuis moest, maar gelukkig zijn het geen weeën...

Corien; als ik een harde buik heb is het op één plek (onderin) en niet mijn hele buik. Ook nooit pijnlijk, alleen raar gevoel. Maar ik voel wel duidelijk verschil tussen een hoofdje tegen mijn buikwand of een harde buik. Ik heb het vooral tijdens de seks :oops:

Ik heb vandaag met mijn moeder grordijnstof en andere leuke stofjes (blauw/wit ruitje en delfts blauwe) gekocht bij de boerenbonthal in amsterdam. Over 2 weken gaan we ze maken. Gordijnstof is rood met witte boerenbontruit, erg leuk!

14. Larrissa1990

Larrissa1990 Nieuw lid

18 aug 2008
    3
    0
    0
    Oppassen
    Wezep
    Gefeliciteerd :D
    ik bn 12november uitgerekent.

groetjes

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @janny : ja klopt ja ...ik had de weken vooraf al dat ik iedere keer niet goed werd onder het eten...maar ik dacht toen dat het aan mijn suikers lag ...
    ze hebben idd een echo gemaakt maar het kindje ligt er deels voor dus kunnen ze het niet zien ....
    mannetje is nu babyvoeding halen zonder vlees kaas en kolen , beschuitjes , danoontjes , vanilia vla en crackers ....verder drink ik nu alleen thee en water en wil wat warme melk proberen ...
    heb nu nog steeds wel pijn maar dat heb ik vooral als ik opsta en beweeg en zo of als ik ga verliggen .....
    ooh ik ben zo bang dat het terug komt dat zie ik dus echt niet zitten ...hoop dat ze me dan wel gelijk willen opereren

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @larissa : welkom ! oei je bent wel jong maar neem aan dat je wel blij bent met de kleine op komst ?
    @jootje : klinken als leuke stofjes ben benieuwd naar je kamertje

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Larissa, welkom hier bij de novembermama's!

@Sybje, Ja, het is erg vervelend, en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik hoop ook nooit geen galstenen meer te krijgen, vond het echt heel erg. Ik hoop voor je dat de aanvallen wegblijven. Die zeurderige pijn kan nog wel even aanhouden, maar kan ook zo weer wegzakken. Hopelijk kan je vanavond wel in slaap komen. Heb je zetpillen mee gekregen voor als je weer een aanval krijgt? Die dingen hielpen bij mij niet echt, maar misschien bij jou wel. Pas goed op met vette dingen, maar dat doe je al lees ik. Meer kan je niet doen. Als het echt galstenen zijn, hoop ik voor je dat die zo snel mogelijk verwijderd worden. Heel veel sterkte ermee!

@All: Ik ga nu naar school. We hebben vanavond informatie-avond voor de ouders van groep 3/4. Die kan ik dus lekker even gaan toespreken... 8) Allemaal tot vanavond laat!

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    succes Janny

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    thee was gezellig. Ik ga nu koken!

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    smakelijk tipp!

meiden ik moet dadelijk werken
    (acrylnagels zetten) en daarna gaan wel lekker op de bankt met een DVDtje! tot morgen!

Fijne avond dikke knuffel!

Deel Deze Pagina