November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goeiemiddag meiden! Tjonge, wat weer een verhalen over piesende katten en lekkende borsten, hihi.

Onze poes heeft gelukkig nergens last van, maar ja, wij hebben dan ook een buiten-poes. Makkelijk als je in the middle of nowhere woont.

Lekkende borsten ook niet hier, maar nog wel steeds hele pijnlijke tepels. Vooral als ik het koud krijg willen ze gaan trekken en steken.

Vanavond een fietstocht op school. Jakkie, in de regen. Hopelijk wordt het afgeblazen.
    En ook hier is het kraampakket binnen. Heb het alleen nog niet bekeken. Zitten toch geen leuke dingetjes in, haha.

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hoi! Stil is het hier weer he? Zo ongezellig!

3. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ik lek ook enorm. Het wordt steeds erger.
    Ik moet nu al haast compressen gaan dragen. :(
    Maar goed, dat is in ieder geval een teken dat er daarlijk ook melk is en daar ben ik ook wel blij mee.

Liefs Hummel.

4. Niet meer actief

\:D/ =D> De hockeyvrouwen hebben goud! \:D/ =D>

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb hier nog geen melk gezien....Dat komt toch nog wel. Heb wel jeukende borsten sinds vandaag. Teken dat ze groeien?

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Janny: ja, het weer is weer bagger de laatste dagen! Hoop dat het snel bijtrekt maar als ik je goed beluister komt het je beter uit als het wordt afgelast ;)
    Balen dat je zulke zere tepels hebt! Hoop dat dat weer afneemt!

@ Hummel: wow, zo erg heb ik het niet gelukkig. Maar idd wel een fijn idee dat de melkfabriek al bijna gebruiksklaar is :)

en idd was is het hier rustig! Andere dagen had ik moeite jullie te volgen en nu ik op kantoor zit en alle tijd heb (nou ja...) is iedereen met Tipp naar de Knipp-knap-kappert ofzo

Hier doet de kleine weer rek, strek en draai oefeningen! Zo gezellig (maar soms ben ik bang dat er een slang of alien in me zit ofzo... kan zo kronkelen... :))

7. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Voor iedereen die in huis plassende katten heeft het volgende (gratis tips van een dierenarts... wie er niet op zit te wachten kan dit dus overslaan! :D ):

- ALTIJD urine laten controlen, ongeacht of het een poes of een kater is. Het zal niet de eerste kat zijn waarvan we moeten concluderen dat-ie al maanden last van een onbehandelde blaasontsteking heeft! (en de nodigen van ons weten hoe pijnlijk en vervelend dat is...)
    - Katers (en een enkele keer poezen) markeren hun territorium door te sproeien. Dit is altijd op hoogte (bijvoorbeeld tegen de muur of de bank)! Plasjes op de grond etc. zijn dus geen teken van territorium-markeergedrag.
    - Katten houden van een schoon huis en zijn in principe heel zindelijk! Ga er dus vooral niet vanuit dat de kat het doet om te pesten, maar omdat hij zich niet lekker voelt. Dat kan dus een fysiek probleem zijn (bijv. blaasontsteking) maar ook "tussen de oren". (stress door verbouwing, ander kattengrit, vuile kattenbak, onrustige plek kattenbak, teveel katten in 1 huis, .....komst baby...)

Strooien met peper... tsja, wat zal ik zeggen... hij zal het misschien niet lekker vinden en daarom een andere plek uitkiezen, maar oorzakelijk verandert het niets. Ga dus altijd op zoek naar die achterliggende oorzaak!

8. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    nou dat peper gedoe heeft bij mij in ieder geval wel geholpen. De sukkel gaat namelijk altijd eerst goed ruiken waar ie zal piesen. Dus dan krijgt ie peper in zijn neus. Vinden katten echt geen pretje! dus dan is dat plekje gauw geen keuze meer om te piesen. (t kan soms zijn dat ie dan een ander plekje in huis gaat zoeken, maar als je ijverig met de peper blijft moet het lukken ze te overtuigen dat buiten plassen beter is)

ik had het kraampakket zaterdag binnen. Zat een boek over veiligheid bij als kado en een knuffel hond die ook als spuugdoek te gebruiken is en dat alles in ee mooie opbergdoos (en natuurlijk zaten alle enge medische dingen er ook in)

heb ook net bericht van de blije doos. (had er achteraan gemaild) als het goed is krijg ik begin september mijn eerste wij jonge ouders en dan ook een uitnodiging om de blije doos op te halen....

9. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ whabbit: goed zeg die tips! En wat leuk dat je dierenarts bent! Doe je gezelschapsdieren of ook andere beesten? Mn zusje is veearts (en bevoelt mijn buik zo af en toe alsof ik een koe ben :) erg grappig! Ze is daardoor ook bijna verloskundige want ze heeft al heel wat kalfjes gehaald (en lammetjes en paar veulentjes).

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Welke zorgverzekeraar heb je?
    Iemand IZA? Ben benieuwd... maar ik denk dat ik ze toch nog even ga contacten... ivm kraamzorg regelen :oops: anders krijg ik nooit een doos...
    Die blije (is die van prenatal) kan ik al wel ophalen (voor half sept ofzo...)
    Pff nog meer dozen in huis...

11. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
    Haha, daarom was het zo rustig! Iedereen heeft zitten kijken :D

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    eeehhmm hoe moet je urine opvangen van een kat .....? lijkt me niet zo makkelijk .....
    die van mij heeft het dus gisteren voor het eerst gedaan .......mandje heb ik gewassen en is verrot ...beetje jammer ......ik wacht het effe af ...hond van de buren liep hier ook en volgens mij was guus bang dat die hond in zijn mand ozu gaan leggen.....snap ik ook wel weer ...

@tip hoe was het bij de kapper ..? moet eiegnlijk ook zie dr niet meer uit .....

@janny ; mhh fietstocht he ? nee das niks met dit weer ....

@all : heb geverfd op de kk ......ben alleen tot de conclusie gekomen dat zwangere vrouwen geen deuren kunnen verfen ..is totaal geen optie ......
    heb alleen de ramen die naar buiten toe open gaan niet geverfd want het regende ......
    nu dus de vloer die we vanavond gaan halen .....
    en behangen volgend weekend ......

ooh ja en heb de gyn gebeld ....bloeduitslagen waren prima ....gyn hoopte alleen dat dit ook zo bleef tot het kindje is geboren ......mmhh oke ..
    maandag heb ik weer een afspraak en dan dinsdag een afspraak bij de internist voor de suikers ...

13. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

@Chebu, bij de eerste geen lekkende tieten gehad. Maar zodra meneer geboren was had ik veel te veel voeding dus maak je geen zorgen (en nee zelf ook nog geen druppel gezien (gelukkig).
    @ Sybje, gefeliciteerd met de bloeduitslag, hoop ook dat ie goed blijft!

Jooze

14. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    hihihi dus het druipt nu van de deur af?

Fijn dat je bloeduitslagen goed waren. Begrijp ik goed dat je suiker hebt?

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @go4baby : jep tenminste die diagnose heeft mijn gyn gesteld na 1 dagcurver ....ben het er nog niet echt mee eens .....maar dat hoor ik dinsdag wel ...

16. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Hummel, dan heb jij het lekken wel erg, als je al haast compressen moet gaan dragen! Lastig hoor!

@Kleinwonder: Ah, helemaal gemist! Had ik ook wel willen zien!
    Was het een mooie wedstrijd?

@Chebu, het kan best zijn dat ze (weer) groeien. Dit gaat vaak in periodes.

@go4baby: Kreeg net telefoon dat de fiesttocht officieel niet doorgaat! Hoera! Anders had ik in de regen moeten zitten turven... En ik moest stiekem wel een beetje gniffelen om je laatste opmerking. Gelukkig weet je dat het niet echt een slang of alien is. Geniet maar van het gekietel...

@Whabbit: Ja, echt handig die tips van een dierenarts! Ondanks dat onze poes er dus geen last van heeft op dit moment, kan ik het in elk geval proberen te onthouden!

@Gerdien: Dat klinkt leuk, jouw kraampakket. Ik zal zo ook eens gaan kijken...

@Sybje: Fijn dat je bloeduitslagen in orde waren! Is eerst weer een opluchting voor de komende tijd he?

17. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik ben meer van de gezelschapsdieren.

En heb inderdaad ook zelf mijn buik al afgevoeld... 8-[ De verloskundige kwam in ieder geval afgelopen woensdag tot dezelfde conclusie als ik voor wat betreft de huidige ligging van the babe! (voetjes links, kontje rechtsboven, hoofdje helemaal beneden... niets meer aan veranderen, dan zijn we klaar om te bevallen!)

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha! Lekker hoor dat het niet doorgaat ;) Lekker een vrije avond!

En ja, tuurlijk heb ik gezien dat het een mensje is... maar wat een woelratje is het! (en ik vraag me echt af of het zich niet opwindt aan de navelstreng!)
    Of misschien dat het zich dan ook weer automatisch afwindt... :) en dan als een jojo heen en weer blijft rollen...
    Ik geniet er zeker van, het verbaasd me gewoon hoeveel kracht en energie er in zit!

Nou, fijne avond allemaal! Ik vind het mooi geweest voor vandaag en ga naar huis. Verder klussen aan de keuken!

19. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    goede middag meiden!

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ga je dan naar dezelfe avond? ik zou ook eigenlijk de 21e maar werd gebeld dat het is verschoven naar de 28e. Ga je naar stadskanaal??

Deel Deze Pagina