November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ben trouwens mijn keuken aan het opruimen ...allemachtig wat een zooi kan een mens hebben ...ben al met de 2e vuilniszak bezig ....en dan heb ik het alleen nog maar over voedsel .....

2. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Je bedoelt een klein bultje, dan wat vlakker en dan de grote bult? Heb ik ook wel een beetje hoor! En dat zie je alleen zelf, hihi. Maar ik vinnum mooi, dus loop er maar lekker mee te koop ;)

3. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Aha, nesteldrang-actie :)
    Lekker is dat he, allesssssssssss weg!

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    uk dat is schrikken! viel je flauw?

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Uk jeetje doe je voorzichtig en succes met het gesprek met je baas hopelijk krijg je begrip.

Chebu dus ook echt een beetje rustig aan doen he.

6. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Pff ik "moet" al met al geen 100 maar om precies te zijn 123 pagina's bijlezen. wat doe ik mezelf aan hè... maar ja, moet natuurlijk wel weer van ALLES op de hoogte zijn. :) Ik heb er nu 50 gehad, maar heb inmiddels vierkante ogen, dus kom later wel weer terug...

7. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    middag...
    heb eindelijk bericht via de mail wanneer in de blije doos en de wij kan verwachten.
    pas oktober! dit omdat ze mijn aanmelding niet hadden doorgekregen.
    komt het dus toch nog goed hoop ik.

zal zo even wat leuke plaatsen opzoeken die we tijdens onze campervakantie kunnen gaan bekijken.
    eerst nog even met de hond wandelen.

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Heb net de intake van de kraamzorg gehad. Begrijp dat iedereen in principe recht heeft op 49 uur zorg verdeeld over 8 dagen.

Doordat ik aanvullend 1 verzekerd ben bij Menzis heb ik een eigen bijdrage van 3,70 per uur. Met daarbij de huur van een verloskamer, komen die kosten totaal ook al op ongeveer 600 euro :confused:

Ze heeft verder niets willen zien, maar stelde wel vragen over wat we al in huis hebben (heb er nog niets van, maar dat was geen probleem).

Ben vergeten wat er allemaal al is geschreven.....sorry.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kersje : ja die luifel ! hihi ....

pppfff de keuken is weer opgeruimd ..ik ga zo voor een heerlijke drukpuntenmassage naar mijn acupuncturist/fysiotherapeut ...heerlijk .....

morgen is de trapkast aan de beurt ......heb in de keuken een la vrij gelaten voor de flesjes en de magnetronsterilisator en slabbetjes en zo ....ja ja een goede meid is op de toekomst voorbereid ;) :)

10. Niet meer actief

Ik vroeg me af he.. Stel je voor dat je recht hebt op 49 uur zorg, moet je hier dan ook gebruik van maken? Ik bedoel voor (bijvoorbeeld) 3,70 per uur vind ik het onzin om 49 uur lang gebruik te maken van kraamzorg. Ik denk dat ik aan 20 uur écht wel genoeg heb.

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou die 49 uur zijn echt lekker .......ze is er voor jou en de baby en de hoognodige schoonmaakwerkzaamheden zoals de was en de plee ....maar ze voorziet het bezoek ook van drinken en zo ......is toch wel lekker dat je daar niet naar om hoeft te kijken ...

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris

Ik vroeg me dat ook af en heb gevraagd. Je mag aangegeven dat je terug wilt in zorg, dit echter alleen in overleg met het kraamburo en verloskundige. Dit omdat zij als professionals kunnen beoordelen hoe het gaat met jou en je baby (genoeg drinken, ontlasting, kleur etc) en ze dit niet na bv 4 dagen al volledig aan de moeder willen overlaten.

Ze gaf vreemd genoeg als voorbeeld dat men bv bekkeninstabiliteit faked om zo meer zorg te kunnen krijgen.....kan me het werkelijk niet voorstellen dat ik het leuk vind om een wildvreemde 8 dagen over de vloer te hebben en ga liegen om het te verlengen. Ik denk inderdaad ook dat wij na een paar dagen heel graag met z'n drietjes willen zijn.

13. Niet meer actief

Sybje: De eerste dagen vind ik het hartstikke fijn om iemand te hebben om te helpen, maar ik kom uit een groot gezin en heb om eerlijk te zijn voldoende hulp. Mijn moeder heeft al aangeboden om de hele eerste week te komen helpen (mijn moeder is lactatiekundige en kan dus ook het BV proces ondersteunen).
    Verder zal er de eerste weken weinig bezoek komen, we wonen nogal ver weg (helaas helaas :cry: ) van alle vrienden en familie en hebben afgesproken om (wanneer ik me daar goed bij voel) een soort 'geboortefeest' te geven. Ik heb gewoon écht geen 49 uur aan zorg nodig (indien alles goed gaat met mij en de baby) en zit daar ook niet op te wachten.

Corien: Ik zal het hier eens over hebben met mijn VK, eens kijken wat zij erover zegt. Ik wil het ook niet perse afschrijven nu ofzo maar ik dénk gewoon dat ik na de bevalling geen behoefte heb aan zoveel uren. (En wil inderdaad net als jij graag lekker met zn drietjes zijn) (Natuurlijk alleen als alles goed gaat met mij en de baby). BI faken.. Pff, dat kan ik echt niet snappen..

14. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Maxje: Gefeliciteerd met jullie jubileum!

@Sybje: Dat is toch een heel mooi buikje! Ik vind ook dat je er met recht trots op mag zijn! En ik zie bij jou geen bulten die ik niet heb hoor!

@Corien: Tjeempie, wat is dat dan ontiegelijk duur? Waarom komt er een eigen bijdrage bij als je aanvullend verzekerd bent? Zou dit ook gelden voor Menzis-Confior 4? Het is toch niet te hopen. En waarom moet je de verloskamer zelf betalen? Had dit allemaal niet verwacht, maar vind het wel ontiegelijke afzetterij.

15. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Corien, dat is duur!

Ik heb expres toen ik zwanger wilde worden, (2,5 jaar geleden) mijn ziekenfonds laten omzetten tot het duurste pakket, ik krijg alles vergoed, eigen bijdrage, zh bevalling. Je betaald iets meer premie, maar verdien je nu wel terug!

16. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    kleinwonder, je kunt de kraamhulp ook wegsturen hoor, wij hebben haar de laatste dag weggestuurd, onze familie was er toch omdat het pasen was, en de hulp zat gewoon haar tijd uit.
    We waren blij dat ze weg was, hihi.
    Maar een dag of 6/7 is wel lekker hoor, zeker bij een 1e, je bent dan zoooo onzeker (ik tenminste ;))

17. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Middag!

Ben ik weer even snel!

@ Corien: pfff komen die kosten voor eigen rekening? Da's best veel. Ik ga voor de thuisbevalling maar je weet nooit, maar had me er nog helemaal niet in verdiept wat een Zh bevalling kost... :rolleyes:

@ KersjeB: ik heb wel iets aanvullends bij IZA dus kraampakket is veilig gesteld.

Heb net paar kraamzorg instanties gebeld om een en ander te vragen en als laatste vroeg ik: En nu de ham-vraag: ben ik nog op tijd voor half november? En daar moesten ze heel hard om lachen... Natuurlijk!
    Tja, ik had me ook niet voor kunnen stellen dat ze het zouden kunnen weigeren.

@ Kleinwonder: Heb ook steeds gevraagd over die uren, maar 49 is meestal standaard en kan ook altijd last-minute naar beneden bijgesteld worden als je het teveel vindt! (ik vind het ook wel erg veel zelf en ik woon ook erg klein dus heb geen zin in 6 uur per dag een wildvreemde in huis te hebben als ik van die kleine wil genieten). Maar ik ben gerustgesteld en regel dat gewoon tegen die tijd wel!
    Bel ze anders gewoon even op, komt heus allemaal goed.
    Wel erg leuk dat je moeder lactatiedeskundige is en je daarmee kan helpen! Altijd prettiger dan als een ander het doet (nou ja, niet iedereen zou dat misschien leuk vinden, hangt natuurlijk van de relatie met je moeder af).

Dus als ik mn verzekeringspasje heb gevonden :rolleyes: ga ik me eindelijk eens aanmelden! :whistle:

18. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Goedenmiddag,

3,70 per uur eigen bijdrage had ik ook al gelezen idd, vind het ook ontzettend veel.
    Vind eigenlijk dat ik ook wel genoeg betaal in de maand aan premie.
    Maxje, ik heb vorig jaar uitgerekend of ik idd ook beter kom omschakelen naar het pakket met 4 sterren (heb nu 3). Dit was bij mij dus niet het geval, omdat ik heel veel meer betaal, dus kan ik beter zo verzekerd blijven...

Sybje, vind je dat nou echt lekker die drukpunten bij de fysio, die van mij doet et ook maar het doet me echt onwijs veel pijn. Heb ook nie het idee dat het helpt maargoed, hij heeft er voor geleerd.

Uk, wat zei je baas, mag je stoppen met werken?

Ik vind trouwens dat Janny en Sybje echt mooie buiken hebben hoor, ik zie geen 2 gedeeltjes, echt nie, bij mezelf is dat vele malen duidelijker jammer genoeg..

ben hardstikke verkouden opeens vandaag, gatverdamme.

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kleinwonder : oke op die manier , ik heb hier verder niks , mijn ouders wonen hier 200 km vandaan ....vandaar dat ik het hard nodig heb ....

@domino : soms doet hij me wel eens zeer , zeker nu mijn rug vast zit .maar dan geef ik het aan en doet hij het voorzichtiger

20. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    heb echt al een week of zo steeds buikpijn in mijn onderbuik, beetje ongi gevoel. Zijn geen harde buiken of (indalings)weeen, die voelen anders...
    Vandaag echt al de hele dag
    oefenweeen?

Deel Deze Pagina