@janny dat van die kolfapparaat heb ik aan de kraamzuster gevraagd die bij mijn schoonzusje was ....zij zei een kolfapparaat is zo gehaald als het nodig is ...... je hoeft nl niet altijd te kolven verder heb ik een starterspakket gehaald van advent maar een paar flesjes en speentjes en een borsteltje en er zat nog een tut in .... en ik heb een magnetronsterilisator gehaald... ik geef als het lukt waarschijnlijk maar 6 tot 8 weken bv ...daarna moet ik weer gaan werken en wil niet kolven op mijn werk geloof ik ...... misschien dat ik nog effe voor een tepelhoedje ga kijken ....maar dat is niet bij voorbaat al nodig en is ook zo gehaald ....
dat kolven lijkt me echt 6 keer niks ...zo'n apparaat wat aan je borsten zuigt ..ai ... zie sowieso al heel erg tegen de bv op ....kan echt niks verdragen aan mijn borsten ...als mijn man er al naar kijkt krijgt ie een draai om zijn kop.... ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat lopen dus
Dus in elk geval nog wel even iets in huis halen voor als de bv niet lukt? En misschien een stomme vraag, maar waar dienen zoogcompressen voor? En is zo'n starterspakket voor flesvoeding duur? Gelukkig dat het kolfapparaat nog niet hoeft, dat is toch best een prijzige aanschaf? En het tepelhoedje is voor als je pijnlijke tepels hebt? Een voedingsbeha heb ik al, maar kan er beter nog een paar kopen, lijkt me. Dus even samengevat: - Poedermelk voor als het niet lukt - Starterspakket met flesjes / spenen voor als het niet lukt - Zoogcompressen - Voedingsbeha Dit was het? Of heeft iemand nog aanvullingen?
Oke.. even tussen het bv-onderwerp door een genant vraagje.. Hoe herken je een schimmelinfectie ofzoiets? Ik heb namelijk de laatste dagen af en toe een rare pijn aan mn clitoris. Haha, voel me echt super genant maar ik moet het toch echt ff kwijt. Net alsof 'ie geirriteerd is ofzo. Is dit een kenmerk van een schimmelinfectie? Zo ja, hoe kom ik hier dan aan en beter nog: hoe kom ik er weer af!?
Ik heb alleen zoogcompressen gekocht. Geen poedermelk voor 'als het niet lukt', ik ga er gewoon vanuit dat het lukt. En anders is de winkel om de hoek.
Oja, op internet lees ik vanalles bij een schimmelinfectie over 'witte, korrelige afscheiding' maar dit heb ik echt in de verste verte niet..
@Kleinwonder: Heb na de EUG 4x een schimmelinfectie gehad. Het doet niet pijn, maar jeukt ontzettend! Je moet de hele tijd krabben. En inderdaad witte, korrelige afscheiding.
Flesjes en poedermelk heb je zo gehaald, maar ik heb kant en klare voeding, dus niet zo´n groot pak. Het is net genoeg voor 2 voedingen zo´n pakje. Zoogcompressen stop je in je beha tegen ´t lekken. Als je een schimmeltje hebt kan ´t enorm jeuken (denk aan jeukpoeder x20) of je ruikt anders/viezig, of je hebt andere afscheiding, pijn heb ik nog niet eerder gehoord. Iedereen kan er aan komen, iets te strak ondergoed of een beetje zeep kan de zuurgraad van je vagina al veranderen en daarmee een walhalla voor bacteriën vormen waardoor e.e.a. verstoord raakt. Gewoon een kuurtje bij de huisarts vandaan (zalf of vaginale zetpillen) en binnen 2-3 dagen is ´t over. Je hoeft trouwens meestal niet eens uit de kleren voor onderzoek, als je belt en zegt dat je waarschijnlijk een schimmeltje hebt krijg je zo een receptje toegefaxt
Hmm.. maar ik heb geen jeuk. Het dingetje doet gewoon zeer Hahaha, heb ik weer.. Mysterie.. Oja enne KersjeB: Mijn studie begint inderdaad aanstaande dinsdag weer! Heerlijk, heb er echt nog even super veel zin in.
Misschien heel gek, maar heb je al met een (vergrotende) spiegel gekeken of je iets geks er aan ziet? Ik heb wel eens een heel klein sneetje in m´n velletje gehad, waarschijnlijk door een haper aan m´n nagel. Bijna niet te zien, maar zéééér dat het deed...
ik heb ook sinds een paar dagen jeuk van onder, heb nog zalf voor schimmel van mijn dochter, die had het ook op haar schaamlipjes. Die zal ik zast wel mogen smeren toch?
Ligt aan de werkzame stof, maar ik neem aan dat ze bij zo´n kleintje ook geen gekke dingen voorschrijven. Anders zoek je de merknaam even op op internet, kun je zien of het gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Ik heb afgesproken met m´n broertje om zaterdag te gaan babyshoppen, en ik heb er zo´n zin in! Bij babydump had ik al wat dingen besteld, en ik wil er ook nog even gaan rondsnuffelen. Weet één van jullie of ze in Roelofarendsveen veel accesoires hebben? Oh, en het kraampakket van de thuiszorgwinkel zit in een hele leuke hardkartonnen Nijntje doos met handige handvaten! En er zitten nog 2 mini proefmonstertjes van Zwitsal in ook.
Is inderdaad apart ja.. naja ik weet ook niet, ieder ziekenhuis heeft ook wel zijn eigen protocol natuurlijk.. Bij mij was gelukkig alles goed ja voel mn ventje nu ook alweer wat meer.. pure stress waar hij op reageert denk ik
hee meiden, ik ben weer terug van winkelen. Ik heb genoten! (stom dat je van zo iets eenvoudigs zo kan genieten ) Ik heb bij de slechte voor een prikkie een interessant boek over de ontwikkeling van je baby en tips over (borst)voeding enzo Het is een uitgave uit 2007, dus nog goed recent... Ik ben blij!
van winkelen wordt ik ook altijd blij, nou ja van wat ik gekocht heb dan,niet van het slenteren met een dikke buik
Heeft één van jullie de gouden tip tegen chemische luchtjes aan een nieuw shirt? Ik heb een shirtje gekocht dat ik inmiddels al 4 of 5 keer heb gewassen, maar hij blijft vies chemisch ruiken. 't Is gewoon katoen, en ik hem het gewassen zoals ik dat altijd doe op 30 graden met hoofdwasmiddel en wasverzachter.
nee geen tips... Misschien een tijdje buiten hangen? Of voor een open raam? Verder zou ik niet weten...
in roelofarendsveen hebben babydump ja veel.... heel mooi daar.. ik ben vorige jaar geweest hihi omdat ik daar in de buurt hebt gewoond dus nu niet meer hihi... dus.. succes he..