November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    tipp lekker toch dat je heerlijk dag heb met je ventje gehad. dat gaat lekker he:D hihi..

2. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Roelofarendsveen heeft veel. Het is een erg grote zaak... Ik ben er al een paar keer geweest... (tja, zit om de hoek :D )

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga naar bed! Truste!

4. Niet meer actief

Ah! Even jullie mening nodig hoor, ik ben razend!

Vriend komt net thuis, al een beetje 'afwezig' ondanks mijn lekkere hapjes, drankjes, kaarsjes die klaar staan etc dus ik had al zoiets van "er zit hem iets dwars". Gaan we net samen met de hond lopen zegt ie (voor de 100e keer deze week) "Ik moet ook nog €xxx van jou hebben, jou gedeelte van de huur" :confused: :(: Ik dacht dus dat dit een grapje was de vorige keren dat hij dit zei..

Dus ik antwoord "Dit meen je toch niet he?" en hem even uitgelegd dat ik (studiefinanciering met lening dus 600 per maand) altijd alle boodschappen betaal, benzine en al het andere wat nodig is en dat ik vind dat wij '1 geheel' zijn en mijn geld ook van hem is en viceversa. En dat hij toch verdorie niet mijn huisbaas is die ik maandelijks huur moet betalen? Hij heeft verdorie een baan en werkt en ik studeer, ik meende altijd dat alles van ons gezamelijk was!?
    Maar hij is dus bang dat hij 'teveel' betaalt, naja dat hij (in vergelijking met mij) méér betaalt. Ja dat is ook zo, maar dat is logisch als hij toch een baan heeft (en 5x zoveel geld heeft als ik?).
    Ik bedoel ik wil hem verdorie wel iedere maand ál mijn geld geven hoor, om het vervolgens op 1 rekening te zetten ofzo maar ik vertik het om 'huur' te gaan betalen. Moet ik dan in het vervolg alle boodschappen door 2 delen en in de koelkast mn naam op producten zetten die ik zelf betaald heb? Moet ik dan straks ook de km standen noteren?
    Maar hij is het er totaal niet mee eens en wil mijn gedeelte van de huur hebben.

Zit ik dan zo verkeerd dat ik denk dat als je samen woont, een kindje krijgt (in mijn ogen dus een gezinnetje bent?) dat het gewoon '1 geheel' is? Ik zie het geld van mijn studiefinanciering ook niet als 'mijn' geld, maar als 'ons' geld. En als ik straks een baan heb dan is dat geld toch ook van ons samen? Ik merk dat ik echt woedend word als ik eraan denk om hem huur te gaan betalen :evil: :evil:

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Haha, het zou iets zijn voor mij om te zeggen, maar dan bedoel ik het niet als huur, maar puur omdat ik alles goed geregeld wil hebben (meestal ben ik degene die meer betaald, hoewel mijn man dat niet zo ziet).
    Maar ik snap dat je boos bent, je bent een gezin, geen vreemden die toevallig samen een huis huren.

Tijd om orde te brengen in jullie financiën en het zo te regelen dat je alletwee tevreden bent?

6. Niet meer actief

Tja inderdaad. Maar volgens mij beseft hij ook niet hoeveel geld ik wekelijks/dagelijks kwijt ben aan boodschappen. Ik betaal dit namelijk altijd en ben per week ongeveer €100 kwijt aan boodschappen. Vind ik helemaal niet erg hoor, en we kunnen het prima missen maar hij denkt volgens mij dat ik niets betaal?

Ik heb nu zin om mn rekening leeg te pinnen en het op tafel te leggen. Alsjeblieft, allemaal voor jou lieverd. :)

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Misschien handig om te vertellen hoe wij het hadden, en hoe we het straks gaan doen?
    Wij hebben 3 betaalrekeningen: 1 gezamelijke, en alletwee een eigen.

Nu doen we het zo:
    Loon komt binnen op de eigen rekening. We verdienen nu ongeveer even veel, dus storten we alletwee hetzelfde bedrag op de gezamelijke rekening. (automatisch ingesteld op de dag nadat het loon binnenkomt) Daar worden de hypotheek/gas/water/licht/levensverzekering/internet/boodschappen etc. van betaald. Alle vaste lasten die van ons alletwee zijn dus.
    Telefoons en auto´s betalen we ieder zelf van onze eigen rekening.

We gaan het straks anders doen:
    Al het loon laten we binnen komen op de gezamelijke rekening. Ik heb uitgerekend wat de vaste lasten zijn, incl. auto´s, telefoonabbo´s, zorgverzekeringen etc. en hoeveel er dan over blijft.
    Dat bedrag delen we door 2, ieder krijgt de helft op z´n eigen rekening gestort.
    Voordeel hiervan is dat we wel alletwee meebetalen aan alles, maar toch ook alletwee nog eigen geld houden. Ik wil nl geen verantwoording afleggen als ik idioot dure laarzen koop, en mijn man moet ook gewoon z´n geld aan onzin uit kunnen geven als hij dat wil.

8. Niet meer actief

Ja inderdaad, ideaal opgelost dus bij jullie :D

Maar bij ons is dit niet te doen want mijn vriend verdient zo veel meer dan ik, dat kan gewoon niet.
    Ik ben wel voorstander van een gezamelijke rekening. Ik wil best mijn gehele bedrag op onze gezamelijke rekening storten en dat we daar dan gewoon samen van leven maar dit ziet hij dus totaal niet zitten.

Dus ik ga maar vast km standen noteren, stickertje plakken op MIJN pak melk in de koelkast en de huur overmaken naar de huurbaas ;)
    Een probleem is echter dat de helft van de huur mn hele studiefinanciering is. En moet de kleine dan straks van de kinderbijslag ook huur voor zn kamertje betalen?

Hihi, nu ben ik flauw..
    Ik duik het bed in, denk dat we het er daar nog wel even over hebben.. Ben benieuwd..

Trusten!

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als hij geen stickertjes op de melk wil kun je altijd nog voorstellen om alle vaste lasten bij elkaar op te tellen en dat naar ratio te verdelen....
    En anders idd met tape maar de koelkast verdelen en niet vergeten telefoontikken te noteren als je belt!
    Of een huurcontract en die in natura afrekenen? Durf te wedden dat hij dat een prima optie vind. :)

10. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    kleinwonder das klote meid. Ik weet ook geen oplossing voor je ik zal een nadenken haha ;) eerst maar even slapen tot morgen meiden!

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Vanavond de borstvoedingsvoorlichting gehad en ook Janny ontmoet.

De avond was erg leerzaam en ik vond het super leuk om je in het echt te onmoeten Janny, je bent exact zoals je hier op mij overkomt, super leuk en spontaan!

@ Kleinwonder: heb je niet toevallig eerst je buikingesmeerd met mama creme en daarna aan je clitoris gezeten? ik had dit toevallig zelf wel vorige week en dat heeft echt uren gebrand :oops:

En wat vervelend dat jullie een discussie hebben over geld, altijd erg vervelend. Ik zou idd als ik jullie was kiezen voor 1 gezamenlijke rekening waar jullie inkomens op worden gestort. Wij houden daarnaast elk een bepaald bedrag op onze eigen rekening voor persoonlijke uitgaven (kadootjes, kapper, kleding etc).

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Marielle ik wilde nog even zeggen dat ik et samen zwemmen erg gezellig vond :)

Nu ga ik echt slapen hoor meiden tot morgen

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kleinwonder : het hoeft niet per se een schimmel te zijn ......maar een schimmel hoeft ook niet per se te jeuken hoor ........maar het kan ook zijn dat je meer druk op je clitoris hebt ...dat is puur en alleen druk door de hele buik en zo ....is heel vervelend ...goed koelen lekker de koude douche er op ...en als het lang aanhoudt even naar de ha ...kan namelijk ook een spatader zijn ..ja ja die kunen daar ook tevoorschijn komen .....

@janny : het sowieso slim om nu al zoogcompressen in huis te hebben ...doe er soweiso 2 in je tas ....als je ergens bent en je krijgt lekkage dan zijn die dingen super handig ......

@all : ben vanavond lekker uit eten geweest ...nou ja lekker er waren 2 dingen op de kaart die je mag als zwangere ...*zucht* de rest was allemaal rauw of met zachte rauwmelkse kazen ...baalde als een stekker ...
    maar we gingen een beetje laat eten ....we waren pas 23.00 klaar met eten ...maar ik moet 2 uur na het eten prikken ...dus moet nu opblijven om te prikken en dan daarna eigenlijk nog een keer voor het slapen .....die heb ik gisteren ook al overgeslagen dus die moet vanavond ...word dik nachtwerk dus ...

14. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Kleinwonder, ik ken het, zo eentje heb ik hier thuis ook zitten.
    Ik verdien nu het meeste, maar als ik straks na mn bevalling minder ga werken ga ik ook aardig achteruit. En hij wil ook GEEN gezamelijke rekeningen. :cry: We hebben 1 gezamelijke rekening en daar worden de vaste lasten van betaald en wat er dan overblijft staat op ieder zijn eigen rekening. Ik meid het onderwerp hier thuis, wil geen ruzie meer.
    Sterkte kleinwonder, Bah die mannen ook altijd :D

Yes vandaag mn laatste dagje werken....... :D :D

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ Kleinwonder: lastige situatie...! Mijn vriend studeert ook nog maar odat wij bij zijn ouders inwonen krijgt hij maar laag studiefananciering (gaat allemaal op aan school) en zijn oon omdat hij 's weekends werkt is ook maar 250 euro p.m.

Ik werk fulltime en verdien daarom 900 euro p.m. wij hebben niet zoveel vaste lasten. (wonen niet op ons zelf, zijn ouders betalen zijn verzekering nog)

Ik vind het een beetje apart dat je vriend het ziet als zijn en jouw geld... wij zijn dan wel getrouwd... maar de kosten zijn altijd voor ons samen... zeker nu we een kindje krijgen! wij gaan een 2e pas aanvragen voor mijn rekening omdat daar het meest op binnenkomt.

----

Even ander financieel ding wat wij aan het regelen zijn, mijn vriend kan bij de IBgroep partnertoeslag aanvragen. Dat is zo'n 500,- extra. hiervoor mag ik fiscaal niet meer dan 8100 euro p.j. verdienen.

Ik ga straks de helft minder werken dus dat word dan zo'n 450/500 p.m. vult de toelsag dus dat gat wat ik chterlaat. Ga vandaag eens naar IBgroep bellen om erover te informeren.

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen!

Sybje wat een gedoe zeg! Ben je nu tot 3 uur opgebleven? En dan was het eten nog eens niet veel keuze ook, wat jammer!

@all
    Hebben jullie dat ook, dat je af en toe opeens kunt bedenken "Wooow, we hebben straks opeens een baby in huis. Een heel echt klein mensje waar we dan voor altijd verantwoordelijk voor zijn."
    En ik zat van de week met een krijsend kind in de tram en opeens vroeg ik me af "jeetje, wist ik wel heel zeker dat ik dit graag wilde, mijn leven is zo met z´n tweeën toch eigenlijk ook heel leuk".
    En dan het idee dat je thuis bent met je baby en de verloskundige gaat weg... en dan moet je opeens zelf voor je kind zorgen! Maar wat moet je met een pasgeboren baby doen?!
    Pff, kreeg het er gewoon even benauwd van, hahaha.
    Herkenbaar, of ben ik de enige die het af en toe opeens heel eng vind?

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Oh enne... ter geruststelling, voor jullie denken dat ik een superbange as mama ben die niet weet wat ze doet:
    Tuurlijk vind ik dit maar af en toe, de rest van de tijd bivakkeer ik op een roze wolk en dagdroom ik van een bloot baby´tje dat kersvers geboren op m´n buik ligt terwijl ik m´n ouders bel om te zeggen dat er iemand graag met ze wil kennis maken... En ik weet dat als hij gaat huilen ik hem stil krijg met een borst of een knuffel, en ik weet dat m´n man en ik prima ouders zullen worden, we zullen fouten maken, maar ach dat hoort er bij.
    Het is gewoon af en toe.... ;)

18. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal,

Wat is er weer veel gekletst. Ik moest van pagina 138 naar 150. Vond ik iets teveel. Heb alleen de laatste twee gelezen.
    Afgelopen nacht slecht geslapen. Zoontje lief is weer verkouden. :evil: Is nog maar 2 keer naar de peuterspeelzaal geweest, na de vakantie, en nu al weer verkouden. Trouwens waren ze allemaal verkouden dus ik heb goede hoop dat het dan voor een paar weken rustig zal zijn, als hij weer beter is.

Borsten lekken nu regelmatig en gelukkig had ik nog van die wasbare compressen liggen. Dus die heb ik maar in gedaan. Voor de rest veel last van mijn buik. De kleine is de hele dagen aan het trampoline springen. :( Niet fijn kan ik zeggen.

Zo even wat doen en dan lekker rustig aan doen de rest van de dag.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemorgen!

Vandaag 30 weken. De volgende mijlpaal!
    Gisteravond weer naar gym. Was erg interessant. Ontspanningsoefeningen en weeenademhaling gehad. Nu moeten we dat thuis oefenen.

@Kleinwonder, sorry, maar dat vind ik echt niet kunnen. Er bestaat zoiets als evenredigheid. Iedereen draagt bij naar verdienste. Dus als hij meer verdient, ja dan moet hij meer betalen! Ook de huur.

Wij hebben 2 aparte rekeningen, 2 aparte spaarrekening en een gezamenlijke spaarrekening. Trouwens, mijn man zou het nooit en nooit vragen aan mij om elke maand een steentje aan de huur bij te dragen. Dat is voor hem zo vanzelfsprekend. Hij verdient meer, dus hij betaalt meer.
    Nou ja, geld is sowieso een lastige situatie natuurlijk.

@San, daar heb ik me eigenlijk nooit druk over gemaakt. Krijsen hoort ook bij het kind-zijn (wel met mate).

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nou 's winters in de kinderwagen doe. Het is hier over het algemeen een paar graden kouder. Misschien haal ik toch nog wel een lodger wrapper (heb die dingen in Duitsland trouwens nog niet gezien).

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    kleinwonder, ik vind dat alles wat bij het gezamenlijk huishouden hoort, dus vaste lasten, boodschappen etc. naar evenredigheid van inkomen verdeeld moet worden.

Ik heb ook met een studiefinanciering met mijn man samengewoond en die betaalde toen alles. Doet ie nog steeds trouwens. Ik ben huisvrouw en hij vindt dat ik recht heb op de helft van wat zijn zaak per maand opbrengt... Ik verdien af en toe wat bij, maar dat is dan voor mij om leuke dingen van te doen zegt ie...(vaak betaalt hij alsnog mijn leuke dingen zoals uitjes en etentjes met vriendinnen enzo) Ik heb echt geluk hoor met die man van mij... *bloos*

Maar goed. Ik vind het idee van stickertjes plakken en huur betalen belachelijk. Je woont toch samen, je bent samen een huishouden, een gezin. Anders kan je net zo goed weer op kamers gaan wonen in een of ander leuk studentenhuis ;)

Sterkte met de discussie meid! Maar misschien helpt het om een keer al je geld op tafel te leggen en te zeggen "hier, jij je zin, voor jou!" Dat heb ik maar 1x hoeven doen, en toen was het over.... Sterkte en knufff

Ik heb een rotnacht gehad... Kind hield me wakker, kon mijn draai niet vinden en lag steeds te piekeren... Vervolgens gaat vanaf het moment dat ik opsta ook nog eens alles mis wat mis kan gaan :(

Deel Deze Pagina