November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @tipp : jeetje meis wat balen zeg ...vind het moeilijk om dan tegen je te zeggen dat mijn mannetje wel mee wil ...hij vind het erg leuk ...maar kleren shoppen en zo vind ie niet echt leuk ....
    ik neem binnenkort mijn schoonmoeder en eigen moeder eens mee en mijn omatje ....
    die zijn nog nooit mee geweest ..
    dikke knuff hoor meis !

2. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @tipp:
    Het is denk ik wel een typisch mannen-trekje..ben ik bang..dus maak je niet druk! Het is geen desinteresse van zijn kant..hij bedoelt het goed!
    Mijn man wilde best samen met mij de grote dingen kopen, maar hydrofiele luiers, slabbertjes en luierpakjes heb ik toch echt met mijn moeder en vriendin gekocht! Ik vond het eigenlijk wel leuk! Zonder een man die verveeld om zich heen kijkt kijken welk pakje leuker is van kleur en lekker tutten over ledikantlakentjes.. :D Knuffel!

Ik hoorde trouwens van jonge moeders dat een winterjasje het best niet al te dik is..beter een gebreid vestje wat meegeeft dan een gewatteerd jasje..vind zo'n pasgeboren babyke namelijk heel vervelend.. :rolleyes:

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hee marielle ik zal wel even vragen bij ons bij de drukker. Volgens mij hebben zij ze wel. Ik zie je vananvond!

4. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    ik woon in son en wij gaan naar studio kijk nou in Helmomd.

http://www.kijknou.net hij is echt goed zijn we voor de 20 weken echo ook geweest!

5. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    @ tipp Das ook wat dat hij niet mee wil kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind. Dikke knuffel voor jou!

Mijn mannetje wil altijd winkelen voor de kleine ik kan hem er 's nachts wel voor wakker maken :) alleen zijn dan de winkels niet open ;)

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    thanks meiden... Ik had net ook even een hormonale huilbui... Maar... We gaan zo saampjes shoppen. Hij schrok best van mijn huilbui en hij had gewoon niet zo goed door dat ik graag met hem ging kijken... Hij wil zelfs graag mee zei hij net!

Ikke blij :D

Stomme horrormoontjes :(

7. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    tipp ach komt wel goed je kan niks aan te doen van huilbui. dat heb ik ook wel eens hoor

wij verwachten graag veel. maar kan niet he toch. mijn ventje laat mij doen. ik wil dat hij ook mee gaat. alleen bijvoorbeeld box of zo. gaat hij wel graag mee maar kleren vind hij niks aan dat houdt hij niet zo van haha... mannen he:D
    komt echt helemaal goed lieve meis..

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    huh ik snap niks meer van die winterjasjes ....
    heb een jasje gekocht bij de zeeman ...die niet te dik is ...maar ik had zelf nog wel zoiets van ai zou het niet te koud zijn ? hoeven ze niet wantjes en een sjaaltje om ?
    want als ik een wrapper koop past die niet in de maxi cosi ...zou het kindje genoeg hebben aan het pakje en de wrapper ? lijkt me zo koud voor zo'n teer poppetje ....

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier verkopen ze gewoon skipakken maat 50 en maat 56. Voor in de wagen.

10. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    middaggg...
    net bij de vk geweest voor controle.
    bloeddruk is wat verhoogt, moet wat meer rust nemen adviseerde ze. komt goed uit want morgen gaan we 2 weken met vakantie :)
    verder was alles goed!

is er iemand die de lijst even over kan nemen in de tijd dat ik met vakantie ben?

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi meiden,

dank jullie wel voor de lieve woorden, dat doet me echt goed.

Ik hoop ook dat ze maandag weten welke medicijnen ik mag nemen, tot nu toe vallen de klachten nog mee. Ik heb wel wat last van harde buiken maar dat blijkt ook normaal met 30 weken. De baby doet het in ieder geval goed, dat is voor mij nu het belangrijkste.

Ik heb ook mijn kraampakket van de vgz binnen en een mooie groene luiertas er bij gekregen. Die van de prenatal wouden wij zaterdag ophalen maar die hadden ze niet meer op voorraad, nu moeten we volgende week terug om het pakket alsnog op te halen.

Wij hoeven niet veel te babyspullen te kopen omdat we alles nog hebben van ons zoontje. Het geboortekaartje wordt gemaakt door mijn schoonvader, die is kunstschilder. Bij ons zoontje hebben wij dat ook gedaan en is onwijs leuk. We hebben nu een keuze gemaakt welke we willen en ik ga ze volgende week bestellen. Ben nu hard bezig om de adressen weer up to date te maken.

knuffel
    conny

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ sybje ik heb als winterjasje gewoon een vestje met capuchon van noppies bijv. en dan doe ik dr nog een mutsje op, voor in de maxicosi zelf een voetenzak. Ik heb die van Wallaboo die is erg zacht.
    Ben ook van plan een wrapper te halen maar die is dan voor in de wandelwagen.

@ tipp meestal ga ik met mn vriend babyshoppen maar hij wil ook niet altijd.

Heb het idd ook gelezen in de lounge en een berichtje achtergelaten. Echt heel erg dat bericht.

Ik ga zo de dozen van de kruidvat en prenatal ophalen hier in de stad.

13. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Ik heb ook een winterjasje gekocht, ook niet al te dik. Verder heb ik nog niets. Besef dat ik zelfs geen dekentjes heb voor de wandelwagen of zoiets :oops: . Moet daarvoor dus nog op jacht.

groetjes MarielleB

14. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @jootje: ik neem de lijst wel ff van je over, no problemo!

@tipp: veel shop plezier dan ;) :)

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hou er rekening mee dat een baby niet veel warmer dan jijzelf gekleed hoeft te gaan. Een (dun) laagje extra is genoeg, anders hebben ze het bloedheet! Hoe vaak zie je niet van die veel te dik ingepakte kindjes met natte nekhaartjes van ´t zweet?
    Een dekentje kun je los over ze heen vouwen als ze in de maxi-cosi zitten, skipakken etc. zijn alleen handig als het echt dik vriest.

Tipp
    Mijn man wil best mee, maar dat gaat dan wel als volgt: Ik zeg dat ik iets voor de baby wil kopen, en dat hij mee moet om te rijden en/of te tillen. Vervolgens zeg ik wat ik wil kopen, waar, en in welke winkel (2 winkels is oké, 3 het maximale). We rijden er heen, ik ga de winkel in, hij rookt een shaggie voor de deur. Duurt het te lang dan loopt hij wel even naar binnen en dan wil hij ook best even iets aanwijzen wat hij leuk vind.
    Oftewel: de winkel waar ik rond wil snuffelen plan ik als laatste, ik pak alles wat ik moet hebben, en treuzel tot hij binnenkomt, want dan kijken we samen nog even ;)

Record: in 45 minuten broodje hotdog gegeten, allerlei dingen van de Hema gehaald, een printer bij de Mediamarkt gekocht, en kleertjes (ook door hem uitgezocht) bij de Prenatal vandaan. :)

16. Niet meer actief

Marielle: Oh super, ben blij dat je er positief over bent! (Over echo Son). Ik hoorde meerdere verhalen dat de echoscopiste iets gezien had wat niet goed was en dat het achteraf (na ziekenhuiscontrole) wel allemaal in orde bleek te zijn. Mijn vriend was er heel makkelijk over en zei "Naja, liever dat ze iets WEL ziet wat niet zo blijkt te zijn, dan dat ze iets NIET ziet en je er dus pas bij de geboorte achter komt". Is ook wel zo, maar ben toch blij dat jij er wel een goede ervaring hebt gehad :)

Wendy: Wij wilden in eerste instantie ook naar Kijk Nou! in Helmond maar hij zit al helemaal vol, we waren een beetje laat :oops:

Tipp: Mijn vriend is ook echt geen gezelligheidsshopper hoor! Ja nou, de Ikea is nog leuk, meubeltjes en kleertjes wil meneer ook nog wel uitzoeken maar hydro luiers, moltons, kruiken etc dat vind ie niet geweldig en dat doe ik dus ook liever met vriendinnen/oma/zus etc.

All: Ons werd bij de zwanger&co ook verteld dat té warm niet goed is. Zo'n kindje ligt al onder dekentjes etc en hoeft dan niet ook nog een super warme jas aan.

17. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    ahh das jammer kleinwonder.
    Wij gaan zaterdag. Heb er echr alle vertrouwen in want die 20 weken echo was ook geweldig. Maar wilde je dan op korte termijn een afspraak want toen ik 8 weken geleden de afspraak maakten toen kon ik nog kiezen.

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    mijn man en ik hebben net lekker gewinkeld... Heel uitzonderlijk en daarom dubbel gezellig! We gaan zo nog even in Den Haag verder winkelen :D

We hebben 2 rompertjes, een nachtlampje en slofjes gekocht :D

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goedemiddag allemaal!
    Ben doodop na zo'n lange dag werken. Was net even op de bank gaan liggen, maar telkens word ik gepest door een vlieg. Nu maar even achter de pc dus...

@Kersje, Marbo en San, hoe gaat het met jullie? Alweer iets beter?
    @Conny, dat is flinke pech! En dan duurt het wachten tot maandag ook nog zo lang!
    @Tipp, mijn man laat het liever aan mij over. We hebben gelukkig wel dezelfde smaak. En eigenlijk vind ik het niet erg om alleen te gaan. Maar gelukkig is hij met je mee gegaan en was het dubbel zo gezellig!
    @Jootje, je moet ook niet zoveel dropjes snoepen! ;) :p

Zo, vanavond de bv-voorlichting... ben benieuwd.
    Wat halen jullie (diegene die bv willen gaan geven) trouwens voor de periode van de bevalling tot einde zwangerschapsverlof in huis?
    Wat heb je allemaal nodig voor de eerste 3 maanden bv? Ik weet het eigenlijk niet. In principe toch nog geen kolfapparaat enzo, toch? Of wel alvast? En flesjes / spenen? En wat eigenlijk allemaal? Geen flauw idee!

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb 2 mini verpakkingen kant en klare voeding gehaald (75ct. bij de Ah) zodat ik in ieder geval niet m´n kind laat verhongeren als de voeding niet gelijk op gang komt ;) Ik koop ook nog 1 a 2 voedingbeha´s, en een pakje zoogcompressen.
    Verder haal ik geen flesjes, die voeding geven we dan met een lepeltje of cupje om tepel/speenverwarring te voorkomen.

Qua kolf zeiden ze bij de bv-avond dat dat nog niet nodig was, dat je eerst maar moest zien of alles zou lukken. Tja, op zich heb ik 10 weken om te zorgen dat de voeding op gang komt, een kolf te kopen, te leren kolven en een voorraad aan te leggen. Moet idd wel genoeg zijn.
    Maar ik twijfel wel hoor, zou eigenlijk straks met de mama-mazzeldagen al een kolf willen kopen... scheelt toch weer!

Deel Deze Pagina