November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Oehh lekker, eetsmakelijk!
    Wij eten pasta met zalm, dat mag gelukkig ook ;)

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hoi allemaal! Heb toch nog even tijd kunnen vinden om hier even te neuzen.

@Corien: Mooie site van die buikbanden!

@Noatje: Gefeliciteerd met je neefje! Leuk, zo dicht op elkaar!

@Ukk: Auw! Heb nog nooiy een draai gevoeld...

@Sommige: Ik geniet nog volop van de zwangerschap. Ik ga het straks vast wel missen. Maar ja, nu heb ik ook geen extreme kwaaltjes en kan (bijna) alles nog doen. Dat maakt ook een verschil natuurlijk.

@Marielle: Fijn dat alles goed was bij de vk. Wat sh*t dat je door het lopen weer last hebt gekregen. Doe maar rustig aan voor de rest van de dag.

Qua eten mis ik nu even niks meer. Heb rond de 20 weken een keer 1 cocktail, een toastje filet American + een stukje gerookte zalm gehad, en kan er sinds die tijd weer 20 weken tegenaan. Maar misschien denk ik er over 12 weken wel weer anders over?

En een middagdutje... Heb er zo'n zin in, maar gewoon helemaal geen tijd voor. Kom net uit m'n werk (gelukkig vroeger dan ik had gedacht) moet nu eten koken (stampot boontjes met spekkies) en moet rond 19.00 al weer naar de voorlichtingsavond voor borstvoeding. En ja, als ik wakker wordt na een middagdutje (heb ik nog maar 2x gedaan tijdens mijn zwangerschap) ben ik ook helemaal gebroken. Net of het geen nut heeft dat je even slaapt. Daarna blijf ik ook de hele middag/avond lui en moe.

3. Go4baby; wat ben jij relaxed zeg! Ik zou niet zo lang kunnen wachten met de spullen kopen en kraamzorg regelen. Ook hebben wij het een beetje verdeeld qua spullen kopen, omdat het anders zo duur is in 1 keer.

Ik hoor ook veel dat het hema-kussen van mindere kwaliteit is dan die van de prenatal. Daarom ga ik er ook een van de prenatal kopen (wel tweedehands).

JsztD; hoe weten ze dat je veel vruchtwater hebt? Kunnen ze dat voelen ofzo? Over die lijst van wat je moet hebben; bij mijn kraamzorg kreeg ik een boekje en daarin staat een uitzetlijst. Kijk anders op www.kraamzorgdewaarden.nl voor de uitzetlijst.

Hmm, lekker broodje filet american... Met BV geven mag je inderdaad alles eten en zelfs een glaasje wijn drinken, als je het maar niet net voor een voeding doet. Als er 3 uur tussen de wijn en de volgende voeding zit, kan het prima, dus dat is wel lekker!

Janny; dat je dat hebt aangedurft om te eten... Ik zou het risico niet durven nemen.

4. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oh wat gaan jullie allemaal lekker dingen eten ! Mjammie !
    Hier is het weer boontjes bahbah..

Ff een vraagje: Zijn er meer meiden die nu weer misselijk zijn en\of moeten overgeven ?

Ik kreeg 2 weken geleden buikgriep (overgeven en diarree,sorry voor de details) en heb tabletjes voor de misselijkheid en het overgeven gekregen, maar die slik ik dus nu nog steeds en als ik dat niet doe, wordt ik weer enorm misselijk en heb ook alweer overgegeven :(
    Nu vraag ik me dus af of het nog een nasleep is van de griep (diarree is wel over) of dat het door de zwangerschap komt...
    Iemand ?

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ooohhh sushi ........bezoek komt hier alleen maar binnen met sushi ....broodjes file american .....broodjes rosbief ....

en de champagne daar wou ik al mee beginnen bij de eerste wee ....dat maakt het allemaal wat dragelijker ;)

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    :) is wel een goed idee inderdaad... Je moet het vooral gezellig maken in huis en hoe relaxter je bent hoe sneller de ontsluiting schijnt te gaan.. maar hoe knetter bezopen zijn we dan als het toch wat langer dan een dag gaat duren ;)

@ Manon F: tja, logistiek gezien past er op dit moment ook helemaal niets meer in mn huis ivm verbouwing en mocht de baby veel eerder komen (wat ik natuurlijk niet hoop) dan wordt het toch ziekenhuis en is er alle tijd om spul in huis te (laten) halen...
    En die kraamzorg... brrr heb er gewoon weerstand tegen :oops:

7. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Had gehoord en gelezen dat 1x een heel klein beetje niet erg is en niet schadelijk is. Ik was op vakantie en heb echt een ietsiepietsie gehad, gewoon voor de smaak. In die zwanger-tijdschriften lees je ook dat je het 'beter kunt laten staan' maar dat het niet gelijk schadelijk is als je er per ongeluk iets van hebt gehad.
    Maar ik laat het echt bij dat ene beetje hoor!

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Whahaha, Sybje ik zie je al helemaal zitten, "voor mij geen ruggenprik, maar als u nog een glaasje bubbels heeft..." :)

tatlim
    Geen last van, maar ik was sowieso niet echt beroerd. Ik weet dat er onder gezondheid laatst een topic stond van meiden die heel lang misselijk bleven. Vervelend lijkt me dat!

Manon
    Dat risico is stukken kleiner dan je soms zou denken als je de (af en toe hysterische) berichten op forums leest ;)

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Laat dat nou net 'mijn' kraamzorgbureau zijn :)

10. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    een keer een klein beetje kan geen kwaad hoor, heb ook wel eens een stukje biefstuk gehad die nog een pietsie rood was.

Tatlim, vervelend zeg... kan van beide komen denk ik, tijdens de zwangerschap duurt het wel langer voor je weer beter bent. Verder alles goed met je?

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Meiden, nog even 2 tips.

Tip1: Bij de trekpleister (volgens mij) hebben ze weer Winny the Pooh dingetjes voor de liefhebbers (ik hou er zelf niet van, maar goed) en heb in een andere folder (weet niet meer welke) ook nog andere baby-aanbiedingen gezien. Sorry dat ik het niet onthouden heb.
    Tip2: Maandag begint het nieuwe seizoen van GTST weer! Wordt weer erg spannend als ik het zo in de gids lees.

Nou, ik ga zo maar eens richting de borstvoedings-voorlichting. Iemand al geweest? Wat moet ik verwachten?

12. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben een tijdje terug geweest: kreeg een filmpje, veel voorlichting over aanleggen, voorkomen van kloven en andere enge dingen, heel praktisch allemaal.
    Geen zweefteefgedoe zal ik maar zeggen ;)

13. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dank je voor je antwoord Sandra!

Nou, zoals jullie zien ben ik al weer thuis... :evil: Stond daar voor een dicht hek en een verlaten praktijk... Thuis aangekomen alles checken, mail, datum, adres, tijd, enz. Had ik gewoon wel alles goed. Ik bellen naar de praktijk, bleek dat het een week verschoven is. Nu is het dus niet vanavond maar volgende week! :evil: Zit ik daarvoor 20 km. voor niks te rijden. Sorry hoor, daar word ik een beetje boos om. Ze kunnen toch bellen of mailen? Ze zijn me vast vergeten... Slaat helemaal nergens op, stomme fout van hun.

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    halloww
    hier even snel een berichtje vanaf hier.
    vandaag wezen werken...toen even snel eten en daarna door naar het gemeentehuis voor de erkenning van ons kindje.
    das ook weer geregeld, valt weer een last van mijn schouders :)
    gelijk ook papieren meegekregen voor het ouderlijk gezag als het kindje is geboren.

verder niks bijgelezen nog, krijgen zo weer visite.

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    nou ik had net een paniekaanval/huilbui! Ik had echt het idee dat het allemaal niet op tijd af zou komen :(

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @tipp : oei mag ik effe met je meehuilen dan ? ;) snap je heel goed meis ..ik knijp hem hier ondertussen ook hoor ....

krijg steeds meer trek in champagne ...

ooh ja meiden effe een feit ....die bedden bij ons in zh op de verloskamers zijn echt mega hard en liggen niet lekker :( bleeh

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja hoor sybje, gaan we even samen huilen :D

Ik was echt totaal in paniek... Mijn man is meteen naar boven gerend om weer aan de babykamer aan het werk te gaan :)

18. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    haha aah das wel lief van hem ...ik zou morgen gaan lakker op de kk .....maar de buuv komt eerst het plafond witten en onderwijl ga ik dus lakken ....dan gaat mannetje zaterdag het vloertje leggen met de buuv .... en volgende week vrijdag gaan de buuv behangen met 1 van ons .....
    en dan hoop ik de meubels wel binnen te krijgen ........en dan kan ik gaan shoppen en de rest van het huis afmaken ...en dan komt het beebje ongeveer denk ik haha

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    zoiets hier ook. Zaterdag hebben we een feest bij mijn schoonmoeder, ze is 25 jaar met mijn schoonstiefvader getrouwd... (mag ik afzeggen omdat ik geen tijd heb? :) ). Zondag gaan we het plafond witten. De week erop de muren schilderen, de week daarna de vloer erin. Dan de gordijnen (die moet ik nog bestellen :( ), en dan kunnen de meubels erin. Daarna gaat de vloer in de woonkamer gedaan worden en de gordijnen in de woon- en slaapkamer. De week erop lig ik ongeveer te bevallen :( :)

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hoi!

Cursus was leuk. Leuk groepje meiden.
    Moest na cursus naar de wc en het zat hopeloos verstopt. Na een half uur persen kwam er wat uit.
    En nu maak ik me mega zorgen dat ik van binnen wat kapot heb gemaakt met baarmoeder en zo.
    Gelukkig beweegt de beeb goed.
    Ben zo moe. Ik ga slapen

Trusten.

Deel Deze Pagina